Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työtön, oletko tavoitettavissa AINA virka-aikaan?

Vierailija
07.04.2019 |

Työttömille maksetaan päivärahaa arkisin ja vaatimuksena onkin se, että työtön on hakijana ma-pe 8-16. Tältä ajalta pitää vastata puheluihin, seurata tarjouksia ja tehdä hakemuksia.

Lauantai ja sunnuntai ovat lepopäiviä. Koska näiltä päiviltä ei makseta palkkaa, velvoitteet eivät myöskään koske näitä päiviä.

Mites sinä työtön, oletko AINA virka-aikaan tavoitettavissa ja suoritat hakua?

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsääntöisesti olen tavoitettavissa virka-aikaan, vaikka en virkamies olekaan, vaan työtön. Poislukien lounastauko, joka on omaa aikaa. Silloin en ole tavoitettavissa.

Vierailija
22/58 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en. Käyn uimassa kahdesti viikossa enkä todellakaan ota puhelinta altaan reunalle. Kerran tuona aikana olikin työkkäristä soitettu.

Näin ei saisi tehdä. Päiväraha maksetaan arkiajalta 8-16. Työnhaku on työtä ja palkan maksaa kassa.

Tuo on sama asia, kuin lintsasi duunista yleensäkin.

Mikäli näin olisi, niin eihän työttömällä olisi sitten velvollisuutta hakea ilta-, yö- ja viikonlopputyötä, kun siltä ajalta ei muka makseta päivärahaa.

Päiväraha maksetaan ma-pe (8-16). Sitä ei makseta illalta, yöltä tai viikonlopulta. Eli velvoite olla hakijana koskee tätä aikaa. Ja on ihan velvoitettu hakemaan kokopäivätyötä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en. Käyn uimassa kahdesti viikossa enkä todellakaan ota puhelinta altaan reunalle. Kerran tuona aikana olikin työkkäristä soitettu.

Näin ei saisi tehdä. Päiväraha maksetaan arkiajalta 8-16. Työnhaku on työtä ja palkan maksaa kassa.

Kiva provo. Työkkärin täti on sanonut, että työttömyysaikana kannattaa pitää henkisestä ja fyysisestä hyvinvoinnista huolta, niin on parhaassa iskussa hakemaan töitä ja työllistymään. Kokopäiväinen kotona istuskelu ei ole kenellekään hyväksi.

Työkkärin täti on oikeassa, mutta sääntöjen mukaan tämän on tapahduttava omilla rahoilla ja omalla ajalla eli arkisin 16-07:59 tai viikonloppuna.

Vierailija
24/58 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka jaksaa tehtailla näitä idioottimaisia työttömyysprovoja päivästä toiseen?

Vierailija
25/58 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva provo. Työkkärin täti on sanonut, että työttömyysaikana kannattaa pitää henkisestä ja fyysisestä hyvinvoinnista huolta, niin on parhaassa iskussa hakemaan töitä ja työllistymään. Kokopäiväinen kotona istuskelu ei ole kenellekään hyväksi.

Työkkärin täti on oikeassa, mutta sääntöjen mukaan tämän on tapahduttava omilla rahoilla ja omalla ajalla eli arkisin 16-07:59 tai viikonloppuna.

Voitko linkittää työkkärin sivuilta mainitsemasi säännön? Et tietenkään voi, koska se on mielikuvituksesi tuotetta.

Vierailija
26/58 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpsis. Työttömille tarkoitetut harrastuksetkin ovat päiväsaikaan. 

Harrastuksia ei tehdä työajalla eli ainoastaan lauantaisin tai sunnuntaisin, jolloin palkka työttömyydestä on pyöreä nolla. Vaihtoehtoisesti arkisin ennen klo 8 tai jälkeen 16.

Vierailija
27/58 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitko sitten kertoa, miksi työttömien harrastuskurssit ovat päiväsaikaan? Eli jotka ovat ilmaisia ja jotka tekevät yhteistyötä työllisyyspalvelujen kanssa. 

Vierailija
28/58 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpsis. Työttömille tarkoitetut harrastuksetkin ovat päiväsaikaan. 

Harrastuksia ei tehdä työajalla eli ainoastaan lauantaisin tai sunnuntaisin, jolloin palkka työttömyydestä on pyöreä nolla. Vaihtoehtoisesti arkisin ennen klo 8 tai jälkeen 16.

Sinun varmaan pitää sitten ilmoittaa tämä eri kunnille ja kehottaa työllistämisyhdistyksiä, vapaan sivistystyön organisaatioita ym. järjestämään kurssit ilta-aikaan. 

Vierailija
29/58 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurin ongelma ei ole työpaikkojen puute

suurin ongelma on työttömien psykososiaaliset ongelmat

jos näihin ei puututa, myöskään työttömyys ei ratkea

Vierailija
30/58 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitko sitten kertoa, miksi työttömien harrastuskurssit ovat päiväsaikaan? Eli jotka ovat ilmaisia ja jotka tekevät yhteistyötä työllisyyspalvelujen kanssa. 

Koska viralliset kurssit täyttävät vaatimukset päivärahaan. Itse asiassa, tämä on juuri se syy miksi te-palvelut tekevät yhteistyötä näiden tahojen kanssa.

Vierailija
31/58 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voivat soittaa vessassa ollessakin. Ei silloinkaan pääse vastaamaan.

Vierailija
32/58 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon työtön viikonloppuöisin. Saan tupla- ja parhaimmillaan triplatunnit niin arkipäivät jääkin sitten kokonaan lomaksi.

Vierailija
33/58 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska viralliset kurssit täyttävät vaatimukset päivärahaan. Itse asiassa, tämä on juuri se syy miksi te-palvelut tekevät yhteistyötä näiden tahojen kanssa.

Myönnäs nyt, olet pihalla kuin lumiukko. Joillain paikkakunnilla tapahtuu työttömille järjestettyä toimintaa, mutta sillä ei pysty silti välttämättä mitään korvaamaan. Ei ole kyse mistään Virallisista Kursseista. Kyse voi olla mm. opetusministeriön tukemasta toiminnasta eli esim. kuntosali voi olla ilmainen tai vapaa sivistystyö voi järjestää työttömille taidekurssin. Arvaapa kerran, miksi nämä ovat useimmiten aamu- tai päiväsaikaan. 

Vierailija
34/58 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina tavoitettavissa! Mutta koskahan joku ostais mulle puhelimen ?

Sinäkö ?

Sinccis

Puhelin on ikävä kyllä rikki, harmin paikka ;)

Vierailija
35/58 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olisin? Ei minulle enää tarjota edes puolen päivän sijaisuuksia, kun olen pätevä työntekijä ja minulle pitää maksaa kunnon palkka.

Vierailija
36/58 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole.

Mutta en eläkään millään tuilla kuin pummi. Etsin töitä omilla ehdoillani.

Vierailija
37/58 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tavattavissa, koska olen monta kertaa viikossa terapiassa enkä soita takaisin, koska ei ole saldoa.

Vierailija
38/58 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole aina tavoitettavissa puhelimitse, mutta olen työmarkkinoiden käytettävissä työn tekemistä varten. Työpaikan hakeminen vaatii usein soveltuvuustestien tekemistä, videohaastattelujen nauhoittamista jne. Mieluiten asioin te-toimiston kanssa kirjallisesti, sillä siitä jää todiste.

Vierailija
39/58 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan olen, mutta ilman puhelinta minua ei noin vaan tavoiteta. Puhelin rikki, ei varaa uuteen. Sähköpostilla saa yhteyden kyllä.

Vierailija
40/58 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä en, koska olen työvoimakoulutuksessa. Silloin kun olen ollut kokonaan työttömänä, olen kyllä ihan hyvin ollut työmarkkinoiden käytettävissä virka-aikaan ja jossain määrin muulloinkin. Nimittäin jos työmarkkinoilta soitetaan, niin sinne voi ihan hyvin soittaa takaisin vaikka puolen tunnin päästä, jos ei ole juuri sillä sekunnilla päässyt vastaamaan. Haastatteluun pääsy tai työpaikan saaminen ei ole siitä kiinni. Ongelmallisempaa on se, jos soittajana onkin työkkäri itse. Sinne kun ei voi soittaa takaisin, vaan pitää odottaa, että he soittavat uudestaan. Joskus on jäänyt työkkäripuhelu vastaamatta, kun olin työhaastattelussa. Joskus on myös työkkäristä soitettu lähempänä klo 18 illalla.