Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasvissyöjälapset pakotetaan valmistamaan liharuokia kotitaloustunnilla

Vierailija
31.03.2019 |

Tiesittekö tästä? Syödä ei tarvitse, mutta valmistaa on pakko. En todellakaan ymmärrä logiikkaa.

Lapsi ei aio laitoskeittiöön eikä ravintola-alalle vaan valitsi köksän, jotta oppisi valmistamaan itselleen ja perheelleen ruokaa. Nyt ei opi sitä ja joutuu lisäksi käsittelemään kuolleita eläimiä, mitä monesta syystä vastustaa. Miten tämä voi olla mahdollista?

Kommentit (283)

Vierailija
1/283 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pakoteta.

Saa valita mitä laittaa.

T. Kahden kasvissyöjäteinin äiti

Vierailija
2/283 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pakoteta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/283 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro lapselle, että sitä ei tarvitse mitenkään peitellä, jos joutuu mikroaggression kohteeksi tai kokee triggeröitymisen. Päin vastoin, sorrettujen ryhmien on noustava sortajaa vastaan jos he koskaan haluavat saavuttaa syrjinnästä vapaan yhteiskunnan.

Vierailija
4/283 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman lapseni koulussa ei ole valinnan mahdollisuutta. Se arvotaan välillä, täytyykö tehdä pääruoka, salaatti vai jälkiruoka. Ap

Vierailija
5/283 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehtoriin ja koulutoimenjohtajaan voi myös ottaa yhteyttä. Tai jos ei auta, niin iltapäivälehteen tai sopiviin kansanedustajiin.

Vierailija
6/283 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman lapseni koulussa ei ole valinnan mahdollisuutta. Se arvotaan välillä, täytyykö tehdä pääruoka, salaatti vai jälkiruoka. Ap

No tuossa toimitaan väärin. Rehtoriin vain yhteys,

Vierailija
7/283 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se hyvä että eläin on jo valmiiksi kuollut kun piltit sitä valmistavat. Ymmärtäisin kauhistuksesi jos elävää eläintä pitäisi paistaa tai keittää.

Vierailija
8/283 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten? Minäkin olen kasvissyöjä, mutta teen silti muille perheessä liharuokia. En näe siinä mitään outoa

Vierailija
9/283 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatella! Meidänkin poika joutuu lihansyöjänä tekemään toisinaan kasvisruokaa köksäntunnilla..niin minä mieleni pahoitin.

Vierailija
10/283 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten? Minäkin olen kasvissyöjä, mutta teen silti muille perheessä liharuokia. En näe siinä mitään outoa

Sama ja luulen ettei koulussa kovin paljon lihaa edes käsitellä, koska hinta.

Vierailija
11/283 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei kasvissyöjä voisi syödä lihaakin välillä? Kouluissa pitäisi olla ainakin kerran viikossa liharuokapäivä, se auttaisi vegaanivanhempien lapsia aliravitsemusta vastaan.

Vierailija
12/283 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua pakotettu, sanoin heti seiskalla että olen kasvissyöjä enkä koskaan joutunut käsittelemään lihoja.

Vierailija
13/283 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa olla yhteydessä sinne kouluun, itse olen sen ikäluokan kasvissyöjä että koulussa vielä pakotettiin valmistamaan liharuokia ja nälässä sai sitten lähes aina olla kun hyvin harvoin oli kasvisruokien valmistusta. Siellä olisi kuitenkin tärkeää tosiaan oppia niitä kädentaitoja sen oman ruokavalion mukaisesti tulevaisuutta varten

Vierailija
14/283 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minua pakotettu, sanoin heti seiskalla että olen kasvissyöjä enkä koskaan joutunut käsittelemään lihoja.

Mitä jos sanoisi olevansa paastoaja, saisiko vapautuksen kaikesta ruoanlaitosta?

Vierailija
15/283 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun opetusta ei voi oikein järjestää niin, että joka ainoalle ruokaraoitteiselle on joka kerta laitettavaksi niitä haluamiaan fennovegaanisia halalkosherkasviksia.

Vierailija
16/283 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiiiiin? Minäkin olen vege ja muille kokkaan lihaa ilman ongelmaa?

Vierailija
17/283 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatella! Meidänkin poika joutuu lihansyöjänä tekemään toisinaan kasvisruokaa köksäntunnilla..niin minä mieleni pahoitin.

Lihansyöjänä? Poika siis syö vaan pelkkää lihaa?

Vierailija
18/283 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei kasvissyöjä voisi syödä lihaakin välillä? Kouluissa pitäisi olla ainakin kerran viikossa liharuokapäivä, se auttaisi vegaanivanhempien lapsia aliravitsemusta vastaan.

Ratkiriemukasta!

Vierailija
19/283 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni on saanut aina tehdä kasvisversion. Ei ole tarvinnut käsitellä lihaa.

Vierailija
20/283 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos sanoisi olevansa paastoaja, saisiko vapautuksen kaikesta ruoanlaitosta?

Kokeile.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi