Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten selvitä 2 viikkoa ulkomailla sukulaisperheen kanssa joilla on täysin eri säännöt lapsille kuin meillä?

Vierailija
07.04.2019 |

Kyse on 10-12 vuotiaista lapsista ja rupesin nyt miettimään miten ihmeessä me selvitään tästä😂
Minusta hän on ylihuolehtiva ja hänestä minä olen sitten varmaan sellainen joka ottaa liian lunkisti asiat.

Heillä esim. On lomallakin nukkumaanmeno ajat, meillä ei. Meidän lapset saa mennä altaalle yksinään ja uida ja liikkua hotellialueell miten haluavat, hänen mielestään pitäisi olla vahtivuorot että joku aikuinen seuraa koko ajan, mainitsen tässä kohtaa että kaikki lapset ovat osanneet uida jo 5- vuotiaasta lähtien.

Minä en rajoita limun ja jäätelön syömistä lomalla, heillä taas on tiukempi linja vaikka kaikki olemme normaalikokoisia ja arkena syömme terveellisesti, hänen mukaansa lapsien ei silti joka päivä tarvitsisi juoda limua.

Heillä lapset ovat suojataan täystaminein autingolta tyyliin sukelluspuku, hupullinen lippis ja varjo. Itse meinasin vaan laittaa lapsile rasvaa ja lakin päähän ja tarkkailla etteivät kärähdä auringossa.

Me olemme näillä säännöillä lomailleet usein ja kaikki on sujunut hyvin mutta nyt sitten heidän lapset ovat tietysti alkaneet vaatia itselleen samoja sääntöjä ja nyt hän on ruvennut sanomaan minulle juuri vahtivuoroista ja nukkumaanmeno ajoista yms.

Pitäisikö vaan sanoa että menemme omilla säännöillä ja kehoittaa häntäkin löysäämään hiukan nutturaa vai tiukentaa omia sääntöjä, mitä mieltä te olette?

Heillä kuopus 10.v on ilmoittanut että hän ei tuollaista ”uikkaria” pue päälle vaan käyttää uimapukua ja äitinsä hokee minulle melanoomasta..

Kommentit (93)

Vierailija
1/93 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lienee oma valinta kenen kanssa lomansa viettää.

Vierailija
2/93 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä lomailette 2 viikkoa yhdessä???? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/93 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä on järkevämpi linja ruoassa ja valvonnassa, sinulla päivärytmissä.

Vierailija
4/93 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kysyä että miksi ihmeessä päätitte lomailla yhdessä jos tiesit jo matkaa varatessa että teidän vanhemmuustyylit ovat noin erilaisia?

Vierailija
5/93 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä limua? Et ole tosissasi.

Vierailija
6/93 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä lähtisi tuollaiselle lomalle, mua stressaa jo pienemmätkin erimielisyydet. Uimapuvut nyt voi olla mitä on mutta tuo limu ja jäätelö ei vaan toimi jos toiset joutuu katsomaan sivusta kun toiset herkuttelee.

Vierailija
7/93 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin vain omilla säännöilläni. Turha sitä on lomaansa pilata tuollaisen takia.

Meilläkin lomilla säännöt ovat löysiä, lapset saavat valvoa ja herkutella. Kotona mennään sitten eri rytmillä ja tavoilla. 

Vierailija
8/93 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat lomailee omalla tyylillään. Mä en lähtisi mihinkään vahtivuoroihin 10-12v lasten kanssa. Ja tuskin te kaikki samassa huoneessa nukutte niin molemmat menee miten haluaa nukkumaan.

Vierailija
9/93 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille tekee hyvää kokeilla erilaisia sääntöjä erilaisissa ympäristöissä.

Normaalisti tehdään niin että kylässä ollaan kyläpaikan säännöillä. Uusia uikkareita en ostaisi, mutta muuten toimisin aikuisten yhteisrintamassa.

Vanhempien toimintaa voi tietysti kyseenalaistaa jos siihen vaikuttaa olevan syyrä mutta ei ole oikein sopivaa tehdä sitä lasten edessä.

Vierailija
10/93 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa järkeviltä ihmisiltä. Kaverini lapset käyttävät myös uv-suojattuja uima-asuja. Eikö ole aika uskaliasta antaa lasten mennä yksin altaalle ja liikkua hotellialueella vapaasti? Onhan noita vahinkoja sattunut. Miten uskallat ottaa tuollaisen riskin?

Eikö lapset ala voida jo pahoin jokapäiväisestä sokerimäärästä?

Vierailija
11/93 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selviää ihan helposti kun tekee heti 1.päivänä selväksi että teidän perheessä eletään ja lomaillaan ihan niinkuin teillä on tapana eli ei turhia nipoteta. Loman tarkoitus yleensä onkin relata.

Tämä tiukkis mamma taistelee omat taistelunsa omien lastensa kanssa ja ehkä hänkin tajuaa jonain päivänä että hänen lapsensa eivät ole enää taaperoikäisiä joten voi jo vähän antaa lapsille liikkumavaraakin.

Se että lomailee toisen perheen kanssa/isommassa porukassa ei tarkoita että pitäisi elää symbioosissa heidän kanssaan 24/7.

Vierailija
12/93 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kysymys. Miksi suostuit tähän järjestelyyn? Jokainen hoitaa muksunsa niinkuin haluaa. Toisen perheen säännöt ei toista perhettä koske. Jos toiset muksut kitisee se on omien vanhempien ongelma.

Vierailija
13/93 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat säännöt molemmilla. Lomalla on ihana löysätä ja antaa vain olla. Kotona sitten normaali arki. Toinen äiti saa itse hoitaa kapinoivat lapsensa, ts. kertoa lapsillensa, että he toimivat asioissa omalla tavalla ja te omalla tavallaan.

Vierailija
14/93 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et koe 10-12 vuotiaittesi tarvitsevan valvontaa, niin miksi osallistuisit johonkin valvontavuoroihin?

Olisiko niin että tuo toinen äiti haluaisi itse vähän vapaata ja siksi yrittäisi jallittaa lapsensa kyttäämistä ainakin osittain sinulle?

Vierailija
15/93 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten voisi ottaa rennommin, mutta ovatko molempien perheiden lapset iholtaankin samanlaisia? Meillä ollaan hyvin vaaleita ja olen itse sairastanut melanooman (jonka takia käyn edelleen vuositarkistuksossa) sekä muita alkavia ihosyöpiä. En ole pahemmin palanut auringossa paria kertaa lukuunottamatta. Todellakin pidän huolta, että lapsemme ovat hyvin suojattuja auringossa ja siihen ei ole kenelläkään mitään sanomista. Aurinkovoiteet SPF50 eivät riitä kuin hetkeksi. Emme vietä varsinaisia rantalomia, mutta lämmössä on tietenkin kiva uida. Kukin perhe tavallaan siis.

Vierailija
16/93 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainekset katastrofilomaan jos toisen perheen tiukkikset eivät yhtään höllää ja aikuiset valittavat teille niistä vapaudesta ja lapset vinkuvat eriarvoisesta kohtelusta. En IKINÄ lähtisi noista lähtökohdista yhdessä lomailemaan.

Vierailija
17/93 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten voisi ottaa rennommin, mutta ovatko molempien perheiden lapset iholtaankin samanlaisia? Meillä ollaan hyvin vaaleita ja olen itse sairastanut melanooman (jonka takia käyn edelleen vuositarkistuksossa) sekä muita alkavia ihosyöpiä. En ole pahemmin palanut auringossa paria kertaa lukuunottamatta. Todellakin pidän huolta, että lapsemme ovat hyvin suojattuja auringossa ja siihen ei ole kenelläkään mitään sanomista. Aurinkovoiteet SPF50 eivät riitä kuin hetkeksi. Emme vietä varsinaisia rantalomia, mutta lämmössä on tietenkin kiva uida. Kukin perhe tavallaan siis.

Kysehän oli siitä,että tuon toisen perheen äiti halusi AP:n lapsienkin pukeutuvan "sukelluspuku-uikkareihin" jottei hänen lapsilleen tule paha mieli. Näin minä ainakin sen käsitin.

Oman lapsensahan pukea vaikka burkhaan jos tekee mieli. Ohi mennään jos yritetään pukea muiden lapsiakin niihin.

Vierailija
18/93 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on loma! Meilläkin lapset saa etelän lomalla joka päivä juoda limsaa ja syödä jätskiä eikä todellakaan tule huono olo. Ja saavat liikkua hotellin alueella itsenäisesti. Aurinkorasvaa ja hellehattu riittää ja välillä ollaan varjossakin jos on oikein kuuma. Illalla klo 23 maissa mennään kaikki nukkumaan. 

Kotona arjessa onkin sitten ihan eri meininki. Mutta mitä järkeä on edes lomailla jos kaikki on samaa kuin kotona ja mamma on kireä kuin viulunkieli ja kyttää joka askelta ja suupalaa? 

Osalla nykylapsista on tosi tiukkaa kun ei koskaan saa relata vaan lapsuus on yhtä suorittamista ja aikatauluja ja terveysruokaa...ei mitään pieniä iloja ja irtiottoja. Hyvä jos saa edes viinirypäleitä joskus syödä kun SOKERI. Lettukestit on varmaan seuraava saatanasta. Antakaa lasten olla lapsia ja vapaita edes lomalla.

Vierailija
19/93 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomailemme siksi että viihdymme toistemme kanssa, tykkään heistä ihmisinä ja lapset ovat ystäviä (serkuksia) ja kyläilemme usein.

Arkisäännöt ovat meillä melkolailla samat eli perusnormaalit niinkuin muillakin, en tosiaan arvannut että ne poikkeavat lomalla näin paljon toisistaan, ja en olisi edes ottaneet puheeksi koko sääntöjä jos lapset eivät olisi niistä keskenään alkaneet höpisemään.

Ap

Vierailija
20/93 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uikkariasiassakin luulin että ole turhan nipo kun sanoin 10 vuotiaalle ettei laita bikineitä vaan koko uikkarin (helpompi rasvata) niin oli tästä sitten alkanut juttelemaan serkulleen että epistä kun ei saa laittaa bikineitä mitkä oli itse ostanut niin serkku alkoi marista että heillä on kokoasu mitä heidän pitää käyttää..

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi