Tiedän perheen, jossa on KAKSI velka-autoa. Kyllä meitä mieheni kanssa naurattaa.
Meidän perheessä on KAKSI OMAA autoa. Emme ole niistä velkaa kenellekään, päätämme itse niihin otettavat vakuutukset ja saamme matkustaa niillä ulkomaille, miten haluamme. Me emme ole kenenkään orjia, meidän perhe on vapaa.
Onnen perhe, Vantaa
Kommentit (54)
Meillä on neljä autoa. Yksi todella vanha ja aikoinaan ihan suoraa rahalla maksettu ja oli sillloin melko kallis ja hyvin toimii vieläkin. On nyt poissa käytöstä ja varalla. Sitten on yksi tonnin auto ja on käytössä usein ja toimii kuin unelma. Sitten on ne meidän uudemmat autot, jotka nekin jo yli kymmenen vuotta vanhoja. Niistä molempiin ollaan otettu jonkin verran lainaa. Toinen on ollut hyvä ostos ja toinen kaikista huonoin, mutta ei ole varaa vaihtaa ja nyt sillä ajetaan niin kuin kuin vain kestää. Sitten on kyllä vielä yksi tallissa oleva auto joka on siellä seisonut jo yli kymmenen vuotta, lasketaanko sekin? Sitten meillä onkin peräti viisi autoa.
No, kyllähän näistä näkee, että vanhoja ja halpoja ovat, mutta en välitä ja tärkeintä, että kulkevat. Meillä nyt kolme autoa käytössä samaan aikaan, kun täällä on pakko olla ja mies on usein töissä muualla ja itse en uskalla olla yhden auton varassa varsinkaan talvella, kun täällä ei pääse mihinkään ilman autoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullapa onkin velkapuhelin ja velkatabletti! :D
Jokke, Lapua
Mullapa on noiden lisäksi vielä velkasohva!
Ei kun tabletista ei oo enää velkaa..
Oon kateellinen! Mä sain sohvan ilmaiseksi...niin noloa...
Jokke
Vai oikein naurattaa :D Halvat on huvit!
Tämän uutisen mukaan ”Selvästi suurin osa suomalaisten säästöpotista on varakkaimmalla neljäsosalla. Näillä kotitalouksilla on tilillään 20 000 euroa tai enemmän.”
Lähde: https://www.aamulehti.fi/uutiset/katso-onko-tilillasi-enemman-rahaa-kui…
Yli puolella ei ole edes 5000 euroa tilillään.
Kiva kuulua alle kolmikymppisenä varakkaisiin, kun on 28 000 euron säästöt ja yksi velaton asunto, joka tuottaa 7000 euron vuokrat vuodessa!
Minä tiedän perheen, jolla on 3 autoa ja 170 neliömetrin uusi talo 5000 neliön omalla tontilla, eikä senttiäkään velkaa. Ja tämä ihme Uudellamaalla.
Ai juu, ja puoli ok-taloa perintönä, jota ei ole vielä realisoitu. Jos laittais vuokralle? Paljonko kehtaa pyytää vuokraa viiden huoneen uuden veroisesta talosta kasvukeskuksessa?
Harmillista, että menivät velka-autot hankkimaan, kun te olisitte niin mieluusti, nauraen maksaneet heidän elämisensä veroina, he eivät pääse töihin ilman autoja.
Onhan noita perheitä, joilla on ostettu koti, kodinkoneet, autot, harrastusvälineet, lomat, jne, jne velaksi, pienimmät ostokset esim. luottokortilla. Ja silti ne saattavat olla ihan normaaleja yhteiskunnan jäseniä. Itse en toimi noin, mutta eipä se ole minulta oikeastaan poiskaan. Mitä nauramista tuossa on?
No saattehan te nauraa, mikäs siinä. Itse en olisi niin hölmö, että kiinnittäisin suuren summan autoon, minkä arvo laskee jatkuvasti eli huonoin sijoituskohde. Mieluummin sijoitan rahani fiksusti ja hyödyn niistä jatkossakin. Kukin tyylillään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas tiedän perheen, joka asuu vuokralla ja heillä on uusi leasing-auto. Molemmat ovat päällikkötason tehtävissä, joten palkat kyllä riittäisivät omistusasuntoonkin. He matkustelevat paljon.
Mekin asutaan vuokralla ilmaiseksi sijoitusasuntojen tuotolla ja ajetaan leasing-autoilla. Ja mitä tekee tyypillinen humbelebragaaja pitää sitä kotiaan sijoituksena ja käyttää omaa rahaa sellaisen kulutushyödykseen, kuin auto.
En ymmärrä mitä järkeä on itse vuokrata toiselta asuntoa jos itselläkin on vuokralaisia. Se on varmaa että olisi halvempaa omistaa oma asunto itse.
Vielä kun pääsisitte Vantaasta vapaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Velaksi se on niillä ostettava, kun rahaa ei ole ja kuitenkin oltava kaikkea millä näyttää.
Nykyään näitä wannabe-ihmisiä on paljon.
Tai sit niiden pitää käydä töissä.
nim. "velkaautolla töihin päivittäin"
Nauran kaltaisillesi köyhille mimosa kädessä yksityisjetin nahkapenkillä.
Mulla on tilillä paljon rahaa. Etsin jotain PK-eudulta vuokrattavaa perheasuntoa. Perheet on parhaita vuokralaisisa, kun haluavat asua pitkään. Pankissa töissä oleva tuttuni tietää, että monellakin on paljon rahaa tilillä. Raha kun tulee rahan luokse. Ei autoon kannata sijoittaa käteisiään.