Miksi muistiinpanojen tekemiseen suhtaudutaan kuten puukolla uhkailuun?
Mikä siinä pelottaa, jos potilas nauhoittaa keskustelun tai ottaa rikoksestasi kuvan todisteeksi?
Kommentit (12)
Lait on laadittu työntekijöiden virheiden peittelyyn. Paperit ei ole salaisia asiakkaan takia, varsinkin jos on asioista avoimesti kertonut. Vaan ja ainoastaan työntekijöiden virheiden peittelyyn.
Itse nauhoitan salaa. Puhelin tallennukselle povariin niin että kamera näkyy. On ollut monia hauskoja hetkiä.
Totta kai jos joku pyytää lupaa nauhoittaa keskustelun, sanon että sen kun vain. Antamani ohjeistus ja keskustelun kulku voi olla asiakkaallekin ihan hyödyllistä, eikä siitä minullekaan työssäni ole mitään haittaa.
Tilanteen videoimista työpisteessäni en salli, turvallisuussyistä.
Oon huomannu tuon töissä kun perehdytetään uudelle työpisteelle. Jos mulla on kädessä muistiinpanovihko, se on kuin joku punainen vaate - nää on hei sellasia juttuja että alkaa muistaa vasta tekemällä.....
Vierailija kirjoitti:
Oon huomannu tuon töissä kun perehdytetään uudelle työpisteelle. Jos mulla on kädessä muistiinpanovihko, se on kuin joku punainen vaate - nää on hei sellasia juttuja että alkaa muistaa vasta tekemällä.....
😂
Ai sen vuoksi ne inhoaa kännyköitä.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai jos joku pyytää lupaa nauhoittaa keskustelun, sanon että sen kun vain. Antamani ohjeistus ja keskustelun kulku voi olla asiakkaallekin ihan hyödyllistä, eikä siitä minullekaan työssäni ole mitään haittaa.
Esimerkiksi julkisen terveydenhuollon asiakkaalla on oikeus lupaasi kysymättä tallentaa keskustelu videoimalla tai äänitallentamalla.
"Lähtökohtana on, että sosiaalihuollon asiakkaalla on oikeus tallentaa viranomaisessa käymänsä keskustelu tai muu neuvottelu. Tämä tallentaminen voidaan tehdä erilaisin teknisin apuvälinein esimerkiksi videoimalla tai äänitallentamalla asiakas- tai muu tapaaminen." https://www.oikeusasiamies.fi/r/fi/ratkaisut/-/eoar/2276/2013
Jos palvelun saamisen ehdoksi asetetaan videoinnin lopettaminen, menettely voi täyttää pakottamisrikoksen tunnusmerkistön (RL 25:8).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi julkisen terveydenhuollon asiakkaalla on oikeus lupaasi kysymättä tallentaa keskustelu videoimalla tai äänitallentamalla.
"Lähtökohtana on, että sosiaalihuollon asiakkaalla on oikeus tallentaa viranomaisessa käymänsä keskustelu tai muu neuvottelu. Tämä tallentaminen voidaan tehdä erilaisin teknisin apuvälinein esimerkiksi videoimalla tai äänitallentamalla asiakas- tai muu tapaaminen." https://www.oikeusasiamies.fi/r/fi/ratkaisut/-/eoar/2276/2013
Jos palvelun saamisen ehdoksi asetetaan videoinnin lopettaminen, menettely voi täyttää pakottamisrikoksen tunnusmerkist
Sue me.
"Sue me." Niinkin voi käydä. Jonain päivänä joku ei ehkä enää nielekään paskaasi, ja käy vaikkapa noin.
En ikinä kerro, kun tallennan, mutta annan muulla tavoin ymmärtää, että niin saattaa tapahtua. Siinähän sitten vuoroin uhoaa ja vuoroin on pelko pyllyvaossa, että mitäköhän tästä seuraa. Kiva katsella sitä kiemurtelua ja kärvistelyä, olo on kuin kusiaisella tikun nokassa..
Kerrohan, miksi sinä soitat vartijan, jos potilas tekee muistiinpanoja kännykällään?