Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olin konsertissa. Siellä eräs nainen tuoksui hajuvedelle, johon toinen naisryhmä alkoi kovaan ääneen räyhätä jonossa, että "juntti".

Vierailija
02.04.2019 |

Olen ite sekä allerginen että migreenistä kärsin. Voimakkaat hajuvedet ärsyttävät, ja toivoisin että niitä ei käytettäisi, mutta en minä nyt niihin hajuihin kuole. Tiedän että osalle nuo hajut ovat oikeasti pahoja ongelmia, mutta suurelle osalle tuntuisi tilanne samalta kuin itselläni. Jos ei kiihdytä itse itseään ja ala ventiloimaan psyykkisen ärsytyksen vuoksi, niin tilanteesta selviäisi. Hajusteet näyttävät myös olevan hyvä syy alkaa käyttäytyä mahdollisimman törkeästi, ikävästi ja leimaavasti. Siis hyvä alibi vttuilulle, draamalle, haukkumiselle, öykkäröinnille. - Silloin kaikkien tunnelma on pilalla.

Itseäni ahdistaa se julkinen öyhötys ja riitely niin paljon, ettei huvita lähteä julkisiin tilaisuuksiin sellaisten ihmisten kanssa, joiden tiedän aiheuttvan tällaista draamaa. Heitä on tutuissa. Se kun on saletti, että aina on joku jota voi arvostella. Ja puhua asiasta jo etukäteen, kaivaa astmapiippua (ilman oikeaa astmaa) ym.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta ei ap:n pointti nyt ole se, haistaako joku toisen hajuveden. Vaan että on moukkamaista alkaa mäkättää siiten muka-hiljaa niin, että kyseinen ihminen sen kuulee.  Ja olen tuosta ap:n kanssa täysin samaa mieltä!

Ihan sama kuin jos minä alkaisin mäkättää tupakan tuoksuisista ihmisistä yleisön joukossa. Tupakan haju on kumminkin karsinogeeni, toisin kuin hajuveden haju.

Tai jos alkaisin kiukutella kovalla äänellä pälättävistä ihmisistä tai tien tukkivista tai tuolilla liikaa tilaa vievistä tai tai tai...

Hyvin käyttäytyvä ja kaupunkimaiseen elämänmenoon sopeutuva ihminen kestää muista ihmisistä koituvan rasituksen älämöimättä. Jos ei kestä, parempi pysyä kaukana yleistötilaisuuksista. Karua sanoa näin, mutta näiltä minä-minä-minä -oman elämänsä prinsessoilta näkyy nyt unohtuvan sen, että riesaa on monenmoista, heissä itsessäänkin.

Vierailija
22/60 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauran ja halveksin kaikkia kirjoitusvirheistä sormi pystyssä ojentelijoita, mutta pakko sanoa tuosta "alibi" sanan väärin käytöstä. Ei se toimi noin.

Tarkoitti varmaan sanaa "motiivi".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teilläkin ongelmat

Vierailija
24/60 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta ei ap:n pointti nyt ole se, haistaako joku toisen hajuveden. Vaan että on moukkamaista alkaa mäkättää siiten muka-hiljaa niin, että kyseinen ihminen sen kuulee.  Ja olen tuosta ap:n kanssa täysin samaa mieltä!

Ihan sama kuin jos minä alkaisin mäkättää tupakan tuoksuisista ihmisistä yleisön joukossa. Tupakan haju on kumminkin karsinogeeni, toisin kuin hajuveden haju.

Tai jos alkaisin kiukutella kovalla äänellä pälättävistä ihmisistä tai tien tukkivista tai tuolilla liikaa tilaa vievistä tai tai tai...

Hyvin käyttäytyvä ja kaupunkimaiseen elämänmenoon sopeutuva ihminen kestää muista ihmisistä koituvan rasituksen älämöimättä. Jos ei kestä, parempi pysyä kaukana yleistötilaisuuksista. Karua sanoa näin, mutta näiltä minä-minä-minä -oman elämänsä prinsessoilta näkyy nyt unohtuvan sen, että riesaa on monenmoista, heissä itsessäänkin.

Mutta ainakin kyseinen ihminen muistaa ensi konserttiin olla hukkumatta siihen pulloon. Tupakanhajuisista ihmisistä saakin valittaa.

Vierailija
25/60 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon useampi on kehittämällä kehittänyt itselleen "allergian". Jos joku ei muka saa hupparista pesuaineen hajua pois kymmenellä pesukerralla, on jo aika hemmetinmoinen laser-nenä kyseessä tai sysipaska pesukone. Todennäköisimmin vilkas mielikuvitus.

Se huppari on mulla tälläkin hetkellä päällä, ja jos haistan sitä, tunnen sen hajun selvästi. 

Jatkuva hajusteiden käyttö heikentää hajuaistia. Mä en käytä hajusteita, joten hajuaistini toimii hyvin. Hajusteet haisevat pahalta, se on mulle suurin syy olla käyttämättä. En keksi ainuttakaan syytä, miksi mun pitäisi kyllästää itseni ja kotini hajusteilla. Voit toki yrittää asiallisesti perustella, miksi mun pitäisi tehdä niin.

Jos sä käytät sitä, se ei voi sua vaivata. Sun kandee hakea paikkaa huumekoirana tuolla hajuaistilla.

(ohis)

Ei tämä haju mua vaivaakaan, mutta tunnen sen kuitenkin, kun haistan paitaa.

Mistä sä voit muuten sieltä etänä tietää, ettet jopa itse tuntisi tätä hajua? 

En väittänyt siitä mitään, mutta aika epäuskottavalta mustakin kuulostaa että joku pesee kymmenen kertaa vaatetta ja silti muka se haisee vielä pesuaineelta. Homeen haju on aika tiukassa mutta ei pesuaineen.

No minusta ei tunnu epäuskottavalta. Hajut tarttuvat todella helposti, ja jos tämän hupparin entinen omistaja on käyttänyt pesuainetta (tau huuhteluainetta, tai molempia) liikaa, vaate on oikein marinoitunut siinä. Monillahan on tapana käyttää pesuaineita liikaa. 

Esimerkki hajujen tarttumisesta: joskus ystäväperheeni oli meillä yötä. He ottivat omat peitot mukaansa, mutta minä annoin aluslakanat. Kun pesin nämä omat aluslakanani, kaikki haisivat hajustetulta pesuaineelta, jolla ystäväperheen lakanat oli pesty. Tämä haju lähti nopeasti pois ja oli mieto, mutta oli kuitenkin ihan selvästi haistettavissa.

Vierailija
26/60 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon useampi on kehittämällä kehittänyt itselleen "allergian". Jos joku ei muka saa hupparista pesuaineen hajua pois kymmenellä pesukerralla, on jo aika hemmetinmoinen laser-nenä kyseessä tai sysipaska pesukone. Todennäköisimmin vilkas mielikuvitus.

Se huppari on mulla tälläkin hetkellä päällä, ja jos haistan sitä, tunnen sen hajun selvästi. 

Jatkuva hajusteiden käyttö heikentää hajuaistia. Mä en käytä hajusteita, joten hajuaistini toimii hyvin. Hajusteet haisevat pahalta, se on mulle suurin syy olla käyttämättä. En keksi ainuttakaan syytä, miksi mun pitäisi kyllästää itseni ja kotini hajusteilla. Voit toki yrittää asiallisesti perustella, miksi mun pitäisi tehdä niin.

No, luulosairaita ja vainoharhaisia on paljon. Ei mulla ole mitään muuta sanottavaa asiasta. Mun hajuaistini on muuten ihan testattu, ja se on erinomainen.

Ihan mielenkiinnosta, missä ja miten sun hajuaistisi on testattu? Millaisella asteikolla tulos annetaan? Annettiinko siellä samassa paikassa koulutus psykiatristen etädiagnoosien tekemiseen keskustelupalstojen viestien perusteella? Vai haluatko vielä vastata, millä perusteella ajattelet, että minä en millään voi haistaa tätä pesuaineen hajua tästä hupparista?

Sillä, että vaatteista lähtee helposti pesuaineen haju parilla pesukerralla ja kunnon tuuletuksella. Saati kymmenellä.

Mulla on tutkittu hajuaistia hajuvesitehtaan testillä, jossa koehenkilöt pantiin erottelemaan hajuja, tunnistamaan hajusteen komponentteja. Keskivertotulos olisi 50 näytteestä puolet oikein, minä sain 41, mikä on erinomainen tulos. Olin paras 20 henkilön ryhmässä. 

Ihan mielenkiinnosta, miksi sinulle tuottaa vaikeuksia hyväksyä edes mahdollisuutta, että saattaisit luulotella, koska kuvittelet haistavasi edelleen sen tuoksun. Hajumuistot ovat ihmisen vahvin muistityyppi, ja siksi niitä myös haistaa väärin. Vastaava - joskin tavallaan päinvastainen ilmiö - on se, että iso osa ihmisistä ei tunnista oman kodin tai oman hienhajun tuoksua, koska "sokeutuu" sille.

Mistä tuo tieto on peräisin, että pesuaineen haju lähtee vaatteesta parissa pesussa ja kunnon tuuletuksella? Omasta kokemuksestasiko? Jos nyt itsekin tuon kokeen perusteella sait havainnoida, että ihmiset haistavat eri tavoilla hajuja, niin voiko todella mielestäsi olla mahdotonta, että joku haistaa sinua paremmin?

On olemassa erilaisia hajusteita ja erilaisia kemikaaleja, jotka vahvistavat niitä. Ostan paljon vaatteita kirppareilta, joten pesuaineenhajujen poistaminen on tuttua. Useimmille pesuaineille riittää pari pesua ja ehkä etikkaliotus, mutta tämän hupparin hakucocktail oli aivan poikkeuksellinen. Se haisi normaalin käsittelyni jälkeen lähes yhtä voimakkaalta kuin ostaessani sen.

Ihan mielenkiinnosta, miksi sinulle tuottaa vaivaa hyväksyä se, että jotkut hajusteet ovat todella hyvin voimakkaita ja varmasti varsinkin liiallisesti annosteltuina jäävät kuituihin hyvin tiukasti? Mä nyt kuitenkin olen tämän vaatteen omistaja, etkä sinä.

Niin, minulla on aika hyvä ja kattava kokemus myös vaatehuollosta ja ihan sillä kokemuksella sanon, että luulottelet. Joko et osaa pestä ja tuulettaa tekstiilejä tai tosiaan luulet haistavasi jotain, jota ODOTAT haistavasi. 

Meinaatko pitkäänkin jankuttaa? Voin toki toistaa tuon kommenttini yhä uudelleen, koska koet kovaa tarvetta toisella omaasi, mutta se ei asiaa muuta mihinkään.

Vierailija
27/60 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ainakin kyseinen ihminen muistaa ensi konserttiin olla hukkumatta siihen pulloon. Tupakanhajuisista ihmisistä saakin valittaa.

EIKÄ saa. Jokaisella on oikeus tupakoida, jos haluaa oman terveytensä pilata. Tapa on laillinen ja vaikka kaltaisesi hienoperseet kuvittelevatkin saavansa komennella kaikkia muita, niin tuo ON moukkamaista.

Todennäköisesti kyseinen hajuveden käyttäjä käyttää jatkossakin hajuvettä, mutta alkaa seuraavalla kerralla kailottaa omille ystävilleen, miten juntteja passiivisaggressiivisia idiootteja jotkut naiset ovat...

Vierailija
28/60 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, luulosairaita ja vainoharhaisia on paljon. Ei mulla ole mitään muuta sanottavaa asiasta. Mun hajuaistini on muuten ihan testattu, ja se on erinomainen.

Ihan mielenkiinnosta, missä ja miten sun hajuaistisi on testattu? Millaisella asteikolla tulos annetaan? Annettiinko siellä samassa paikassa koulutus psykiatristen etädiagnoosien tekemiseen keskustelupalstojen viestien perusteella? Vai haluatko vielä vastata, millä perusteella ajattelet, että minä en millään voi haistaa tätä pesuaineen hajua tästä hupparista?

Sillä, että vaatteista lähtee helposti pesuaineen haju parilla pesukerralla ja kunnon tuuletuksella. Saati kymmenellä.

Mulla on tutkittu hajuaistia hajuvesitehtaan testillä, jossa koehenkilöt pantiin erottelemaan hajuja, tunnistamaan hajusteen komponentteja. Keskivertotulos olisi 50 näytteestä puolet oikein, minä sain 41, mikä on erinomainen tulos. Olin paras 20 henkilön ryhmässä. 

Ihan mielenkiinnosta, miksi sinulle tuottaa vaikeuksia hyväksyä edes mahdollisuutta, että saattaisit luulotella, koska kuvittelet haistavasi edelleen sen tuoksun. Hajumuistot ovat ihmisen vahvin muistityyppi, ja siksi niitä myös haistaa väärin. Vastaava - joskin tavallaan päinvastainen ilmiö - on se, että iso osa ihmisistä ei tunnista oman kodin tai oman hienhajun tuoksua, koska "sokeutuu" sille.

Mistä tuo tieto on peräisin, että pesuaineen haju lähtee vaatteesta parissa pesussa ja kunnon tuuletuksella? Omasta kokemuksestasiko? Jos nyt itsekin tuon kokeen perusteella sait havainnoida, että ihmiset haistavat eri tavoilla hajuja, niin voiko todella mielestäsi olla mahdotonta, että joku haistaa sinua paremmin?

On olemassa erilaisia hajusteita ja erilaisia kemikaaleja, jotka vahvistavat niitä. Ostan paljon vaatteita kirppareilta, joten pesuaineenhajujen poistaminen on tuttua. Useimmille pesuaineille riittää pari pesua ja ehkä etikkaliotus, mutta tämän hupparin hakucocktail oli aivan poikkeuksellinen. Se haisi normaalin käsittelyni jälkeen lähes yhtä voimakkaalta kuin ostaessani sen.

Ihan mielenkiinnosta, miksi sinulle tuottaa vaivaa hyväksyä se, että jotkut hajusteet ovat todella hyvin voimakkaita ja varmasti varsinkin liiallisesti annosteltuina jäävät kuituihin hyvin tiukasti? Mä nyt kuitenkin olen tämän vaatteen omistaja, etkä sinä.

Niin, minulla on aika hyvä ja kattava kokemus myös vaatehuollosta ja ihan sillä kokemuksella sanon, että luulottelet. Joko et osaa pestä ja tuulettaa tekstiilejä tai tosiaan luulet haistavasi jotain, jota ODOTAT haistavasi. 

Meinaatko pitkäänkin jankuttaa? Voin toki toistaa tuon kommenttini yhä uudelleen, koska koet kovaa tarvetta toisella omaasi, mutta se ei asiaa muuta mihinkään.

Niin, minullakin on aika hyvä ja kattava kokemus vaatehuollosta, ja ihan sillä kokemuksella sanon, että osaan pestä pyykkiä, eikä kohdalleni ole koskaan sattunut tällaista tekstiiliä, jossa haju pysyisi näin kauan.

Meinaatko itse pitkään jankuttaa? Voin minäkin vastata kommentteihisi uudelleen ja uudelleen, kunnes pitää lähteä hakemaan lasta päiväkodista. Sinähän tässä yrität kirjoituksen perusteella todistella, että en millään voi haistaa hupparista ihan selvää hajua, halusit antaa minulle psykiatrisia diagnoosejakin. Miten voit haistamatta olla varma, ettei huppari haise?

Jos muuten hajut hälvenevät niin nopeasti, miksi esim. kansallismuseossa oleva savupirtti haisee vieläkin savulle, vaikka se on ollut kansallismuseossa lähes alusta asti?

Vierailija
29/60 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EIKÄ saa. Jokaisella on oikeus tupakoida, jos haluaa oman terveytensä pilata. Tapa on laillinen ja vaikka kaltaisesi hienoperseet kuvittelevatkin saavansa komennella kaikkia muita, niin tuo ON moukkamaista.

Todennäköisesti kyseinen hajuveden käyttäjä käyttää jatkossakin hajuvettä, mutta alkaa seuraavalla kerralla kailottaa omille ystävilleen, miten juntteja passiivisaggressiivisia idiootteja jotkut naiset ovat...

Tottakai saa. Ihmisillä on oikeus mielipiteisiinsä. Tupakointi on moukkamaista.

Vierailija
30/60 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen joskus konserttiin lähtiessä ihan vähän hajuvettä suihkauttanut. Kukaan ei ole ikinä huomautellut. 

Jos ei kestä mitään tuoksuja, voi ostaa happinaamarin itselleen tai kuunnella sitä Yle Areenaa. Allergiat eivät synny itsestään. Pitää selvittää syy ja etsiä oikea keino pärjätä vaivansa kanssa. 

No en mä kyllä huomauttaisi. Mutta pahalta ne haisevat silti. Monet hajusteet ovat todella vahvoja kemikaaleja. Esim. ostin viime syksynä kirpparilta hupparin, joka haisi todella voimakkaasti pesuaineelta. Nyt se on pesty vähintään 10 kertaa, ja edelleen siitä pystyy haistamaan miedon pesuaineen hajun. 

Taidat kuulua näihin ihmisiin joiden mielestä pesukonekin menee pilalle, kun sinne laittaa kerran huuhteluainetta. Eihän siellä voi pestä vaatteita enää!

Vierailija
31/60 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi olisi jos ihmiset tuoksuisivat ihan ihmiselle. Jos haluaisi jotain hajua, niin hieroisi heinää tai orvokkia kainaloon. Ihan luonnotonta on tää kemikaaleilla läträäminen.

Vierailija
32/60 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, minullakin on aika hyvä ja kattava kokemus vaatehuollosta, ja ihan sillä kokemuksella sanon, että osaan pestä pyykkiä, eikä kohdalleni ole koskaan sattunut tällaista tekstiiliä, jossa haju pysyisi näin kauan.

Meinaatko itse pitkään jankuttaa? Voin minäkin vastata kommentteihisi uudelleen ja uudelleen, kunnes pitää lähteä hakemaan lasta päiväkodista. Sinähän tässä yrität kirjoituksen perusteella todistella, että en millään voi haistaa hupparista ihan selvää hajua, halusit antaa minulle psykiatrisia diagnoosejakin. Miten voit haistamatta olla varma, ettei huppari haise?

Jos muuten hajut hälvenevät niin nopeasti, miksi esim. kansallismuseossa oleva savupirtti haisee vieläkin savulle, vaikka se on ollut kansallismuseossa lähes alusta asti?

Moneenko kertaan se on pesty ja tuuletettu? Jeesus mikä tampio jankkari... 

Vierailija
33/60 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi olisi jos ihmiset tuoksuisivat ihan ihmiselle. Jos haluaisi jotain hajua, niin hieroisi heinää tai orvokkia kainaloon. Ihan luonnotonta on tää kemikaaleilla läträäminen.

Ei ne kuule luonnon kukkaisöljyt sen enempää noita hajuvesifoobikkoja miellytä. Kato kun pitää päästä hallitsemaan ja kritisoimaan ympäristöä, niin syy siihen keksitään aina jostakin.

Vierailija
34/60 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä vankasti eri mieltä. Todellakin mieluummin saippuan, dödön tai hajuveden tuoksua kuin hien ja lian tuoksua. Paskakin "haisee ihmiseltä", mutta tuskin haluat sitäkään haistella.

Vierailija
35/60 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamen. Aina kun puhutaan hajusteista, paikalle pölähtää joukkio hajustenatseja, vaikka kyse onkin ennen kaikkea siitä, sietääkö muita ihmisiä noin ylipäätään ja kestääkö sitä, että muut elävät eri lailla kuin mitä itse.

Vierailija
36/60 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut vaatteet haisee jo uutena. Ostin kerran BikBokista farkut, jotka ovat jo yli vuoden vanhat ja pesty ja tuuletettu reippaasti. Mutta yhä niissä haisee joku palonesto/homeenesto/rypistymisenesto aine tms, millä lie kemikaaleilla ne vaatteet nyt kuorruutaakin.

Enkä ole mikään hajuherkkä. Mikään muu vaatteeni ei ole vastaavasti lemunnut pesusta ja käytöstä huolimatta. Jotenkin syöpynyt vissiin kiinni...

Vierailija
37/60 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin harva on oikeasti allerginen hajusteille. Pari pahinta narisijaa meillä duunissa käyttää ITSE voimakkaasti hajustettuja siivousaineita yms. Kas kummaa kun ei silloin yhtään käy henkeen.

Joka tapauksessa allergikot ovat itse vastuussa poikkeavuutensa suhteen. En minäkään ala määkiä ravintolassa, jos jossakin ruuassa on minulle sopimatonta ainesta (olen allerginen kuudelle eri ruoka-aineelle), vaan valikoin jotakin muuta tai syön muualla. 

Maailma ei pyöri minun napani ympärillä, ja tämä koskee myös allergikkoja.

Ruoka-aine allergia on hieman eri asia kuin hajusteyliherkkyys. Ilmassa leyhyviä tuoksuja on vähän hankalampi jättää haistelematta kuin jättää ruokia syömättä. 

Itse olen siis yliherkkä hajusteille. Meillä on pesuaineet, saippua, hiuslakat, shampoot, huuhteluaineet ja siivousaineet hajusteettomia niiltä osin kuin se on mahdollista. Huuhteluaineissa marinoidut vaatteet saavat aikaa sekä päänsäryn että hengitysvaikeuksia. Pahimmillaan voimakkaat tuoksut laukaisevat migreenin. Minusta hajusteiden ylikäyttö on vähän junttia tänä päivänä. 

Vierailija
38/60 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen joskus konserttiin lähtiessä ihan vähän hajuvettä suihkauttanut. Kukaan ei ole ikinä huomautellut. 

Jos ei kestä mitään tuoksuja, voi ostaa happinaamarin itselleen tai kuunnella sitä Yle Areenaa. Allergiat eivät synny itsestään. Pitää selvittää syy ja etsiä oikea keino pärjätä vaivansa kanssa. 

Syntyyhän se kun tarpeeksi altistuu myrkyille jotka eivät limakalvoille ja hermostoille sovi.

Olen kokenut erittäin kiusallisen tilenteen tiimoiltaa. Olin koulutustilanteessa  ja istuimme luokassa, ja takanani istuva henkilö tuoksui voimakkaasti hajuvedelle. Ajattelin, että kärsin, en sano mitään. Mutta kun henki ei enää kulkenut ja tein pyörtymistä, maailma jo sumeni silmissä, enkä jaksanut pysyä pystyssä, sanoin tunnin loputtua mikä minun oli, mikä miniua vaivasi. Tuo henkilö lähti koulutuksesta, sen siläiän tien, loukkaantui, ikävä kyllä. En ole häntä sen koommin tavannut. Ei totiseti ollut mukavaa, ei minulle eikä hänelle. Eli tulisi olla tuollaisissa tilanteissa tuoksuton. Vältyttäisi monilta ikävyyksiltä.

Vierailija
39/60 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nauran ja halveksin kaikkia kirjoitusvirheistä sormi pystyssä ojentelijoita, mutta pakko sanoa tuosta "alibi" sanan väärin käytöstä. Ei se toimi noin.

Tarkoitti varmaan sanaa "motiivi".

Motiivi-lehti!

Lue uusimmat rikokset ja pahanteot Motiivi-lehdestä!

Vierailija
40/60 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajuvettä on käytetty rutkasti ennen ajanlaskun alkua - " jo muinaiset egyptiläiset". Eli ei yks kaks poistu kulttuurista. Pieni tujaus tuoksua on eleganttia, ei tarvitse määrissä liioitella.