Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaikki prismaperheitä kammoksuvat palstavelat, lukekaa tämän päivän Heltsingin Sanomista

Vierailija
07.04.2019 |

miten ihmiset kertovat omien lasten tuottamasta ilosta.
Kerrankin lapsiperhe-elämään myönteisesti suhtautuvaa surnalismia.

Kommentit (308)

Vierailija
261/308 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastatkaa nyt velat mitä mieltä olette sellaisista ihmisistä, jotka päättävät hankkia lapsia? Ovatko näm ä henkilöt typriä ja väitättekö, että nämä heittävät elämänsä aina hukkaan  ja että on sataprosenttisesti mahdotonta hankkia elämyksiä? 

Ihan oikeasti vastatkaa tähän kysymykseen? 

En pidä lapsia hankkineita ihmisiä typerinä. Joskus ehkä hieman norminmukaisina keskitien kulkijoina, jotka eivät halua poiketa valtavirrasta. Minun näkökulmastani tuntuu, että monet ryhtyvät lastentekoon käsittämättömän helposti.

Mutta en voi sille mitään, että säälin lapsia hankkineita naisia. Kun näen lastenvaunuja työntävän tai lasta taluttavan naisen, näen ihmisen, jolla on valtava pallo kiinni ketjulla jalassaan, jota hän joutuu raahaamaan mukanaan. "Tuolla tavalla menit itsellesi tekemään", ajattelen.

Näitä tunteita havaitessani muistutan kyllä itseäni kiireesti siitä, että "mutta todennäköisesti hän on itse tuota halunnut ja voi siis olla tilanteeseen täysin tyytyväinen". En kuitenkaan pääse millään ajatuksestani yli.

En kuitenkaan menisi selittämään lapsia hankkineille tuttavilleni, että säälin heitä. Uskon kyllä, että he ovat pääosin asianlaitaan tyytyväisiä.

Lapsia paimentavia miehiä kohtaan en sen sijaan koe säälin tunteita, vaan ajattelen, että he pääsevät todella helpolla, ja että kaikki, mukaan lukien ehkä myös heidän oma puolisonsa, ihailevat heitä, kun he viitsivät huolehtia omasta jälkikasvustaan.

Vierailija
262/308 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta joku voisi kirjoittaa jutun yhteiskunnan arvojen koventumisesta, joka johtuu pitkälti lapsettomista. KUn itsellä on lapsia, arvot muuttuvat vastuuntuntoisimmiksi melko automaattisesti. Vasta lapsi kasvattaa vanhemmastaan aikuisen.

Tämä on  niin totta! Minulla on useita lapsettomia ystäviä ja vielä viidenkympin korvalla ovat siellä lapsen asteella. "Minä, minä, minä ja minun napani!"

Luulevat kustantavansa kaikkien lapsiperheiden kaikki kustannukset. Ikävää, ettei enää ole vanhanpiian veroa...

Joo, just joku Dalai Lama ja äiti Teresa on tyyppiesimerkkejä siitä miten hirvittävän itsekkäitä ja itsekeskeisiä vapaaehtoisesti lapsettomat ihmiset ovat.

Jeesuskin oli lapseton, samoin oprah ja ellen degeneres jotka tekevät paljon hyväntekeväisyyttä, toosi itkekkästä touhua, hah.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/308 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epänormaalia kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en vaan voi vieläkään käsittää, miksi lapsellisia ärsyttää velat niin älyttömästi. Yrittääkö ne saada meidät samaan ansaan vai mikä juttu tää on? Ei me velatkaan tehdä täällä jatkuvasti aloituksia, missä me painostetaan ihmisiä olemaan lapsettomia.

Minä en haluaisi oman lapseni olevan joku tuollainen vapaaehtoisesti lapseton. Se ei ole mielestäni millään tavalla normaalia tai ihannoitavaa. Itsensä vapaaehtoisesti sukupuuttoon kuolettaminen on jotain uskomattoman typerää. Mutta luulen, että tämä on joku sukupuolettomuuteen liittyvä huuhaajuttu. Ei norminuoret sellaisiksi onneksi rupea. En soisi tällaisia mielestäni sairaita ajatusmalleja tuotavan esille. Pysyköön omissa piireissään.

"Joku tuollainen" Kerrohan mitä muuta liität vapaaehtoiseen lapsettomuuteen :D

Toisekseen... Sinun ei olisi pitänyt synnyttää lasta jos et voi hyväksyä häntä sellaisena kuin hänestä tulee, velana, sukupuolettomana, homoseksuaalina tai minkälaisena vaan.

"Et haluaisi oman lapsesi olevan", hyh, mikä ajattelutapa. Tuomitset oman lapsesi mikäli hän ei täytä sinun hänelle  asettamia raameja.

Totta! Itsekkyyden huipentuma, ei hyväksy omaa lastaan. Miksi sitten hankit lapsen, jos et häntä hyväksy omine ajatuksineen? Kaikkea saastaa sitä lisääntyykin, lapsi rukka. Toivottavasti lapsi saa aikuisena edes tukevan puolison johon voi tukeutua kun oma äiti hylkää. Juuri tuollaisten ihmisten takia en hanki omaa lasta tänne kasvamaan. Ja ihmetteletkin vielä, katso peiliin itsekäs äiti immeinen!!

Vierailija
264/308 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epänormaalia kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en vaan voi vieläkään käsittää, miksi lapsellisia ärsyttää velat niin älyttömästi. Yrittääkö ne saada meidät samaan ansaan vai mikä juttu tää on? Ei me velatkaan tehdä täällä jatkuvasti aloituksia, missä me painostetaan ihmisiä olemaan lapsettomia.

Minä en haluaisi oman lapseni olevan joku tuollainen vapaaehtoisesti lapseton. Se ei ole mielestäni millään tavalla normaalia tai ihannoitavaa. Itsensä vapaaehtoisesti sukupuuttoon kuolettaminen on jotain uskomattoman typerää. Mutta luulen, että tämä on joku sukupuolettomuuteen liittyvä huuhaajuttu. Ei norminuoret sellaisiksi onneksi rupea. En soisi tällaisia mielestäni sairaita ajatusmalleja tuotavan esille. Pysyköön omissa piireissään.

Itsensä sukupuuttoon kuolettaminen? Voi jeesus mitä ajattelua ja vouhotusta. Ei minua haittaa että en jätä jälkeläisiä maailmaan, sehän on se pointti, en halua jättää lapsia tälläiselle maapallolle missä elää sinunlaisiasi erilaisuutta ymmärtämättömiä pikku sieluisia ihmisraunioita. sinä saastutat omat lapsesi tuolla ajattelulla, voi lapsi parkoja. Ja vielä sanot että et hyväksyisi oman rakkaan lapsesi omia valintojaan, hylkäisitkö hänet jos hän ilmoittaisi olevansa vela? Ja minkä takia? Senkö takia ettet sinä taas voi saada lapsenlapsia? Kuinka itsekäs ihminen voi olla, luulee että voi määräillä omaa lastaan hänen ollessaan jo aikuinen. Ihan oksettaa miten avarakatseeton ja itsekäs ihminen sinä olet.

Onneksi minulla oli ihana äiti, rakastava ja aina minun tukenani. Hän ymmärsi että minä olen oma persoonani, omine ajatuksineni ja omine valintoineni.

T. Vela avio ja hetero pari.

Ei osaa edes yhdyssanoja. Että kehtaa edes kommentoida.

Aivan. Eikä osaa lukeakaan. Hänen elämänsä mahtaa olla vaikeaa, kun suurin osa on normaaleja ja toivovat lapsilleenkin normaalielämää. Menenkin tästä peittelemään ihanan lapsukaiseni nukkumaan. Kyllä elämä normaalina vaan on sitä ihaninta🥰.

Vierailija
265/308 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastatkaa nyt velat mitä mieltä olette sellaisista ihmisistä, jotka päättävät hankkia lapsia? Ovatko näm ä henkilöt typriä ja väitättekö, että nämä heittävät elämänsä aina hukkaan  ja että on sataprosenttisesti mahdotonta hankkia elämyksiä? 

En pidä lapsia hankkineita ihmisiä typerinä. Joskus ehkä hieman norminmukaisina keskitien kulkijoina, jotka eivät halua poiketa valtavirrasta. Minun näkökulmastani tuntuu, että monet ryhtyvät lastentekoon käsittämättömän helposti.

Mutta en voi sille mitään, että säälin lapsia hankkineita naisia. Kun näen lastenvaunuja työntävän tai lasta taluttavan naisen, näen ihmisen, jolla on valtava pallo kiinni ketjulla jalassaan, jota hän joutuu raahaamaan mukanaan. "Tuolla tavalla menit itsellesi tekemään", ajattelen.

Näitä tunteita havaitessani muistutan kyllä itseäni kiireesti siitä, että "mutta todennäköisesti hän on itse tuota halunnut ja voi siis olla tilanteeseen täysin tyytyväinen". En kuitenkaan pääse millään ajatuksestani yli.

En kuitenkaan menisi selittämään lapsia hankkineille tuttavilleni, että säälin heitä. Uskon kyllä, että he ovat pääosin asianlaitaan tyytyväisiä.

Lapsia paimentavia miehiä kohtaan en sen sijaan koe säälin tunteita, vaan ajattelen, että he pääsevät todella helpolla, ja että kaikki, mukaan lukien ehkä myös heidän oma puolisonsa, ihailevat heitä, kun he viitsivät huolehtia omasta jälkikasvustaan.

Minulle tulee myös aivan samoja tunteita kun näen naisen lapsen/lasten kanssa - sääliä siitä, millaiseen vankilaan hän on itsensä laittanut, vaikka sitten vapaaehtoisesti. Kaipa hän sitten on onnellinen, mutta en voi ensireaktiolleni mitään. Olen siis vela eikä kenelläkään ystävällänikään ole lapsia.

Vierailija
266/308 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te äidit kuvittelette, että jokin lehtijuttu äitiyden ihanuudesta saisi vannoutuneet velat muuttamaan mielensä? Se, että kerran tai kaksi päivässä olisi kivoja hetkiä lapsen kanssa ei kumoa sitä, että vanhemmuus olisi ainakin itselleni erittäin epämieluista.

Vierailija
267/308 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttu oli kopioitu tänne. Maksumuurin takiako se on poistettu? Hyvää toimintaa, Sanoma Oy.

Vierailija
268/308 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, eli pidät automaattisesti lapsiperheitä jonain vankeina, jotka eivät tietenkään oikeasti rakasta perhe-elämää tai lapsia vaan ovat pakotettuna siihen. 

Vierailija
269/308 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta joku voisi kirjoittaa jutun yhteiskunnan arvojen koventumisesta, joka johtuu pitkälti lapsettomista. KUn itsellä on lapsia, arvot muuttuvat vastuuntuntoisimmiksi melko automaattisesti. Vasta lapsi kasvattaa vanhemmastaan aikuisen.

Tämä on  niin totta! Minulla on useita lapsettomia ystäviä ja vielä viidenkympin korvalla ovat siellä lapsen asteella. "Minä, minä, minä ja minun napani!"

Luulevat kustantavansa kaikkien lapsiperheiden kaikki kustannukset. Ikävää, ettei enää ole vanhanpiian veroa...

Joo, just joku Dalai Lama ja äiti Teresa on tyyppiesimerkkejä siitä miten hirvittävän itsekkäitä ja itsekeskeisiä vapaaehtoisesti lapsettomat ihmiset ovat.

Jeesuskin oli lapseton, samoin oprah ja ellen degeneres jotka tekevät paljon hyväntekeväisyyttä, toosi itkekkästä touhua, hah.

Suomalainen perusvela, joka ei halua lapsia, koska haluaa viikolla mennä kaljalle tai keskustella keskeytyksettä kumppaninsa kera punkkulasin ääressä työasioista ja viikonloppuisin kokata burgundinpataa koska lapset häiritsevät, on nolo.

Vierailija
270/308 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä suurin kynnys lasten hankintaan on se, että pelkään etten osaisi kasvattaa niitä. Tulisi kuitenkin jotain nistejä ja rikollisia. Tämä tuntemus mielestäni osoittaa ettei minusta ole isäksi. Eipä ole kyllä puolisoakaan, koiran kanssa elelen.

M36

Vierailija
271/308 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ihmettelen, että ainoastaan ketjut joissa velat ja lapsia tehneet ottavat yhteen pysyvät pinnalla. Mihin hävisi se perheiden positiivisia muistoja käsitellyt ketju? Yritin tulla lukemaan sitä, täältä löytyy vain näitä riitelyketjuja. Eikä velat halua keskustella omista asioistaan keskenään iloisesti? Ei taida olla kovin onnellisia ihmisiä nämä keskustelijat, lapsia tehneet tai tekemättömät kun ainut tapa viettää iltaa on riidellä. Lapsellista, molemmilta puolilta.

Vierailija
272/308 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuatko edes pikkuisen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huohh kirjoitti:

Vain lapsettomat edes yrittävät rinnastaa jonkun opiskeluista johtuvan univajeen ja lapsen kanssa tulevan univajeen.

Esittäisitkö nyt tieteelliset faktat siitä miten keho tunnistaa syyn, joka aiheuttaa univajetta? Mallintaisitko myös kehon muutokset A) lapsista johtuvasta univajeessa ja B) opinnoista, töistä ja muista syistä johtuvasta univajeessa? Kiitos!

No kun noin kauniisti kysyit, niin vastaan, mutta vastaukseni on sinulle va4maan ihan täyttä hepreaa, mutta täs on. Kukaan ei kuole, kuole nälkään tai viivästy muuten kehityksessä, jos sinä lapseton et herää keskellä yötä, kun lapsi tarvitsee äitiä/isää/hoitajaa. Se on se vastuu ihan eri.

Et siis osannut edes lukea kysymystä ja ymmärtää mitä kysyttiin. No eipä yllättänyt taaskaan. Joillain äideillä näyttää se viimeinenkin älynripe valuvan ulos lapsen mukana.

Vierailija
273/308 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa tietenkin hankkia lapsia jos haluaa ja elää sitä elämää. Eikä se ole varmastikaan hukkaan heitettyä elämää eivätkä mielestäni ole typeryksiä. Se on heidän elämää ja saavat siitä elämästä varmasti paljon. Mutta sitä elämää on turha tuoda sellaiselle jota sellainen ei kiinnosta. Myös tietyt asiat on hyvä pitää mielessä, lapsi kun tehdään, niin se lapsi kasvatetaan omassa piirissä eli isä, mummi, vaari, muu suku jne. Sitä lasta ja vastuuta on turha tuoda kodin ulkopuolelle muiden harteille. Tarha on eri, he tekävät päivällä sitä työtä, mutta vanhempien työyhteisöön niitä ongelmia ei kannata tuoda. Lomia on turha vaatia sillä verukkeella, kun on lapsi ja lapsi on kesälomalla silloin ja silloin ja tai hiihtoloma koulusta. Ei noi koske ketään muuta kuin niitä joilla on lapsia.

Minun ja veljeni perustivat perheet ja veljeni on kerran kysynyt katsonko hänen jälkikasvuaan yhden vklopun. Sanoin en katso on muuta menoa.. Sen jälkeen ei ole kysynyt lapsista mitään. Siskoni taas on sellainen, että purkaa minuun sitä kotipaskaansa ja vttuilee, kun minä en voi yhtä vkloppua katsoa hänen lapsiaan, että pääsisi ulos. En voi, koska minua ei kiinnosta ja on muuta menoa ja tekemistä. Sanon aina viekää mutsille ja faijalle jos ne ottaa.. EIkä nekään aina ota, koska ne on eläkkeellä ja heilläkin on paljon tekemistä. He ovat koko aika jossain menossa ja nauttivat loppuelämästä sen mitä se heillä enää kestää. NE on kolme lasta kasvattanut jo maailmaan.[/

Milläs perusteella lapsettomat ovat enemmän oikeutettuja vaatimaan lomiaan tietyille ajankohdille? Jokaisella on omat perusteet loma-ajankohdilleen, kaikkien perusteet omasta mielestään hyviä. Mielestäni lasten lomat on yksi oikein hyvä perustelu. Parempi kuin niiden velojen, jotka vaativat lomansa aina samalle ajankohdalle (koko heinäkuu) koska he tuijottavat vain omaa napaansa eivätkä ole valmiita joustamaan kenenkään kohdalla, ei lapsettomien eikä perheellisten kanssa. Rasittavaa Itsekeskeisyyttä, johon vain keskenkasvuinen kykenee.

Vierailija
274/308 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen kurttuotsavela siis vertaa itseään Jeesukseen, Dalai Lamaan, Oprahiin ja Ellen deGeneresiin vieressään kummilapsen saa kerran kesässä leffaan. Tämä selvä.

Vierailija
275/308 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se unettomuus kasvata tai Kärsimys, vaan se suhde,jossa olet valmis tekemään Paljon uhrauksia ja valintoja toisen eteen. Se ettet näe elämääsi vain omanasi vaan sen suhteen kautta,jonka olet luonut siihen toiseen, joka tarvitsee sinua.

Uskon,ettei sen tarvitse olla oma lapsi, vaan vaikka naapurin vammautunut henkilö, joka jostain syystä on niin läheinen,että teet valintojaan hänet huomioiden; et elä vain oman nappasi kautta,vaan näet suhteen toiseen ihmiseen niin merkityksellisenä,että olet valmis luopumaan jostain itsekkäästi.

Sitä sanotaan rakkaudeksi.

Se kasvattaa. Vaikkei joka päivä tunnu pelkältä rakkaudella,se on myös raskasta. Mutta sitoutuminen toiseen on antoisampaa.

Vierailija
276/308 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen perusvela, joka ei halua lapsia, koska haluaa viikolla mennä kaljalle tai keskustella keskeytyksettä kumppaninsa kera punkkulasin ääressä työasioista ja viikonloppuisin kokata burgundinpataa koska lapset häiritsevät, on nolo.

Minä en halua lapsia, koska haluan että elämäni on mahdollisimman helppoa ja vapaata - voin siis mennä ja tulla miten haluan. Esim. lomalla voin lähteä ajamaan 900 km Lappiin hetken mielijohteesta tai vaikka ostaa matkan maailman toiselle puolelle - lähtö huomisaamuna. Voin nukkua koska haluan ja niin pitkään kuin haluan viikonloppuisin ja vapaapäivinä, voin syödä mitä haluan ja koska haluan. Voin sisustaa miten haluan ja kuinka kalliisti haluan eikä minun tarvitse miettiä, onko kotini lapsiturvallinen. Kotini on jatkuvasti erittäin siisti, en siedä sotkua ja meteliä. En ole vastuussa kenestäkään eikä kukaan ole riippuvainen minusta 24/7. Rakastan rauhaa ja hiljaisuutta ja menettäisin järkeni jos joutuisin kuuntelemaan lasten mekastusta, riitelyä ja siivoamaan sotkuja joka päivä. Nämä ovat pääsyyt miksi en halua lapsia.

Vierailija
277/308 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen kurttuotsavela siis vertaa itseään Jeesukseen, Dalai Lamaan, Oprahiin ja Ellen deGeneresiin vieressään kummilapsen saa kerran kesässä leffaan. Tämä selvä.

Viedessään kummilapsensa, siis

Vierailija
278/308 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin lapsettoman näkökulmasta se minä keskeisyys pysyy kyllä ihan vakiona myös lapsellisilla. Sivusta seuranneena kohde vain siirtyy niihin lapsiin " minun lapset sitä minun lapset tätä". En näe mitään eroa tässä.

Perheelliset eivät vain vastaavasti itse huomaa, että kaikille muille toitotetaan, että perhe on etusijalla kaikessa. Sama p**ka eri paketissa.

Vierailija
279/308 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme vääntöä. Jotkut elävät mieluummin lapsiperheen elämää ja jotkut toiset taas eivät. Jotkut asuvat mieluummin maalla omakotitalossa ja jotkut taas kaupungissa kerrostalossa. Jotkut tykkäävät kissoista, toiset koirista ja jotkut eivät halua kotiinsa mitään lemmikkieläimiä. Jotkut viihtyvät sinkkuina ja jotkut tarvitsee heti eron jälkeen vähintäänkin laastarisuhteen. Ihmiset ovat erilaisia eikä kukaan ole toistaan parempi sen perusteella, millaista elämää haluaa elää ja millaista ei. 

Vierailija
280/308 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa tietenkin hankkia lapsia jos haluaa ja elää sitä elämää. Eikä se ole varmastikaan hukkaan heitettyä elämää eivätkä mielestäni ole typeryksiä. Se on heidän elämää ja saavat siitä elämästä varmasti paljon. Mutta sitä elämää on turha tuoda sellaiselle jota sellainen ei kiinnosta. Myös tietyt asiat on hyvä pitää mielessä, lapsi kun tehdään, niin se lapsi kasvatetaan omassa piirissä eli isä, mummi, vaari, muu suku jne. Sitä lasta ja vastuuta on turha tuoda kodin ulkopuolelle muiden harteille. Tarha on eri, he tekävät päivällä sitä työtä, mutta vanhempien työyhteisöön niitä ongelmia ei kannata tuoda. Lomia on turha vaatia sillä verukkeella, kun on lapsi ja lapsi on kesälomalla silloin ja silloin ja tai hiihtoloma koulusta. Ei noi koske ketään muuta kuin niitä joilla on lapsia.

Minun ja veljeni perustivat perheet ja veljeni on kerran kysynyt katsonko hänen jälkikasvuaan yhden vklopun. Sanoin en katso on muuta menoa.. Sen jälkeen ei ole kysynyt lapsista mitään. Siskoni taas on sellainen, että purkaa minuun sitä kotipaskaansa ja vttuilee, kun minä en voi yhtä vkloppua katsoa hänen lapsiaan, että pääsisi ulos. En voi, koska minua ei kiinnosta ja on muuta menoa ja tekemistä. Sanon aina viekää mutsille ja faijalle jos ne ottaa.. EIkä nekään aina ota, koska ne on eläkkeellä ja heilläkin on paljon tekemistä. He ovat koko aika jossain menossa ja nauttivat loppuelämästä sen mitä se heillä enää kestää. NE on kolme lasta kasvattanut jo maailmaan.[/

Milläs perusteella lapsettomat ovat enemmän oikeutettuja vaatimaan lomiaan tietyille ajankohdille? Jokaisella on omat perusteet loma-ajankohdilleen, kaikkien perusteet omasta mielestään hyviä. Mielestäni lasten lomat on yksi oikein hyvä perustelu. Parempi kuin niiden velojen, jotka vaativat lomansa aina samalle ajankohdalle (koko heinäkuu) koska he tuijottavat vain omaa napaansa eivätkä ole valmiita joustamaan kenenkään kohdalla, ei lapsettomien eikä perheellisten kanssa. Rasittavaa Itsekeskeisyyttä, johon vain keskenkasvuinen kykenee.

Te perheellisethän juuri itsekkäitä olette kun oletatte, että toisten pitää aina joustaa vain siksi, että te olette lisääntyneet. Mutta ettehän te keskenkasvuiset sitä ymmärrä.