Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kevät ja kakaroiden kirkuminen pihoilla alkoi taas

Vierailija
06.04.2019 |

Mikä ihmeen kumma siinä on, että jos useampi kuin yksi 2-12v lasta on pihalla leikkimässä, pitää kirkaista ja huutaa suoraa huutoa n. minuutin välein? Eivätkö nykypennut enää osaa kommunikoida toisilleen mitenkään muuten?

Kommentit (102)

Vierailija
21/102 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apua, ootsä tosissasi!? :D Mä kuvittelin lapsena, että ei kai nyt kukaan täysijärkinen ihmisten äänistä häiriinny? :D Mutta ehkä sä et olekaan ap täysilläkäyvä. Etkö tajua, että lapset pitää hauskaa?!! Eikö lapsilla saa olla hauskaa, määräätsä niin?

t.kristallikissa

Mites sun lasten kivikissat kylpyhuoneessa?

Ne eivät sinne kuulu, sen sijaan leikkivät lapset kuuluvat pihoille :)

t.kristallikissa

Vierailija
22/102 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mietin tänään kun halusin nauttia oman parvekkeen rauhasta. Kauhea äänisaaste pihalta.

Eikö vähän hävetä valittaa, kun toisilla on hauskaa?

t.kristallikissa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/102 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No laita ny sana korvatulpat jos häiritsee! Minkälainen itse olit joskus? Niinpä, et sen täydellisempi.

Vierailija
24/102 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No laita ny sana korvatulpat jos häiritsee! Minkälainen itse olit joskus? Niinpä, et sen täydellisempi.

Mitä epätäydellistä siinä on, että nauttii elämästä ja pitää hauskaa?

t.kristallikissa

Vierailija
25/102 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lähistöllä kusipää joka pitää koiraansa pihalla. Koko ajan kulkee muita koiria ohi --> HAUHAUHAUHAAUUUUUHAUAHAUHAUHAUHAUHAU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kohta tulee rankkoja ratkaisuja ongelmaan mieleen.

Vierailija
26/102 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennäänkö mekin aikuiset huutamaan pihoille? Kaikki messiin.

Vierailija
27/102 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä kirkujat ovat niiden vanhempien lapsia, joiden himassakin pauhaa TV, radio, pelikoneet ja kaikki yhtäaikaa aamusta iltaan. Eivät enää osaa sitten muuta kuin tuottaa tätä älämölöä kirkumista ahdistuksen vallassa pihalla, koska kokevat ympäröivän luonnon hiljaisuutensa vuoksi oudoksi.

Vierailija
28/102 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä ei haittaa vaikka on ihan vieressä leikkikenttä ja päiväkoti. 

Kait sitä jotkut ihmiset niin tylsistyneitä, että jos jollain toisella on hauskaa pitää sekin pilata valittamalla.

(Itsellä ei ole hauskaa, ei saa olla sitten muillakaan tyyliin)

Vierailija
29/102 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän talossa puolestaan juopot möykkää kesät talvet. Olisiko se sitten parempi?

Vierailija
30/102 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko kattonut nykyajan lastenohjelmia? Pelkkää huutamista!! Siinä ehkä yksi syy kirkumiselle ja huutamiselle.

Vierailija
31/102 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä kirkujat ovat niiden vanhempien lapsia, joiden himassakin pauhaa TV, radio, pelikoneet ja kaikki yhtäaikaa aamusta iltaan. Eivät enää osaa sitten muuta kuin tuottaa tätä älämölöä kirkumista ahdistuksen vallassa pihalla, koska kokevat ympäröivän luonnon hiljaisuutensa vuoksi oudoksi.

Eivätkä ole :D Etkö ole itse saanut lapsena pitää hauskaa?

t.kristallikissa

Vierailija
32/102 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä jotka kritisoivat lapsia ovat riemuinneet ihan samalla lailla pieninä.On vaan unohtunut vuosien saatossa.

Olisko sitä saanut kirkua ennen? Meinaan itsekin tässä huomasi kevään tulleen kyllä. Koulun piha on tuossa vieressä ja kyllä siitä järkyttävästä kirkumisesta kävi taas mielessä jokin ihan muu kuin lasten leikit.

Ei, meillä ei edes ole olleet ikkunat auki tai mitään, vaan se kirkuminen kuuluu taas ihan sisälle saakka.

Vierailija
33/102 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t.kristallikissa[/quote

Sitten on muista turha välittää. Pa..akristalli.

Vierailija
34/102 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua, ootsä tosissasi!? :D Mä kuvittelin lapsena, että ei kai nyt kukaan täysijärkinen ihmisten äänistä häiriinny? :D Mutta ehkä sä et olekaan ap täysilläkäyvä. Etkö tajua, että lapset pitää hauskaa?!! Eikö lapsilla saa olla hauskaa, määräätsä niin?

t.kristallikissa

No esim mulla asuu naapuritalossa 5-vuotiaat kaksoset. Ne puhuu toisilleen huutaen. Ne kirkuu ja itkee vuorotellen. Ne huutaa tauotta. Ihan oikeasti, tau-ot-ta. Ei ne naura eikä kirkuminen ole huvipuistomaista ilosta kirkumista. Ne vaan huutaa, kirkuu, parkuu.

Kun muutin tähän kolme vuotta sitten mietin, että ainakin toisella noista on joku vika tai vamma kun parkui tauotta. Istui maassa ja huusi kurkku suorana. Sitten pihalle tuli äiti, ja kas, äidinkin ääni oli kuin sirkkeli. Jännä että toisella puolella olevassa naapuritalossa asuu suunnilleen saman ikäisiä poikia, jotka meluaa myös, mutta ei ne ota ollenkaan aivoon. Eikä korviin. Ne pelaa palloa ja hyppii trampalla ja nauraa kovaa, mutta mä voin olla takapihallani häiriintymättä noista. Mutta niin, tässä perheessä vanhemmillakin on ns normaalit äänet ja ne käyttää ääniään normaalisti.

Varmaan minä nyt sitten olen se viallinen ja yliherkkä, näin ajattelen. En kyllä ennen ollut... Mutta kun lehmänhermoinen miehenikin kiristelee hampaitaan noiden kaksosten jatkuvasta möykästä, tiedän että kyllä se on nyt kaksoset joilla on joku pielessä. Eikä meidän pihalla vieraatkaan kauaa grillaamassa ja kahvittelemassa jaksa, jos nuo kaksoset ovat ulkona, vaikkakin asuvat kadun toisella puolella. Eli meidän takapihan ja heidän pihan välissä on talo ja katu. Silti kuuluu kuin ihan vieressä kirkuisivat. Ei, porukka haluaa sisälle missä kuulee omankin äänensä.

Kolme vuotta tässä on nyt kuunneltu noiden jatkuvaa huutoa, milloin huutavat nurmella milloin hangessa, mutta huutavat, ja mä luulen että on aika laittaa talo myyntiin. Jännä että naapuri jolla on isot teinit, sanoi samaa.

Vierailija
35/102 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta on se j-auton ulina, jonka oikeata nimeä ei saa täällä lausua.

Vierailija
36/102 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskanpidon voi ilmaista ainoastaan huutamalla ja kirkumalla - muuten ei voi olla hauskaa? Mielenkiintoista.

Vierailija
37/102 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko kattonut nykyajan lastenohjelmia? Pelkkää huutamista!! Siinä ehkä yksi syy kirkumiselle ja huutamiselle.

Viimeksi kun mä niitä katsoin, niin niissä kyllä ihan puhutaan. Mutta meillä nyt katsottiinkin lastenohjelmia pitkälti Ylen kanavilta, ehkä teillä oli joku laaduton MTV3? Ja siis salli mun nauraa, kuvitteletko tosiaan LASTEN alkaneen pitää ääntä vasta 2000-luvulla!? Hei se sanonta tynnyrissäkasvaneista alkaa vaikuttaa sittenkin ihan konkreettiselta.

t.kristallikissa

Vierailija
38/102 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muksut on aina pitäneet jumalatonta meteliä. Niin myös te valittajat, mikäli olette lapsena ulkona leikkineet. Tietysti jälkikäteen ajatellen tuntuu, siltä että ei me koskaan... Ihan samalla lailla voitaisiin niiltä nyt remuavilta lapsilta mennä kysymään että oletteko liian kovaäänisiä. Todennäköisesti eivät ollenkaan itse tajuaisi olevansa häiriöksi.

Vierailija
39/102 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t.kristallikissa

Sitten on muista turha välittää. Pa..akristalli.

Ei lasten sinusta kuulukaan "välittää", sä olet esimerkki ja välität lapsista. Paitsi että et pysty, koska olet katkera, kun lapsilla on paljon hauskempaa, kuin sulla :DDD

t.kristallikissa

P.S. Opettele lainaamaan

Vierailija
40/102 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ap viitti.  Lapset on aina kiljuneet.  Mun vanhempi oli opettaja ja asuttiin koulurakennuksen toisessa päässä.  Välitunnit oli yhtä kiljumista.  Eipä haitannut.

Työpaikka on lähellä yleistä uimarantaa.  Ikkunan läpikin kuuluu huuto ja melske.  Siis kesäisin.  Ei haittaa. 

Kato kyllä maailmaan ääntä mahtuu.  Se on paljon kivempi kun lapset vielä leikkii keskenään ja juoksee pihalla.  Sisällä ne istuu tietsikan edessä.

Ite käyt kumminkin kapakoissa ja kiljut siellä kavereitten korvaan asias, kun muuten ei kuulu.  Siellä se ei sua haittaa.

Anna lasten olla lapsia.  Niin säkin olit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi