Huomio työttömät! Siivoojista jopa pulaa, nyt reippaasti hakemaan töitä!
Laitossiivouksessa ei tarvi ihmisten kanssa puhua joten sopii sosiaalisesti rajoittuneille, ei kai nyt herranen aika voi aikuinen ihminen luutua pelätä!
Nyt ujous nurkkaan ja työtä hakemaan, siitä alkaa se sosiaalinen nousu ja saattaapa tulla niinkin paljon itseluottamusta että löytyy vielä se oma kulta ja saa heittää masennuslääkkeet ja ihmispelon aiheuttamat paniikkikohtaukset jäävät kun huomaatte että osaatte ja pärjäätte. Ettehän hukkaa elämäänne työttömyyteen?
Tervetuloa takaisin yhteiskuntaan työttömät (työllistymisen myötä)!
Kommentit (95)
Koeta itse huviksesi hakea. Eihän sinun sitä tarvitse ottaa vastaan. Saas nähdä saisitko paikan.
Ellei sitten kyseessä ole joku 15 tuntia kuukaudessa, vaatii oman auton ja siivouskohteiden väliset matkat 50 km. aamuyöllä.
Pitää olla rohkeutta muuttaa työn perässä. Tiedän, tulee alapeukkuja ja selityksiä. Kannattaa miettiä kuitenkin, jos on tyytymätön omaan elämäänsä.
Vähän hankalaa, kun selkänikama murtui syöpähoitojen aikana ja liikkuminen on vaikeaa.
Pidän peukkuja, että pääset kokemaan jotain vastaavaa.
Ylityöllistetty pienipalkkainen pask@ duuni. Ketään ei kiinnosta.
Mun siskoni on ollut laitosapulaisena 40v. Hyvin on pärjännyt ja elättänyt perheen puolimustalaisen miehensä kanssa.
Alalla on myos palkasta ja ajasta siivota pulaa. Jos asiat olisivat balanssissa, voisin hyvinkin siivota.
Mahdetaanko koulutukseen ottaa suomalaisia työttömiä? Tuntuu, että ainakin tavarataloissa ja kauppakeskuksissa kaikki siivoojat ovat muualta kuin Suomesta. Paljon on miessiivoojia.
Vierailija kirjoitti:
Mun siskoni on ollut laitosapulaisena 40v. Hyvin on pärjännyt ja elättänyt perheen puolimustalaisen miehensä kanssa.
Mun tyttäreni (18) pääsi kesäksi kaupungille laitoshuoltajaksi. Peruspalkka 1866 €/kk+ lisät, ei huono ensimmäisestä kesäduunista.
Vierailija kirjoitti:
Vähän hankalaa, kun selkänikama murtui syöpähoitojen aikana ja liikkuminen on vaikeaa.
Hui kauhia, ihan pelkät hoidot itsessäänkö sen rikkoivat? Vai joku tapaturma hoitojen yhteydessä?
Olen hakenut, en ole päässyt edes haastatteluun. Mulla on kolme tutkintoa muulta alalta.
Vierailija kirjoitti:
Mahdetaanko koulutukseen ottaa suomalaisia työttömiä? Tuntuu, että ainakin tavarataloissa ja kauppakeskuksissa kaikki siivoojat ovat muualta kuin Suomesta. Paljon on miessiivoojia.
Niin tai sitten suomalaiset työttömät ovat olevinaan niin hienoja (lähinnä omasta mielestään) etteivät voi muka alentua siivousalalle.
Miksiköhän siellä on pulaa? Tosiaan, hyvälle on tarjolla raskastyö minimaaallisella palkalla. Nyt sentään pikkuisen tuntuu, että palkat on nousu suunnassa. Ja osa haluaa suomenkielisiä, mutta ei varmasti ammattiliiton jäseniä tai sellaisia jotka osaavat penätä oikeuksiaan.
Vierailija kirjoitti:
Ilmoituksissa silti vaaditaan suomen kielen taito, vaikka esim. mun kahden entisen duunin siivoojat ei osanneet kyllä sanakaan suomea.
Siivous on kumma ala. Mä hain nuorena ja köyhänä siivouspaikkoihin töihin (myös vielä kun opiskelin) ja en saanut koskaan edes kutsua haastatteluun. Kumma juttu kun kaikkiin muihin työpaikkoihin olen päässyt heittämällä sisään.
Jotain kummallista siinä alassa on.
Sinne halutaan siivoojia, ei mitään työttömiä.
Vierailija kirjoitti:
Siivous on kumma ala. Mä hain nuorena ja köyhänä siivouspaikkoihin töihin (myös vielä kun opiskelin) ja en saanut koskaan edes kutsua haastatteluun. Kumma juttu kun kaikkiin muihin työpaikkoihin olen päässyt heittämällä sisään.
Siis Sinccis ;)
piti vielä sanomani
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hui kauhia, ihan pelkät hoidot itsessäänkö sen rikkoivat? Vai joku tapaturma hoitojen yhteydessä?
Luuydinsyöpä hajottaa luita. Lonkkaleikkauksilta vältyin.
siivoojan työhönkin pitää nykyään olla tutkinto?
mistä sen muuten tietää miten esim pesuaineliuoksia tehdään?
Siivousala on siis mielenterveyshäiriöisille, sitäkö vihjailet ap?
on varmaan muitakin aloja mihin työttömät voi mennä ilman koulutusta?
Entä jos hakisit apua asenneongelmaasi ja ylemmyyden tunteeseesi aloittaja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis Sinccis ;)
piti vielä sanomani
Karkeasti yleistäen alalla on kahdenlaisia työpaikkoja, hyviä, jotka vaativat alan koulutuksen, ja huonoja, jotka eivät vaadi, mutta eivät myöskään palkkaa suomenkielisiä hakijoita, nämä kun ovat ikävän tietoisia mm. työaikalainsäädännöstä ja palkkauksesta.
Siivojakoulutukset kumisevat tyhjyyttään, vaikka alalla on huutava pula.