Sedix-kärsimyskukkauute. Kokemuksia?
Kommentit (200)
Tykkään työstäni ja vaikka teen 30 tunnin työviikkoa, olen viime aikoina ollut stressaantunut, iltaisin väsyttää kamalasti, mutta kun menen nukkumaan, en saa unta 2-3 tuntiin. Tänään ensimmäisen kerran otin Sedix-tabletin illalla. Palailen kertomaan kokemuksia.
Aiheuttaako riippuvuutta/onko helppo lopettaa myöhemmin käyttö?
Vierailija kirjoitti:
Tykkään työstäni ja vaikka teen 30 tunnin työviikkoa, olen viime aikoina ollut stressaantunut, iltaisin väsyttää kamalasti, mutta kun menen nukkumaan, en saa unta 2-3 tuntiin. Tänään ensimmäisen kerran otin Sedix-tabletin illalla. Palailen kertomaan kokemuksia.
Lupasi palata ketjuun. Käytetty 30 tabletin pakkaus Sedixiä, ei auttanut. Mutta gynekologi määräsi vaihdevuosihoidon, ja nyt nukun hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Aiheuttaako riippuvuutta/onko helppo lopettaa myöhemmin käyttö?
No, pakkausselosteen mukaan ei aiheuta. Itse en ole huomannut "vieroitusoireita", kun pidän taukoa eli en käytä, jos en koe tarvitsevani.
Itse käyttänyt Sedix valmistetta nyt pari vko ahdistukseen ja rauhoittaa mielen nukkumaan mennessä.Aamullakin vaikka heräisin aikaisin saan uudestaan unta.Otan 1,5 tbl illalla.Tietyt tilanteet ja asiat aiheuttavat itselle ahdistusta.Käytän myös verenpaine lääkettä eikä minulla ole vaikuttanut paineisiin mitenkään.
Kovat odotukset, mutta valitettavasti ei mitään vaikutusta.
Eka kerralla ehkä hieman jotain tuntui mutta sen jälkeen yhtä tyhjän kanssa. Älkää tuhlatko rahojanne.
Ensin löytyi Sedoniumko se oli, vei koko yön unet. Samoin Lunexin. Sedix auttoi heti nukahtamaan. Ongelma on hinta. Relaxor Forte olisi edullista. Onko se hyvää?? Auttaako hyvin nukahtamaan?? Siis Relaxor Forte. Kertokaa? Sitten löytyi tietoa, olikohan terveyskirjasto, että kärsimyskukka aiheuttaa verisuonitulehduksia. Ei taida olla kumpikaan aivan turvallista, ainakaan pidempään käytettynä.
Pettymys. En huomannut mitään vaikutusta.. Hyörin ja pyörin sängyssä ihan entiseen tapaan.
Onnekkaille toimii plasebot aina.
Hyvähän se jos jollain rohdos-teellä saa masennuksen katoamaan tms.
Bedtime unihäiriöiden hoidossa - http://tonzes.com/sleepfi.htm Auttoi kohtalaisen hyvin silloin, kun uni oli vuosia sitten täysin kateissa.
Liian alhainen verenpaine estää ottamasta mitään mikä alentaa lisää. Vanhat keinot: eli vaikeiden asioiden kirjoittaminen, puhuminen, rukoilu, mietiskely, musiikki jne.. paljon keinoja mitä voi käyttää.
Niin ja tärkein jonka tajusin ja ahdistus helpotti: ihmiselämään kuuluu ahdistusta ja kriisiä,se on ihmisen osa.
Ymmärsin myös sen, etten olis millään halunnut tuntea niitä,miksi? Koska ahdistus on merkki siitä että elän jotenkin väärin? Tai ajattelen väärällä tavalla? Monia muita kysymyksiä esitin itselleni mistä ahdistus johtuu ja sen seurauksena unettomuus.
Vertaistuki on myös oivallinen paikka saada muutos aikaan....
Ostin pakkauksen ja otin äsken ekan tabletin. Odottelen, mitä tapahtuu. Voi kun tämä auttaisi!
Oli esiintyminen ja otin 3 Relaxor pilleriä tuntiin. Normaalisti jännitän hemmetisti, mut nyt oli jotenkin rento fiilis. Vaikutusta oli ehdottomasti. Auttaa varmaan lievään ahdistukseen. Kovempaan ahdistukseen tarvitaan reseptilääkettä.
Kärsimyskukkauutteella on anksiolyyttisiä vaikutuksia tutkimusten mukaan, vaikuttaa ainakin gaba-järjestelmään, samaan järjestelmään kuten bentsodiatsepiinit (reseptilääkkeitä) ja alkoholi.
Vanha ketju mutta tuli nyt kokeiltua kun on uniongelmia ollut pitkään Toimi hyvin yhdessä melatoonin kanssa ja sain nukuttua vihdoin kunnon yöunet ilman yöllisiä heräämisiä. Kiitos vain vinkistä.
Kokeilin nyt kahtena päivänä Sedixiä ja sehän toimii - vastoin kaikkia odotusiani! Ekalla kerralla otin heti kaksi tablettia ja n 45 min päästä olo muuttui jo vähän liiankin rauhalliseksi :D Toisena päivänä otin aamulla yhden, toimi sekin jo rauhoittavasti ja iltapäivällä otin toisen. En koe tarvitsevani tätä unen parantamiseen, vaan ihan päiväajan kireyteen ja ahdistukseen.
Mutta onko teille kenellekään tullut tästä pahoinvointia? Minulla alkoi hieveä yökötys samaan aikaan, kun huomasin myös sen positiivisen vaikutuksen. Yhdestä tabletista ei tullut, mutta kyllä sen toisen jälkeen. Ja tosiaan ekana päivänä kahdesta kerralla otetusta meinasi jo laatta lentää.
Jos jollain vastaavia kokemuksia, helpottiko ajan kanssa? Jos kerrankin löytyy tällainen toimiva rohto, olisi ihan hirveä sääli, jos siitä tulee kamalat haittavaikutukset. Tai toimisikohan joku toinen kärsimyskukkatuote pienemmällä kuvotuksella?
Itse käytän satunnaisesti kahta tablettia. Mitään huonoa oloa tai yököstystä en ole itse huomannut.
Siis onko maksalle haittaa?