Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kevät ja kakaroiden kirkuminen pihoilla alkoi taas

Vierailija
06.04.2019 |

Mikä ihmeen kumma siinä on, että jos useampi kuin yksi 2-12v lasta on pihalla leikkimässä, pitää kirkaista ja huutaa suoraa huutoa n. minuutin välein? Eivätkö nykypennut enää osaa kommunikoida toisilleen mitenkään muuten?

Kommentit (102)

Vierailija
61/102 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo paljon yhteiskunnastamme, että joku ihmettelee lasten leikkimisestä syntyviä ääniä. Kuulutko sinä niihin, joiden mielestä on parempi lasten antaa tuijottaa kännyköitään sisätiloissa?

Vierailija
62/102 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan samalla tavalla lapset kiljuivat ennenkin, et vain muista sitä, kun olit itse mukana kiljumassa. Sisäpiha, jota talot reunustavat, tietysti kaiuttaa ääntä.

Mielenkiinnosta, mistä kaupungista olet, ap?

En ole ap, mutta pakko vastata. Itse en ole koskaan ollut sellainen, joka kiljuu tai muutenkaan paljon edes huutaa. Olen aika nuori ihminen ja aina ollut aika rauhallinen tapaus. En kyllä muista, että oltaisiin kavereiden tai sukulaistenkaan kanssa paljon kirkuttu. Aika hiljaista oli kyllä ja vähissä ne  "huutopäivät".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/102 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainahan lapset ovat leikkiessään pitäneet meteliä. Nykyisin aikuiset vain eivät kestä mitään eivätkä ketään muuta kuin itseään.

Juuri näin. Luultavasti nykyään ihmiset ovat itsekeskeisempiä kuin koskaan aiemmin.

Vierailija
64/102 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan samalla tavalla lapset kiljuivat ennenkin, et vain muista sitä, kun olit itse mukana kiljumassa. Sisäpiha, jota talot reunustavat, tietysti kaiuttaa ääntä.

En ole ap, mutta pakko vastata. Itse en ole koskaan ollut sellainen, joka kiljuu tai muutenkaan paljon edes huutaa. Olen aika nuori ihminen ja aina ollut aika rauhallinen tapaus. En kyllä muista, että oltaisiin kavereiden tai sukulaistenkaan kanssa paljon kirkuttu. Aika hiljaista oli kyllä ja vähissä ne  "huutopäivät".

No sitä on vaikea itsestään arvioida, vaikka onhan toki jotain rauhallisia lapsiakin, jotka eivät naura tai huuda tai edes leiki.

Ohis

Vierailija
65/102 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti aina 90-luvulla sanoi, että "Mene ulos niin siellä voit huutaa niin paljon kuin sielu sietää." 🤭

Vierailija
66/102 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovathan lapset aina huutaneet ulkona kovaan ääneen, mutta tuo sanaton, kimeä kirkuminen, joka toistuu KOKO AJAN on kyllä jokin nykyajan ilmiö. Asuin 15 vuotta sitten kerrostalossa, jonka pihalla leikki paljon isompi porukka lapsia kuin täällä missä nykyään asun, eikä silloin ollut äänekkäistä leikeistä huolimatta tuollaista järjetöntä kirkunaa, mitä nykyään kaikki lapset tuntuvat pitävän ihan huvikseen.

Vierailija
67/102 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitä on vaikea itsestään arvioida, vaikka onhan toki jotain rauhallisia lapsiakin, jotka eivät naura tai huuda tai edes leiki.

Ohis

Kyllä minäkin olen silti nauranut ja leikkinyt. En vaan ole ollut sellainen joka huutaa. Ja eivät tällaisia olleet kyllä monet kaveritkaan. Ei se sitä tarkoita, että olisin itse joku mykkä ja hymytön jos sitä meinaat. Itsestä tämä huutaminen on vaan lisääntynyt. Ei lapsen tarvi joko kirkua kurkkuaan käheäksi tai istua hiljaa paikallaan. Voi olla myös jotain siitä välistä.  Jos sinä yleistät niin sitten minäkin.

Vierailija
68/102 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja: muuta hevon hel vettiin, niin ei tarvitse kuunnella kuin oman suolesi papatusta kalsarin poimuissa.

Vierailija
69/102 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn välillä, kun pääsen, koirien kanssa aamupäivällä metsälenkillä. Lähellä on sekä koulu että päiväkoti ja tekevät myös retkiä tähän metsään välillä. Ja oikeasti, jotkut lapset huutaa ja kiljuu ihan kaikki asiansa. Kauhea älämölö kiirii pitkin metsää kun jollain OnniEemillä on ASIAA. Varmaan kohta lintujen pesintä häiriintyy kun nämä kiljukaulat rääkyy menemään.

Vierailija
70/102 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mengel kirjoitti:

Kertoo paljon yhteiskunnastamme, että joku ihmettelee lasten leikkimisestä syntyviä ääniä. Kuulutko sinä niihin, joiden mielestä on parempi lasten antaa tuijottaa kännyköitään sisätiloissa?

Leikkiminen ei ole yhtäjaksoista kirkumista. Tuollainen lapsi ei ole terve.

Vierailija
71/102 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thihihihiiihiii.. kirjoitti:

Aloittaja: muuta hevon hel vettiin, niin ei tarvitse kuunnella kuin oman suolesi papatusta kalsarin poimuissa.

Huutajat voi mieluummin muuttaa sinne. Miksi fiskujen ja hyvin käyttäytyvien pitäisi muuttaa pois?

Vierailija
72/102 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin lasten leikkejä kuuntelee kuin 18-40-vuotiaiden naisten kännistä kailotusta jokaisena viikonloppuna maaliskuusta lokakuulle. Jostain syystä nykynaiset menevät siidereistään ihan sekaisin ja räkättävät ja kailottavat kuin puolimieliset.

Vierailija
73/102 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mengel kirjoitti:

Kyllä, jos tauoton kirkuminen pihassa on ainoa vaihtoehto.

Vierailija
74/102 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa analysointia:  aloittaja  istuu kapakoissa ja huutaa itse, ei ole ilmeisesti koskaan ollut itse lapsi,  pitäisi muuttaa maalle, on elämästä vieraantunut, omituinen valittaja jne. jos älytön mölyäminen häiritsee.

Heikoilla aina ovat  tällaiset ominaisuuksien arvuuttelijat kommenteissaan.  Ja, ei - maailmaan ei mahdu ääntä. Idioottislogan, jota hokevat nämä, jotka pitävät sitä kovinkin fiksuna heittona.

Vie lapsesi johonkin sisätiloihin kirkkaan. Tai metsään.

Ei ap

Vierailija
75/102 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis selventäkää nyt vähän, mitä ne lapset tekevät kirkuessaan? Ja minkä ikäisistä lapsista nyt puhutaan? Näistä valituksista saa nyt sellaisen kuvan, että lapsi vain seisoo ulkona ja kirkuu kuin hengen hädässä.  Kuulostaa tosi erikoiselta ja siltä, että lapsella todellakin saattaa olla hätä. 

Minulla on monta lasta ja olen päiväkodissa töissä enkä minä ole törmännyt siihen, että lapset vain kirkuisivat niin, ettei se liity johonkin meneillään olevaan leikkiin. Esim. hipat ja jahtaamisleikit saavat aikaan innostunutta kirkumista ja kannustushuutoja ja välillä leikit päättyvät riitaan ja kovaääniseen väittelyyn...

Vierailija
76/102 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissa töissä kun oon niin ei oo noi lasten äänet ym häirinneet kun oon tottunut niihin, mutta kyllä se on myönnettävä että ei se oo mukavaa jos on vihdoin vapaapäivä ja haluaa pikkuisen myöhempään nukkua kun kerrankin voi niin lapset kiljuvat/kirkuvat suoraa huutoa pihalla mennessään kouluun ym. Tässä viime viikolla myös olin parvekkeella, juomassa aamukahvia ja ihan ajatuksissani kun kuulin aivan älyttömän rääkäisyn/kirkaisun parvekkeeni alta, säikähdin siinä ihan ja kaadoin kahvit päälleni :D

Vierailija
77/102 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös trampoliinien kitina ja natina on palannut.

Vierailija
78/102 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trampoliini olisi saanut jäädä keksimättä. Kummalla rivitalonaapurilla on sellainen takapihallaan.

Vierailija
79/102 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin kerran metsässä huutoa, joka kuulosti enemmän aikuisviihteen ja kauhuleffan miksaukselta kuin lasten hauskanpidolta ,mutta niin vain paikallistin äänet läheisen ok-talon pihaan jossa kaksi tyttöä kiljui trampalla maaten.  Olisivatkohan olleet ehkä 10v?  Luulin ensin, että  heillä on jokin hätä kunnes pihaan tuli nainen joka huusi että nyt tytöt hiljempaa, tästä on puhuttu! 

Vierailija
80/102 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trampoliini olisi saanut jäädä keksimättä. Kummalla rivitalonaapurilla on sellainen takapihallaan.

Meilläkin on tramppa  rivarissa, mutta siitä on  ihan käytönnön hyötyä sillä adhd-lapsi pääsee purkamaan energiaa. En aina ehdi viemään lasta pyöräretkelle/metsäretkelle purkamaan energiaa, eikä sitä uskalla yksin laskea pois kotipihasta .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi