Herääkö joku oikeasti keskellä yötä siirtämään sitä kelloa?
Ja valittaa, ettei saa nukkua. En kestä :D
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Miten muuten tämä voidaan tehdä jos niitä pitää kerran kolmelta aamuyöstä siirtää? En käsitä. Jos kelloa siirretään kolme, sitä ei voi siirtää esimerkiksi aamukuudelta, tai iltayhdeksältä.
Jos Jumala on tarkoittanut että kelloja siirretään, mitä vastaansanomista siihen on.
Ilmeisesti osa porukasta vain siirtää kellojaan huoneesta toiseen...
Ei oikein aukene mitä yrität sanoa.
Miettikääpä kuinka paljon arvokasta valoisaa kesäaikaa(tm) menee hukkaan jos kellonaikaa ei muuta juuri silloin kun virallisesti pitää? Siinähän menee koko kesä pilalle ja kesäilloista tulee yhtä pimeitä kuin tammikuussa!
Heräsin aamulla ja katoin paljonko kello oli. Se oli klo 7 eli vanhaan aikaan klo 6, jolloin yleensä herään. Ei vaikuttanut mihinkään koko kellon siirtäminen.
Siis oikeasti näin varmasti tekee iso joukko suomalaisia. Mitä vanhemmaksi tulee niin sitä enemmän näkee aivottaomuutta ympärillään niin että ei voi kun ihmetellä missä on kaikki maalaisjärki nykyään. Välillä vetää ihan sanattomaksi ihmisten touhut.
Vierailija kirjoitti:
Miettikääpä kuinka paljon arvokasta valoisaa kesäaikaa(tm) menee hukkaan jos kellonaikaa ei muuta juuri silloin kun virallisesti pitää? Siinähän menee koko kesä pilalle ja kesäilloista tulee yhtä pimeitä kuin tammikuussa!
Kellonaika ei vaikuta valoisuuteen tai päivän pituuteen mitenkään.
Meidän lapsuudessa herättiin aina siirtämään kelloja. Huoneeni oli talon yläkerrassa ja äiti herätti minut koputtamalla patteriin joka sijaitsi sängyn päässäni. Hän siirti isäni kanssa alakerran kellot ja minä yläkerran kellot. Tapa on jäänyt muutettuani omaan asuntoon. Tietty odottamisen tunnehan siinä on mihin kai on jäänyt ''koukkuun''.
Ei kelloja tarvitse siirtää. Anna olla siinä vanhalla paikalla vaan. Siirrä niitä viisareita eri asentoon.
Mä en ymmärrä ulinaa siitä, että aamulla ollaan ihan sekaisin eikä tiedetä, paljonko kello on. Haloo? Siirtäkää jo illalla, niin ei tarvitse unenpöpperössä ihmetellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kellonaika ei vaikuta valoisuuteen tai päivän pituuteen mitenkään.
Jos kuuntelee kesäaikafanaatikkoja, saisi vaikutelman että maailma pimenee täydellisesti kesäksi ja päivät lyhenevät jos kellon viisareita ei veivata uuteen asentoon.
Kumma juttu muuten että henkilö jonka luontainen vuorokausirytmi suosii aikaista heräämistä, ei voi herätä aikaisemmin itse, vaan koko muun ympärillä olevan yhteiskunnan pitää olla samassa tahdissa.
Hah hah! Harmi kun täällä ei ole naurunappia. :D Tottakai ne kellot voi siirtää vaikka edellisenä iltana tai seuraavana aamuna, mutta yötyöläisille se kello 3 on tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä ulinaa siitä, että aamulla ollaan ihan sekaisin eikä tiedetä, paljonko kello on. Haloo? Siirtäkää jo illalla, niin ei tarvitse unenpöpperössä ihmetellä.
En muuten tiedä vieläkään mikä oikea aika juuri nyt on koska tässä ympäristössä ja näissä tietoteknisissä laitteissa on juuri nyt neljää eri aikaa, hiukan laitteesta riippuen ja pari on muuten vain solmussa aikavyöhykkeen kanssa. Ehkä tämä selvinnee joskus parin viikon sisään.
Huomenna voin sitten joko olla kokouksessa tai sitten en. Arvotaan oikea aika. Ehkä.
Aamupäivä ja päivä taas mennyt hämmästyksestä miten paljon kello todellisuudessa on jo muka ja töiden kiirehtiminen ja taas viikkojen totuttelu.
Ottaako joku tosissaan ne vitsit, mitä ihmiset asiasta nettiin laittavat?
Mutta meillä on kyllä seinäkello, hellan kello, auton kello ja lämpömittarin kello, mitkä pitää manuaalisesti siirtää. Ei eletä pelkän kännykän kellon varassa.
Minä vien kellot kellosepälle, joka siirtää ne sitten oikeaan aikaan, myös auton kellon (auto tietysti mukana). Vähän tietysti kustantaa, mutta kun olen vakioasiakas, niin saan koko paketin 200e.
Nyt alkoi paras aika vuodesta! Pidin järjettömät bileet, alkoivat 2.55, laskettiin sekunnit niin kuin uuteen vuoteen, ja sitten 4.05 olikin vieraiden aika lähteä kotiin.
En ole eläissäni kuullut että joku siirtää kelloja kolmelta yöllä, jos ei ole jostain syystä hereillä silloin muutenkin. Kyllä normaalit ihmiset riitää ne jo ennen nukkumaan menoa. Itse olin synnyttämässä esikoista kun siirryttiin talviaikaan ja tuijotin sitä kelloa sairaalan seinällä tunnin supistuskivuissa kun viisarit eivät tuntiin liikahtaneet, kyllä se oli pitkä tunti kun aika oli pysähtynyt.
Vierailija kirjoitti:
:O Tietenkin, niinhän se ohjeissa sanotaan. Kelloja siirretään aamuyöllä klo 3. Aika outoja ootte, jos 2 krt vuodessa tuo on liian rankkaa teille.
Miten te, jotka teette ohjeen mukaan, varmistatte et jos on useampi kello, niin saa ne kaikki siirrettyä ajallaan? Mä teen niin, että edellisenä iltana kannan kaikki kellot keittiön pöydälle ja sit tosi tehokkaasti siirrän ne oikeaan aikaan. Viivettä viimeiselle tulee ehkä minuutin,mut mun mielestä se on ihan sellainen sallitun rajoilla oleva viive.
Mitä teet, jos seinäkellojen paristot loppuvat eri aikoihin? Trololoo. Kännykästä näkee minuutilleen oikean ajan. Toivon koko sydämestäni että vitsailet.
Vierailija kirjoitti:
Ennen nukkumaan menoa käännän viisarit parista seinäkellosta ja herätyskellosta. Näin olen tehnyt aina.
Minäkin teen juuri näin, siirrän kellot kesä- tai talviaikaan ennen nukkumaanmenoa. Osa siirtyy itsestään.
Hitokseen kova homma. Meillä on 5 seinäkelloa, 2 herätyskelloa, mikroaaltouunissa kello, navetalla 2 seinäkelloa, maitotankin kello, lypsykoneenpesurin kello, väkirehuruokkijan kello, vasikoiden juoma-automaatin kello. Onneksi tietokoneet, puhelimet ja tabletit kääntää ajat itsenäisesti. Aivan älytöntä pelleilyä tämmönen kellonajan siirto kahdesti vuodessa.
Ja ei kyllä herätä yöllä tätä varten. Iltatarkin yhteydessä siirrytään navetalla ajasta toiseen ja juuri ennen nukkumaanmenoa operoidaan kotitalouden kellot.
En mä luota mieheen näin isossa ja tärkeässä asiassa.