Miksi niin moni nainen tuhoaa suhteen jatkuvalla valittamisella?
Väkisin pitää löytää kaikenlaisia vikoja miehestä. Jos nyt vaan kokoajan ajattelee miehestään kaikenlaisia syitä miksi se on kauhea luuseri joka ei pysty tekemään mitään oikein niin miksi ylipäätänsä pitää olla sellaisen miehen kanssa?
Ja sitten kun lemppaan tuollaisen naisen pihalle kun en sitä jatkuvaa nalkutusta jaksa kuunnella niin sille tulee aina katumus päälle ja haluu että otan sen takaisin. Kyllä me molemmat tiedetään varsin hyvin ettei sitä parempaa miestä noin vain löydy. Ehkä seksiin löytyy kaikenlaista tarjousta komeilta pelimiehiltä mutta parisuhteeseen ei noin vaan ketään laadukasta löydy. Ainakin aika kauheisiin miehiin noi exät sitten ovat joutuneet tyytymään.
Kommentit (159)
Yleensä on joku syy mistä valittaa. Jos syy ei ole miehessä itsessään, se on joku muu syy mikä purkautuu miehelle valittamisena. Jos vaimo valittaa, kannattaa keskustella asiasta. Jos jätät itse jatkuvasti tiskit pitkin kämppää, eikö olisi helpompi elämä kaikille kun veisit ne tiskialtaaseen/tiskikoneeseen? Jos vaimo toteaa että töissä on niin kova stressi että on paha olo, ymmärrät sinäkin että paha olo vain purkautuu eikä vaimo edes ajattele vian olevan sinussa.
Itseäni ärsyttää valtavasti kun muuten perussiisti mies (joka siivoaa ja kokkaa ja tekee paljon muuta kotona) jättää kaappien ovet ja laatikot auki käyttäessään niitä. Siis ihan kiehuu sisällä kun näen sen. En voi ymmärtää miksi se kaapin tai laatikon sulkeminen on niin älyttömän vaikeaa. Olen sanonut asiasta miehelle ja hän on luvannut kiinnittää asiaan huomiota. Yhä edelleen tätä kuitenkin tapahtuu. Sen sijaan että nalkuttaisin asiasta suljen ovia sitten itse miehen perässä... Mutta kiehun sisäisesti samalla ja ärsyttää. Joskus kun olen pari viikkoa seurannut toimintaa itsekseni kiehuen sanon taas ääneen, että on alkanut jäädä taas kaapit auki.
Joku tietysti toteaa tähän että no se on minun ongelma jos ärsyttää... Ymmärtäisin tämän jos kyseessä olisi vaikka jonkun tavaran paikka tai kummin päin wc-rulla on, mutta nyt on kyseessä kuitenkin niin perusasia että pitäähän se hoitua. Miksi muuten kaapeissa olisi ovet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johtuu siitä, koska Suomessa ja pohjoismaissa miehen ja naisen roolit on laitettu väärinpäin.
Muualla nainen ei saa halveksua miestään. Ei ole isompaa häpeää kuin nainen joka tylyttää miestään muiden miesten ja naisten kuullen. Naisen ei tule koskaan uhmata miestään.
Näissä muissa maissa on myös ihan ok että mies saa hakata vaimonsa henkihieveriin ihan mistä tahansa mielipahasta.
Ööh, ei.
Suomessa sitävastoin nainen saa harjoittaa vapaasti henkistä väkivaltaa miestä kohtaan monilla eri tavoilla ilman, että kukaan tulee apuun, mutta miehen lopulta murtuessa yksikin kämmenen heilautus tuo paikalle poliisin joka vie miehen mennessään.
Tarkoitatko, että fyysinen väkivalta on mielestäsi oikeutettua? Miksi se mies ei lähde pois huonosta suhteesta jo paljon ennen murtumista? Miksi se mies ei hae apua?
Ei ole yhtään sen oikeutetumpaa kuin henkinen väkivaltakaan. Mistä se mies hakee apua, ilman että hänet nauretaan ulos? Turvakodistako? Poliisilta?
Ja vastakysymyksenä, miksi niin monet naiset eivät lähde väkivaltaisista suhteista ajoissa tai koskaan?
En väittänytkään, että henkinen väkivalta olisi oikeutettua enkä minäkään ymmärrä, miksi naiset eivät lähde väkivaltaisista suhteista. Jäin kuitenkin siihen ymmärrykseen, että sinun mielestäsi on oikeus käyttää fyysistä väkivaltaa, onko näin?
Ja se mies voi hakea apua esimerkiksi terapiasta. Jos henkistä väkivaltaa käyttävä puoliso ei lähde pariterapiaan niin mies voi saada ihan yksilöterapiasta työkaluja siihen, että irrottautuu huonosta suhteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIstä asioista exäsi ovat nalkuttaneet?
Tänään nyt tuli paskaa siitä kun olin hänen puolella sänkyä. Sitten siitä että varasin väärän hotellin matkaa varten. Eipä se akka kuitenkaan itse tikkuakaan ristiin nostanut sen matkan suunnittelua varten. Olisi itse voinut varata lennot ja hotellit niin olisi saanut tarkalleen minkä halusi. Olisi mulla parempaakin tekemistä.
Oli niitä muitakin juttuja mistä se nalkutti mutta noi nyt tuli mieleen.
Taitaa akka jäädä kotiin ja lähden yksin matkalle.
- ap
Täällä tuli lokaa niskaan oikein urakalla mm. seuraavista törkeistä tekosista:
- söin väärin. Nainen haluaa aina kokkailla, oli oikeasti hyvää, kehuin ruokaa ja kiitin. Rähinää tuli.
- ulkoilutin koiraa väärin. Nainen jäi kiitollisena nukkumaan ja kun palasin reilun vartin päästä niin oli kuin myrskyn merkki
- sekstailin väärin. Nainen häpeilee itseään epävarmuuttaan ja miehen syyhän se on
- nukuin väärin (raskas hengitys)
- lähdin töihin väärää reittiä
Naista voi pitää kurissa alituisella torumisella ja kehumisella. Siitä sitten saa tarpeeksi suuren annoksen draamaa ja ei tarvitse miehelle kiukutella.
Vierailija kirjoitti:
Kumma juttu että juuri Suomessa naiset ovat yksineläessään paljon onnellisempia kuin miehet.
Kyllähän masennus ja mielenterveyden ongelmat ovat Suomessa huomattavasti yleisempiä naisilla kuin miehillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johtuu siitä, koska Suomessa ja pohjoismaissa miehen ja naisen roolit on laitettu väärinpäin.
Muualla nainen ei saa halveksua miestään. Ei ole isompaa häpeää kuin nainen joka tylyttää miestään muiden miesten ja naisten kuullen. Naisen ei tule koskaan uhmata miestään.
Höpö höpö, naisen kunnioitus on muualla ihan eri luokkaa. Mies tosiaan laittaa vaikka sen takkinsa kuralätäkköön jottei naisen tarvitse kastella kenkiään. Täällä miehet vaan röhnöttää ja piereskelee ja luulevat että sillä ansaitaan arvostusta.
Miehet varmaan noissa muissa maissa saavat aika lailla enemmän positiivisia asioita takaisin naisilta, että käyttäytyvät noin. You give some, you get some. Täällä ei saa oikein mitään, muuta kuin nalkutusta. Ei ihme että syntyvyys on laskussa, kuka täysjärkinen mies tuollaisten kanssa lisääntyisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään nyt tuli paskaa siitä kun olin hänen puolella sänkyä. Sitten siitä että varasin väärän hotellin matkaa varten. Eipä se akka kuitenkaan itse tikkuakaan ristiin nostanut sen matkan suunnittelua varten. Olisi itse voinut varata lennot ja hotellit niin olisi saanut tarkalleen minkä halusi. Olisi mulla parempaakin tekemistä.
- ap
- söin väärin. Nainen haluaa aina kokkailla, oli oikeasti hyvää, kehuin ruokaa ja kiitin. Rähinää tuli.
- ulkoilutin koiraa väärin. Nainen jäi kiitollisena nukkumaan ja kun palasin reilun vartin päästä niin oli kuin myrskyn merkki
- sekstailin väärin. Nainen häpeilee itseään epävarmuuttaan ja miehen syyhän se on
No nuo ovat kyllä aika vakavia rikkomuksia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi niin monet miehet tuhoavat suhteen antamalla jatkuvasti aihetta valitukseen ja tyytymättömyyteen.
Eli tee niin kuin akka vaatii, niin kaikki on hyvin. HAHAHA! Ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumma juttu että juuri Suomessa naiset ovat yksineläessään paljon onnellisempia kuin miehet.
Kyllähän masennus ja mielenterveyden ongelmat ovat Suomessa huomattavasti yleisempiä naisilla kuin miehillä.
Lehtiotsikoiden mukaan olet jälleen kerran väärässä, kun seuraa miesten kauhistuttavia tekoja.
Ero on siinä, että naiset onneksi ymmärtävät hoidattaa mt-ongelmansa.
Väärinnukkumisen mainitsi yllä joku. Se on kyllä ikävä juttu olla mies, kun ei osaa edes nukkua oikein. Siitä saa sitten pajatusta loputtomiin, kun naisen elämä pilaantuu.
Sain toissa viikolla haukut juuri siitä syystä. Olen muutenkin iltavirkku ja mulla oli lisäksi siinä ollut flunssa, joka aiheutti öisin kuumeilua ja pahoja yskänkohtauksia, joiden takia en saanut nukuttua sitäkään vähää iltayöstä kuin normaalisti. Saatoin nukahtaa ekan kerran vasta neljältä.
Ensimmäinen asia minkä tein väärin oli se, että en nukahtanut ajoissa. Vaimoparalle kun tuli stressiä siitä, että en nuku silloin kun pitäisi, joten hänenkin piti sympatiavalvoa ja se oli minun vikani ja ilkeää.
Toinen asia mikä oli väärin, oli se, että herätyskelloni soi seitsemältä, kuten aina arkisin, mutta en herännytkään heti, kun olin nukkunut huonosti, vasta n. 3 tuntia, ja aamulla hyvin sikeässä unessa. Se on kiusantekoa ja valehtelua, jos laitan kelloin soimaan mutta en heti herää ja sulje hälytystä.
Kolmas asia oli väärin siinä, kun vaimo heräsi ruokkimaan ja viemään lapsia kouluun ja minä jäinkin vielä nukkumaan ollessani sairas ja univeloissani. Kauhean paha mieli siitä kuulemma tuli, kun toinen saa maata ja itse joutuu herätä. Ajattelematonta minulta.
Neljäs virheeni oli nukkua siis yhdeksään asti, jolloin vaimolle tuotti tuskaa ja ahdistusta se, että ei voinut esim. siivota normaalisti ja sijata vuoteita, vaan flunssanukkumiseni häiritsi hänen vakaata ja turvallista arkirutiiniaan sietämättömästi.
Viides ja todella paha virheeni oli, kun olin nukkunut sänkyni kuumehikisenä kosteaksi, että kielsin häntä sijaamasta vuodettani sellaisenaan lähes litimärkiin lakanoihin välittömästi kun jaksoin nousta ylös. Siitä tuli ihan oikea raivo. Kehtasinkin tuolla lailla lytätä häntä ihmisenä.
Tietenkään nämä viisi virhettä eivät riittäneet, vaan yleistävät yleisvalitukset nukkumisestani koskien koko elämämme kelvottomuutta, olivat seuraavat:
1) iltavirkun rytmini ei ole sovelias perhe-elämään ja parisuhteeseen, koska usein valvon iltaisin puoleen yöhön kun taas aikaisin aamuvuoroon lähtevä vaimo saattaa mennä sänkyyn jo 8:lta; on ensinnäkin sopimatonta että aviopari ei nuku samassa rytmissä ja toisekseen kuulemma se valvottaa häntä, kun en ole vieressä nukkumassa, joten pilaan hänen unensa (tahallani).
2) Koska toisinaan kuorsaan, niin se aiheuttaa vaimolle univelkaa, ja siksi nukun väärin silloin aina kun nukun hänen kanssaan samaan aikaan samassa paikassa, josta poikkeaminen on siis paha virhe kohdan yksi mukaan.
Naiset tykkää puhua paljon, selvittää asioita ja kertoa ehdotuksiaanja toiveitaan. Miehet taas mieluummin puhuvat vain asiat ja nekin lyhyesti ja that's it. Siksi naisten puhuminen tuntuu monesta miehestä valittamiselta, koska he itse eivät toimi siten.
Vierailija kirjoitti:
Itsekeskeiset nartut kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et saa pidettyä naistasi tyytyväisenä, oletko miettinyt?
Niinpä niin, nainenhan se valittaa huvikseen. Minä en valita koskaan, sillä minun ei tarvitse. Mieheni on vastuuntuntoinen aikuinen. Eksä jätti joka pirun homman puolitiehen tai edes aloittamatta, joten mitkä ovat vaihtoehdot? Valittaa tai tehdä itse. Oletko niitä miehiä jotka odottavat että nainen tekee kaiken puolestasi?
Oletko sinä niitä naisia, joiden mielestä parisuhde tarkoittaa sitä, että mies pitää naisen tyytyväisenä?
Jos naisen saa pidettyä tyytyväisenä ihan pikku jutulla, niin miksei sitten tekisi niin?
-eri
Pikku jutut toimivat vain alistamisen jälkeen. Pitää ensin torua ja sitten tehdä jotain pientä. Täten naisen tarve tunteiden vuoristorataan toteutetaan turvallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä on joku syy mistä valittaa. Jos syy ei ole miehessä itsessään, se on joku muu syy mikä purkautuu miehelle valittamisena. Jos vaimo valittaa, kannattaa keskustella asiasta. Jos jätät itse jatkuvasti tiskit pitkin kämppää, eikö olisi helpompi elämä kaikille kun veisit ne tiskialtaaseen/tiskikoneeseen? Jos vaimo toteaa että töissä on niin kova stressi että on paha olo, ymmärrät sinäkin että paha olo vain purkautuu eikä vaimo edes ajattele vian olevan sinussa.
Itseäni ärsyttää valtavasti kun muuten perussiisti mies (joka siivoaa ja kokkaa ja tekee paljon muuta kotona) jättää kaappien ovet ja laatikot auki käyttäessään niitä. Siis ihan kiehuu sisällä kun näen sen. En voi ymmärtää miksi se kaapin tai laatikon sulkeminen on niin älyttömän vaikeaa. Olen sanonut asiasta miehelle ja hän on luvannut kiinnittää asiaan huomiota. Yhä edelleen tätä kuitenkin tapahtuu. Sen sijaan että nalkuttaisin asiasta suljen ovia sitten itse miehen perässä... Mutta kiehun sisäisesti samalla ja ärsyttää. Joskus kun olen pari viikkoa seurannut toimintaa itsekseni kiehuen sanon taas ääneen, että on alkanut jäädä taas kaapit auki.
Joku tietysti toteaa tähän että no se on minun ongelma jos ärsyttää... Ymmärtäisin tämän jos kyseessä olisi vaikka jonkun tavaran paikka tai kummin päin wc-rulla on, mutta nyt on kyseessä kuitenkin niin perusasia että pitäähän se hoitua. Miksi muuten kaapeissa olisi ovet?
Kokeile joskus niin, että auot ihan jokaisen kaapin oven. Sano miehelle, että pari ovea jäi auki, niin aukaisen ne sinun puolesta. Ja ovi se on jääkaapin ovikin. Jos olette yhdessä autolla liikenteessä, niin parkkipaikalla lähtiessäsi aukaiset autosta jokaisen oven takaluukkua myöten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä niin, nainenhan se valittaa huvikseen. Minä en valita koskaan, sillä minun ei tarvitse. Mieheni on vastuuntuntoinen aikuinen. Eksä jätti joka pirun homman puolitiehen tai edes aloittamatta, joten mitkä ovat vaihtoehdot? Valittaa tai tehdä itse. Oletko niitä miehiä jotka odottavat että nainen tekee kaiken puolestasi?
Oletko sinä niitä naisia, joiden mielestä parisuhde tarkoittaa sitä, että mies pitää naisen tyytyväisenä?
Jos naisen saa pidettyä tyytyväisenä ihan pikku jutulla, niin miksei sitten tekisi niin?
-eri
Pikku jutut toimivat vain alistamisen jälkeen. Pitää ensin torua ja sitten tehdä jotain pientä. Täten naisen tarve tunteiden vuoristorataan toteutetaan turvallisesti.
Sekopää sinä olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ap
Taaskin asia ei selviä kunnolla näistä kuvauksista. Miksi kukaan rähisisi kiitoksista, vai olivatko ne 'kiitoksia', esim. 'kappas, tällä kertaa et onnistunutkaan polttamaan ruokaa pohjaan'? Tuo ei ollut kehu eikä kiitos. Koiran ulkoilutus, sekään ei aukea vielä tuosta miksi rähistiin, mutta esim. jos koiralla on vaikkapa niskanikamavaurio jolloin kaulapannan sijaan pitää poikkeuksetta käyttää valjaita, niin jos silloin lähtee pienellekin lenkille kaulapannassa niin tulisi rähinää minultakin, kun joitain virheitä ei yksinkertaisesti saa tehdä, ja se vartin 'palvelus' saattaa johtaa siihen, että koira syö kipulääkkeitä seuraavat 2 viikkoa, sen liikuntaa joudutaan rajoittamaan ja se kärsii, turhaan. Jne.
Ei kukaan saa rähistä turhasta, mutta kannattaa ehkä miettiä hetki miksi joku sinulle rähisee. Jos rähinä oli vielä ajattelunkin jälkeen tarpeetonta, niin silloin kannatan eroa syyllisestä huolimatta, se yhteensopivuusjuttu nimittäin on aika tärkeä ja arvokas juttu kummallekin.
Vierailija kirjoitti:
Väärinnukkumisen mainitsi yllä joku. Se on kyllä ikävä juttu olla mies, kun ei osaa edes nukkua oikein. Siitä saa sitten pajatusta loputtomiin, kun naisen elämä pilaantuu.
Sain toissa viikolla haukut juuri siitä syystä. Olen muutenkin iltavirkku ja mulla oli lisäksi siinä ollut flunssa, joka aiheutti öisin kuumeilua ja pahoja yskänkohtauksia, joiden takia en saanut nukuttua sitäkään vähää iltayöstä kuin normaalisti. Saatoin nukahtaa ekan kerran vasta neljältä.
Ensimmäinen asia minkä tein väärin oli se, että en nukahtanut ajoissa. Vaimoparalle kun tuli stressiä siitä, että en nuku silloin kun pitäisi, joten hänenkin piti sympatiavalvoa ja se oli minun vikani ja ilkeää.
Toinen asia mikä oli väärin, oli se, että herätyskelloni soi seitsemältä, kuten aina arkisin, mutta en herännytkään heti, kun olin nukkunut huonosti, vasta n. 3 tuntia, ja aamulla hyvin sikeässä unessa. Se on kiusantekoa ja valehtelua, jos laitan kelloin soimaan mutta en heti herää ja sulje hälytystä.
Kolmas asia oli väärin siinä, kun vaimo heräsi ruokkimaan ja viemään lapsia kouluun ja minä jäinkin vielä nukkumaan ollessani sairas ja univeloissani. Kauhean paha mieli siitä kuulemma tuli, kun toinen saa maata ja itse joutuu herätä. Ajattelematonta minulta.
Neljäs virheeni oli nukkua siis yhdeksään asti, jolloin vaimolle tuotti tuskaa ja ahdistusta se, että ei voinut esim. siivota normaalisti ja sijata vuoteita, vaan flunssanukkumiseni häiritsi hänen vakaata ja turvallista arkirutiiniaan sietämättömästi.
Viides ja todella paha virheeni oli, kun olin nukkunut sänkyni kuumehikisenä kosteaksi, että kielsin häntä sijaamasta vuodettani sellaisenaan lähes litimärkiin lakanoihin välittömästi kun jaksoin nousta ylös. Siitä tuli ihan oikea raivo. Kehtasinkin tuolla lailla lytätä häntä ihmisenä.
Tietenkään nämä viisi virhettä eivät riittäneet, vaan yleistävät yleisvalitukset nukkumisestani koskien koko elämämme kelvottomuutta, olivat seuraavat:
1) iltavirkun rytmini ei ole sovelias perhe-elämään ja parisuhteeseen, koska usein valvon iltaisin puoleen yöhön kun taas aikaisin aamuvuoroon lähtevä vaimo saattaa mennä sänkyyn jo 8:lta; on ensinnäkin sopimatonta että aviopari ei nuku samassa rytmissä ja toisekseen kuulemma se valvottaa häntä, kun en ole vieressä nukkumassa, joten pilaan hänen unensa (tahallani).
2) Koska toisinaan kuorsaan, niin se aiheuttaa vaimolle univelkaa, ja siksi nukun väärin silloin aina kun nukun hänen kanssaan samaan aikaan samassa paikassa, josta poikkeaminen on siis paha virhe kohdan yksi mukaan.
Tommoisen kanssa olet lapsiakin tehnyt. Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tommoisen kanssa olet lapsiakin tehnyt. Miksi?
Kumeissa oli reikiä.
Vierailija kirjoitti:
Ikävä tilanne. Olen hiljattain ollut sairaana ja tietenkin sängyn pitää kuivua ennen lakanoiden vaihtamista. Erona on toisaalta se, että asun yksin, joten hoidan monia kotitöitä myös kipeänä.
Voisiko olla, että vaimosi stressaa, jos kaikki kotityöt ja lastenhoito jäävät hänelle sinun toipuessasi sairaudestasi? Hän vaikuttaa stressaantuneelta ja mahdollisesti sairastumisesi huolestuttaa häntä, mutta harmi, että joudut ryöpytyksen kohteeksi.
Parempaa vointia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Sekopää sinä olet.
Ihan totta hän puhuu. Jos haukut häntä sekopääksi haukut naisten biologiaa sekopäiseksi ja sitähän se onkin! Pelimiehethän käyttävät tuota torumis/haukkumis kikkaa kun iskevät naista. Saattavat vähän tylyttää naista ja nainen on ihmeissään kun tämä mies ei olekkaan puudeli joka tulee kuolamaan jalkoihin heti. Tuollanen teidän luonne ja biologia on. Käytte pelkästään tunteella ja ne tunteet on vuoristorataa.
Jos jaksaa opetella naisen biologian niin teitä on hyvin helppo manipuloida teidän tietämättä. Sen takia pelimiehet opettelee.
En väittänytkään, että henkinen väkivalta olisi oikeutettua enkä minäkään ymmärrä, miksi naiset eivät lähde väkivaltaisista suhteista. Jäin kuitenkin siihen ymmärrykseen, että sinun mielestäsi on oikeus käyttää fyysistä väkivaltaa, onko näin?