Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä olen varakas mutta se ei näy päällepäin.

Vierailija
08.04.2019 |

Ja se on hyvin vapauttavaa.
Tänään lompsin kauppaan kuraisisssa kumppareissa.

Kommentit (99)

Vierailija
41/99 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ajetaan todella vanhalla autolla, vaikka ihan varakkaita ollaan. Se auto ihan oikeasti on siis sellainen, joka saa ihmisten päät kääntymään. Osalla nousee hymy huulille ja osa katsoo oudoksuvalla ilmeellä.

Sanoin miehelle, että joku kerta vilkutetaan hienovaraisesti käsi pystyssä kuin jotkin kuninkaalliset kun huomataan tuijotus.

Minulle on se ja sama mitä ihmiset ajattelevat. Ei ole mikään tarve hankkia statussymboleita. Meidän symbolina on se ettei tunnu yhtään pahalta poiketa valtaväestöstä. Vanhat on vaatteet ja auto. 

Mä en usko, että kukaan on teistä ja autonne vuosimallista kiinnostunut, kunhan kuvittelet koska asia vaivaa sinua itseäsi. Toisaalta, nykyään joku ilmastohullu voikin paheksua vanhaa saastuttavaa koslaanne ja kiinnittää siihen huomiota. Me muut emme.

Vierailija
42/99 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuvillaa olevia alusvaatteita taas saa ostaa Lidlistä tyyliin 5 kpl pikkuhousuja yhteishintaan 6,99 e, eli ei varsinainen varakkuuden merkki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/99 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen haistaa, että kenellä on aitoa nahkaa, merino- ja kasmirvillaa, kamelinkarvaa, silkkiä ja puuvillaa vaatteissaan. Eivät haiskahda hielle pitkän päivän jälkeenkään!

t. Yksi onnellinen silkkisissä alusvaatteissaan

Silkkialusvaatteet kyllä ajan mittaan haistaa, silkki kun ei kestä pesua niin kuumassa että esim coli-bakteeri kuolisi sieltä alkkareista. Eli ne alusvaatteet eivät ole oikein puhtaat muuta kun ihan uusina.

Eli marketin Slogit tuoksuu ajanmittaan paremmalta. Kovassa käytössä.

Vierailija
44/99 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta olisi mielenkiintoista kuulla, mikä tuossa tuotti sen vapautuneisuuden tunteen.

Johtuuko vapautuneisuus siitä, että tekee vastoin odotuksia ja voi huomata, ettei mitään kamalaa tapahdukaan?

Vai siitä että kaikesta huolimatta tietää, että on varakas ja siksi selviää aina? Vaikka näyttäisi muiden silmissä jotenkin väärältä?

Tai siitä että kun oma varakkuus ei näy muille, niin on turvassa hyväksikäyttäjiltä tms.?

Itselläni varmaan 2 viimeistä. Kumpparit kaupassa ei nyt ole kovin suuri kapina =)

Voihan olla että varakkuus ja keski-ikä yhdessä ovat tehneet itsetunnon jolla ei tarvitse välittää muiden ajatuksista. Eikä tämä tarkoita että olisin epäystävällinen tai epäkohtelias muille.

Itse en hahmota ollenkaan koko aloitusta. Oma kokemukseni on se, että juuri varakkaat ovat fiksuja ihmisiä, jotka osaavat pukeutua sään mukaan. Ja tietysti myös tilanteen mukaan. Edustustilaisuuteen mennään pikkukengissä, mutta kesäpaikan markettiin sadesäällä mennään tietenkin kumppareissa.

Täällä ei ole sadesää. Sadesäälläkään kaupassakäyntiin ei tarvita kumppareita vaan se onnistuu vaikka Goretex-kengissä.

Auttaisko jos kerron että olen käynyt kaupassa rikkinäisissä haalareissa? Ei mitään tekemistä sään kanssa.

Vierailija
45/99 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa kiva tietää, missä vaiheessa voi pitää itseään varakkaana?

Eikö se ole kovin suhteellista.

Vierailija
46/99 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni menee ihan hyvin. Pk-seudulla velaton omakotitalo ja sijoituksissa melkein 6 numeroinen summa + mökki. Mutta kotoa on kai lähtöisin suhteellisen vaatimaton elämäntapa. Vaatteilla en koreile, ja vaatteita tilaan peruspostimyynnistä tai ostan kauppareissulla Prismasta. Juuri ostin uusia meikkejä Tokmannilta. Kengät on ainoa mihin panostan, koska omaan "vaativan" jalan. Tällä hetkellä ajan tonnin autolla. "Uusi" auto ostoslistalla ja ajattelin siitä maksaa max 5 000€.  Käyttötilillä en pidä juurikaan ylimääräistä rahaa, ja jos rahat alkaa olla loppu ennen palkkapäivää niin sitten pihistellään. Välillä siis syön kaappeja tyhjäksi kun ei ole "varaa" ostaa ruokaa eli en viitsi säästötililtä siirtää "turhaan" rahaa. Arjen kulut katan siis osapäivätyön palkalla. 

Ainoa missä varallisuus näkyy on se että teen osapäivätyötä ja pyrin matkustelemaan suht usein ja matkoilla en pihistele. Silloin tällöin otan myös palkatonta vapaata, että pääsen matkustelemaan tai muuten vaan tarvitsen irtioton.  Harrasteauto on myös, joka oli suht kallis ja ylläpitokustannukset myös. Mutta sekään ei tavallisen tallaajan silmissä näytä yhtään kalliille, koska ei ole mikään urheiluauto tms.

Jos elämä menee tätä tahtia ja saan sijoituksia kasvatettua, niin viimeistään 50 vuotiaana ajattelin lopettaa työt kokonaan. Tottunut elämään kuitenkin suht vaatimattomasti niin eiköhän olisi varaa siihen, vaikken mikään sikarikas olekaan. 

Vierailija
47/99 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miljoona euroa kun tulisi tilille, niin olis ihan kiva.

Miten sinun elämäsi muuttuisi sen miljoonan myötä?

Mä lopettaisin työnteon, ostaisin muutaman sijoitusasunnon, alkaisin harrastamaan omaa rakasta harrastustani päiväkaudet ja palkkaisin siivoojan.

Heh, sijoitusasunnoista ei ole kuin kuluja, vuosituotto jää alle 2 %. Elä siinä leveästi sitten.

Vierailija
48/99 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä varakkuus jotenkin näkyisi päällepäin? 

Jos yksi hassaa rahaa näyttäviin merkkivaatteisiin, helyihin, uusiin sporttisiin autoihin sun muuhun turhaan ja kuluvaan, niin hän ei välttämättä ole varakas. Voi olla OK-palkkainen työ, mutta joka ikinen tili hujahtaa nettiostoksiin, vaateliikkeisiin ja osamaksuvelkoihin.

Kun taas se, joka kulkee likaisissa työhaalareissa rähjäisellä maastoautolla, voi olla miljonääri. Hän on elänyt kitsaasti ja säästänyt koko ikänsä, sijoittanut kaiken tuottavaan ja alati kasvavaan metsäomaisuuteen, jota hoitaa itse. 

Ei todellakaan voi oikeasti päätellä mitään ulkonäöstä. 

Vierailija
49/99 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun yllättävät menot kuten sairastuminen tai autoremppa ei kaada taloutta.

Vierailija
50/99 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä te muut tekisitte jos saisitte miljoonan tilille?

Laittaisin kuriisrin etsimään Suomen 10 köyhintä ja kurjinta ja heille parasta mitä rahalla saisin, siten etteivät pystyisi laittamaan viinaan, vaan peruskohennukseensa. Tämä ollaan luvattu taivaan Iskälle.. Ja lopuilla tekisin niin että sijoittaisin siten että voisi auttaa muitakin. Itselleni en tarvii mitään.

Vierailija
51/99 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miljoona euroa kun tulisi tilille, niin olis ihan kiva.

Miten sinun elämäsi muuttuisi sen miljoonan myötä?

Jos miljoona olisi pankkitilillä, ainakin rahaa olisi käytössä, eikä tarvitsisi miettiä sen perään.

Suurimmalla osalla varakkailla varallisuus on kiinni seinissä, metsässä, maapohjassa, osakkeissa, eikä niitä hetkessä voi muuttaa rahaksi tai syödä ja sitä käyttörahaa voi olla suhteessa vähän käytössä.

Vierailija
52/99 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

YK vetää rikkauden rajan noin 35 000€:n vuosituloihin, noilla tuloilla kuuluu globaalisti rikkaimman 10%:n joukkoon. Eli enemmistö valittavista suomalisistakin on rikkaita. Maailman rikkaimman 1%:n joukkoon pääsee 700 00€:n netto-omaisuudella.

Vierailija
53/99 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laittaisin kuriisrin etsimään Suomen 10 köyhintä ja kurjinta ja heille parasta mitä rahalla saisin, siten etteivät pystyisi laittamaan viinaan, vaan peruskohennukseensa. Tämä ollaan luvattu taivaan Iskälle.. Ja lopuilla tekisin niin että sijoittaisin siten että voisi auttaa muitakin. Itselleni en tarvii mitään.

Kaunis ajatus. Oletko varma, että olet sielultasi kristitty? Muslimit maksaa moskeijaan veroja 2 % kaikesta omaisuudesta ja tuloista. Tähän yhteenlasketaan asunto, auto, vene yms.+ tietysti tulot.

Vierailija
54/99 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen siitä onnellinen että osaan tuottaa tavarat itselleni lähes kokonaan käsityönä, sekä taiteen että tiede antaa sisältöä elämääni ja ystävät ja liikunta. Uni on ilmaista ja teen kaikki ruokani itse niin pitkälle kuin ikinä. Jos matkustaisin jonnekin alkaisin siivoamaan siellä ja auttaa paikallisia, lomani olisi sellainen. Rakastan siivota rantoja esim. Ja kohentaa ihmisten elinolosuhteita. Parasta ikinä.

Jos ei ole muuta kivaa menen ulos ja etsin tarvitsevia, pudotan joskus tahallaan rahaa jos kuulen pahan paikan ja tarjoan sen yllättyneelle. Kokeilkaapa kuin onnelliseksi köyhä tulee 20 ekestä. Nähkää tarvitsevat.

Sain itse aikoinaan apuja kuin enkeleiltä ja jatkan "vahinkoa" näin. Se tekee onnelliseksi.

Vierailija
55/99 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaunis ajatus. Oletko varma, että olet sielultasi kristitty? Muslimit maksaa moskeijaan veroja 2 % kaikesta omaisuudesta ja tuloista. Tähän yhteenlasketaan asunto, auto, vene yms.+ tietysti tulot.

Vain Jumala näkee sydämen eikä välitä paperiuskovaisuudesta ja on iloinen jos Kristus on tuttu. Arvostan kaikkia silti.

Vierailija
56/99 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen siitä onnellinen että osaan tuottaa tavarat itselleni lähes kokonaan käsityönä, sekä taiteen että tiede antaa sisältöä elämääni ja ystävät ja liikunta. Uni on ilmaista ja teen kaikki ruokani itse niin pitkälle kuin ikinä. Jos matkustaisin jonnekin alkaisin siivoamaan siellä ja auttaa paikallisia, lomani olisi sellainen. Rakastan siivota rantoja esim. Ja kohentaa ihmisten elinolosuhteita. Parasta ikinä.

Jos ei ole muuta kivaa menen ulos ja etsin tarvitsevia, pudotan joskus tahallaan rahaa jos kuulen pahan paikan ja tarjoan sen yllättyneelle. Kokeilkaapa kuin onnelliseksi köyhä tulee 20 ekestä. Nähkää tarvitsevat.

Sain itse aikoinaan apuja kuin enkeleiltä ja jatkan "vahinkoa" näin. Se tekee onnelliseksi.

Kaunis ajatus. Köyhänä opiskelijana sain kerran vieressäni istuvalta mieheltä 50 €, hän vain kaivoi sen povitaskustaan. Kuulemma näytin surulliselta.

Vierailija
57/99 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ajetaan todella vanhalla autolla, vaikka ihan varakkaita ollaan. Se auto ihan oikeasti on siis sellainen, joka saa ihmisten päät kääntymään. Osalla nousee hymy huulille ja osa katsoo oudoksuvalla ilmeellä.

Sanoin miehelle, että joku kerta vilkutetaan hienovaraisesti käsi pystyssä kuin jotkin kuninkaalliset kun huomataan tuijotus.

Minulle on se ja sama mitä ihmiset ajattelevat. Ei ole mikään tarve hankkia statussymboleita. Meidän symbolina on se ettei tunnu yhtään pahalta poiketa valtaväestöstä. Vanhat on vaatteet ja auto. 

Mä en usko, että kukaan on teistä ja autonne vuosimallista kiinnostunut, kunhan kuvittelet koska asia vaivaa sinua itseäsi. Toisaalta, nykyään joku ilmastohullu voikin paheksua vanhaa saastuttavaa koslaanne ja kiinnittää siihen huomiota. Me muut emme.

Eipäs puhuta kaikkien puolesta. Miksi niin monella on kova tarve kiistää, etteivät jotkut voisi olla huomiotaherättävämpiä kuin toiset? Itse ainakin kiinnitän erikoisiin autoihin huomiota! En tosin niiden sisällä oleviin ihmisiin, ellei heissäkin sitten ole jotain erikoista.

Vierailija
58/99 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on miljoonan verran osakkeissa ja pari sijoitusasuntoa sekä niiden lisäksi palkkatuloja. Asun tavallisessa, 5 vuotta vanhassa kerrostalokaksiossa laitakaupungilla, ajan Teslalla, käytän Lindexin vaatteita ja lampsin kumppareissa kauppaan. Osakkeet eivät edes näy verotuksessani sillä ovat isäni varainhoitosopimuksen alla ja hänen arvo-osuustilillään joten näkyvät hänen varallisuudessaan. Toki jotkut tietävät että olen isäni tytär joten sitä kautta tietävät minut varakkaaksi. 

Vierailija
59/99 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen VARATON eikä se näy päällepäin. Siistit tyylikkäät vaatteet, hiukst ja iho hoidettu, siisti meikki, laadukas laukku, merkkikengät.

Kaikkivaan halvalla hankittu käytettyinä.

Vierailija
60/99 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on miljoonan verran osakkeissa ja pari sijoitusasuntoa sekä niiden lisäksi palkkatuloja. Asun tavallisessa, 5 vuotta vanhassa kerrostalokaksiossa laitakaupungilla, ajan Teslalla, käytän Lindexin vaatteita ja lampsin kumppareissa kauppaan. Osakkeet eivät edes näy verotuksessani sillä ovat isäni varainhoitosopimuksen alla ja hänen arvo-osuustilillään joten näkyvät hänen varallisuudessaan. Toki jotkut tietävät että olen isäni tytär joten sitä kautta tietävät minut varakkaaksi. 

Velkaakin toki vielä on noista asunnoista sekä omistusasunnostani. Osakkeita olen saanut lapsesta asti sen minkä vanhemmat ja isovanhemmat voivat verovapaasti lahjoittaa sen lisäksi että olen sijoittanut niiden tuoton takaisin osakkeisiin sekä alussa säästin muutamaan otteeseen palkkatuloistanikin. Myimme myös edellisen asuntomme erotessa ja laitoin sen hinnasta puolet osakkeisiin ja noiden kahden asunnon käsirahaan. N53.