Kevät ja kakaroiden kirkuminen pihoilla alkoi taas
Mikä ihmeen kumma siinä on, että jos useampi kuin yksi 2-12v lasta on pihalla leikkimässä, pitää kirkaista ja huutaa suoraa huutoa n. minuutin välein? Eivätkö nykypennut enää osaa kommunikoida toisilleen mitenkään muuten?
Kommentit (102)
Meillä leikkipuisto vieressä ja ihan jokapäivä siellä kiikkuu kehitysvammainen tyttö, tai nainen jo ikänsä puolesta on. Kiikku nirskuu hermoja riipivästi ja kiikkuja hokee reippaalla äänellä hiihaa, sen haan kiljahtaa. Tätä kesät talvet, kesällä kun pihalla paljon ollaan niin todella ärsyttävää, niin ja samalla hävettää kun niin ärsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Hauskanpidon voi ilmaista ainoastaan huutamalla ja kirkumalla - muuten ei voi olla hauskaa? Mielenkiintoista.
Missä niin sanottiin?
Vierailija kirjoitti:
Nämä jotka kritisoivat lapsia ovat riemuinneet ihan samalla lailla pieninä.On vaan unohtunut vuosien saatossa.
Tällaista kirkumista ei ole ollut ainakaan minun elinaikanani. Ja nyt ei voida syyttää muualta tulleita. Ihan älytöntä mekkalaa.
Mikä heitä vaivaa?
N64
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No laita ny sana korvatulpat jos häiritsee! Minkälainen itse olit joskus? Niinpä, et sen täydellisempi.
Mitä epätäydellistä siinä on, että nauttii elämästä ja pitää hauskaa?
t.kristallikissaSitten on muista turha välittää. Pa..akristalli.
Ei lasten sinusta kuulukaan "välittää", sä olet esimerkki ja välität lapsista. Paitsi että et pysty, koska olet katkera, kun lapsilla on paljon hauskempaa, kuin sulla :DDD
t.kristallikissa
P.S. Opettele lainaamaan
Siis en viitti suoraan sanoo, mut kyl osaan kirjoittaa ja huolehdi vain omista asioistasi.
Ps. Mä itte olen 14v, et miettimään vähän et on tääl muitakin kuin vain aikuisia. En ole mistään katkera, tms. Sä et tiedä musta mitään.
+ mulla on vaikea masennus ja syitä en halua kertoa, mutta monta syytä on. Sä et ole mikään sanomaan millä väliä, millä ei. Kaikille sattuu kirjoitusvirheitä. Itse olet vain kateellinen, koska olen täydellinen.
Nykylapset huutavat, koska valtaosa on ollut lapsuutensa päiväkodissa. PK:n ylisuuressa porukassa on pakko huutaa jos aikoo saada asiansa kuulluksi.
Huvittavaa analysointia: aloittaja istuu kapakoissa ja huutaa itse, ei ole ilmeisesti koskaan ollut itse lapsi, pitäisi muuttaa maalle, on elämästä vieraantunut, omituinen valittaja jne. jos älytön mölyäminen häiritsee.
Heikoilla aina ovat tällaiset ominaisuuksien arvuuttelijat kommenteissaan. Ja, ei - maailmaan ei mahdu ääntä. Idioottislogan, jota hokevat nämä, jotka pitävät sitä kovinkin fiksuna heittona.
Vierailija kirjoitti:
Meidän talossa puolestaan juopot möykkää kesät talvet. Olisiko se sitten parempi?
Joo, kyllä. Ääni ei ole kirkumista kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä jotka kritisoivat lapsia ovat riemuinneet ihan samalla lailla pieninä.On vaan unohtunut vuosien saatossa.
Tällaista kirkumista ei ole ollut ainakaan minun elinaikanani. Ja nyt ei voida syyttää muualta tulleita. Ihan älytöntä mekkalaa.
Mikä heitä vaivaa?
N64
Ennen olisi näille kirkujille kerrottu varmaan aika nopeasti tarina pojasta joka huusi sutta, ihan kenen tahansa ohikulkijan toimesta. Tai tullut talkkarin luudasta tms. Täällä ilmeisesti jotkut eivät tajua että se keuhkojen täydeltä kirkuminen tuntuu olevan yleistä nykyään. Siis tosiaan kuin olisi jokin hätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä heitä vaivaa?
N64Ennen olisi näille kirkujille kerrottu varmaan aika nopeasti tarina pojasta joka huusi sutta, ihan kenen tahansa ohikulkijan toimesta. Tai tullut talkkarin luudasta tms. Täällä ilmeisesti jotkut eivät tajua että se keuhkojen täydeltä kirkuminen tuntuu olevan yleistä nykyään. Siis tosiaan kuin olisi jokin hätä.
No juuri siltä se kuulostaa, kuin olisi suurempi hätä kyseessä. Täytyy hommata kuulosuojaimet, ei muuten pysty olemaan parvekkeella ollenkaan. Aivan jäätävä meteli nytkin. Kuuluu sisälle asti, kun tuolla sisäpihalla kiljuvat. Neljän talon sisäpiha, kaikuu. Tämä asunto menee myyntiin.
Ei me kiljuttu suoraa huutoa tuntikaupalla Hesan leikkipuistoissa leikkiessä 60-luvulla. Ne oli mahtavia paikkoja, jossa oli erilaisia pelejä ja vehkeitä leikkiä ja harrastaa. Oltaisiin kyllä suuresti ihmetelty jos joku olisi siellä täyttä kurkkua alkanut huutamaan. Itse vietin Maunulan leikkipuistossa koronaa ym. pelaten, keinuen ja kiipeillen. Hauskaa oli, ilman että sitä piti ilmoille jatkuvalla syötöllä kirkua.
Pirkkolan maauimala oli myöskin mahtava, samoin stadikan uimala. Siellä kuuli ämyreistä musiikkia, ostaa jädeä ja sai loikoilla kaltseilla, tai katsomossa, välillä altaaseen uimaan tai hyppyristä hypellä veteen. Huudahduksia, mutta ei tällaista aloittajan mainitsemaa jatkuvaa megalomaanista kirkumista, kuten nykyään.
t. stadinfriidu
Vierailija kirjoitti:
Ei me kiljuttu suoraa huutoa tuntikaupalla Hesan leikkipuistoissa leikkiessä 60-luvulla. Ne oli mahtavia paikkoja, jossa oli erilaisia pelejä ja vehkeitä leikkiä ja harrastaa. Oltaisiin kyllä suuresti ihmetelty jos joku olisi siellä täyttä kurkkua alkanut huutamaan. Itse vietin Maunulan leikkipuistossa koronaa ym. pelaten, keinuen ja kiipeillen. Hauskaa oli, ilman että sitä piti ilmoille jatkuvalla syötöllä kirkua.
Pirkkolan maauimala oli myöskin mahtava, samoin stadikan uimala. Siellä kuuli ämyreistä musiikkia, ostaa jädeä ja sai loikoilla kaltseilla, tai katsomossa, välillä altaaseen uimaan tai hyppyristä hypellä veteen. Huudahduksia, mutta ei tällaista aloittajan mainitsemaa jatkuvaa megalomaanista kirkumista, kuten nykyään.
t. stadinfriidu
Niinpä. Ei viitsi landellekaan enää näin vanhana muuttaa tätä kiljumista karkuun. Sinne varmaan homehtuisi.
Höpö höpö, ei lapset nykyaikana ulkona ole, kun ne ovat taaperosta asti sisällä tietokoneen, television tai tabletin ääressä.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö, ei lapset nykyaikana ulkona ole, kun ne ovat taaperosta asti sisällä tietokoneen, television tai tabletin ääressä.
Ok, noi pihas kirkuvat ovatkin ufoja.
Vierailija kirjoitti:
Meillä alko taas fudiskausi pihalla. Taas sama ongelma lapsilla. Miten tehdää joukkueet ja taas se sama kun vuosi sitten. Mustat vs valkoset ja kun tämä yksi on vaaleampi tumma, niin se on taas tuomari. Nämä noin 5-8v lapsia. Nyt sit pelaa 5 sekunttia ja tulee riitä oliko pallo yli rajojen. Niin tämän tuomari pelaa kännykällä jotain peliä ja vastaa en tiedä, kun en kattonu. No siitä tuli sit riita, kun se ei kattonu niin se erotettiin tehtävistä.. Se siirty 4m päähän paikastaan ja jatko pelaamista.. PEli saatiin käyntiin ja 5sek peliä ja riita ja ne kysy erotetulta tuomarilta miten se pallo meni. Erotettu tuomari pelaa edelleen kännykällä ja sanoo ei hajua mut erotettiin.. No joukkueet pyys sitä takas tuomariksi, niin se siirty 4m vanhaan paikkaan istumaan ja jatko pelaamista kännykällä. Tosta sais jonkun hyvän teatterin aikaan.
Tämä kirjoitus pelasti mun flunssapäivän. Otti aivoon olla kotona kevään aurinkoisempana päivänä köhimässä niin tämä havainnointi piristi. Kiitos! Hyvä teksti.
Ihan samalla tavalla lapset kiljuivat ennenkin, et vain muista sitä, kun olit itse mukana kiljumassa. Sisäpiha, jota talot reunustavat, tietysti kaiuttaa ääntä.
Mielenkiinnosta, mistä kaupungista olet, ap?
Minä muutin tänä keväänä uuteen asuntoon, johon kuuluu ulkoa leikkivien lasten ääniä. Minusta se on tavallaan mukava ääni. Entisessä asunnossani yksin ollessa tuntui joskus, että olen maailman ainoa ihminen, kun mistään ei kuulunut muiden ihmisten ääniä ellei televisio ollut auki tai en katsonut jotain videota internetistä. Nyt kun kotiini kuuluu lasten ääniä ulkoa, niin huomaa, että elämä asuntoni ulkopuolella todella jatkuu enkä ole yksin maailmassa vaikka olen yksin kotona.
Vierailija kirjoitti:
Ihan samalla tavalla lapset kiljuivat ennenkin, et vain muista sitä, kun olit itse mukana kiljumassa. Sisäpiha, jota talot reunustavat, tietysti kaiuttaa ääntä.
Mielenkiinnosta, mistä kaupungista olet, ap?
Ei ollut tällaista hengenhädässä kiljumista ennen. En ole ap.
Ei haittaa lasten äänet niin kauheesti, mutta pian alkaa öinen kaasuttelu lähiteillä. Teinipojat tulee taas vähän keskustaan kaahaileen ilta 11 jälkeen. Se möly on hermojariipivää. Eikö sille voi tehdä mitään? Menisivät jonnekkin landelle huudattamaan autoja ja mopoja.
Asuin ennen paikassa missä kuului huutoa ja kirkumista aina aamusta myöhäiseen iltaan. Ikkunaa ei voinut pitää auki jos tahtoi keskittyä esim lukemiseen ja nukkumaan mennessä aina pakko laittaa ikkuna kiinni. Tämä oli kesällä välillä rakasta. Oikeastaan se meteli oli ihan hirveää välillä ja lapset vaan kilpailivat kuka huutaa kaikista lujempaa ja tavallaan kaikki leikit, pelit yms perustuivat vaan siihen kovaääniseen mölyyn. Kyllä siihen sitten lopulta väsyi ja jos oli itse ulkona niin sai olla kuulokkeet päässä jos tahtoi olla edes vähän rauhassa, koska sisällekin kuului äänet niin hyvin. Nyt asun lopultakin rauhallisessa paikassa missä voi olla ikkuna auki, vaikka yötä päivää ja ääniä ei juurikaan kuulu. Nautin kyllä tästä todella. Tietysti tämä on paikasta paljon kiinni. Itse en vaan lopulta enää jaksanut ja nyt olen kiitollinen rauhasta.
Säkin oot ollut lapsi ja varmasti oot kiljunnut ja leikkinnyt! Lapsista vaan lähtee ääntä leikkiessään.