Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työtön, oletko tavoitettavissa AINA virka-aikaan?

Vierailija
07.04.2019 |

Työttömille maksetaan päivärahaa arkisin ja vaatimuksena onkin se, että työtön on hakijana ma-pe 8-16. Tältä ajalta pitää vastata puheluihin, seurata tarjouksia ja tehdä hakemuksia.

Lauantai ja sunnuntai ovat lepopäiviä. Koska näiltä päiviltä ei makseta palkkaa, velvoitteet eivät myöskään koske näitä päiviä.

Mites sinä työtön, oletko AINA virka-aikaan tavoitettavissa ja suoritat hakua?

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin helvettiin mun vastaus hävisi? Onko joku työkkäriä koskeva asiakin nyt kiellettyjen listalla?

Vierailija
42/58 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D jos kirjoittaa että v i t u n niin menee koko viesti tarkastukseen. Oikeesti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivat lähettää sähköposteja tai kirjeitä,jos on ruksittanut kohdan ei puhelinta niin vaikea soitaa.

Vierailija
44/58 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tietenkään ollut. Kävin kerran viikossa vesijumpassa enkä vastannut puhelimeen myöskään hammaslääkärissä, lasten neuvolakäynnin aikana tms. Ja kas, työllistyin silti!

Vierailija
45/58 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten soitot tulevat klo 10-15 välillä. Ei ongelmaa vastata.

Vierailija
46/58 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En työttömänä ollessani ollut todellakaan aina tavoitettavissa 8-16. Tottakai soitin aina takaisin saman päivän aikana, tai olisin soittanut jos työkkäristä tai muualta olisi kaivattu, eipä vaan puolen vuoden aikana kaivattu. Nukuin pitkään, urheilin ja opiskelin koulun pääsykokeisiin, eli en edes etsinyt töitä! Hui kauhistus. Työttömilläkin on oikeus elämään, ja työnhakuun ei kulu kahdeksaa tuntia maanantaista perjantaihin. Tämä nyt tietysti on huono provo, mutten näe mitään syytä miksi työttömän pitäisi päivystää virka-aika puhelimen äärellä jos työnhaku muuten on kunnossa.

Vierailija
47/58 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ja en hae koko päivä aikaa töitä. Saan työttömyysturvaa, en palkkaa.

Vierailija
48/58 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko vielä näyttää lainkohdan jossa tälläinen on määritelty?

Vierailija
49/58 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kännyköiden aikaan ovat työttömät tosi kattavasti tavoitettavissa. Peseytyä kyllä saa ja käydä lenkillä jääväthän vastaamattomat puhelut näkyviin.

Vierailija
50/58 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en tietenkään ollut. Kävin kerran viikossa vesijumpassa enkä vastannut puhelimeen myöskään hammaslääkärissä, lasten neuvolakäynnin aikana tms. Ja kas, työllistyin silti!

Lisään muuten että tiedon työpaikan saannista sain keskiviikkoiltana klo 19 jälkeen kesken joogatunnin, olin unohtanut laittaa puhelimen äänettömälle ja hipsin todella nolona eteiseen vastaamaan.

Vierailija
51/58 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä viikolla olen kunnostamassa purjevenettä kesäkuntoon joten en ehdi puhelimessa lörpötellä. Sen jälkeen olen kuukauden saaristomerellä seilaamassa.

Kyllä ne soittaa uudestaan jos oikeasti haluavat töihin.

Vierailija
52/58 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan istu 8-16 puhelin kourassa. Työttömällä on oikeus elää normaalisti. Jos olen vaikka ajamassa hevosia niin ei tulis mieleenkään kaivaa puhelinta taskusta.

Vierailija
53/58 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen periaatteessa. Joskus kaupungilla ollessani en ole kuullut soittoa kun puhelin on laukussa. Laitoin viestin ja soittivat uudestaan. Toisella kertaa olin uimassa. Ei siinä ole ongelmaa. Harvoin sieltä soitetaan. En istu koko päivää koneella. Ei siellä niin paljon työpaikkoja tai koulutuksia ole. Katson ne 1-2 krt viikossa ja yleensä laitan hakemuksia myöhään illalla. Päivisin on muuta tekemistä.

Vierailija
54/58 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en. Käyn uimassa kahdesti viikossa enkä todellakaan ota puhelinta altaan reunalle. Kerran tuona aikana olikin työkkäristä soitettu.

Näin ei saisi tehdä. Päiväraha maksetaan arkiajalta 8-16. Työnhaku on työtä ja palkan maksaa kassa.

Tuo on sama asia, kuin lintsasi duunista yleensäkin.

Höpö höpö

Vierailija
55/58 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en. Käyn uimassa kahdesti viikossa enkä todellakaan ota puhelinta altaan reunalle. Kerran tuona aikana olikin työkkäristä soitettu.

Näin ei saisi tehdä. Päiväraha maksetaan arkiajalta 8-16. Työnhaku on työtä ja palkan maksaa kassa.

Tuo on sama asia, kuin lintsasi duunista yleensäkin.

Voivat soittaa vessassa ollessakin. Ei silloinkaan pääse vastaamaan.

Onko kännykkäsi liimattu olohuoneen pöytään?

Vierailija
56/58 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole työtön, minulla ei vain tällä hetkellä ole typöaikkaa jossa käydä töissä. Mikä virka-aika? tulkinnalle altis termi...

Vierailija
57/58 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen suurimman osan aikaa ja jos joskus olen tilanteessa jossa en voi vastata, soitan takaisin vielä saman päivän aikana.

Fair enough. Kyllä työpaikoilla myös soitetaan takaisin, jos on peruste missata puh lu. Se vaan, että on oikeasti päivärahaa saavia, jotka nukkuvat tyyliin 16 asti. Näiltä tuki pois?

Mitä ihmettä? Täältä netistä ne työpaikat löytyy ihan 24/7 eli mitä väliä sillä on mihin aikaan nukkuu ja mihin aikaan etsii töitä? Lisäksi moni työssäkäyväkin nukkuu klo 16 asti mutta ilmeisesti se ei ole sulle ongelma tai sitten et sitä itse hoksannut.

Mä olen pätkätyötön ja vietän tällä hetkellä iltapäivän kahvitaukoa, mutta ei mua närästä kyllä v*ttujakaan vaikka joku toinen työtön suunnittelisi vasta aamukahvin keittoa.

Vaikutat ap melkoisen kateelliselta, joten toivotaan että saat kenkää mahdollisimman pian <3 Tsemppiä siihen asti.

Vierailija
58/58 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo virka-aika on muuten sellainen menneen maailman asia mistä pitäisi jo luopua. Maailma pyörii nykyisin 24/7/365 joten tuollainen tiukasti määritelty kolmasosa päivästä on täysin mennyttä maailmaa. Ei ole mitään perusteita sille, että tietyt työt ja samalla tietysti niihin liittyvät asiat voi hoitaa vain tiettyyn aikaan päivästä (ja vain arkisin) vaan tuollainen sääntely pitää purkaa pikapikaa.