Mä olen varakas mutta se ei näy päällepäin.
Ja se on hyvin vapauttavaa.
Tänään lompsin kauppaan kuraisisssa kumppareissa.
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenelläkään OIKEASTI rikkaalla ei ole aikaa ja kiinnostusta kirjoittaa vauva-foorumilla keskellä päivää. 😀😀😀
Sillon tekee jotakin väärin ellei vapaavalintaiseen tekemiseen kulutettavissa oleva aika lisäänny vaurastuessa.
Vauva-foorumilla olo on vapaavalintaista tekemistä siinä missä moni muukin.
Vai pitääkö vaurastuneiden aina olla keväisin raaputtamassa otsa hiessä jonkin lahovan purtilon pohjaa.
Aidosti varakkailla on muuta tekemistä. Sijoittamista, itsensä kehittämistä, enkelisijoittajana toimimista, yritystoimintansa kehittämistä..
Kaikki tässä ketjussa olevat maininnat ovat lähinnä itsetunnon pönkittämistä, that’s all. Eivät aidosti varakkaat mieti, miltä näyttävät. Usein se toki näkyy päällepäin, miten liikkuu ja syö.
Mutta jatkakaa toki.
No höpö höpö. Oman lähipiirin rikkaimmat, joilla on useamman miljoonan varallisuus, kyllä lähinnä hiihtävät ja katsovat telkkarista urheilua päivät pitkät. Yritys on myyty, ja rahat sijoitettu, joten heillä olisi hyvin aikaa notkua täällä, jos se olisi heidän juttunsa. Itse en kyllä näe hiihtokisojen tuijottamista yhtään sen ylevämpänä toimintana. Ja ihan tavallisen näköisiä ihmisiä ovat. Ihan duunarikin pystyy perustamaan menestyvän yrityksen, kun oikeaan rakoon osuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on miljoonan verran osakkeissa ja pari sijoitusasuntoa sekä niiden lisäksi palkkatuloja. Asun tavallisessa, 5 vuotta vanhassa kerrostalokaksiossa laitakaupungilla, ajan Teslalla, käytän Lindexin vaatteita ja lampsin kumppareissa kauppaan. Osakkeet eivät edes näy verotuksessani sillä ovat isäni varainhoitosopimuksen alla ja hänen arvo-osuustilillään joten näkyvät hänen varallisuudessaan. Toki jotkut tietävät että olen isäni tytär joten sitä kautta tietävät minut varakkaaksi.
Aaa, perittyä rahaa, ei itse tienattua.
Ei edes perittyä, kun isä ne selvästikin vielä omistaa, jos ovat isän verotuksessa.
Vähävaraisten ja velkavankeuteen itsensä sitoneidenhan se on pakko painaa täyttä päivää töissä ja päälle vielä raataa kotona toinen mokoma pyykkien ja penskojen parissa.
Varallisuus nimenomaan antaa vapauksia käyttää aikaansa miten lystää ja järjestää työt ja muut velvoitteet niin, että ehtii vähemmälläkin paniikilla. Tarvittaessa voi hankkia asunnon, jota ei tarvitse koko ajan siivota, tai palkata siivoojan.
Niiden joilla on oikeasti rahaa ei enää tarvitse näyttää sitä.
Vain nousukas wannabe antaa kaiken näkyä - isot merkkilogot, kaikki viimeistä mallia (auto, vaatteet, laukut, kännykät jne) ja joka toinen lause täynnä vihjauksia siitä mitä kaikkea menee ja tekee seuraavaksi. Ostelee, matkustelee jne.
Oletteko muuten huomanneet että suomenruotsalaisissa on tosi vähän nousukkaita?? Kaikilla ei suinkaan ole pohjatonta pankkitiliä (kuten esim meilläkään ei ole) tai pappaa joka maksaa mutta itsehankittua varakkuutta kylläkin. Ei meillä puhuta rahan kulutuksesta koskaan, facesta saattaa nähdä jonkun kuvan reissun päältä (sitäkään ei ole hehkutettu erikseen) tai osoitteenmuutoslapusta uuden talon tiedot. Ei kukaan tiedä sitäkään että tein viimevuonna 12 matkaa. Kalliit harrastukset on jokaisen oma asia.
Vierailija kirjoitti:
Musta olisi mielenkiintoista kuulla, mikä tuossa tuotti sen vapautuneisuuden tunteen.
Johtuuko vapautuneisuus siitä, että tekee vastoin odotuksia ja voi huomata, ettei mitään kamalaa tapahdukaan?
Vai siitä että kaikesta huolimatta tietää, että on varakas ja siksi selviää aina? Vaikka näyttäisi muiden silmissä jotenkin väärältä?
Tai siitä että kun oma varakkuus ei näy muille, niin on turvassa hyväksikäyttäjiltä tms.?
En ole ap, mutta vastaavassa tilanteessa.
En ole koskaan kauheasti ajatellut, mitä muut minulta odottavat, joten en myöskään ole pelännyt mitään kamalaa.
Sama pätee tuohon toiseen, miksi olisi tärkeää, miltä muiden silmissä näyttää?
(Mitä tarkoittaa ”koska on varakas, selviää aina?”)
En pelkää mitään hyväksikäyttäjiäkään, ei ole tarvetta hankkiutua turvaan heiltä.
Tykkään vain olla oma itseni.
Enkä ole edes ollut aina varakas, mielenrauhani ei johdu siitä. Olin nuorena suorastaan köyhä.
Henkiset asiat mut tekevät onnelliseksi, olipa omaisuutta olemattomasti tai miljoonia. Kuljen bussilla ja laitan lapsille kotona ruokaa. Teen työtä, jossa viihdyn. Harrastan hyväntekeväisyyttä, olipa se miten klišee tahansa.
Mulla on lähipiirissä 2 Suomen 500 varakkaimman joukkoon kuuluvaa henkilöä ja ei heistä kyllä päällepäin arvaisi. Toki asunnot on hyvässä kunnossa pidettyjä ja kalliimmasta päästä, toisella myös autot. Silti en tietäisi, että ovat tuossa porukassa, jollen olisi kerran huvikseen leikkinyt Hesarin verokoneella ja naputellut hyvin toimeentulevien tuttavien nimiä siihen. Molemmilla iso osa varallisuudesta siis sijoitettuna osakkeisiin, bitcoineihin sekä asuntoihin. Kyllä mun kokemuksen mukaan yleensä ne, jotka ostelee kalliita statusesineitä, on alempaa keskiluokkaa, jotka elää jatkuvasti yli varojensa ja hankkii kamaa lainarahoilla. Ne, joiden rahat on omaa, ei tuhlaa sitä vaan sijoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenelläkään OIKEASTI rikkaalla ei ole aikaa ja kiinnostusta kirjoittaa vauva-foorumilla keskellä päivää. 😀😀😀
Sillon tekee jotakin väärin ellei vapaavalintaiseen tekemiseen kulutettavissa oleva aika lisäänny vaurastuessa.
Vai pitääkö vaurastuneiden aina olla keväisin raaputtamassa otsa hiessä jonkin lahovan purtilon pohjaa.
Aidosti varakkailla on muuta tekemistä. Sijoittamista, itsensä kehittämistä, enkelisijoittajana toimimista, yritystoimintansa kehittämistä..
Kaikki tässä ketjussa olevat maininnat ovat lähinnä itsetunnon pönkittämistä, that’s all. Eivät aidosti varakkaat mieti, miltä näyttävät. Usein se toki näkyy päällepäin, miten liikkuu ja syö.
Mutta jatkakaa toki.
Miksi kuvittelet aidosti varakkaat jotenkin samanlaisiksi, kaikki yleviä itsensä kehittäjiä? Sijoittamiseenkaan ei tarvitse tuhrata koko päivää, sitä taitaa tehdä nämä pikavoittajat ja oman elämänsä miljonäärit.
Luulisin että aidosti varakkaat syö ihan haarukalla ja veitsellä, keittoa lusikalla.
Koska ne ihmiset eivät avaudu näillä palstoilla kuinka paljon tekevät töitä.
Tunnen henkilökohtaisesti useamman tällaisen henkilön ja heitä yhdistää nuo mainitsemani asiat.
Mutta palstailijan logiikkaan kuuluu tietysti se, että...
....ovat saaneet perintönä, eivät tee mitään elämässään.
... ovat saaneet lottovoiton, senkun makaa rahojensa päällä
.... myyneet tuurilla firmansa, ei omaa kyvykkyyttä
... kuka nyt töitä tekisi kun on rahaa?
Ei meilläkään näy varallisuus mitenkään ulospäin. Ehkä miehen Porsche on sellainen mikä herättää huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mentiin kerran vaateostoksille sikarikkaan ystäväni kanssa koska hän pyysi makutuomariksi. Hänellä oli tapana masaa vanhanaikaisesti käteisellä. Hän kulki surkeissa vaatteissa päivät. menimme hienoimpaa kauppaan ja haalimme koko puvuston kerralla, varmaan 12 vaatetta parasta.
Menimme kassalle ja kassalla oli nuori blondilikka, ja nosteli kulmiaan ja nenäänsä kun katseli meitä. Kaverini on todella skarppi ja alkoi sanoa ääneen kassan ilmeitä. "Tyttö ajattelee nyt ettei meillä ole varaa ostaa näitäkään vaatteita ja pyörittelee silmiään..." Likka lehahti punaiseksi ja alkoi takoa hintoja ylös, sitten hän tapittaa että no milläs maksatte, voitonriemuinen ilme oikein naamalla, heitellen hiuksiaan ja katsellen kaveriaan joka hymyili ja tarkkaili meitä.
Kaverini otti tukun seteleitä joita oli pari cm taskustaan ja alkoi laskea satasiaan :)
En ikinä unohda kassalikan ilmettä :).
Tämä oli joku voimaantumisfantasia.
Tää on ihan Porvoosta koko postaus, tai sitten oli molemmat likat ekaa päivää töissä liikkeessä. Jokainen myyjänä pidempään toiminut tietää, miten varallisuutta on vaikea arvioida päällepäin ja siksi myymisen ensimmäinen sääntö onkin "jokainen on potentiaalinen asiakas." Toinen sääntö on se, etteivät kaikki rikkaat halua tuhlata kohtuuttomia summia p*skaan, vaan ovat usein hinta- ja laatutietoisia, vaikka olisikin varaa "ostaa mitä vain."
Minä taas olen kaunis ja älykäs, mutta se ei näy päällepäin.
Suomalaiset ovat keskimäärin melko kateellista porukkaa, joten on parempi olla rehvastelematta varallisuudellaan esimerkiksi sosiaalisessa mediassa. Siitä ei mitään hyvää seuraa. Ei se omakaan varallisuus tosin piilossa ole läheisiltä ystäviltä, joita kutsun kotiini. Varallisuuteni on kiinni kiinteistöissä ja metsässä, jota ostan lisää sopivin väliajoin. Vuotuiset juoksevat menoni ovat melko vaatimattomat.
Jos joku kokee tärkeäksi autot, vaatteet, matkustelun, taiteen tms., en tuomitse. Jokainen käyttäköön rahansa valitsemallaan tavalla. Minulle tärkeitä asioita ovat perhe, työ, ystävät, luonto ja yhteiskuntamme tulevaisuus. Ulkoinen validointi statussymbolien välityksellä ei merkkaa itselleni mitään. Verokoneesta tuloni kyllä selviävät uteliaille urkkijoille, mutta kansallispuiston vastaantuleva vaeltaja, S-marketin kassa tai edes uusi liiketuttava ei sitä päälle päin arvaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas olen kaunis ja älykäs, mutta se ei näy päällepäin.
Kauneus on siitä ikävä piirre, että sen voi kokea vai itse sisäisesti.
Mä olen köyhä, mutta se ei näy päällepäin (vielä). Silloin kun oli varaa, ostin kalliita ja laadukkaita vaatteita ja kenkiä. Ne kestää hyvin vuosikausia. Pitää vain varoa, ettei liho tai laihdu holtittomasti, että pysyvät sopivina. Eikä ole mitään hetkellisiä trendivaatteita, vaan ihan ajattomia, tavallisia vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jatkakaa toki.
Etkö usko, että varakkaidenkin joukossa on mieleltään ihan tavallisia ihmisiä, jotka haluaa välillä aivot narikkaan vaikka sitten mammapalstalla? Tai eivät koskaan kaipaa tämänkaltaista keveää viihdettä esimerkiksi jonotuksen aikana? Jotenkin en usko, että kukaan on kaiken vapaa-aikansa kehittämässä itseään tai muutoin tuottavan toiminnan parissa.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen suomalaisen mittapuun mukaan rikas. Päällepäin se näkyy ehkä tavallista parempana autona. Vaatteilla en koreile, mutta ne ovat yleensä luonnonkuitua ja tyyliltään ajattomia, jolloin niitä voi käyttää vuosikausia.
Merkkilaukkuihin en suostu rahojani laittamaan, vaan vaihtelen mieluummin useamman asuun sopivan nahkalaukun välillä. Joku LV impregnoitu kangaslaukku on minulle ehdoton no-no. Ylipäätään kaikki tuotteet, jossa on logo, jolla niitä myydään.Joku kysyi mitä kenkiä varakkaat käyttävät sadekelillä. Voi kun saisi taas 50-60-luvun kalosseja, jotka voi vetäistä korkokenkien päälle!
Ne ovat päällyskengät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jatkakaa toki.
Etkö usko, että varakkaidenkin joukossa on mieleltään ihan tavallisia ihmisiä, jotka haluaa välillä aivot narikkaan vaikka sitten mammapalstalla? Tai eivät koskaan kaipaa tämänkaltaista keveää viihdettä esimerkiksi jonotuksen aikana? Jotenkin en usko, että kukaan on kaiken vapaa-aikansa kehittämässä itseään tai muutoin tuottavan toiminnan parissa.
Varmasti. Mutta miksi ihmeessä he kirjoittelisivat tällaisiin ketjuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jatkakaa toki.
Varmasti. Mutta miksi ihmeessä he kirjoittelisivat tällaisiin ketjuihin.
Ainakin täällä rikaana ja varakkaana esiintyvä nimimerkki silppu on oikeasti jotain muuta. Eikä siinä mitään pahaa ole. Ja kyllä pikkutilpehöörin kauppa tori.fi:ssa saattaa muutaman euron tuottaa. Ja ainahan kierrätys on hyvä asia, vaikka esittääkin täällä ei-kierrättäjää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jatkakaa toki.
Keveää viihdettä ei ole oman varallisuuden totuuden mukainen esittely aihe vapaalla...Keveää viihdettä on ehkä aiheesta satuilu.
Älä vaivaa pientä päätäsi asioilla joista et tiedä mitään. Itsekeskeinen typerys olet viestisi perusteella.