Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (1527)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heräsin keskellä yötä 00:16, siihen että minua kutsuttiin kahdesti nimeltä. Nousin ylös, mutta palasin samantien takaisin sänkyyn. Sulkiessani silmät näin pitkän käytävän, joka päättyi T-risteykseen. Kaukana ihmisiä käveli vasemmalta oikealle, hämärästä valoon. Kaksi ihmistä heilautti kättä minulle, kasvoja en niin kauas nähnyt. Säpsähdin "hereille". Kello näytti edelleen 00:16.

"Viisaan sydän vetää oikealle, tyhmän vasemmalle." Sananlasku Raamatussa

Mistähän tässä kokemuksessani oli kyse? Onko hypoteesia?

Tästä?

Jeesus puhui taas kansalle ja sanoi: »Minä olen maailman valo. Se, joka seuraa minua, ei kulje pimeässä, vaan hänellä on elämän valo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Ksksks kirjoitti:
Miksi uskovat viljelee raamatun lauseita mutta eivät ole valmiita tekemään mitään sen eteen et ihmisiä pelastuisi,, eli kohtaamaan ihmisiä arkielämässä ihan konkreettisesti,, meitä yksinäisiä itsemurhan ajattelijoita on paljon! Ei se et sanotaan et tunnusta syntisi Jeesukselle ja mitään ei kuitenkaan tapahdu auta mitään jos kukaan uskova ei ole valmis uhraamaan edes yhden sielun pelastuksen eteen

täh? Meidän maa on täynnä kaikenlaisia hengellisiä tilaisuuksia joihin pytämällä pyydetään ihmisiä tulemaan ja saamaan apua. Kyllä sinua siellä autetaan, mutta tietysti usein on itse otettava se ensimmäinen askel ja uskaltauduttava menemään sinne missä  apua saa. Harva uskovainen on niin vahva vielä itsekään tai armolahjoitettu että hän olisi kykenevä olemaan rinnallakulijana tai "evanhkelistana" täysin tuntemattomille. Mene eri hengellisiin tilaisuuksiin, siellä on koulutettuja ja palkattuja tai vapaaehtoisia sielunhoitajia ja evankelistoja, rukoilijoita  vaikka millä mitalla. Nytkin voisit soittaa rukouspuhelimiin, niitä on lukuisia, ilmaisia. Apua saa mutta pitää itse hakeakin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heräsin keskellä yötä 00:16, siihen että minua kutsuttiin kahdesti nimeltä. Nousin ylös, mutta palasin samantien takaisin sänkyyn. Sulkiessani silmät näin pitkän käytävän, joka päättyi T-risteykseen. Kaukana ihmisiä käveli vasemmalta oikealle, hämärästä valoon. Kaksi ihmistä heilautti kättä minulle, kasvoja en niin kauas nähnyt. Säpsähdin "hereille". Kello näytti edelleen 00:16.

"Viisaan sydän vetää oikealle, tyhmän vasemmalle." Sananlasku Raamatussa

Mistähän tässä kokemuksessani oli kyse? Onko hypoteesia?

no elämäsi on pian tulossa valintapaikalle, jossa sinun on valittava kumpaa tietä lähdet kulkemaan (tai on jo) . Jeesus kutsuu sinua luokseen, tulemaan uskoon, ja jokatapauksessa sinun pitäisi valita tie joka ei vie pimeyteen vaan valoon. Valitse oikein.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Noh joskus harvoin koirani alkaa katsella ympärilleen tyhjyyteen aivan kuin siinä lähellä olisi joku, jota minä en vain näe.

kaihi, vieppäs eläinlääkärille tutkittavaksi. Näköongelmia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

”Nähtävät” unet kestävät vain sekunteja, vaikka niissä ehtii tapahtua paljon.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ksksks kirjoitti:
Miksi uskovat viljelee raamatun lauseita mutta eivät ole valmiita tekemään mitään sen eteen et ihmisiä pelastuisi,, eli kohtaamaan ihmisiä arkielämässä ihan konkreettisesti,, meitä yksinäisiä itsemurhan ajattelijoita on paljon! Ei se et sanotaan et tunnusta syntisi Jeesukselle ja mitään ei kuitenkaan tapahdu auta mitään jos kukaan uskova ei ole valmis uhraamaan edes yhden sielun pelastuksen eteen

täh? Meidän maa on täynnä kaikenlaisia hengellisiä tilaisuuksia joihin pytämällä pyydetään ihmisiä tulemaan ja saamaan apua. Kyllä sinua siellä autetaan, mutta tietysti usein on itse otettava se ensimmäinen askel ja uskaltauduttava menemään sinne missä  apua saa. Harva uskovainen on niin vahva vielä itsekään tai armolahjoitettu että hän olisi kykenevä olemaan rinnallakulijana tai "evanhkelistana" täysin tuntemattomille. Mene eri hengellisiin tilaisuuksiin, siellä on koulutettuja ja palkattuja tai vapaaehtoisia sielunhoitajia ja evankelistoja, rukoilijoita  vaikka millä mitalla. Nytkin voisit soittaa rukouspuhelimiin, niitä on lukuisia, ilmaisia. Apua saa mutta pitää itse hakeakin.

Tuntuu että omakin hengellinen kasvu vie aikaa että voi toisiakin auttaa.

Oejbwbs

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ksksks kirjoitti:

Onhan se tekosyy tuokin jonka olen kuullut niin monen uskovan suusta, vaikka olisivat olleet monta kymmentä vuotta uskossa

Ja mitä tulee hengellisiin tapahtumiin niin olen kuin ilmaa vaan muille, kaikilla on ne omat ryhmänsä, sukulaisensa, ystävänsä siellä,, hengelliset tapahtumat ovat väärällä tavalla "hengauspaikkoja"

Ei saa ystäviä, eikä apua uskovista,, eikä muutenkaan toisista ihmisistä olkoot uskossa tai ei

Joo siirrytään itse asiaan,,jatkakaa näitä yliluonnollisia tapahtumia, itselle sattunut joitakin asioita, mut nyt ei enää kuin harvoin, esim unihalvaukset, paukahdus keittiössä vaikka ei mitään olisi tipahtanut yms

Vierailija

Oejbwbs kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ksksks kirjoitti:

Onhan se tekosyy tuokin jonka olen kuullut niin monen uskovan suusta, vaikka olisivat olleet monta kymmentä vuotta uskossa

Ja mitä tulee hengellisiin tapahtumiin niin olen kuin ilmaa vaan muille, kaikilla on ne omat ryhmänsä, sukulaisensa, ystävänsä siellä,, hengelliset tapahtumat ovat väärällä tavalla "hengauspaikkoja"

Ei saa ystäviä, eikä apua uskovista,, eikä muutenkaan toisista ihmisistä olkoot uskossa tai ei

Joo siirrytään itse asiaan,,jatkakaa näitä yliluonnollisia tapahtumia, itselle sattunut joitakin asioita, mut nyt ei enää kuin harvoin, esim unihalvaukset, paukahdus keittiössä vaikka ei mitään olisi tipahtanut yms

No omalla kohdallani olen kokenut näin. Nyt muutaman vuoden ehtinyt olla ns. "hereillä". Käytän oikeasti paljon aikaa näihin asioihin. Se on pois muusta tietenkin, ja voin kuvitella että se kymmenenkin vuotta uskossa ollut jolla on paljonkin muita velvotteita, miten paljon hän ehtii vaikka rukoilla jne. Mutta toisaalta, milloin ihminen sitten on valmis? Ja toisaalta sitten, jos paikalle tulee ihminen hankalien kysymysten kanssa ja etsii tukea, jotta voin auttaa, ettei tule sanomista "no ei se uskova muuta kuin niitä Raamatun jakeita"?
Hengelliset tapahtumat ja joidenkin (ei niinkään "tavisten" vaan ihan joidenkin työntekijöiden) asenne on onnistunut loukkaamaan joskus minuakin. Tähän etsin itsekin ratkaisuja ja Jumalaan luottaen uskon hänen sen minulle johdattavan. Jumalan takia minä sinne menenkin, aina sieltä jotain saa ja kun tietää, että Jumala joka tapauksessa haluaa sinua kohdata jonkun ihmisen käytöksestä huolimatta. Tietysti olisi kiva että ihmistenkin kanssa olisi kivaa.
Noista oudoista tapahtumista mistä kerroit, rukoile illalla vaikka sanoin "pyydän Jeesuksen veren suojaa ja enkeleitä varjelemaan yöksi" vaikka enkelit kuulostaisivatkin lapselliselta. Ja jos siellä asunnossasi nyt on henki, unihalvaukset ym. sanoisin "pois Jeesuksen Kristuksen nimessä".

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
90luvulla spiristismi oli muotia ja mekin sitten kerran 8henkisessä kaveriporukassa kokeiltiin sitä autiotalossa, itse pelatessa ei tapahtunut mitään mutta pelin jälkeen eräs tyttö, sanotaan vaikka  "Minna" näki erään pojan, sanotaan häntä "Jariksi" takana pitkän mustan hahmon  jota kukaan muu ei nähnyt ja oltiin vain että höpö höpö ketään ei pelota mutta  myöhemmin, kun "Jari" poistui mopollaan näin minäkin selvästi että joku istuu siinä takana mutta pistin sen pimeyden, spiritismin ja oluen piikkiin.

Maanantaina "Jari" ei tullut kouluun,  oli jättänyt pakatun repun eteiseen ja mennyt parvekkeelle ja hypännyt . Ei viestiä, ei mitään  selitystä, koko hommassa ei ollut mitään järkeä.  Perheen oli pitänyt matkustaa  syyslomalla sukuloimaan  New Yorkiin ja "Jari" odotti tuota innoissaan, matka oli käsittääkseni jo varattu. Reissun peruuntuminen olisi ollut hyvä syy mutta peruuntui vasta "Jarin" menehdyttyä, ei ollut myöskään mitään sydänsuruja tai koulukiusaamista. 

Tää oli karmiva!

Mömmmörkööö

Monenlaisia kokemuksia on,mutta tuolla keskust.joku näki karhun unessa.Minulle suden näkeminen unessa,tarkottaa varotusta ilkeestä ihmisestä jostain..tuon suden nähny kahdesti.

Vierailija

Rakas koirani kuoli 13,5 vuotiaana. Mennessäni hautaamaan koiraa edessäni ajoi musta auto jonka rekkari oli BYE- numeroita en enää muista. Seuraavana yönä näin unta, jossa koira tuli hyvästelemään. Tuli syliini ja heitti hyvästit, sitten hävisi "savuna ilmaan", johon sitten heräsin. 

Vierailija

Valvoin  keskellä yötä ja katsoin jotain elokuvaa, pöydällä oli  tyhjä  limsatölkki ja katsellessani se pomppasi pöydän toiseen reunaan. Tuijotin sitä henkeä pidätellen ja siirryin sohvalta nojatuoliin,  kauemmaksi pöydästä  kun samassa tajusin olevani  ylhäällä katon rajassa  ja katsovani itseäni nojatuolissa , sitten tunsin  rajun nykäisyn ja nyt olinkin nojatuolissa katsomassa miten leijuin katon rajassa. Samalla kuulin matalaa, ukkosta muistuttavaa jyrinää . Soitin taksin ja lähdin hysteerisenä äitini luokse.

Olin masentunut, podin unettomuutta ja kaiken kukkuraksi mieheni oli puoli vuotta aiemmin löytänyt uuden naisen ja muuttanut nopeasti pois. Uskon tämän kaiken sekoittaneen pääni ja aiheuttaneen jonkinlaisen hallusinaation tai valveunen.

Vierailija

Ksksks kirjoitti:

Kukaan ei tule sua sängyn pohjalta pelastamaan. Itsekin pitää vaivautua sentään menemään ihmisten seuraan. Keskusteluapua saat seurakunnasta.

Vierailija

Tällasta se on, kun amerikkalaiselle idioottikansalle tarkoitettuja kummitusohjelmia alkavat katsoa suomalaiset. Kaikki amerikkalainen paska pitäisi kieltää Euroopassa.

Töissä muutamana päivänä hätänumero pyöri päässäni epätavallisen usein. Se pari kertaa oikein

piirtyi mieleeni. Ajattelin, että enpä ole tosi pitkään aikaan ajatellutkaan hätänumeroa.

Meni viikko niin putosin/kaaduin pahasti toisella paikkakunnalle, ja ambulanssi piti kutsua paikalle.

Pitkä sairausloma ja kuntoutuminen jne.

Mielenkiintoinen "sattuma". Olin silloin jo yli 40-vuotias ja tämä oli ainoa kerta kun hätänumero on pyörinyt mielessä ja ainoa kerta kun itselle on tarvinnut ambulanssi soittaa.

Vierailija

Minut aikoinaan kaapattiin ufoon. Minut kaapanneet olennot olivat vaaleita ja varsin ihmismäisiä, ja alkuhämmennyksen jälkeen tunsin oloni turvalliseksi. He kertoivat tulevansa Seulasten tähdistöstä ja kävimme kiertämässä kuun, jolloin näin avaruutta ja myös maapallon avaruudesta käsin. En tarvinnut mitään laitteita, sillä heidän käyttämänsä teknologia oli niin kehittynyttä, että aluksessa pystyi hengittämään happea ja aluksessa oli myös luotuna keinotekoinen painovoima, jolloin siellä ei leijaillut samalla tavalla kuin ihmisastronautit avaruudessa käydessään.

Keskustelimme varsin monista, mutta eniten he painottivat universaalin rakkauden merkitystä ja sitä, ettei ihmiskunta ole vielä sillä tasolla, että se pystyisi esimerkiksi astraalitasolla ymmärtämään näitä asioita.

Harvalle olen kertonut tästä asiasta, kun helposti hulluksi leimataan, mutta näin anonyymisti voi kertoa. Eipähän ainakaan joudu maalitauluksi, kun voi vailla tunnistettavaa identiteettiä asiasta kertoa, mutta toisaalta tämä myös harmittaa :(

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat