Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työtön, oletko tavoitettavissa AINA virka-aikaan?

Vierailija
07.04.2019 |

Työttömille maksetaan päivärahaa arkisin ja vaatimuksena onkin se, että työtön on hakijana ma-pe 8-16. Tältä ajalta pitää vastata puheluihin, seurata tarjouksia ja tehdä hakemuksia.

Lauantai ja sunnuntai ovat lepopäiviä. Koska näiltä päiviltä ei makseta palkkaa, velvoitteet eivät myöskään koske näitä päiviä.

Mites sinä työtön, oletko AINA virka-aikaan tavoitettavissa ja suoritat hakua?

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en. Käyn uimassa kahdesti viikossa enkä todellakaan ota puhelinta altaan reunalle. Kerran tuona aikana olikin työkkäristä soitettu.

Vierailija
2/58 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai olen. Minulla on oikeuksia kuten päiväraha, mutta myös velvollisuuksia. Teen mitä säännöissä lukee. Miksei muut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn mm. suihkussa, saunassa ja vessassa ilman puhelinta, joten en.

Vierailija
4/58 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en. Käyn uimassa kahdesti viikossa enkä todellakaan ota puhelinta altaan reunalle. Kerran tuona aikana olikin työkkäristä soitettu.

Näin ei saisi tehdä. Päiväraha maksetaan arkiajalta 8-16. Työnhaku on työtä ja palkan maksaa kassa.

Tuo on sama asia, kuin lintsasi duunista yleensäkin.

Vierailija
5/58 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suurimman osan aikaa ja jos joskus olen tilanteessa jossa en voi vastata, soitan takaisin vielä saman päivän aikana.

Vierailija
6/58 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Saatan olla työhaastattelussa.

Vierailija
7/58 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai, ja myös viikonloppuisin. Eipä ne päivät paljoa eroa paitsi saattaa alkaa eri kirjaimella

Vierailija
8/58 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnhakuun ei mitenkään saa kulumaan kahdeksaa tuntia päivässä joka päivä. Tai ehkä ihan työttömyyden alussa, mutta ei enää parin viikon jälkeen. CV:täkään ei voi rukata loputtomiin ja haettavia paikkoja on rajallinen määrä.

Vierailija
9/58 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen suurimman osan aikaa ja jos joskus olen tilanteessa jossa en voi vastata, soitan takaisin vielä saman päivän aikana.

Fair enough. Kyllä työpaikoilla myös soitetaan takaisin, jos on peruste missata puh lu. Se vaan, että on oikeasti päivärahaa saavia, jotka nukkuvat tyyliin 16 asti. Näiltä tuki pois?

Vierailija
10/58 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaaan vtun hullu heräää jos ei ole pakkko.

Vierailija
11/58 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä kyllä. Esim. viime viikolla makoilin magneettikoneen sisällä pari tuntia. On myös tapana käydä vessassa.

Vierailija
12/58 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa kyllä, mutta en vastaa puhelinsoittoihin, joiden numeroa en tunne.

Vierailija
13/58 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin ei saisi tehdä. Päiväraha maksetaan arkiajalta 8-16. Työnhaku on työtä ja palkan maksaa kassa.

Minäpä olen työtön yövuorossa, eli olen tavoitettavissa klo 2200-0600

Vierailija
14/58 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nyt olen valitettavasti käytännössä aina tavoitettavissa kun on tuo perk... puhelin. Jos en suihkun tai sellaisen takia vastaa niin soitan takaisin. Jos ei olisi lapsia niin voisin heittää kapulan jorpakkoon. Sopivin yhteyden pito mulle on kirjeposti. Läppäri on jees mutta sähköpostin voisin myös lopettaa.

Vierailija
15/58 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäli näin olisi, niin eihän työttömällä olisi sitten velvollisuutta hakea ilta-, yö- ja viikonlopputyötä, kun siltä ajalta ei muka makseta päivärahaa.

Vierailija
16/58 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva provo. Työkkärin täti on sanonut, että työttömyysaikana kannattaa pitää henkisestä ja fyysisestä hyvinvoinnista huolta, niin on parhaassa iskussa hakemaan töitä ja työllistymään. Kokopäiväinen kotona istuskelu ei ole kenellekään hyväksi.

Vierailija
17/58 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nukun sillon

Vierailija
18/58 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpsis. Työttömille tarkoitetut harrastuksetkin ovat päiväsaikaan. 

Vierailija
19/58 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Päivä on aika täysi lasten kanssa touhutessa. Niin, pakko pitää kotona kun ei kuulemma päiväkotiin saa viedä.

Vierailija
20/58 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin välillä määräaikaisessa työssä, kyllä siellä työntekijät saivat hepulin, jos heille joku kehtasi soittaa esim. lounas- tai kahvitauon aikana.