Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tein hirveän virheen, muutin kerrostalosta pienten lasten kanssa omakotitaloon

Vierailija
31.03.2019 |

Nyt tajuan sen, kun katson taaksepäin. Voimia ei ollut siihen kaikkeen ja aloin saada raivokohtauksia itselleni lapsuudessa asetettujen vaatimusten takia. Äitini mielestä kaikkeen pystyy, jos vain haluaa. No, olisin mä halunnut jaksaa, mutta enpä vain jaksanut, eli jos äitini ei olisi valehdellut mulle ja halunnut minun olevan kaiken osaava, muuten tuli halveksuntaa ja hän oli vihainen niin en tiedä, miten paljon paremmin olisin tiennyt mitä haluan ja mikä on minusta kivaa tai mahdollista.
En jaksanut hoitaa pihaa ja puutarhaa, kun lapset olivat niin pieniä ja koin siitä kauheaa häpeää ja huonommuudentunteita. En sitten jaksanut hoitaa lapsiakaan, kun mies vielä kaikenlisäksi oli kasvatusasioissa eri linjalla kuin itse, sanalla sanoen siis huono kasvattaja ja huono malli lapsille. En itse ollut hirven paljon parempi malli lapsille, nutta ainakin mä tiedän, miten lapsia kasvatetaan, vaikkei se olisi lapsesta aina kivaa. Mies ei tiennyt ja sai mut aivan raivon partaalle kun mun ois pitänyt nekin yksin hoitaa, asiat, joissa ei voi olla "kiva" lapsen mielestä aina. Ei ihme, että meni koko helvatun yritys, perheenäitinä eläminen, ihan pilalle. :'(

Kommentit (161)

Vierailija
41/161 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrostaloasunnossa ei ois tarvinnut keskittyä kuin lapsiin, en nähnyt silloin kun omakotitalossa asuimme, miten hirveästi se stressasi minua kesäisin, kun sai koko ajan hävetä, ettei hoida pihaa kuten edelliset asukkaat, eläkeläispariskunta. Olihan heillä tietenkin aikaa ihan erilailla. Ja äitinikin kun kävi meillä, niin alkoi huomautella siitä, miten omenatkin ovat maassa keräämättä. (Sellaisten vanhojen puiden omenia, joita ei käytetty). Eli moitetta, moitetta, moitetta, halveksuntaa, vähättelyä, mitätöintiä, et ole mitään, olet vain kasa paskaa on saamani viestit.

Ahaa, miten musta tuntuu että tänne on pesiytynyt joku piha hullu. Diagnosoisin sen niin, että on henkilö, jota häiritsee, jos jonkun piha ei ole laitettu ihan niin kuin oma piha. Mä olen vähän sellainen henkilö, että ei haittaa mitä muut ajattelee pihastani. Pääasia vaan, että piha ei ole täynnä romua, ja kun näin ei ole niin saapi aatella ihan mitä vain. Eihän se toisten asia pitäisi ollakaan. Mutta, mulla onkin tosi pieni piha, jossa ei paljon hoidettavaa ole. Huvittavaa, jos joku ottaa ongelmaksi toisen pihan. Kaikesta sitä ihmiset huolehtiikin. Voimia ap:lle sen ison omakotitalo pihan kanssa. Ehkä olisi kannattanut ottaa joku missä pieni piha pläntti.

Niin ois ja mun koko elämäni oli täysin väärissä kantimissa perheineen miehen kanssa, jonka en koe rakastavan itseäni ja jota en itse rakasta, paras ystävä vain, ja ihan kaikki. Ei ollut sitä mitä halusin. Ei sillä etten ehkä ois halunnut perhettä tai en tiedä, mutta ihan kaikki oli kertakaikkiaan väärin ja kumpusi siitä, että äiti oli vihainen jos tein mitään muuta kuin asioita hänen haluamaansa suuntaan ja siis hän valehteli, että se on minulle paras suunta. Ja mä uskoin sen, koska äitini oli aivopessyt minua koko elämäni.

Vierailija
42/161 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on keskiaikainen ajatus, että kaikkea tarvitsisi omistaa. Pihan / maatilkuilla voi vuokrata, kun iskee viherpeukalokausi.

Onneksi kaupungissa on paljon hyvinhoidettuja puistoja, jonne voi mennä istumaan picknikille. Kaupungin puutarhurit hoitavat työkseen, kasvit voivat hyvin. Voi vain istua ja nauttia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/161 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos vaikka laittaisit suhteen äitiisi katkolle ja menet terapiaan vähän keskustelemaan

Vierailija
44/161 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ryhtiä nainen. Olette aikuisia molemmat, jos äiti alkaa rutista että pitäisi tehdä se ja se niin sanot tiukasti että meidän talo, meidän asia miten hoidetaan, "tästä en jaksa puhua tämän enempää" ja puheenaiheen vaihto. Jos äidillä jää levy päälle, toista kuten edellä ja lampsit ojan yli kotiisi :)

Jos talo pihoineen tuntuu virheeltä, sinulla on myös oikeus myydä talo ja muuttaa takaisin kerrostaloon. Noin, annoin sinulle, aikuinen nainen, juuri oikeuden tehdä virheitä, muuttaa mieltäsi ja järjestää elämäsi juuri itsesi näköiseksi. Ole hyvä ja mukavaa sunnuntaita sinulle :)

Niin paljon on mennyt jo pilalle, että sitä ei enää muutto mihinkään muuttaisi. Kunhan vain näen, miksi homma ei toiminut ja lähti vikasuuntaan. Siis en kestä lapsiani edelleenkään, mies antaa heidän tehdä ihan mitä tahansa. Mutta eihän sitä jaksanut sanoa vastaan tai ottaa itse lapsia ojennukseen, kun voimat hajosivat ihan joka suuntaan. Muutenkin voimani olivat vähissä, koska elin niin itselleni väärää elämää "kiitos" äitini ajatuksen, että hän tietää minua paremmin, mistä mä tulen onnelliseksi.

Vierailija
45/161 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi rakastan urbaania sykettä. Iskisi ahdistus, jos olisin ypöyksin omalla pikku pihalla kaukana kaikesta. Tarvitsen kulttuurista kerrostumaa ja löydän sen julkisista olohuoneista.

Vierailija
46/161 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole omakotitalon vika että sulla on paska äiti ja paska mies.

Ei tietenkään olekaan. Asiahan alkaa keriytyä auki vasta nyt kun asun tässä eikä ole perhettä. Että kai mulla nyt on aikaa hiukan eri lailla tehdä edes jotain. Mies asuu lasten kanssa, koska sain niin hirvittäviä raivareita asioista. En halunnut lasten altistuvan niille, eikä mistään tulisi edelleenkään mitään koska lapset eivät tee mitään kuin toivoisi. Miehen kasvattamia.

Valitat että äitisi pilasi elämäsi kun halusi että olet sellainen kun hän haluaa ja nyt kuitenkin haluat että omat lapsesi ovat sellaisia kun sinä toivot.......?

Niin, ei se ole sama asia. Aivopesu ei ole sama asia, kuin hyvä käytös.

Ap

Miten he käyttäytyvät huonosti?

Meluamista, laitteelle sluibaamista vaikka on kielletty, ei tehdä läksyjä koulusta tultua ja jos asiasta sanoo, heti masennutaan, eli mistään ei voi sanoa, koska se loukkaa, sanovat vastaan, kiukuttelevat.

Kuulostavat sinulta lapsena kertomuksesi mukaan?! Et siivonnut kun äitisi käski ja kiukuttelit, loukkaannuit myös kun äitisi käski tehdä jotain.

Vierailija
47/161 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä viihdyn omalla pihalla, ei siinä mitään, mutta lapsia en ois halunnut kasvattaa niin, ettei siihen ole voimia.

Ap

Vierailija
48/161 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään olekaan. Asiahan alkaa keriytyä auki vasta nyt kun asun tässä eikä ole perhettä. Että kai mulla nyt on aikaa hiukan eri lailla tehdä edes jotain. Mies asuu lasten kanssa, koska sain niin hirvittäviä raivareita asioista. En halunnut lasten altistuvan niille, eikä mistään tulisi edelleenkään mitään koska lapset eivät tee mitään kuin toivoisi. Miehen kasvattamia.

Valitat että äitisi pilasi elämäsi kun halusi että olet sellainen kun hän haluaa ja nyt kuitenkin haluat että omat lapsesi ovat sellaisia kun sinä toivot.......?

Ap

Meluamista, laitteelle sluibaamista vaikka on kielletty, ei tehdä läksyjä koulusta tultua ja jos asiasta sanoo, heti masennutaan, eli mistään ei voi sanoa, koska se loukkaa, sanovat vastaan, kiukuttelevat.

Kuulostavat sinulta lapsena kertomuksesi mukaan?! Et siivonnut kun äitisi käski ja kiukuttelit, loukkaannuit myös kun äitisi käski tehdä jotain.

Niin, ja olin oikeassa. Äidilläni ei ole minkäänlaista arvoa silmissäni. Ainoa oli se, kun hän aivopesi minua. Mä annan mun lasten nyt valita tiensä.

Ap

Vierailija
49/161 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen joka tietää kuinka lapsia tulee KASVATAA ?

Enpä ole mitään absurdimpaa tähän päivään mennessä kuullut.

Kirjoitit varmastikin parodiana aloituksesi AP ?

Vierailija
50/161 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niin, ja olin oikeassa. Äidilläni ei ole minkäänlaista arvoa silmissäni. Ainoa oli se, kun hän aivopesi minua. Mä annan mun lasten nyt valita tiensä.

Ap

Juurihan sanoit että sait raivareita koska lapset eivät toimi niinkuin haluat, koska mies on kasvattanut heidät huonosti?

Vierailija
51/161 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos vaikka laittaisit suhteen äitiisi katkolle ja menet terapiaan vähän keskustelemaan

Kaikkien näiden vuosien ja tuhansien ketjujen jälkeen tänne tulee vielä mukaan joku, joka kehottaa "kivikissaäitiä" menemään terapiaan.

Amen!

Vierailija
52/161 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olisin toivonut, että vaikka lapseni saavat valita tiensä heill ois käytöstapoja, eikä vain siis ulkokultaisina oppeina joista haistattelevat "että kun pitää". Huomioisivat sen, että vanhempia pitää arvostaa ja kunnioittaa. Minusta tuntuu, ettei mies välitä siitä mitään.

Ap

Vierailija
53/161 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Juurihan sanoit että sait raivareita koska lapset eivät toimi niinkuin haluat, koska mies on kasvattanut heidät huonosti?

Sain raivareita, mutta niiden juurisyy on äitini. Ei mies tai lapset. Äiti oli asettanut mulle niin järkyttäviä paineita. Raivarit kumpusivat kaikki sieltä. Paha olla, kertakaikkiaan.

Vierailija
54/161 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kirjoittanut. Tiedän, mitä tulee antaa tehdä ja mitä ei jne.

Ap

Vierailija
55/161 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kirjoittanut. Tiedän, mitä tulee antaa tehdä ja mitä ei jne.

Ap

Ja missä tukea ja missä kannustaa omatoimisuuteen jne.

Vierailija
56/161 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin mulle antamat ja lastaamat ja haukkumat paineet käytännössä tuhosivat elämäni. Eikä vtun kognitiivinen terapeuttikaan osannut auttaa. Äiti vielä maksaa tämän.

Ap

Vierailija
57/161 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä "ahkeria eläkeläisiä" tuntuu olevan muillakin vanhempina. Aikaa ja energiaa käytetään kaikkeen turhaan mutta lasten auttaminen tai lastenlasten hoitaminen ei kuulu tekemisten listalle. Tarmoa ja tekemisen laatua kuvaa hyvin esim. se, että kun omalta tontilta loppuu tekeminen niin haetaan risuja silputtavaksi kaupungin metsästä. Kertaakaan ei kuitenkaan ole esim. tarjouduttu vapaaehtoisesti ottamaan lapsia yökylään.

Vierailija
58/161 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä munnäitinvaan lopeta. Eli on narsisti. Täysin tunnekylmä tunteeton empatiakyvytön ihminen, jolle merkitsee ainoastaan hänen omat tavoitteensa, jotka lapsenkin piti täyttää, täysin sokea sille, että melkein tappoi minut niillä. Moni tekee itsarin, kun ei kestä rakkaimmiltaan (kun ei tajua, että nämä ovat pahoja ja viallisia ja väärässä) tulevia paineita. Se on kertakaikkiaan kamalaa.

Ap

Vierailija
59/161 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä munnäitinvaan lopeta. Eli on narsisti. Täysin tunnekylmä tunteeton empatiakyvytön ihminen, jolle merkitsee ainoastaan hänen omat tavoitteensa, jotka lapsenkin piti täyttää, täysin sokea sille, että melkein tappoi minut niillä. Moni tekee itsarin, kun ei kestä rakkaimmiltaan (kun ei tajua, että nämä ovat pahoja ja viallisia ja väärässä) tulevia paineita. Se on kertakaikkiaan kamalaa.

Ap

Eikä mitään aitoa ja oikeaa tasaveroista suhdetta äiti ole kyvykäs minuun luomaan (eikä keneenkään toiseenkaan, ei sen puoleen, kaikki hänen ystävänsä ovat pelkkiä hyvänpäiväntuttuja, joille äiti esittää teatterikappaleena "olen sulle välittävä "ystävä"") mutta itse kuvittelee olevansa täysin välittävä jne äiti. Vaikka ei todellakaan ole.

Vierailija
60/161 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika typerä kirjoitus ja arvomaailma nurinpäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi