Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa tähän omia pahimpia köyhyyskokemuksianne. Itse olen joutunut ottamaan wc-paperia huoltoasemalta

Vierailija
07.04.2019 |

ja joskus pyyhkimään jopa siihen pahvihylsyyn. Meikkejä en voi juuri ostaa, käytän jopa 10 vuotta vanhoja luomivärejä. Tänään kaivoin haarukalla pölypussia tyhjemmäksi, ettei tarvitse ostaa uusia kun ovat niin kalliita.

Kommentit (1063)

Vierailija
641/1063 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä taida puolustusvoimat maksa henkilökohtaiseen hygieniaan tarvittavia välineitä kuten parran ajoon teriä, partavaahtoja ja ihonhoitoon tarkoitttuja tuotteita...ja kun lapsellani on kokoajan nälkä  (urheilija ollut aina) energiankulutus on aivan valtavaa, niin pääsee ainakin iltaisin sodeen syömään jotain mieluisaa. Tietyt tuotteet ovat aivan järjettömän kalliita sodessa, halvemmalla pääsee kun käyt iltalomalla itse kaupassa hakemassa. Kolikoita aina mukaan että voi automaatista ostaa vissyä, limua. Ei ihan onnistu 11.90 e pvä.

Vierailija
642/1063 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eipä taida puolustusvoimat maksa henkilökohtaiseen hygieniaan tarvittavia välineitä kuten parran ajoon teriä, partavaahtoja ja ihonhoitoon tarkoitttuja tuotteita...ja kun lapsellani on kokoajan nälkä  (urheilija ollut aina) energiankulutus on aivan valtavaa, niin pääsee ainakin iltaisin sodeen syömään jotain mieluisaa. Tietyt tuotteet ovat aivan järjettömän kalliita sodessa, halvemmalla pääsee kun käyt iltalomalla itse kaupassa hakemassa. Kolikoita aina mukaan että voi automaatista ostaa vissyä, limua. Ei ihan onnistu 11.90 e pvä.

Vishyä automaatista nälkään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/1063 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat kuin ap:lla. Lisäksi meillä oli aika pitkään pahvilaatikko pöytänä. Jossain vaiheessa kuulin, että naapuriin muuttanut linnasta vapautunut mies sai sossusta SISUSTUSRAHAA ja hän osti pöydän. Olin vähän kateellinen. No hän joutui aika pian linnaan uudelleen.

Vierailija
644/1063 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä maailmassa limut ja vissyt on "tarpeellisia"?

Vierailija
645/1063 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montako pulloa partavaahtoa ja montako kymmentä höylää poikasi oikein käyttää kuukaudessa? Ettei vaan rahat menisi kaljoitteluun.

Vierailija
646/1063 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Janoon idiootti!

Vierailija
647/1063 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani kun ei käytä alkohoolia eikä muita....mut hei olkaa vaan kateellisia kun on antaa rahaa .Käykääpä itse joskus sodessa katselemassa mitä mikin maksaa... joo pulla ja kahvi on halpaa mut siiheen se sitten jääkin. Kun lähdetään mettään leirille niin hohoijaa ei tunnu 20e missään kun ostelet energiapatukkaa, ja muita energiavajetta korjaavaa...

Vierailija
648/1063 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, ettei voi köyhä juoda vettä? Aha.

Vierailija
649/1063 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikani kun ei käytä alkohoolia eikä muita....mut hei olkaa vaan kateellisia kun on antaa rahaa .Käykääpä itse joskus sodessa katselemassa mitä mikin maksaa... joo pulla ja kahvi on halpaa mut siiheen se sitten jääkin. Kun lähdetään mettään leirille niin hohoijaa ei tunnu 20e missään kun ostelet energiapatukkaa, ja muita energiavajetta korjaavaa...

Et voi olla tosissasi. 12e päiväraha ei riitä kaiken tarpeellisen lisäksi. Kuinka kauan aiot häntä vielä elättää. Jatkossa palkkakin on liian pieni. Äiti auttaa.

Enpä ole kuulluut että armeijassa tarvitsisi energiavajeen takia ostella energiapatukoita. Ja kuinka paljon kuluu rahaa siihen ihonhoitoon? Mitä kaikkea hän siihen tarvitsee?

Vierailija
650/1063 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkuperäinen viestisi antoi ymmärtää että aika tiukilla mennään :D omaa tyhmyyttä jos kanaemoilet aikuiselle pojalle limu-ja pulla-ja kaljarahoja ja sitten valitat, kun rahaa ei ole.

Vierailija
651/1063 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole väittänyt etteikö ole rahaa...vai kerroinko paljonko tienaamme???  Kerroinko paljonko annan lapselleni inttiin rahaa??Kerroin vain että tulot ovat tippuneet ja joudumme katselemaan aikaisempaan verrattuna hieman että mihin "tuhlataan" Ja paljonko kerralla....oppikirjatkin ostin kerralla tilillä jonka tosin olen maksanutkin jo kun oli kaikenlaista muutakin just sillä hetkellä ostoslistalla. 

Ja lapsellani on isosairaus johon ei makseta armeijan puolesta tarvittavia ihonhoito tarvikkeita.

Mut ei se mitään kateelliset kuskoon housuun ja paskokoon päälle. Annän lapsilleni just niin paljon kun he tarvitsevat tullakseen toimeen...olkoon sekin  vaikka 2 e tai 20e. En sanonut sanallakaan että olisimme köyhiä. Autoitkin ovat ikiomia eikä velkavetoisia ja ihan pari vuotta vanhoja. On ollut vain vaikeeta suhtautua tulon tipautukseeen koska ei voi oikeasti enää tehdä mitään extempore touhuja...asetan aina lasten tarpeet meidän edelle.

Vierailija
652/1063 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun olin lapsi, meillä saatettiin wc-paperin sijaan pyyhkiä peppu sanomalehdellä ja käytettyjä sukkia käytettiin siivousrätteinä. Nykyään en ole erityisen köyhä, mutta joskus saatan olla liian pihi. Karsin äskettäin meikkejä, joista vanhimmat olivat jopa 10 - 15 vuotta vanhoja. Säilyttelen tyhjiä tuotepakkauksia, pahvilaatikoita ja pakkausmateriaaleja, vaikka tilaa ei paljon ole. Olen myös tehnyt tuota, että tyhjennän pölypussia, jotta ostoväli harvenisi. Joskus myös lakaisen lattiat ennen imuroimista, jotta pölypussi täyttyisi hitaammin.

Mä monesti pelkästään lakaisen lattiat ja matot. En käytä imuria kuin viimeisen pakon edessä.

Miksi tehdä kaksinkertainen työ?

Lakaiset matot?!

Kyllä. Keittiön pöydän alla olevan maton kun siihen kerääntyy kaiken maailman ruuan palaset ja muruset. Lähtee hyvin harjalla pois tuollaiset vähän isommat irtoroskat.

Tämän takia en koskaan pidä keittiön pöydän alla mattoa. Noi roskat on paljon iisimpi lakaista tai imuroida pois ilman mattoa, samoin kuin pestä se lattia maton sijaan. Sitä ruokaa kummasti tuntuu tippuvan sinne lattialle🙄

Vierailija
653/1063 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole väittänyt etteikö ole rahaa...vai kerroinko paljonko tienaamme???  Kerroinko paljonko annan lapselleni inttiin rahaa??Kerroin vain että tulot ovat tippuneet ja joudumme katselemaan aikaisempaan verrattuna hieman että mihin "tuhlataan" Ja paljonko kerralla....oppikirjatkin ostin kerralla tilillä jonka tosin olen maksanutkin jo kun oli kaikenlaista muutakin just sillä hetkellä ostoslistalla. 

Ja lapsellani on isosairaus johon ei makseta armeijan puolesta tarvittavia ihonhoito tarvikkeita.

Mut ei se mitään kateelliset kuskoon housuun ja paskokoon päälle. Annän lapsilleni just niin paljon kun he tarvitsevat tullakseen toimeen...olkoon sekin  vaikka 2 e tai 20e. En sanonut sanallakaan että olisimme köyhiä. Autoitkin ovat ikiomia eikä velkavetoisia ja ihan pari vuotta vanhoja. On ollut vain vaikeeta suhtautua tulon tipautukseeen koska ei voi oikeasti enää tehdä mitään extempore touhuja...asetan aina lasten tarpeet meidän edelle.

No mitä ihmettä sinä tässä köyhyysketjussa teet, kun autotkin on uusia?!

Vierailija
654/1063 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun olin lapsi, meillä saatettiin wc-paperin sijaan pyyhkiä peppu sanomalehdellä ja käytettyjä sukkia käytettiin siivousrätteinä. Nykyään en ole erityisen köyhä, mutta joskus saatan olla liian pihi. Karsin äskettäin meikkejä, joista vanhimmat olivat jopa 10 - 15 vuotta vanhoja. Säilyttelen tyhjiä tuotepakkauksia, pahvilaatikoita ja pakkausmateriaaleja, vaikka tilaa ei paljon ole. Olen myös tehnyt tuota, että tyhjennän pölypussia, jotta ostoväli harvenisi. Joskus myös lakaisen lattiat ennen imuroimista, jotta pölypussi täyttyisi hitaammin.

Mä monesti pelkästään lakaisen lattiat ja matot. En käytä imuria kuin viimeisen pakon edessä.

Miksi tehdä kaksinkertainen työ?

Lakaiset matot?!

Kyllä. Keittiön pöydän alla olevan maton kun siihen kerääntyy kaiken maailman ruuan palaset ja muruset. Lähtee hyvin harjalla pois tuollaiset vähän isommat irtoroskat.

Tämän takia en koskaan pidä keittiön pöydän alla mattoa. Noi roskat on paljon iisimpi lakaista tai imuroida pois ilman mattoa, samoin kuin pestä se lattia maton sijaan. Sitä ruokaa kummasti tuntuu tippuvan sinne lattialle🙄

Kun imurin vaihto esillä, niin ostakaa pölypussiton malli.

Meillä on kissoja ja koiria isossa talossa, niin kerralla tulee säiliö täyteen helposti. Enkä muuten ikinä enää lakaise.

Vierailija
655/1063 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole varaa hoitaa hampaita. Kärsin terveysongelmia sen takia.

Vierailija
656/1063 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotipalvelussa vien heikoilta ja huonokuntoisilta asiakkailta vessapaperia, koska ei minulla ole varaa niihin kalliisiin rulliin.

Välillä esimies kummastelee, kuinka vauhdilla asiakkailta menee vessapaperia, mutta en puhu mitään kotonani olevista rullasäkeistä. 

Säästän todella paljon vuodessa, kuten muutkin rullavarkaat. 

Vierailija
657/1063 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Partavaahto ja terät tulevat kyllä intin puolesta.

Lisäksi iltapala yleensä on ollut aika kattava.

Saippua maksaa ehkä kolme euroa. Ihonhoidosta en tiedä, mutta esimerkiksi _resepti_lääkkeet tulee ilmaiseksi veksistä.

Limua ei ole pakko joka päivä pullo tolkulla lipittää. Jos 11,90 ei riitä ruokkimaan poikaasi JOKA SAA NELJÄSTI PÄIVÄSSÄ RUUAN, on jossain muussa vikaa.

Vierailija
658/1063 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnnä se sodesi nyt jonnekin pimeään rakoon.

Maastossa on ruokaa. Jos poikasi ei kestä normaaleja ruokailuvälejä, vaan pitää joka toinen sekunti puputtaa jotain patukkaa, olette itse hänet siihen opettaneet.

Ihan kokemuksella sanon, että minulle päivärahat riittivät oikein hyvin ;) taitaa mami nyt kaunistella poikansa asioita.

Vierailija
659/1063 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkoko niitä lapsia on hankkia, jos niitä ei ole vara elättää!

Vierailija
660/1063 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni kuukautisvuoto, joten opettelin jollain ihme konstilla vuotamaan vessakäyntien aikana. En tiedä miten sen tein, mutta syynä oli juuri se, ettei ollut varaa hankkia siteitä ja olin vuosia ilman siteitä. Tämä oli ennen kuukuppeja jne. Suosittelen sellaisen hankkimista, kun säästää valtavasti myös luontoa.

Vauvan kanssa huomasin saman keinon, koska pystyin ennakoimaan kakkahädän tietyistä "merkeistä" ja potattamaan häntä varhain. Aina ruokailun jälkeen laitoin hänet istumaan potalle, eikä piseit tulleet melkein koskaan vaippaan. Hän oppi nopeasti. Vaipat olivat vain ns. "pikkuhousut". Tämä säästi kyllä tosi paljon rahaa. Suosittelen kaikille!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi