Taas tuijotan pää tyhjänä KotiKokki-sivustoa ja yritän keksiä, mitä muuta tekisi ruuaksi kuin jauhelihakastiketta, makaronilaatikkoa tai makkarakastiketta
Ja kuitenkin kaupassa tartun siihen jauhelihaan. Ja makaronipussiin.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
https://www.kotikokki.net/keskustelut/nayta/650c041ae29580180428d0ff/Mo…
Harmi se Kotikokki mobiilisovellus on poistettu käytöstä.
Takaisin!
Vierailija kirjoitti:
https://www.kotikokki.net/keskustelut/nayta/650c041ae29580180428d0ff/Mo…
Harmi se Kotikokki mobiilisovellus on poistettu käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Googlatkaa yhden kattilan pastat. Hauska tapa tehdä ruokaa. Kaikki tarvikkeet samalla kertaa samaan pataan, keitetään 15 min, annetaan seisoa 5 min ja valmista!
Mä en tykkää yhtään tuollaisista sötkötyksistä. Mieluummin tehdä esim hyvä pasta vaikka valkosipuli pecorino pinaattispagetti ja broilerinfilee paistettuna erikseen,
Mulle on tosi tärkeää, että pasta on al dente. Noissa sötkötyksissä pasta menee aina ihan veltoksi ja ylikypsäksi, kun imee soosista liikaa nestettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Googlatkaa yhden kattilan pastat. Hauska tapa tehdä ruokaa. Kaikki tarvikkeet samalla kertaa samaan pataan, keitetään 15 min, annetaan seisoa 5 min ja valmista!
Mä en tykkää yhtään tuollaisista sötkötyksistä. Mieluummin tehdä esim hyvä pasta vaikka valkosipuli pecorino pinaattispagetti ja broilerinfilee paistettuna erikseen,
Mulle on tosi tärkeää, että pasta on al dente. Noissa sötkötyksissä pasta menee aina ihan veltoksi ja ylikypsäksi, kun imee soosista liikaa nestettä.
Sama. Soosin pastalle teen pannulla, sitä voi vaihdella vaikka millä, kasviksilla, lohisuikaleilla jne. mutta pasta pitää olla al dente. Semmosta lötköä ja pehmeää pastaa en kyllä syö.
Tee tacokanaa. Uusin lemppariruokani.
Lihapullat kastikkeessa perunamuusin ja paahdettujen porkkanoiden kanssa näin aluksi.
Juustoinen kanakeitto (broileria, tuoreita juureksia selleri, palsternakka, porkkana, perunaa, kasvisliemikuutioita ja koskenlaskijaa)
Palapaisti keitinperunoilla tai muusilla ja parsa-/kukkakaalilla
Karjalanpaisti muusilla
Nakkistroganoff muusilla
Kana, perunasuikle, salaatti. Pinaatti.
Yksinkertaista ja halpaa: n. 8 dl vettä, 2 pussia (a 250g) kasvissuikaleita, kasvisliemikuutio, 200 g yrttituorejuustoa, mustapippuria myllystä.
Vesi kiehuvaksi, kasvisliemikuutio kattilaan. Lisätään kasvissuikaleet, keitetään kyseisten pussien keitto-ohjeen mukaan. Lisätään yrttituorejuusto ja pippuri, kuumennetaan. Sauvasekoittimella sileäksi. Pöydässä voi vielä kiertää pippuria lisää, jos tarvis.
Patonkia tai näkkäriä seuraksi. Itse tykkään seesaminäkkäristä.
Pakasteesta Wokkivihanneksia, paistat kanaa sekaan, sweetchilikastiketta ja soijaa, riisin kanssa.
Tee tonnikalauunipasta. Hyvää vaihtelua jauhelihalla. Tai sitten kanauunipastaa.