Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä olen varakas mutta se ei näy päällepäin.

Vierailija
08.04.2019 |

Ja se on hyvin vapauttavaa.
Tänään lompsin kauppaan kuraisisssa kumppareissa.

Kommentit (99)

Vierailija
61/99 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä te muut tekisitte jos saisitte miljoonan tilille?

Laittaisin kuriisrin etsimään Suomen 10 köyhintä ja kurjinta ja heille parasta mitä rahalla saisin, siten etteivät pystyisi laittamaan viinaan, vaan peruskohennukseensa. Tämä ollaan luvattu taivaan Iskälle.. Ja lopuilla tekisin niin että sijoittaisin siten että voisi auttaa muitakin. Itselleni en tarvii mitään.

Olen siitä onnellinen että osaan tuottaa tavarat itselleni lähes kokonaan käsityönä, sekä taiteen että tiede antaa sisältöä elämääni ja ystävät ja liikunta. Uni on ilmaista ja teen kaikki ruokani itse niin pitkälle kuin ikinä. Jos matkustaisin jonnekin alkaisin siivoamaan siellä ja auttaa paikallisia, lomani olisi sellainen. Rakastan siivota rantoja esim. Ja kohentaa ihmisten elinolosuhteita. Parasta ikinä.

Jos ei ole muuta kivaa menen ulos ja etsin tarvitsevia, pudotan joskus tahallaan rahaa jos kuulen pahan paikan ja tarjoan sen yllättyneelle. Kokeilkaapa kuin onnelliseksi köyhä tulee 20 ekestä. Nähkää tarvitsevat.

Sain itse aikoinaan apuja kuin enkeleiltä ja jatkan "vahinkoa" näin. Se tekee onnelliseksi.

Kaunis ajatus. Köyhänä opiskelijana sain kerran vieressäni istuvalta mieheltä 50 €, hän vain kaivoi sen povitaskustaan. Kuulemma näytin surulliselta.

Just näin kävi mullekin kun olin kaikkein epätoivoisimmillani että aina lähetettiin joku enkeli tai kaksi, en ikinä unohda sitä miten apu tuli vielä sieltä mihin mulla oli suurimmat omat ennakkoluulot. Se oli sellainen koulu että oppi kiitollisuutta eikä ikinä enää kävele itse ohi jos näkee aitoa hätää. Se tuli mulle se idea siis siitä muistosta aina kun se enkeli tuli ....ihan ihmisten kasvoissa tyhjästä, keskelle ei mitään....

Vierailija
62/99 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeassa. En olisi millään arvannut varakkaaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/99 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varakkuutta tarvitse mainostella, jos on itsetunto kunnossa. Mutta on kyllä kiva, ettei ole pennin jeniä velkaa, ja omaisuuttakin on.

Aikoinaan oli välillä rankkaa asuntolainan kanssa, mutta kyllä kannatti.

Vierailija
64/99 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen varaton ja se näkyy päälle. Ap omaa vaihtoehdon.

Vierailija
65/99 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahlla ei saa mitään oikeasti kallista, tämän oivaltaminen vapauttaa turhista himoista omistaa. Omaisudesta on aikamoinen harmi myös, ellei ole vaan tileillä.

Vierailija
66/99 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kohtuu varakas duunari, nettovarallisuus 250.000€. Kuljen ilmaiseksi saaduissa mainosvaatteissa😂

Vierailija
67/99 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on miljoonan verran osakkeissa ja pari sijoitusasuntoa sekä niiden lisäksi palkkatuloja. Asun tavallisessa, 5 vuotta vanhassa kerrostalokaksiossa laitakaupungilla, ajan Teslalla, käytän Lindexin vaatteita ja lampsin kumppareissa kauppaan. Osakkeet eivät edes näy verotuksessani sillä ovat isäni varainhoitosopimuksen alla ja hänen arvo-osuustilillään joten näkyvät hänen varallisuudessaan. Toki jotkut tietävät että olen isäni tytär joten sitä kautta tietävät minut varakkaaksi. 

Aaa, perittyä rahaa, ei itse tienattua.

Vierailija
68/99 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelläkään OIKEASTI rikkaalla ei ole aikaa ja kiinnostusta kirjoittaa vauva-foorumilla keskellä päivää. 😀😀😀

Vierailija
69/99 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mentiin kerran vaateostoksille sikarikkaan ystäväni kanssa koska hän pyysi makutuomariksi. Hänellä oli tapana masaa vanhanaikaisesti käteisellä. Hän kulki surkeissa vaatteissa päivät. menimme hienoimpaa kauppaan ja haalimme koko puvuston kerralla, varmaan 12 vaatetta parasta.

Menimme kassalle ja kassalla oli nuori blondilikka, ja nosteli kulmiaan ja nenäänsä kun katseli meitä. Kaverini on todella skarppi ja alkoi sanoa ääneen kassan ilmeitä. "Tyttö ajattelee nyt ettei meillä ole varaa ostaa näitäkään vaatteita ja pyörittelee silmiään..." Likka lehahti punaiseksi ja alkoi takoa hintoja ylös, sitten hän tapittaa että no milläs maksatte, voitonriemuinen ilme oikein naamalla, heitellen hiuksiaan ja katsellen kaveriaan joka hymyili ja tarkkaili meitä.

Kaverini otti tukun seteleitä joita oli pari cm taskustaan ja alkoi laskea satasiaan :)

En ikinä unohda kassalikan ilmettä :).

Tämä oli joku voimaantumisfantasia.

Vierailija
70/99 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Materiasta ja hienoista vaatteista en välitä, mutta haluaisin niin paljon varallisuutta, ettei tarvitsisi käydä töissä.

Vierailija
71/99 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankissa varakkaimmat tunnisti vaatimattomista vaatteista. Ökyilijöiden tileillä oli hyvin, hyvin vähän rahaa. :D

Vierailija
72/99 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mentiin kerran vaateostoksille sikarikkaan ystäväni kanssa koska hän pyysi makutuomariksi. Hänellä oli tapana masaa vanhanaikaisesti käteisellä. Hän kulki surkeissa vaatteissa päivät. menimme hienoimpaa kauppaan ja haalimme koko puvuston kerralla, varmaan 12 vaatetta parasta.

Menimme kassalle ja kassalla oli nuori blondilikka, ja nosteli kulmiaan ja nenäänsä kun katseli meitä. Kaverini on todella skarppi ja alkoi sanoa ääneen kassan ilmeitä. "Tyttö ajattelee nyt ettei meillä ole varaa ostaa näitäkään vaatteita ja pyörittelee silmiään..." Likka lehahti punaiseksi ja alkoi takoa hintoja ylös, sitten hän tapittaa että no milläs maksatte, voitonriemuinen ilme oikein naamalla, heitellen hiuksiaan ja katsellen kaveriaan joka hymyili ja tarkkaili meitä.

Kaverini otti tukun seteleitä joita oli pari cm taskustaan ja alkoi laskea satasiaan :)

Tämä oli joku voimaantumisfantasia.

Ei vaan totta koko homma.

Vierailija
73/99 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenelläkään OIKEASTI rikkaalla ei ole aikaa ja kiinnostusta kirjoittaa vauva-foorumilla keskellä päivää. 😀😀😀

Sillon tekee jotakin väärin ellei vapaavalintaiseen tekemiseen kulutettavissa oleva aika lisäänny vaurastuessa.

Vauva-foorumilla olo on vapaavalintaista tekemistä siinä missä moni muukin.

Vai pitääkö vaurastuneiden aina olla keväisin raaputtamassa otsa hiessä jonkin lahovan purtilon pohjaa.

Vierailija
74/99 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä tarina on niin urbaanilegendaa ettei mitään rajaa=)

Kyllä noita on sattunut ennenkin ja varmaan tulee sattumaan. Itse kun Kittilän Kaukosen perukoilta olen, niin ei siellä monikaan tiedä niitä vanhempia paikkakuntalaisia, jotka omisti pirusti maata ja moni myi sitten Levin laajentamisen yhteydessä. Eivät olleet myyneet silloin, kun olivat vasta perustamassa Leviä ja sitten kun hinnat oli noussu pilviin. Edelleen heillä maata, mutta myös rahaa löytyy. Monet ovat sellaisia mettäläisiä vanhankansanmiehiä, jotka ei turhia pröystäile ja eivät aikanaan suihkussakaan viittineet kovin käydä.

Niistä omistuksista ei vaan puhuta, mutta tietty paikkakuntalaiset toistensa tilanteet tietävät. Pikku-ukko, tyypillinen metsäläinen, haisi pahalle, lompsi kesät talvet kumppareissa, oli menossa Kittilän baarista Rovaniemelle päähän pistosta traktoria ostaan. Taksilla tietenkin, ku hiprakassa oli (vaikka ei sillä lapsuudessa niin väliä ollut). Se aina soitti tutun taksin juuri sen vuoksi, kun sitä tuntemattomat epäili maksukykyä. Tädin miehellä oli kylillä taksiyritys, niin hän sitten lähti kaveriksi Rovaniemelle traktorinostoon, maksua vastaan tietenkin. Käteisellä maksoi se pikku-ukko aina matkat ja myös sen traktorin.

Taksifirma nyt serkulla samassa pikkukylässä. Viimeksi kun nähtiin niin tuli ajosta, kanta-asiakas oli kylällä hiprakassa ja halunnut sinappia ja grillimakkaraa. Serkku ajanut (yksin, oli vain pyyntö mitä tuoda) makkaran perässä edestakaisin 120 kilometriä. Maksut käteisellä aina. Tuollaiset pyynnöt yleisiä. En usko, että jos ei tietäisi maksuvaraa niin lähtisi monikaan taksi ajeleen….

F

Vierailija
75/99 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"vasta sitten kun hinnat oli noussu pilviin.."

F

Vierailija
76/99 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillon tekee jotakin väärin ellei vapaavalintaiseen tekemiseen kulutettavissa oleva aika lisäänny vaurastuessa.

Vai pitääkö vaurastuneiden aina olla keväisin raaputtamassa otsa hiessä jonkin lahovan purtilon pohjaa.

Aidosti varakkailla on muuta tekemistä. Sijoittamista, itsensä kehittämistä, enkelisijoittajana toimimista, yritystoimintansa kehittämistä..

Kaikki tässä ketjussa olevat maininnat ovat lähinnä itsetunnon pönkittämistä, that’s all. Eivät aidosti varakkaat mieti, miltä näyttävät. Usein se toki näkyy päällepäin, miten liikkuu ja syö.

Mutta jatkakaa toki.

Vierailija
77/99 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aidosti varakkailla on muuta tekemistä. Sijoittamista, itsensä kehittämistä, enkelisijoittajana toimimista, yritystoimintansa kehittämistä..

Kaikki tässä ketjussa olevat maininnat ovat lähinnä itsetunnon pönkittämistä, that’s all. Eivät aidosti varakkaat mieti, miltä näyttävät. Usein se toki näkyy päällepäin, miten liikkuu ja syö.

Mutta jatkakaa toki.

Luulet tietäväsi, mutta vähänpä sinä tiedät.

Vierailija
78/99 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nehän just voivat herätä myöhään ja sitten juoruilla täällä tunnin tai neljä, tai siihen asti kunnes kyllästyttää.

t. muutaman kymmenen miljoonan jätkä

Vierailija
79/99 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitä pitäisi jotenkin erityisesti näyttää? 

Sanoinko niin? Aika moni kuitenkin haluaa varallisuutensa näkyvän ja moni sen myös näyttää.

Ja moni yrittää näyttää varakkaalta, vaikka kaikki hankitaan velaksi.

Totta tämäkin. Ja niin surullista.

ap

Onkohan ”vaatimattomuutesi” aitoa? Vaikutat tekopyhältä.

Meillä nimi verotietojen kärjessä, mutta itse esim ajan 7 v vanhalla autolla. Eikä todellakaan tarvetta ostaa parempaa autoa.

Vierailija
80/99 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jatkakaa toki.

Miksi kuvittelet aidosti varakkaat jotenkin samanlaisiksi, kaikki yleviä itsensä kehittäjiä? Sijoittamiseenkaan ei tarvitse tuhrata koko päivää, sitä taitaa tehdä nämä pikavoittajat ja oman elämänsä miljonäärit.

Luulisin että aidosti varakkaat syö ihan haarukalla ja veitsellä, keittoa lusikalla.