Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko ihan pakko pitää piippailevia kelloja JOOGASSA?

Vierailija
07.04.2019 |

Taas ärsytti kun joogatunnilla älykellot/sykemittarit piippaili kesken harjoituksen.

Ja vaikka kellosi olisi äänettömällä, niin voisitko odottaa edes hetken tunnin jälkeen, kunnes alat tsekkaamaan sykkeitä ja kaloreita. Nämä voisi tehdä vaikka pukkarissa, tosi ärsyttävää kun heti tunnin jälkeen salissa joku naputtaa kelloa, ja kello tietty piippaa koko ajan.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/7 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas itsekästä käytöstä. Pyytäisin joogasalia antamaan aiheesta ohjeistuksen, varsinkin jos näitä piippaajia useampi. Yleensähän joogapaikoissa on selvä ohjeistus, että puhelimet ei kuulu saliin jne. Ja voithan mainita ennen tuntia asiasta ohjaajalle ja pyytää häntä sanomaan jo ennen tunnin alkua, että laitteet hiljaisella salissa.

Jos jollakin yksittäisellä tyypillä piippais aina laitteet tunnin aikana, niin tämmösen pyytäisin ite tunnin jälkeen sivummalle ja pyytäisin ystävällisesti, että voisiko kellon laittaa äänettömälle ja tsekata vasta pukkarissa. Et ole varmastikaan ainoa jota häiritsee, ihme juttu ettei ohjaaja ole sanonut mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämänkin vuoksi joogaan kotona. En pidä näistä joukkosessioista muutenkaan, joukkoon mahtuu aina näitä minä-minä tyyppejä.

Vierailija
4/7 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jooga on ainoa laji, jossa jätän kellon pois kokonaan, enkä muutenkaan pidä siinä ääniä, mutta en ole niin herkkä, että toisten laitteet vaivaisivat.

Vierailija
5/7 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa toivon minäkin, älylaitteet pois joogasalista.

Vierailija
6/7 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on tosiaan mautonta. Jooga on monelle myös henkinen harjoitus eikä pelkkää liikuntaa. Mutta nykyihmiset on... Olin joku aika sitten Mindfulness meditaatiokurssilla, ja sielläkin usein joku viesti kilahti puhelimeen tai joku laite piti ääntä. Epäkohteliaimmat alkoivat sitten häiritä lisää räpläämällä sitä puhelinta tai kaivamalla sitä jostain pussukasta esiin. 

Vierailija
7/7 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle taas kävi näin: Loppurentoutuksen aikana alkoi jollain soida kännykkä, oli siis äänettömällä, mutta värisi jossain pussukassa ikuisuuden. Olin ensin äärettömän pöyristynyt, mutta tajusin sitten, että asiahan häiritsee juuri niin paljon, kuin sen antaa häiritä. Kuka minä olen vaatimaan täydellistä hiljaisuutta? Ehkä jollain on sellainen tilanne, että on aina oltava tavoitettavissa (omaishoitaja, lapset yksin kotona tms.). Eikö ole itseasiassa aika itsekästä vaatia ulkopuolista maailmaa olemaan tietynlainen, jotta se tekisi minun harjoituksestani helpomman? Eli neuvoni on, anna piippailujen olla ja kysy itseltäsi, miksi asia häiritsee ja mitä voit itsessäni muuttaa, jotta voisit antaa asian olla, ja jopa suhtautua siihen rakastavasti.