Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin moni nainen tuhoaa suhteen jatkuvalla valittamisella?

Vierailija
09.04.2019 |

Väkisin pitää löytää kaikenlaisia vikoja miehestä. Jos nyt vaan kokoajan ajattelee miehestään kaikenlaisia syitä miksi se on kauhea luuseri joka ei pysty tekemään mitään oikein niin miksi ylipäätänsä pitää olla sellaisen miehen kanssa?

Ja sitten kun lemppaan tuollaisen naisen pihalle kun en sitä jatkuvaa nalkutusta jaksa kuunnella niin sille tulee aina katumus päälle ja haluu että otan sen takaisin. Kyllä me molemmat tiedetään varsin hyvin ettei sitä parempaa miestä noin vain löydy. Ehkä seksiin löytyy kaikenlaista tarjousta komeilta pelimiehiltä mutta parisuhteeseen ei noin vaan ketään laadukasta löydy. Ainakin aika kauheisiin miehiin noi exät sitten ovat joutuneet tyytymään.

Kommentit (159)

Vierailija
61/159 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekeskeiset nartut kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et saa pidettyä naistasi tyytyväisenä, oletko miettinyt?

Niinpä niin, nainenhan se valittaa huvikseen. Minä en valita koskaan, sillä minun ei tarvitse. Mieheni on vastuuntuntoinen aikuinen. Eksä jätti joka pirun homman puolitiehen tai edes aloittamatta, joten mitkä ovat vaihtoehdot? Valittaa tai tehdä itse. Oletko niitä miehiä jotka odottavat että nainen tekee kaiken puolestasi?

Oletko sinä niitä naisia, joiden mielestä parisuhde tarkoittaa sitä, että mies pitää naisen tyytyväisenä?

Jos naisen saa pidettyä tyytyväisenä ihan pikku jutulla, niin miksei sitten tekisi niin?

-eri

Pikku jutut toimivat vain alistamisen jälkeen. Pitää ensin torua ja sitten tehdä jotain pientä. Täten naisen tarve tunteiden vuoristorataan toteutetaan turvallisesti.

Sekopää sinä olet.

Ihan totta hän puhuu. Jos haukut häntä sekopääksi haukut naisten biologiaa sekopäiseksi ja sitähän se onkin! Pelimiehethän käyttävät tuota torumis/haukkumis kikkaa kun iskevät naista. Saattavat vähän tylyttää naista ja nainen on ihmeissään kun tämä mies ei olekkaan puudeli joka tulee kuolamaan jalkoihin heti. Tuollanen teidän luonne ja biologia on. Käytte pelkästään tunteella ja ne tunteet on vuoristorataa.

Jos jaksaa opetella naisen biologian niin teitä on hyvin helppo manipuloida teidän tietämättä. Sen takia pelimiehet opettelee.

Sitten minun täytyy olla mies. En ymmärrä tuollaista pelailua. En tosin tunne yhtään naista, jolle negaaminen toimii. Lähinnä nuo miehet ovat naureskelun aihe ja helppo vaihtoehto, jos miehestä haluaa vain hetken hupia ilman pelkoa miehen ripustautumisesta.

Vierailija
62/159 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä niin, nainenhan se valittaa huvikseen. Minä en valita koskaan, sillä minun ei tarvitse. Mieheni on vastuuntuntoinen aikuinen. Eksä jätti joka pirun homman puolitiehen tai edes aloittamatta, joten mitkä ovat vaihtoehdot? Valittaa tai tehdä itse. Oletko niitä miehiä jotka odottavat että nainen tekee kaiken puolestasi?

Oletko sinä niitä naisia, joiden mielestä parisuhde tarkoittaa sitä, että mies pitää naisen tyytyväisenä?

Jos naisen saa pidettyä tyytyväisenä ihan pikku jutulla, niin miksei sitten tekisi niin?

-eri

Pikku jutut toimivat vain alistamisen jälkeen. Pitää ensin torua ja sitten tehdä jotain pientä. Täten naisen tarve tunteiden vuoristorataan toteutetaan turvallisesti.

Sekopää sinä olet.

Ihan totta hän puhuu. Jos haukut häntä sekopääksi haukut naisten biologiaa sekopäiseksi ja sitähän se onkin! Pelimiehethän käyttävät tuota torumis/haukkumis kikkaa kun iskevät naista. Saattavat vähän tylyttää naista ja nainen on ihmeissään kun tämä mies ei olekkaan puudeli joka tulee kuolamaan jalkoihin heti. Tuollanen teidän luonne ja biologia on. Käytte pelkästään tunteella ja ne tunteet on vuoristorataa.

Jos jaksaa opetella naisen biologian niin teitä on hyvin helppo manipuloida teidän tietämättä. Sen takia pelimiehet opettelee.

Sitten minun täytyy olla mies. En ymmärrä tuollaista pelailua. En tosin tunne yhtään naista, jolle negaaminen toimii. Lähinnä nuo miehet ovat naureskelun aihe ja helppo vaihtoehto, jos miehestä haluaa vain hetken hupia ilman pelkoa miehen ripustautumisesta.

Hetken hupiahan se mies susta hakee eli kun annat hänelle niin mies on onnistunut. Myönsit sen nyt itsekkin. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/159 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko teidän miehet sellaisia että sotkevat ja te olette ottaneet paineen siististä kodista? Miksi miellyttätte ihmistä jonka mielestä teihin pätee aivan eri säännöt.

Vierailija
64/159 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärinnukkumisen mainitsi yllä joku. Se on kyllä ikävä juttu olla mies, kun ei osaa edes nukkua oikein. Siitä saa sitten pajatusta loputtomiin, kun naisen elämä pilaantuu. 

Sain toissa viikolla haukut juuri siitä syystä. Olen muutenkin iltavirkku ja mulla oli lisäksi siinä ollut flunssa, joka aiheutti öisin kuumeilua ja pahoja yskänkohtauksia, joiden takia en saanut nukuttua sitäkään vähää iltayöstä kuin normaalisti. Saatoin nukahtaa ekan kerran vasta neljältä. 

Ensimmäinen asia minkä tein väärin oli se, että en nukahtanut ajoissa. Vaimoparalle kun tuli stressiä siitä, että en nuku silloin kun pitäisi, joten hänenkin piti sympatiavalvoa ja se oli minun vikani ja ilkeää. 

Toinen asia mikä oli väärin, oli se, että herätyskelloni soi seitsemältä, kuten aina arkisin, mutta en herännytkään heti, kun olin nukkunut huonosti, vasta n. 3 tuntia, ja aamulla hyvin sikeässä unessa. Se on kiusantekoa ja valehtelua, jos laitan kelloin soimaan mutta en heti herää ja sulje hälytystä. 

Kolmas asia oli väärin siinä, kun vaimo heräsi ruokkimaan ja viemään lapsia kouluun ja minä jäinkin vielä nukkumaan ollessani sairas ja univeloissani. Kauhean paha mieli siitä kuulemma tuli, kun toinen saa maata ja itse joutuu herätä. Ajattelematonta minulta.

Neljäs virheeni oli nukkua siis yhdeksään asti, jolloin vaimolle tuotti tuskaa ja ahdistusta se, että ei voinut esim. siivota normaalisti ja sijata vuoteita, vaan flunssanukkumiseni häiritsi hänen vakaata ja turvallista arkirutiiniaan sietämättömästi. 

Viides ja todella paha virheeni oli, kun olin nukkunut sänkyni kuumehikisenä kosteaksi, että kielsin häntä sijaamasta vuodettani sellaisenaan lähes litimärkiin lakanoihin välittömästi kun jaksoin nousta ylös. Siitä tuli ihan oikea raivo. Kehtasinkin tuolla lailla lytätä häntä ihmisenä.

Tietenkään nämä viisi virhettä eivät riittäneet, vaan yleistävät yleisvalitukset nukkumisestani koskien koko elämämme kelvottomuutta, olivat seuraavat:

1) iltavirkun rytmini ei ole sovelias perhe-elämään ja parisuhteeseen, koska usein valvon iltaisin puoleen yöhön kun taas aikaisin aamuvuoroon lähtevä vaimo saattaa mennä sänkyyn jo 8:lta; on ensinnäkin sopimatonta että aviopari ei nuku samassa rytmissä ja toisekseen kuulemma se valvottaa häntä, kun en ole vieressä nukkumassa, joten pilaan hänen unensa (tahallani).

2) Koska toisinaan kuorsaan, niin se aiheuttaa vaimolle univelkaa, ja siksi nukun väärin silloin aina kun nukun hänen kanssaan samaan aikaan samassa paikassa, josta poikkeaminen on siis paha virhe kohdan yksi mukaan. 

Tommoisen kanssa olet lapsiakin tehnyt. Miksi?

Kumeissa oli reikiä.

Kuinka monta kertaa lankesit samaan virheeseen?

Vierailija
65/159 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MIstä asioista exäsi ovat nalkuttaneet?

Tänään nyt tuli paskaa siitä kun olin hänen puolella sänkyä. Sitten siitä että varasin väärän hotellin matkaa varten. Eipä se akka kuitenkaan itse tikkuakaan ristiin nostanut sen matkan suunnittelua varten. Olisi itse voinut varata lennot ja hotellit niin olisi saanut tarkalleen minkä halusi. Olisi mulla parempaakin tekemistä.

Oli niitä muitakin juttuja mistä se nalkutti mutta noi nyt tuli mieleen.

Taitaa akka jäädä kotiin ja lähden yksin matkalle.

- ap

Täällä tuli lokaa niskaan oikein urakalla mm. seuraavista törkeistä tekosista:

- söin väärin. Nainen haluaa aina kokkailla, oli oikeasti hyvää, kehuin ruokaa ja kiitin. Rähinää tuli.

- ulkoilutin koiraa väärin. Nainen jäi kiitollisena nukkumaan ja kun palasin reilun vartin päästä niin oli kuin myrskyn merkki

- sekstailin väärin. Nainen häpeilee itseään epävarmuuttaan ja miehen syyhän se on

- nukuin väärin (raskas hengitys)

- lähdin töihin väärää reittiä

Sanoisin että suhteenne ei toimi. Aivan absurdia käytöstä.

Kuitenkin, valittamisella/nalkuttamisella on yleensä syy, ei kukaan ole huvikseen jatkuvasti negatiivinen, se on ihan pirun kuluttavaa. Itseäni ainakin väsyttää aivan hemmetisti se että jostain pitää jatkuvasti miehelle sanoa, esim että eikö se perkele tajua, että tiskit ei kävele yksin koneeseen ja pois sieltä, sama pyykkien kanssa. Parantaa koko ajan, mutta käsityskyky ei silti riitä. Enkä itse ole mikään siivoushullu niin että ahdistuisin yhdestä sukasta lattialla, vaan päivittäiset kotityöt kasaantuu niin älyttömän nopeasti että parin päivän päästä on täysi kaaos. Itse teen sen minkä jaksan ja kykenen ihan vaan ettei tarvitsisi taas sanoa niistä samoista asioista, mutta en minäkään mikään yli-ihminen ole enkä kertakaikkiaan jaksa yksin kaikkea. En edes tiedä miten kahden aikuisen ja yhden 1-vuotiaan taloudessa voi kertyä asiat niin pahasti että ne aiheuttaa kaaoksen kahdessa päivässä. Itsehän inhoan siivoamista, se ei motivoi minua yhtään kun en saa siitä mitään mielihyvää, arvotan sen jonnekin nenänkaivelun jälkeen. En ole laiska, eikä ole mieskään, se vaan on vastenmielistä. Kun molemmilla on työpaikat ja rahaa, hankitaan siivooja käymään 2 kertaa viikossa.

Mieheni on ihana, hän on loistava isä ja aviomies enkä vaihtaisi häntä kehenkään, silti valitan, ja aina samoista asioista. Yhdessä tilassa kun eletään niin on osattava kantaa vastuu siitä että molemmilla on hyvä olla. Jos ei ole, niin asiasta täytyy voida keskustella ja pyrkiä korjaamaan epäkohdat. Jos pariskunnan osapuolilla ei löydy motivaatiota tehdä yhteiselämästä miellyttävää, niin suosittelen laittamaan lusikat jakoon.

Terveisin vaimo, joka on väsynyt olemaan talouden projektipäällikkö ja työntekijä

Vierailija
66/159 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taaskin asia ei selviä kunnolla näistä kuvauksista. Miksi kukaan rähisisi kiitoksista, vai olivatko ne 'kiitoksia', esim. 'kappas, tällä kertaa et onnistunutkaan polttamaan ruokaa pohjaan'? Tuo ei ollut kehu eikä kiitos. Koiran ulkoilutus, sekään ei aukea vielä tuosta miksi rähistiin, mutta esim. jos koiralla on vaikkapa niskanikamavaurio jolloin kaulapannan sijaan pitää poikkeuksetta käyttää valjaita, niin jos silloin lähtee pienellekin lenkille kaulapannassa niin tulisi rähinää minultakin, kun joitain virheitä ei yksinkertaisesti saa tehdä, ja se vartin 'palvelus' saattaa johtaa siihen, että koira syö kipulääkkeitä seuraavat 2 viikkoa, sen liikuntaa joudutaan rajoittamaan ja se kärsii, turhaan. Jne. 

Ei kukaan saa rähistä turhasta, mutta kannattaa ehkä miettiä hetki miksi joku sinulle rähisee. Jos rähinä oli vielä ajattelunkin jälkeen tarpeetonta, niin silloin kannatan eroa syyllisestä huolimatta, se yhteensopivuusjuttu nimittäin on aika tärkeä ja arvokas juttu kummallekin.

Vähätteli itse ruokaansa, tyyliin tää nyt on vaan tämmöstä. Sanoin että tosi hyvää ja söin hyvällä ruokahalulla. Siinäpä se ja kilahtelua seurasi. En usko että pettyi kun ei päässyt riitelemäänkään jos olisin sanonut ruokaa pahaksi, koska ei ole tapanani koskaan vähätellä. Mikähän sille tuli.

Koiran ulkoilutus meni niin että valitteli väsymystä ja ilahtui aidosti pusi-pusi kun sanoin että minä hoidan. Koira käyttää aina valjaita, on tosi kiva koira ja tullaan oikein hyvin toimeen. Takaisin tullessa oli meininki sitten ihan toinen. Ei selvinnyt, mikä oli mennyt väärin.

Vierailija
67/159 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Sekopää sinä olet.

Hetken hupiahan se mies susta hakee eli kun annat hänelle niin mies on onnistunut. Myönsit sen nyt itsekkin. :)

En harrasta irtosuhteita, en ole koskaan tehnyt niin. Mutta jos sellaista haluaisin, niin paras vaihtoehto olisi mies, joka älyää itse häipyä heti maisemista. Sen lisäksi itsekin kirjoitetaan itsekin.

Vierailija
68/159 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taaskin asia ei selviä kunnolla näistä kuvauksista. Miksi kukaan rähisisi kiitoksista, vai olivatko ne 'kiitoksia', esim. 'kappas, tällä kertaa et onnistunutkaan polttamaan ruokaa pohjaan'? Tuo ei ollut kehu eikä kiitos. Koiran ulkoilutus, sekään ei aukea vielä tuosta miksi rähistiin, mutta esim. jos koiralla on vaikkapa niskanikamavaurio jolloin kaulapannan sijaan pitää poikkeuksetta käyttää valjaita, niin jos silloin lähtee pienellekin lenkille kaulapannassa niin tulisi rähinää minultakin, kun joitain virheitä ei yksinkertaisesti saa tehdä, ja se vartin 'palvelus' saattaa johtaa siihen, että koira syö kipulääkkeitä seuraavat 2 viikkoa, sen liikuntaa joudutaan rajoittamaan ja se kärsii, turhaan. Jne. 

Ei kukaan saa rähistä turhasta, mutta kannattaa ehkä miettiä hetki miksi joku sinulle rähisee. Jos rähinä oli vielä ajattelunkin jälkeen tarpeetonta, niin silloin kannatan eroa syyllisestä huolimatta, se yhteensopivuusjuttu nimittäin on aika tärkeä ja arvokas juttu kummallekin.

Vähätteli itse ruokaansa, tyyliin tää nyt on vaan tämmöstä. Sanoin että tosi hyvää ja söin hyvällä ruokahalulla. Siinäpä se ja kilahtelua seurasi. En usko että pettyi kun ei päässyt riitelemäänkään jos olisin sanonut ruokaa pahaksi, koska ei ole tapanani koskaan vähätellä. Mikähän sille tuli.

Koiran ulkoilutus meni niin että valitteli väsymystä ja ilahtui aidosti pusi-pusi kun sanoin että minä hoidan. Koira käyttää aina valjaita, on tosi kiva koira ja tullaan oikein hyvin toimeen. Takaisin tullessa oli meininki sitten ihan toinen. Ei selvinnyt, mikä oli mennyt väärin.

Oliko nainen jo seurusteluaikana tuollainen? Jos oli, niin miksi halusit jatkaa suhdetta?

Vierailija
69/159 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisille suunnattu viihde vaikuttaa naisten aivotoimintaan. Valitettavasti.

Ja miksi ei vaikuttaisi, kun muilla näyttää aina menevän paremmin kuin itsellä, meni sitä sitten kuinka hyvin tahansa.

Vierailija
70/159 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko teidän miehet sellaisia että sotkevat ja te olette ottaneet paineen siististä kodista? Miksi miellyttätte ihmistä jonka mielestä teihin pätee aivan eri säännöt.

Kysyy siis epäjärjestelmällinen sinkkunainen. Olen opettelemalla opetellut siivoamaan ja koti pysyy suht ruodussa. Ja no, onhan siisti koti kivempi. Mutta että alkaisin siivota toisen ihmisen jälkiä niin pärjään kyllä ihan hyvin yksinkin. Jos haluaisin palvelijaksi niin kai hankkiutuisin sellaiseksi.

Vierailija
71/159 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisille suunnattu viihde vaikuttaa naisten aivotoimintaan. Valitettavasti.

Ja miksi ei vaikuttaisi, kun muilla näyttää aina menevän paremmin kuin itsellä, meni sitä sitten kuinka hyvin tahansa.

Jäitkö synnytyksessä pahasti jumiin, joitko liikaa viinaa vai mikä vaikutti sinun aivotoimintaasi?

Vierailija
72/159 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärinnukkumisen mainitsi yllä joku. Se on kyllä ikävä juttu olla mies, kun ei osaa edes nukkua oikein. Siitä saa sitten pajatusta loputtomiin, kun naisen elämä pilaantuu. 

Sain toissa viikolla haukut juuri siitä syystä. Olen muutenkin iltavirkku ja mulla oli lisäksi siinä ollut flunssa, joka aiheutti öisin kuumeilua ja pahoja yskänkohtauksia, joiden takia en saanut nukuttua sitäkään vähää iltayöstä kuin normaalisti. Saatoin nukahtaa ekan kerran vasta neljältä. 

Ensimmäinen asia minkä tein väärin oli se, että en nukahtanut ajoissa. Vaimoparalle kun tuli stressiä siitä, että en nuku silloin kun pitäisi, joten hänenkin piti sympatiavalvoa ja se oli minun vikani ja ilkeää. 

Toinen asia mikä oli väärin, oli se, että herätyskelloni soi seitsemältä, kuten aina arkisin, mutta en herännytkään heti, kun olin nukkunut huonosti, vasta n. 3 tuntia, ja aamulla hyvin sikeässä unessa. Se on kiusantekoa ja valehtelua, jos laitan kelloin soimaan mutta en heti herää ja sulje hälytystä. 

Kolmas asia oli väärin siinä, kun vaimo heräsi ruokkimaan ja viemään lapsia kouluun ja minä jäinkin vielä nukkumaan ollessani sairas ja univeloissani. Kauhean paha mieli siitä kuulemma tuli, kun toinen saa maata ja itse joutuu herätä. Ajattelematonta minulta.

Neljäs virheeni oli nukkua siis yhdeksään asti, jolloin vaimolle tuotti tuskaa ja ahdistusta se, että ei voinut esim. siivota normaalisti ja sijata vuoteita, vaan flunssanukkumiseni häiritsi hänen vakaata ja turvallista arkirutiiniaan sietämättömästi. 

Viides ja todella paha virheeni oli, kun olin nukkunut sänkyni kuumehikisenä kosteaksi, että kielsin häntä sijaamasta vuodettani sellaisenaan lähes litimärkiin lakanoihin välittömästi kun jaksoin nousta ylös. Siitä tuli ihan oikea raivo. Kehtasinkin tuolla lailla lytätä häntä ihmisenä.

Tietenkään nämä viisi virhettä eivät riittäneet, vaan yleistävät yleisvalitukset nukkumisestani koskien koko elämämme kelvottomuutta, olivat seuraavat:

1) iltavirkun rytmini ei ole sovelias perhe-elämään ja parisuhteeseen, koska usein valvon iltaisin puoleen yöhön kun taas aikaisin aamuvuoroon lähtevä vaimo saattaa mennä sänkyyn jo 8:lta; on ensinnäkin sopimatonta että aviopari ei nuku samassa rytmissä ja toisekseen kuulemma se valvottaa häntä, kun en ole vieressä nukkumassa, joten pilaan hänen unensa (tahallani).

2) Koska toisinaan kuorsaan, niin se aiheuttaa vaimolle univelkaa, ja siksi nukun väärin silloin aina kun nukun hänen kanssaan samaan aikaan samassa paikassa, josta poikkeaminen on siis paha virhe kohdan yksi mukaan. 

Tommoisen kanssa olet lapsiakin tehnyt. Miksi?

En tiennyt, että hänestä tulee tuollainen. Ei ollut läheskään samassa mittakaavassa tuo valittaminen ja negatiivisuus.

Vierailija
73/159 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska valitettavan iso osa etenkin nuorista miehistä on saamattomia luusereita joille ei voi muuta kuin valittaa asioista jotka jää tekemättä. Jos mies ei osallistu kotona mihinkään, sotkee vain kuin pikkupoika eikä koskaan esim. imuroi, tiskaa, siivoa jälkiään, vie roskia tms. niin kyllä siinä vähemmästäkin hermo palaa. Etenkin jos asutaan yhdessä, kuuluu vastuu kodista molemmille ja silloin saa luvankin kanssa ottaa asian puheeksi (eli valittaa) jos mies ei laita tikkua ristiin asioiden eteen. 

Mutta kuten aloituksessa kysyttiin, miksi ihmeessä naiset ryhtyy parisuhteeseen tällaisten miesten kanssa? Suostutaan kynnysmatoksi ja sitten itketään täällä. Ja toki tehdään pari muksuakin varmuuden vuoksi. 

Miksi te naiset suostutte tällaiseen? En vain ymmärrä tätä logiikkaa.

Vierailija
74/159 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään nyt tuli paskaa siitä kun olin hänen puolella sänkyä. Sitten siitä että varasin väärän hotellin matkaa varten. Eipä se akka kuitenkaan itse tikkuakaan ristiin nostanut sen matkan suunnittelua varten. Olisi itse voinut varata lennot ja hotellit niin olisi saanut tarkalleen minkä halusi. Olisi mulla parempaakin tekemistä.

- ap

- söin väärin. Nainen haluaa aina kokkailla, oli oikeasti hyvää, kehuin ruokaa ja kiitin. Rähinää tuli.

- ulkoilutin koiraa väärin. Nainen jäi kiitollisena nukkumaan ja kun palasin reilun vartin päästä niin oli kuin myrskyn merkki

- sekstailin väärin. Nainen häpeilee itseään epävarmuuttaan ja miehen syyhän se on

Kuitenkin, valittamisella/nalkuttamisella on yleensä syy, ei kukaan ole huvikseen jatkuvasti negatiivinen, se on ihan pirun kuluttavaa. Itseäni ainakin väsyttää aivan hemmetisti se että jostain pitää jatkuvasti miehelle sanoa, esim että eikö se perkele tajua, että tiskit ei kävele yksin koneeseen ja pois sieltä, sama pyykkien kanssa. Parantaa koko ajan, mutta käsityskyky ei silti riitä. Enkä itse ole mikään siivoushullu niin että ahdistuisin yhdestä sukasta lattialla, vaan päivittäiset kotityöt kasaantuu niin älyttömän nopeasti että parin päivän päästä on täysi kaaos. Itse teen sen minkä jaksan ja kykenen ihan vaan ettei tarvitsisi taas sanoa niistä samoista asioista, mutta en minäkään mikään yli-ihminen ole enkä kertakaikkiaan jaksa yksin kaikkea. En edes tiedä miten kahden aikuisen ja yhden 1-vuotiaan taloudessa voi kertyä asiat niin pahasti että ne aiheuttaa kaaoksen kahdessa päivässä. Itsehän inhoan siivoamista, se ei motivoi minua yhtään kun en saa siitä mitään mielihyvää, arvotan sen jonnekin nenänkaivelun jälkeen. En ole laiska, eikä ole mieskään, se vaan on vastenmielistä. Kun molemmilla on työpaikat ja rahaa, hankitaan siivooja käymään 2 kertaa viikossa.

Mieheni on ihana, hän on loistava isä ja aviomies enkä vaihtaisi häntä kehenkään, silti valitan, ja aina samoista asioista. Yhdessä tilassa kun eletään niin on osattava kantaa vastuu siitä että molemmilla on hyvä olla. Jos ei ole, niin asiasta täytyy voida keskustella ja pyrkiä korjaamaan epäkohdat. Jos pariskunnan osapuolilla ei löydy motivaatiota tehdä yhteiselämästä miellyttävää, niin suosittelen laittamaan lusikat jakoon.

Terveisin vaimo, joka on väsynyt olemaan talouden projektipäällikkö ja työntekijä

Onko mies muuttunut yhtäkkiä tällaiseksi, vai ovatko kotityöt olleet aina yhtä haastavia?

Vierailija
75/159 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies elää lokoisaa elämää jättämällä kaikki kotityöt ja mahdollisten lasten hoidon naiselle. Miehen mielestä riittää, että hän käy röissä, sama se vaikka nainen hoitaa yksin oman työn lisäksi myös kodin. Jos nainen huomauttaa tästä miehelle, mies voi näppärästi syyttää naista "nalkuttamisesta" ja todeta, että nyt en ainakaan tee mitään kun noin ikävästi sanoit. On se kätevä strategia.

Vierailija
76/159 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska valitettavan iso osa etenkin nuorista miehistä on saamattomia luusereita joille ei voi muuta kuin valittaa asioista jotka jää tekemättä. Jos mies ei osallistu kotona mihinkään, sotkee vain kuin pikkupoika eikä koskaan esim. imuroi, tiskaa, siivoa jälkiään, vie roskia tms. niin kyllä siinä vähemmästäkin hermo palaa. Etenkin jos asutaan yhdessä, kuuluu vastuu kodista molemmille ja silloin saa luvankin kanssa ottaa asian puheeksi (eli valittaa) jos mies ei laita tikkua ristiin asioiden eteen. 

Olin 6 vuotta suhteessa ja 4 vuotta asuttiin yhdessä exän kanssa. Jos se söi sipsejä, niin muruset sohvalla ja pyyhkäs ne murut lattialle ennemmin, kun otti imurin ja sit murut pyöri sukissa kiinni. EI kirjaimellisesti tehnyt yhtään mitään ja kun asioista mainitsi etten jaksais olla kodin siivooja, niin se oli nalkutusta. Kun noita tollasia pieniä asioita alkoi kertymään, niin pelkkä kahvikuppi alkoi tuntumaan olkkarin pöydällä siltä, että auto olisi parkkeerattu siihen pöydälle eli ne pienet asiat alkoi kasvamaan silmissä. Siihen päälle se kaikki muu negatiivinen, niin oli aika selvää että pakkasin kamat ja häivyin.

Olin sinkkuna noin 2 vuotta ja tapasin nykyisen mieheni. Hän on erittäin skarppi ja hänen koti aina siisti jne. Muutettiin yhteen myöhemmin ja aloin siinä sitten ajattelemaan, että toivottavasti historia ei toista itseään ja minusta tulee taas siivooja kotona työpäivän jälkeen. Eipä ole tullut. Olin hämmästynyt siitä kuinka paljon mies tekee asioita. Se siivoo, pyyhkii pölyt, tamppaa matot, pesee pyykit, viikkaa pyykit jne eli kaikki perusasiat mikä on täysin normaalia toimintaa kotona. Lauantaina, kun avasin vaatekaappini, joka oli aika sekasin ollut jonkin aikaa. Mies oli laittanu perjantaina vaatekaapit kuntoon, eli viikannu kaikki vaatteet molempien kaapeista. Kaikki oli ihan kuin jossain liikkeessä. Mies on myös sellainen, että tekee asiat heti eikä viikon päästä. Nyt kun aloin polkemaan taas pyörällä töihin, niin sanoin miehelle että pitäis varmaan pyörä viedä tonne huoltoon, kun ajattelin alottaa pyöräilyn. Mies sanoi ai niin unohdin sanoa, että vapaapäivänä viikko sitten laitoin pyörät kuntoon ja ostin sun pyörään sisä ja päälikumit uuudet, kun ne oli jo niin kuluneet. EIkä noi asiat ole miehelle mitään sellasia, että ne on hammasta purren tehtyjä vaan hän on sellainen ihminen, joka tekee automaattisesti noi tollaset asiat. En minä vaadi häneltä viemään pyörää korjaamoon tai että korjaa sen pyörän käskystä. En osaa kuvailla kuinka hyvä fiilis tollasista asioista tulee, kun toinen aidosti huomaa ja välittää. Niin minäkin teen hänelle asioita ja siksi meillä on hyvä suhde.... Kyllä ihmisissä on paljon eroa, todella paljon.

Vierailija
77/159 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin kanssa, että on aplle peiliin katsomisen paikka jos nyt useampi kumppani hänestä sitä valittamista löytää. Jotkut miehet nyt vaan ei sovi parisuhteeseen ja olisi kaikille parempi, että tämä jämäsakki sen itsekkin ymmärtäisi eikä edes yrittäisi.

Vierailija
78/159 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai. Jos haluat olla parisuhteessa tyytyväisen ihmisen kanssa. Kenenkään ei tarvitse olla suhteessa joka ei tee tyytyväiseksi.

Vierailija
79/159 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

Onko mies muuttunut yhtäkkiä tällaiseksi, vai ovatko kotityöt olleet aina yhtä haastavia?

Aina olleet, myös minulle kotityöt on aina olleet saatanasta ja vastenmielisiä. Ennen lasta en kuitenkaan ahdistunut kaaoksesta, koska sillä ei ollut kahden aikuisen taloudessa juurikaan väliä. Kärsin siis pahasta ahdistuneisuushäiriöstä, eli olen lievästi hullu akka, siksi tämä siisteysahdistus on todellinen ongelma. Asiaa työstetään parhaamme mukaan, itse käyn terapiassa ja mies tekee parhaansa näiden ahdistuskohtausten kanssa. Ja ihan itse mieheni valitsin, tunsin hänet 8 vuotta ystävänä ennen parisuhdettamme ja tiesin ettei ole mikään siivousihme, hän myös tiesi etten minä ollut mikään kodinhengetär. Pappi kysyi meitä vihkiessä tahdommeko vakaasta tahdosta ottaa toisemme puolisoiksi, molemmat vastasivat kyllä. Hetkeäkään en ole katunut, koska rakastan häntä yli kaiken. Valitsin mieheni rakkaudesta, en siivoustaitojen tai muun typerän irrelevantin syyn perusteella, ja jatkuvasta kaaosahdistuksesta huolimatta olen hyvin onnellinen hänen kanssaan. Parisuhteessa oleminen ja yhdessä asuminen kysyy ennenkaikkea motivaatiota, jos toiselta se puuttuu niin melko turhaa edes yrittää.

T: se parisuhteen projektipäällikkö/työntekijä

Vierailija
80/159 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä asioista sitten saa sanoa?