Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Linkki: mies tutkitutti, ettei ole isä, mutta isyyttä ei kumottu

Vierailija
01.04.2019 |

Joku määräaika oli umpeutunut. Pakko maksa elatusmaksut, vaikka ei ole isä ja vaikka ei enää tapaa lasta.

On tämä pimeää. Isyystestin pitäisi olla pakollinen kaikille.

https://www.iltalehti.fi/perheartikkelit/a/9b0dfc81-db99-453e-8fa6-bc27…

Kommentit (258)

Vierailija
181/258 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hemmo Paskiainen kirjoitti:

Tämä on mun mielestä hyvä tieto.

Jos itse tänään saavun kotiin lehtolapsi sylissä, niin alkaa vaimo sitä heti äidillisesti hoitaa. Lapsen etu katsokaas. Se missä mä olen sen alulle laittanut ei kuulu sille pätkääkään. Näin on luonnollista.

Sinähän se jäät vsnhempainvapaalle ja hoidat vauvan vuorokaudet ympäri. Jos vaimosi on reilu, hän voi olla vauvan kanssa puoli tuntia että ehdit käydä kaupassa. Hoidat kaikki kotityöt ja maksat kaikesta puolet, koska makaat kotona.

Vierailija
182/258 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jälleen kerran YKSI ihan vtun hyvä & pätevä syy skipata kersat, kun suoli-"naiset" nyt vain ovat niin perceestä. Valehtelevia ja juonittelevia l.u.t.k.i.a kaikki tyynni.

Puhut rumasti äidistäsi ja siskostasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/258 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei välttämättä ole edes sukua lapselle, silti miehen nimi jatkuu. Hahahaha. Luonnotonta. Itsekkyys saa palkkansa.

Vierailija
184/258 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

yhyy. Kenenkään mieleen ei tule, että kyseessä on lapsen etu, ja että lapsen etu on tärkeämpi kuin aikuisen miehen. Minimielatusmaksu on ihan nimellinen, ei siitä äiti pääse nauttimaan, se menee lapsen menoihin eikä edes riitä.

Valitsee vaan vaimonsa siten, ettei tarvitse arpoa isyyksiä tai teettää testejä. Ei todellakaan rutiinisti mitään dna-testejä kaikista, niissä kun näkyy isyyden lisäksi paljon muutakin.

Ilmoitatko yhteystietosi niin voit alkaa maksamaan mulle yli 150e kuussa kun on niin mitätön summa.

Vierailija
185/258 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka tahansa , joka on maannut sen lapsen äidin kanssa voi joutua isäksi ja on velvollinen huolehtimaan LAPSEN elatuksesta.  Äiti ei voi tietää miehen oikeata nimeä, sillä monet tutut sanovat aina valehtelevansa nimensä. Mies voi aina paeta vastuusta , lapsi tarvitsee papereihin isän. Jos  nuori nainen on väkisin maattu ,mistä hän voi tietää kenen lapsi on. Siellähän se lapsi kasvaa ihan itsestään,  ja näitä on maailmassa paljon. Tässä juuri menee se lapsen etu miehen edelle. Ja älä makaa toisen vihittyä vaimoa, silloin lapsi on automaattisesti aviomiehen. Näin taataan lapselle perheen suoja. Ennen isättömät lapset jäivät aivan heitteille, miehet eivät osallistuneet mitenkään. Jos mies ei halua isäksi , pitäisi olla ilman naista. Vielä 70-luvulla lapsia myytiin Helsingin Sanomissa halukkaille. Katso vanhat lehdet.

Tämähän on hyvä asia sille kolmannelle pyörälle, sillä tuskin koskaan pettämistapauksissa aiotaan lisääntyä.

Tämä täytyy muistaa jatkossa tarkistaa, että nainen on varmasti naimisissa. Tätä en ole ennen tiennyt. Silloin on aika pieni mahdollisuus joutua isäksi.

En halua parisuhdetta, joten jatkossa keskityn rouviin.

Vierailija
186/258 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän systeemissä yhteiskunta tekee aika paljon asioita, jotka kuuluisivat ihmiselle itselleen, ja hyvä niin. Mutta tähän minä vähän niin kuin vedän rajan.

Kyllä jokaisen ihmisen, joka epäilee vanhemmuuttaan, pitäisi itse saada sen verran aikaiseksi, että selvittää asian. Vaikka sitten puolison tietämättä, jos välit ovat sellaiset.

Se epäilys kannattaa sitten tulla ajoissa että ehtii käräjille, 2 vuotta aikaa tai muuten makselet, olit isä tai et. Oon tästä aikaisemminkin täällä jauhanut mutta koskaan en ole saanut hyvää syytä miksi näitä testejä ei tehdä automaattisesti. Suomessa syntyy 50000 vauvaa vuodessa, ei ole mikään iso kustannus tehdä jokaiselle testi. 

Koska se on ihmisten holhoamista. Aviopari on saattanut keskenään sopia, että biologinen isä on joku muu kuin juridinen isä. Yhteiskunnalle ei asia silloin kuulu.

Eikös sitten sormenjälkienkin ottaminen ole holhoamista? Ja se kuitenkin on nykyisin ihan rutiinitoimenpide passia hakiessa.

On minusta sormenjälkirekisterinkin ylläpitäminen creepyä. Tulkaa sitten hakemaan minusta ne sormenjäljet jos jostain rikoksesta epäilette. Enkä pidä ajatuksesta, että valtiolla olisi jossain joku dna-rekisteri kansalaisistaan. Siru vaan niskaan seuraavaksi. Hrrr.

Miten sellainen näkökulma, että tosiaan se isyystesti on epäluottamuslause naista kohtaan, tai oikeammin syyte aviorikoksesta. Eikö rikoksesta väärin syytetty ja syytteistä vapautettukin saa jotain korvausta, mites tässä tapauksessa kun isäksi osoittautuisi ihan se oma puoliso?

Vaaditko poliisin puhallusratsiaan joutuessasi korvauksia kun mittari näyttää nollaa?

Vierailija
187/258 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen tapaus voisi kasvattaa miehen motivaatiota tehdä vaikka mitä tahansa "hirveää"

Vähemmästikin on sellaisia tehty.

Ei varmasti ole kovin vaikeaa ymmärtää miksi Suomen oikeuslaitokset ja niiden ratkaisut/tuomiot ovat puhuttaneet monia kansalaisia ja on vasten ihmisten yleistä oikeustajua erittäin usein.

Vierailija
188/258 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En taatusti mene koskaan naimisiin.

Vierailija
189/258 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikille lapsille tulisi tehdä isyystesti. Se ei olisi mielästäni kohtuutonta.

Testillä testattaisiin ainoastaan isyys, eikä niistä saisi muodostaa DNA-tietokantaa.

Noin puolet avioliitoista purkautuu ja monesti syynä on pettäminen.

On suuri vääryys miehiä kohtaan ettei isyyttä testata välittömästi lapsen synnyttyä! Elarien maksaminen olisi helpompaa jos isyys olisi varmaa.

Tuskin se on suuri vääryys kaikkia miehiä kohtaan. Osa on kuitenkin sellaisessa parisuhteessa, ettei tarvitse edes epäillä isyyttään ja vauvakin näyttää samalta kuin isänsä omissa vauvakuvissaan.

Mies voi teetättää isyystestin itse heti vauvan synnyttyä, jos siltä tuntuu. Sen voi tehdä salaa niin, ettei kenenkään tarvitse loukkaantua.

Isyystestiä ei voi tehdä äidiltä salaamalla.

Vierailija
190/258 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jälleen kerran YKSI ihan vtun hyvä & pätevä syy skipata kersat, kun suoli-"naiset" nyt vain ovat niin perceestä. Valehtelevia ja juonittelevia l.u.t.k.i.a kaikki tyynni.

Puhut rumasti äidistäsi ja siskostasi.

Vanha vitsi. Ei mennyt tunteisiin.

- ohis

Vierailija
191/258 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä ne jotka on kyllästyneet siihen kun nainen kysyy milloin aletaan duunata vauvvaa ja mies sanoo aina vaan katsotaan. Tätähän on tehty iät ja ajat että kappas vaan kun tulin raskaaksi vaikka syön pillereitä tai kierukka on. Kierukka voi oikeastikin holahtaa pönttöön ja hmm pilleri jää "ottamatta" oli kauhehea ripuli mutta uusi pilleri pitää ottaa oliko se kuuden tunnin sisään muuten jos hyvä tuuri käy niin ihmistaimi alkaa kasvamaan. 

Vierailija
192/258 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä sairain systeemi ikinä.

Googlettelin, niin ennenkin on ollut vastaava uutinen, siinä oli parikymppinen tyttö huijannut nelikymppisen setämiehen kaksostensa isäksi. Juttu paljastui, mutta liian myöhään: kahden vuoden määräaika oli mennyt umpeen :D

Siis ei saisi nauraa, mutta pakkohan tässä on.

Eli siis jos nyt hankkiutuisin raskaaksi jollekin pohatalle, jaksaisin valehdella sujuvasti kaksi vuotta, niin saisin elarit vaikkei lapset olisi edes hänen? Siis oikeasti? Voi miksi en tajunnut tätä nuorempana :D 

Vierailija
193/258 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se loukkaus äitiä kohtaan jos mies vaatii testiä onko hänen lapsi. Lapsen äiti on sata varma  että sinun tietenkin on, en oo pettänyt, sinä loukkaat minua. Eli kaikilta testit ja vanhemmat maksaa, voisi tietenkin verotuksessa vähentää. 

Vierailija
194/258 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isyystesti pakolliseksi! Monta ongelmaa ratkeaisi kerralla.

Jos testi osoittaa, myöhemmin tehtynä, että isäksi nimetty ei olekaan isä, niin naiselle aina tuomio törkeästä petoksesta.

Vierailija
195/258 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä ne jotka on kyllästyneet siihen kun nainen kysyy milloin aletaan duunata vauvvaa ja mies sanoo aina vaan katsotaan. Tätähän on tehty iät ja ajat että kappas vaan kun tulin raskaaksi vaikka syön pillereitä tai kierukka on. Kierukka voi oikeastikin holahtaa pönttöön ja hmm pilleri jää "ottamatta" oli kauhehea ripuli mutta uusi pilleri pitää ottaa oliko se kuuden tunnin sisään muuten jos hyvä tuuri käy niin ihmistaimi alkaa kasvamaan. 

Täh? Miksi se nyt taas on yksinomaan naisen vastuulla se ehkäisy? Miehet voisi hoitaa oman osuutensa, eikä vain kitistä. Mistä teitä tulee? Mulla on aina itsellä ollut vain fiksuja miehiä, jotka itse ottaa myös vastuuta asioista.

Vierailija
196/258 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki suomessa asuvat miehet tulee saada geenirekisteriin, jolloin suomalainen isä voidaan löytää, vaikka nimestä ei olisi tietoa tai äiti haluaisi sen salata. Tämä ei ole epäluottamuslause miehiä kohtaan, vaan keino taata lapsen oikeus biologiseen isäänsä. Yhdenkään miehen ei siis tule tästä loukkaantua.

Tämä olisi teoriassa hyvä, jos vaan pystyttäisiin varmistamaan, ettei rekisteriä koskaan käyttettäisi muuhun, kuten sairasvakuutuksien eväämiseen. Etenkin sitten, kun julkisesta on leikattu melkein kaikki pois. Mutta semmoista ei pystytä varmistamaan.

Vierailija
197/258 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikille lapsille tulisi tehdä isyystesti. Se ei olisi mielästäni kohtuutonta.

Testillä testattaisiin ainoastaan isyys, eikä niistä saisi muodostaa DNA-tietokantaa.

Noin puolet avioliitoista purkautuu ja monesti syynä on pettäminen.

On suuri vääryys miehiä kohtaan ettei isyyttä testata välittömästi lapsen synnyttyä! Elarien maksaminen olisi helpompaa jos isyys olisi varmaa.

Tuskin se on suuri vääryys kaikkia miehiä kohtaan. Osa on kuitenkin sellaisessa parisuhteessa, ettei tarvitse edes epäillä isyyttään ja vauvakin näyttää samalta kuin isänsä omissa vauvakuvissaan.

Mies voi teetättää isyystestin itse heti vauvan synnyttyä, jos siltä tuntuu. Sen voi tehdä salaa niin, ettei kenenkään tarvitse loukkaantua.

Isyystestiä ei voi tehdä äidiltä salaamalla.

Miten niin? Näytteet miehestä ja vauvasta. Mies voi hoitaa tuon itse, mitä siihen näistä sotkea.

Vierailija
198/258 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki suomessa asuvat miehet tulee saada geenirekisteriin, jolloin suomalainen isä voidaan löytää, vaikka nimestä ei olisi tietoa tai äiti haluaisi sen salata. Tämä ei ole epäluottamuslause miehiä kohtaan, vaan keino taata lapsen oikeus biologiseen isäänsä. Yhdenkään miehen ei siis tule tästä loukkaantua.

Tämä olisi teoriassa hyvä, jos vaan pystyttäisiin varmistamaan, ettei rekisteriä koskaan käyttettäisi muuhun, kuten sairasvakuutuksien eväämiseen. Etenkin sitten, kun julkisesta on leikattu melkein kaikki pois. Mutta semmoista ei pystytä varmistamaan.

Totta kai rekisteriä käytettäisiin rikostutkintaan.

Vierailija
199/258 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmettelen vain ja ainoastaan, että miten lapsen äiti kehtaa. Olisi sitten marssittanut oikean isän kokeisiin ja haastanut maksamaan elarit. Olen nainen ja mun mielestä tuossa tapahtui oikeusmurha.

Asia pitäisi käsitellä korkeammissa tuomioistuimissa.

Vierailija
200/258 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mies voi teetättää isyystestin itse heti vauvan synnyttyä, jos siltä tuntuu. Sen voi tehdä salaa niin, ettei kenenkään tarvitse loukkaantua."

Näin voi olla, mutta pelkkä testi ei kumoa isyyttä, vaan siihen tarvitaan käräjäoikeuden päätös. Sitä varten on nostettava isyyden kumoamiskanne. 

En tiedä riittääkö oikeudessa todisteeksi omin päin teetetty dna-testi vaiko ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi