Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä toivot lapsesi muuttavan pois kodista? Saako asua vielä vanhempien kanssa yli 20-vuotiaana?

Vierailija
06.09.2025 |

Saa kertoa.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset halus itse muuttaa, ei tarvinnut ehdottaa tai odottaa. Olivat 18v. Molemmat työelämässä.

Vierailija
2/34 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa asua niin kauan kuin kokee tarpeelliseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutti opiskelemaan, oma huone on edelleen käytössä.

Vierailija
4/34 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sais kai muuttaa kun saa koulunsa päätökseen, on jo sitten 20 vuotias. En halua mitään peräkammarin Riittaa, tosin poikakaveri löytyy kyllä.

Vierailija
5/34 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen asti kun näyttäisi että pärjää. 

Vierailija
6/34 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pojat muutti armeijan jälkeen ja tytöt lukion. Halusivat itse, vaikka tilaa ja huoltoa oli. Alkoivat hoitaa opiskelunsa, asunto- ja pankkiasiansa itse todella kunnioittavaa.

Vierailija
7/34 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni 32-vuotiaaksi saa asua: sitten voisi vihjailla, että miten olisi oman asunnon hankinta..

Vierailija
8/34 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsemme ovat muuttaneet pois kotoa 19-21 vuotiaina ja hyvä niin. 

Vierailija
9/34 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä tekee. Jos opiskelee lähikaupungissa niin vivutan pikkuhiljaa ulos ennen opiskelun päättymistä. Jos opiskelee kauempana, pitäköön huoneen vierailuja varten. Jos kuvittelee makoilevansa tekemättä mitään, niin ei minun nurkissa.

18 täyttänyt lukiolainen ja suunnittelee käyvänsä armeijan eli ainakin toistaiseksi asuu täällä.

Vierailija
10/34 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapseni muutti juuri pois. Täytti samalla 23 v. Oli aika lähteä. Mutta hän oli vähän hitaasti kehittyvä, eli 21 v ei olisi ollut vielä valmis. Nyt oli.

Vierailija
11/34 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yo 19v ja armeija suoritettuna. Sitten lähtivät opiskelemaan pkseudulle. Alkuun kävivät meitä katsomassa ja kavereitakin. Nyt hyvä kun nähdään. No, yx tuli takaisin naapurikylään.

Olisivat voineet asua pitempäänkin mun puolesta. En olisi vaatinut maksua osakuluistaan. Mutta hyvin noilla nyt sujuu, se on parasta.

Vierailija
12/34 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti olisi saanut muuttaa pois jo aikoja sitten, mutta ei halua ottaa lainaa opiskelujen takia. Käy kyllä töissä, mutta haluaa lisäksi säästää, matkustella kavereiden kanssa ja viettää railakasta yöelämää. Lasken sen varaan, että hän saa hyvät eväät elämään koulusta, mutta en kyllä jaksaisi sen kotkotuksia päivittäin kuunnella. Muutama vuosi vielä.

Vierailija
13/34 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ajatellut mitään ikärajaa laittaa, todennäköisesti muuttavat opiskelun takia sitten kun on käyty lukiot ja armeijat ym.

Olisi jopa fiksua asua vanhempien luona vähän kauemmin kuin nuoret keskimäärin ja säästää vuokrarahat pesämunaksi vaikka omaa kotia varten. 

Vierailija
14/34 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani menivät naimisiin suoraan lukiosta. He muuttivat asumaan isäni vanhempien luokse joilla oli valtava asunto. Pelkästään yksi huone oli kuin nyky-yksiö ja asunnosta onkin tehty useita. Siellä asui vielä isäni nuorempi veli, joka opiskeli lääketiedettä ja isäni yksi isoveli joka opiskeli teologiaa ja sisko joka oli lastentarhanope eikä vielä ollut mennyt naimisiin. Sitten oli isoäidilläni kotiapulainen. Minä pyörin siellä sitten kaikkien näiden aikuisten lemmikkinä. Vähän erikoista. Vanhempani olivat noin 25-6 vee kun muutimme sieltä. Tämmöisiä suurtalouksia ei enää taida olla missään. Lasten on hyvä olla kun ympärillä on paljon aikuisia - päiväkodissa lapset leikkivät keskenään ja aikuiset enemmän heidän hoitajiaan joten ihan eri maailmat syntyy. Kummitätini kävi tarkastamassa päiväkoteja ja otti minut mukaan usein. Maailma ollut aivan eri.

Vierailija
15/34 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa asua yli 20-vuotiaana, mutta munhan ei tarvi asua enää sen jälkeen kun lapsi on täysi-ikäinen :D Tai ainakin voin olla paljon pois

Vierailija
16/34 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on jo muuttanut, ekat kaksi 16-vuotiaana, kuopua 17-vuotiaana.

Vierailija
17/34 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki on jo muuttanut, ekat kaksi 16-vuotiaana, kuopua 17-vuotiaana.

Sairasta.

Vierailija
18/34 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi opiskelemaan kotipaikkakunnalla. Toivottavasti muuttaa kuitenkin pian. Toisella paikkakunnalla opiskelu olisi nopeuttanut asiaa.

Vierailija
19/34 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ihmiset yleensä asu kotonaan?

Vierailija
20/34 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yo-tutkonnon jälkeen armeijaan ja sitten opiskelemaan omaan talouteen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän