Mä olen varakas mutta se ei näy päällepäin.
Ja se on hyvin vapauttavaa.
Tänään lompsin kauppaan kuraisisssa kumppareissa.
Kommentit (99)
Onko sinun vaatteesi silti tehty laadukkaasti? Suositko luonnonkuituja?
Miksi sitä pitäisi jotenkin erityisesti näyttää?
Sanoinko niin? Aika moni kuitenkin haluaa varallisuutensa näkyvän ja moni sen myös näyttää.
Mitkä kengät on kurakelillä rikkaalta näyttävällä ihmisellä?
Vierailija kirjoitti:
Onko sinun vaatteesi silti tehty laadukkaasti? Suositko luonnonkuituja?
Laadukkuus on niin suhteellinen käsite. En juuri löydä kaupoista itseäni miellyttäviä vaatteita joiden hinta/materiaalin laatu/työn laatu/istuvuus miellyttää tarpeeksi. Saatan käyttää 10 vuotta vanhaa takkia. Suuren osan vaatteistani ompelen itse. En osta pikamuotia ja halparättejä tai tekokuitua. Viskoosin hyväksyn mutta se onkin muuntokuitu
Vierailija kirjoitti:
Tuskin ihminen, joka haluaa näyttää rikkaalta tarvitsee, kurakelillä ihmeempiä kenkiä. Autolla kaupan parkkipaikalle, ei asfaltilla paljon kumppareita tarvitse. Mun tyttäreni ei omista kumppareita lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Sanoinko niin? Aika moni kuitenkin haluaa varallisuutensa näkyvän ja moni sen myös näyttää.
Ja moni yrittää näyttää varakkaalta, vaikka kaikki hankitaan velaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin ihminen, joka haluaa näyttää rikkaalta tarvitsee, kurakelillä ihmeempiä kenkiä. Autolla kaupan parkkipaikalle, ei asfaltilla paljon kumppareita tarvitse. Mun tyttäreni ei omista kumppareita lainkaan.
Briteissä kumpparit ovat osa varakkaimman kansanosan vakioasua. Wellies.
Autoileva kuulostaa tavikselta, jolle on kertynyt vähän rahaa mutta ei muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja moni yrittää näyttää varakkaalta, vaikka kaikki hankitaan velaksi.
Totta tämäkin. Ja niin surullista.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ja yhtä moni ei. Millaisesta varakkuudesta tässä puhutaan? Miljoonista?
Miksi pitäisi näkyä? Minullakin on talo ja iso vene, ja tällä kelillä menen kauppaan kumppareissa ja sadetakissa.
Köyhät ne laittaa kaikki rahansa pukeutumiseen.
Kumppareissa kaupassa? Köyhähän tuon on oltava!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja yhtä moni ei. Millaisesta varakkuudesta tässä puhutaan? Miljoonista?
Kyllä.
Kysyn mielenkiinnosta mikä on mielestänne varakas? Itse olen tuloiltani pienituloinen, mutta varallisuutta on osakkeita ja mökki ja säästötilillä muuan kymppitonni. Velaton yhteisvarallisuus alle 300 t eli jonkun oikeasti varakkaan mielestä vain vähän. Itselleni se tuo turvaa, mutta en voi sen turvin jäädä ihan työelämän ulkopuolellekaan vaikka tulen alle vähällä toimeen. Tavoitteena olisi pärjätä vähemmällä työllä.
Vierailija kirjoitti:
MIssäköhän näitä on?
Rikkaat kuuluu mennä lakerikengissä kauppaan.
Miljoona euroa kun tulisi tilille, niin olis ihan kiva.
Varakkuus on hyvä salata, opin sen jo lapsuudenkodissa. Olimme parempaa keskiluokkaa. Jos aikoo elää tavallista elämää tavallisena ihmisenä on parempi olla herättämättä huomiota. Kateus on suomalainen kansantauti, eikä siitä seuraa mitään hyvää.
Kalliisti pukeutuneena kiinnittää ihmisten huomion kadulla, jos on kelloja ja koruja yms. Minulla ei ole mitään näistä. Haluan on anonyymi, huomaamaton. Tarkkailen muita :)
Koitan silti ostaa hyvälaatuisia vaatteita tarjouksesta, juuri ostin 500 €:n takin 70 € :lla. Minusta takki ei eroa mitenkään takista, joka maksaa 150 €.
Minä olen suomalaisen mittapuun mukaan rikas. Päällepäin se näkyy ehkä tavallista parempana autona. Vaatteilla en koreile, mutta ne ovat yleensä luonnonkuitua ja tyyliltään ajattomia, jolloin niitä voi käyttää vuosikausia.
Merkkilaukkuihin en suostu rahojani laittamaan, vaan vaihtelen mieluummin useamman asuun sopivan nahkalaukun välillä. Joku LV impregnoitu kangaslaukku on minulle ehdoton no-no. Ylipäätään kaikki tuotteet, jossa on logo, jolla niitä myydään.
Joku kysyi mitä kenkiä varakkaat käyttävät sadekelillä. Voi kun saisi taas 50-60-luvun kalosseja, jotka voi vetäistä korkokenkien päälle!
Ei väliä oisko rikas vai mikä kunhan saisi tajunnan räjäyttävää tunteellista sek siä ja paljon, perustoimeentulon, leipää pöytään.
Miksi sitä pitäisi jotenkin erityisesti näyttää? Veikkaan, että minuakin pidetään köyhempänä kuin olenkaan.