Vanhemmus hukassa!
Lapset kun on tehty, ne hoidetaan itse eikä valiteta ja vinguta. Ja jos ei jakseta kahta tai kolmea, tehdään vaan yksi ja pidetään leipäläpi kiinni. Semmoista se on, vanhemmuus, vastuullista aikuisen hommaa. Ei sovi lapsille.
Kommentit (11)
Vierailija:
Ei omia lapsia pidä omia kokonaan itselle, omat harrastukset ja työ täytyy säilyttää, muuten lapsi saa ihan vääristyneen aikuisen mallin!
mutta mun mielestä ois hullua ajatella että lapsen sosiaaliset suhteet rajoitettais vaan omiin vanhempiin ikäänkuin rangaistusmielessä (?) " kärsi nyt kun oot itse lapsesi tehny" . ..no joo, ei mun mielestä oo kurja olla mun lapsen seurassa, en tarkoittanut syt sitä (sori, aamulla ei vielä ajatus kulje..)..
mun mielestä lapsi ja aikuinen samalla lailla on ihan kokonaisia, omia, sosiaaliseen vuorovaikutukseen kykeneviä ja sitä kaipaavia ihmisiä. ja mun mielestä lapsen elämään ja kaikkien elämään kuuluu saada peilata sitä omaa persoonaa erilaisissa suhteissa erilaisiin ihmisiin. vanhempi peilaa lasta yhdellä tavalla ja isovanhempi toisella. lapselle tekee hyvää tulla nähdyksi erilaisin silmin.
tietenkään munkaan mielestä ei oo asiallista vaatia tai pakottaa isovanhempia tai ketään lapsen seuraksi.
ei tarvitse kyseltä naapureilta ja niiltä isovanhemmilta hoitoapua, niin kuin 60 ja 70 luvullakin. Tai palkata lastenhoitajaa kotiin.
Kiitos tuosta valtion avusta, silloin mummojen/vaarien aikaan sitä ei oikeun ollut.
Muistakaa myös lapsettomat, ettette valita ja vingu työväsymystä. Itsehän olette työnne valinneet, joten kestäkää.
Ja köyhät, älkää valittako ja vinkuko. Olisitte menneet parempipalkkaisiin töihin. Suut suppuun siis.
Entäs sitten yksinäiset. Älkää vaan marmattako. Menkää tutustumaan uusin ihmisiin. So simple.
Eli pointtina, kyllä JOKAINEN joskus väsyy omaan elämäntilanteeseensa, jolloin tulee valitettua! Miksi siis väsynyt äiti tai isä ei saisi toivoa itselleen edes hetkeksi omaa aikaa?
vanhemmuus hukassa ja heistä syntyy lapsia jotka rajattomia eikä ymmärrä että vanhemmuus olisi muutakin kuin lisääntymistä.
Vierailija:
Lapset kun on tehty, ne hoidetaan itse eikä valiteta ja vinguta. Ja jos ei jakseta kahta tai kolmea, tehdään vaan yksi ja pidetään leipäläpi kiinni. Semmoista se on, vanhemmuus, vastuullista aikuisen hommaa. Ei sovi lapsille.
eikö apua saa pyytää keneltäkään silloinkaan?
Jos on kahden kanssa mennyt ihan hyvin, niin silti se kolmas voi uuvuttaa melkein täysin.
Lapsi ANSAITSEE saada elämäänsä useita häntä rakastavia aikuisia ja hänellä on oikeus luoda omanlaisiaan suhteita läheisiin aikuisiin. Siinä ei tarvitse äidin olla koko ajan sähläämässä, jos anoppi vaihtaakin vaipan vähän eri tavalla kuin äitee itse...
Mua niin ahdistaa tollanen ap:n asenne. Totta kai on tärkeää että vanhemmat tekevät lapsia sen verran kuin omiin voimavaroihin sopii (esim. näitä 2-vuotiaan tarhaan viejiä vauvan syntyessä en ymmärrä ollenkaan), mutta kyllä se on lapsellekin rikkaus saada olla välillä isovanhempien luona yökylässä jne. En ollenkaan komppaa tätä minäminä-kulttuuria. ON ihanaa kun isovanhemmat antaa hoitoapua, ja varmasti annan aikanaan sitä samaa omille lapsilleni, jos tarvitsevat.
Sitä hoidetaan jälkikäteen terapioissa, ei suinkaan sitä, että apua haetaan ja saadaan, kun sitä tarvitaan.
Vierailija:
Ei omia lapsia pidä omia kokonaan itselle, omat harrastukset ja työ täytyy säilyttää, muuten lapsi saa ihan vääristyneen aikuisen mallin!