Lapsi sai kaverin synttäreiltä "lahjapussin" jossa oli vaan yksi kiiltokuva ja tikkari
Meillä on vieraat saaneet synttäreillä aina kunnon lahjapussit. Esim. tarra-arkki, karkkia, saippuakupla-setti, värikyniä ja pets-hahmo.
Yhden kaverin synttäreiltä olivat pojat saaneet pussin jossa Autot-kiiltokuva ja tikkari ja tytöille Hello Kitty-kiiltokuva ja tikkari. Lapsi oli kyllä hämmästynyt noin pienestä lahjapussista mutta kiitti toki. Vasta autossa ihmetteli ääneen.
Mitä mieltä, millainen on sopiva lahjapussi ja mitä se sisältää, kun kyse 4-6-vuotiaista.
Kommentit (95)
Omassa lapsuudessa nuo lahjapussit hankittiin onginnalla verhon takaa ja keskiverto saalis oli luokkaa tarra-arkki ja tikkari. En osaa ottaa kantaa siihen millaisen tulisi olla ihan lahjapussin mutta tuo pets-homma kuulostaa jo liialliselta.
Mä luulin, että synttärisankarille annetaan lahjoja, ei vieraille.
Vierailija kirjoitti:
Niin mitä siellä olisi pitänyt olla? Lahjakortti luksusristeilylle?
Minusta koko lahjapussi-idea on tyhmä. Miksi synttärivieraille pitäisi olla joku lahja? Johan ne saa vetää mahansa täyteen herkkuja ja touhuta mitä nyt synttäreillä touhutaan.
Olen samaa mieltä.
Lisäksi en tajua myöskään sitä, että juhlasankarin sisaruksille pitäisi viedä muistamisia.
Kyllä et nyt anna seuraavaksi sille tyhmälle kaverille kuin risuja!
Miksi synttärisankarin pitäisi antaa toisille lahjoja? Eikös se ennenvanhaan ollut niin, että sille sankarille antoivat muut lahjoja? Vieraat saivat kakkua.
Toivottavasti ymmärrätte seuraavan kerran kieltäytyä kutsusta köyhien synttäreille! Mistä vetoa että tarjoiluissakin oli pihtailtu?
Eiköhän tämäkin mene provo-osastoon. En voi uskoa, että tuo olisi oikeasti jollekin ongelma. Tai sitten ap on 4-vuotiaan lapsen tasolla.
Muutoinkin olen sitä mieltä, että nuo lahjapussit vieraille ovat ihan turha ja omituinen keksintö. Ettei muka tule paha mieli, ja pöh. Kaikilla on vuorollaan syntymäpäivät, jolloni saadaan lahjoja. Vieraille riittää kestitys ja yhdessä olo. Ei aina tarvitse saada itse jotakin, pitää oppia myös iloitsemaan toisen puolesta ja tuntemaan antamisen iloa.
Tämä on yksi maailman idioottimaisimmista asioista. MIKSI SYNTTÄREILTÄ PITÄÄ SAADA ITSELLEEN LAHJA???!!!. VOI TAKOKAA SE MUN PÄÄHÄN TAI VÄÄNTÄKÄÄ RAUTALANGASTA.
Miksi aina pitää olla ITSE saamassa?
Eikö vain voi joskus saada ilon siitä antamisesta.
Miten itsekkäiksi te lapsenne kasvatatte.
Itse en koskaan lähtisi tuohon.
Sitten vielä VIITSITTE VALITTAA lahjasta.
VOI PLEASE OLE PROVO🙏
Hei! Mä yleensä ihmettelen mistä ne vanhemmuuden vaatimukset ilmestyy mitkä niin vaivaa nykyvanhempia, mutta tässähän tuli tyylipuhdas esimerkki. Mä just järjestin 4v synttärit vastasyntynyt kainalossa ja joo, ongintapusseissa oli enemmän kuin mitä ap:n esimerkissä, mutta ne järjestelyt oli sitä luokkaa rasittavia että en yhtään ihmettele että joskus sieltä löytyy vain nuo kaksi juttua. Häpeä ap! Tällaiset viestit ovat just niitä jotka aiheuttaa turhia paineita vanhemmille.
Lapsesi saisi olla kiitollinen, meidän lapsen synttärivieraat eivät saaneet minkäänlaista yllätyspussia.
Ihan turhaa roinaa on ilman vieraslahjojakin. Karkit vielä jotenkin ymmärrän, kun ne voi edes syödä pois.
En ole koskaan ymmärtänyt koko ideaa. Siis syntymäpäivänä VIERAILLE annetaan lahja.
Eikö nykyajan lapset kestä sitä että vain sankari saa lahjoja vai mistä on kyse?
"millainen on sopiva lahjapussi ja mitä se sisältää"
No ei mitään lahjapusseja edes tarvi olla! Mistä tuollainen vouhotus on lähtöisin?
En itse ymmärrä lahjapusseja ollenkaan, mutta vielä typerämpää on että nuo pussit on täytynyt sukupuolittaa? Ehkä ihan vaan vaikka joku eläin-kiiltokuva kaikille?
Missäpäin Suomea tuollainen typerä käytäntö on edes olemassa?
Eihän synttäreillä anneta lahjoja muille kuin päivänsankarille!!
Vieraat saavat kakkua tms muuta hyvää.
Vieraat pitäkööt sitten aikanaan ne omat synttärinsä, silloin heille viedään lahjoja.
Me emme voi tietää vaikka synttärisankarin perheessä olisi menetetty jo yöunia synttäreitä järjestäessä jos on tällä hetkellä tiukka taloudellinen tilanne. Tarra/kiiltokuva ja tikkari ovat aivan riittävät sille, joka on vieraana ollut. Pääasia on se, että lapsilla on ollut synttäreillä kivaa keskenään ja saaneet hyvää syötävää eikä kukaan ole loukannut itseään.
Ihana pussi. Jos olisi tapana antaa synttäreillä pussukoita, tuo olisi ihana.
Kun olin lapsi synttäreillä ei kukaan muu kuin synttärisankari saanut lahjoja. Tämä on tietenkin traumitisoinut minut ja koko sukupolveni. Nyyh.
Ap on tollo, mutta eikö onginta/aarteenetsintä ole ihan yleinen synttäriohjelmanumero? Ihmettelen tätä yleistä "lahjapussien" tuomitsemista, ei ne mun lasten/kaveriensa synttäreillä ole olleet mitään lahjoja vieraille vaan jotain ihan pientä mitä tulee sieltä onginnasta.
Nyt kun on keskusteltu tästä turhasta kuluttamisesta, niin tässäpä oivallinen kohde, mistä voi alkaa turhaa kuluttamista vähentämään.
Ajatellaan, että alle kouluikäinen lapsi (oletan ettei enää kouluikäisille lahjapusseja anneta?) käy keskimäärin 10 kertaa synttäreillä vuodessa ja jokaisesta paikasta saa lahjapussin ja se sisältää tollasta, noh, (muovi)roinaa... niin tämä roina kasaantuu kodeissa nurkkiin ja lopulta roskiin aikalailla käyttämättöminä siivouksien yhteydessä. Se on kuitenkin iso määrä, kun mietitään paljon Suomessa on pieniä lapsia.
Säästyy rahaa ja säästyy luonto, kun lopetetaan tämän muoviroinan jakaminen. En edes henkilökohtaisesti ymmärrä koko lahjapussi-ideaa, koska oman lapseni pikkulapsiaikana tätä ei vielä harrastettu. JOS nyt haluaa jotain antaa, niin järkevintä olisi antaa syötävää, mutta toisaalta turhaa tämäkin, koska syötävää on saatu jo synttäreillä.
Niin mitä siellä olisi pitänyt olla? Lahjakortti luksusristeilylle?
Minusta koko lahjapussi-idea on tyhmä. Miksi synttärivieraille pitäisi olla joku lahja? Johan ne saa vetää mahansa täyteen herkkuja ja touhuta mitä nyt synttäreillä touhutaan.