Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloin suhtautua miehen käytöskoulutukseen kuin toruva vanhempi tai poistumalla paikalta - seuraukset alkavat kypsyä

Vierailija
28.03.2019 |

Mies tapakouluttaa minua koko ajan. Puhun hänen mukaansa liian kovaan ääneen, seison keskellä tietä hänen mukaansa vaikka etsin hyllyltä oikeita tuotteita yms. listaa voisi jatkaa loputtomiin. Meidän julkisilla paikoilla oleminen on sitä, etten voi tehdä tai sanoa yhtään mitään ilman että mies ohjailee minua kuin lasta. Ainoa vain, että mies on tuossa piirteessään äärimmäisen rasittava ja saa meidät näyttämään todella awkwardeilta kun hän jatkuvasti motkottaa jostain.
Viime kuukausina otin kuitenkin järeämmät aseet käyttöön, ja seuraukset alkavat kypsyä. Olimme miehen vanhempien luona saunomassa, kun hän alkoi kuuluvaan ääneen torumaan minua siitä että olin käynyt vessassa ennen saunaan menoa "Käytä yläkerran vessaa ettei haise". Yksinkertaisesti huuhdoin itseni ja häivyin ja jätin miehen kahdestaan lapsen kanssa saunaan. Elokuvateatterissa hän yhtäkkiä alkoi komentelemaan, että "älä ryystä sitä noin kuuluvasti". Jätin cokikseni hänelle, ja poistuin alkutekstien aikana. Mies jäi sinne, ja löysi minut teatterin läheisestä baarista oluelta (minne olin alkujaan halunnutkin mennä) ja hän räyhäsi että oli luullut minun lähteneen käymään vessassa.
Illanistujaiset, kauppareissut ja kaveritapaamiset ovat kauheita. En uskalla olla rennosti, kun en ikinä tiedä mistä mies saa taas onkeensa alkaa nöyryyttämään minua kaikkien nähden tai ohjailemaan keskustelunaiheita. Ilman miestä voin hengittää vapaammin ja rennommin. Nyt lopputuloksena onkin, että mies ei ymmärrä mitä vikaa käytöksessään on, ja hän syyllistää minua huonosta kritiikinsiedosta.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koettanut kritisoida takaisin. Jos se on miehen perheen normi.

Vierailija
2/25 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa terveeltä ja onnelliselta suhteelta. Jatkakaa samaan tapaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

JSSAP, oikeesti...

Miksi valitat täällä, AP? Miksi et ole jo tehnyt oikeaa ratkaisua? Nyt vähän ryhtiä hommaan.

Vierailija
4/25 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on lähes vastaavanlainen tilanne.

Vierailija
5/25 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut sanoa napakasti ”lopeta tuo nyt!” heti kun tunnistat että kohtaus on alkamassa?

Vierailija
6/25 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä tuo linja ja lisäksi ala kritisoimaan miestä joka asiasta. Jos ei halua kuunnella, sano ettei kestä kritiikkiä.

Vierailija
7/25 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et kai sä oikeesti paskonu saunan vessassa kun olitte menossa saunaan? En mäkään ois tuollaisesta tykännyt.

Voiko olla että sun miehes on joissain asioissa ihan oikeessa ja sun pitäs ottaa opikses?

Vierailija
8/25 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei herranjestas. Missävaiheessa tuo aspergertyylinen komentelu on tullut kuvioihin?

Vierailija
9/25 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä helmi nyt siis pitämisen arvoinen?

Vierailija
10/25 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on lähes vastaavanlainen tilanne.

Haluatko kertoa lisää? Ap 

Vierailija
11/25 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kattois tollasta miestä päivääkäänb

Vierailija
12/25 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tää on, mutta muistin yhdet juhlat joissa oli tällainen pariskunta. Homma loppui siihen että nainen totesi: ”minun ei tarvitse sietää tuollaista” ja häipyi. Mies luikki häpeissään jonkun ajan kuluttua perässä. Sen jälkeen en ole nähnyt miehen enää nöyryyttävän vaimoaan julkisesti vaikka on tavattu ne monta kertaa.

Vierailija
13/25 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provohan tää on, mutta muistin yhdet juhlat joissa oli tällainen pariskunta. Homma loppui siihen että nainen totesi: ”minun ei tarvitse sietää tuollaista” ja häipyi. Mies luikki häpeissään jonkun ajan kuluttua perässä. Sen jälkeen en ole nähnyt miehen enää nöyryyttävän vaimoaan julkisesti vaikka on tavattu ne monta kertaa.

Provo tai ei, mutta tällaisia pariskuntiahan oikeasti löytyy. Aina siinä myötähäpeä ja sääli herää sen koulutettavan puolesta. Tiedän irl kaksi tällaista pariskuntaa. Tai siis tiesin, koska toisella pariskunnalla tuli ero, kun koulutettavalla meni hermo siihen jatkuvaan kuittailuun ja v*ttuiluun, joten erosivat. Onneksi.

Vierailija
14/25 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan miehesi käytös. On se sinunkin jo aika oppia olemaan, aikuinen ihminen.

Vierailija
15/25 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia opetetaan päiväkodissa asettamaan rajoja sanomalla: Lopeta, en tykkää tuosta!

Siinä olisi toimiva ohje myös monelle aikuiselle.

Vierailija
16/25 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kuulostaa siltä, että mies ei pidä sinua tasa-arvoisena ihmisenä vaan hänelle nainen ylipäänsä on ohjailtava lapsenkaltainen olento. Hän tuskin tulee käytöstään muuttamaan vaikka sinä tekisit mitä, ainoa millä tuo tilanne tuosta paremmaksi muuttuu on lähteä koko suhteesta. Miehen vallankäyttö taatusti myös ulottuu muihinkin asioihin ja hän pyrkii ohjailemaan päätöksiäsi ja koko olemistasi muutenkin.

Mitä sellaista sinä tästä parisuhteesta saat, että siinä kannattaa olla?

Vierailija
17/25 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän piti lähteä ulos tuttavapariskunnan kanssa. Mies alkoi hoputtamaan ja valittamaan vaatteista ja kun hermostuin niin tiuskiminen alkoi. Kuulemma kitisen ja vingun.

Kieltäydyin lähtemästä mihinkään enkä lähtenyt. Mies aneli mua mukaansa mutta turhaan. Meni sitten yksin.

Seuraavana päivänä alkoi valitus kuinka häntä hävetti mennä yksin ja pilasin kaiken.

Sanoin kylmänrauhallisesti että hän sen pilasi ja sopii miettiä sitä käytöstä ensi kerralla.

Toimi. Loppu se käskytys.

Vierailija
18/25 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex on tuollainen. Nykyänkin se lapsen vaihtamistilanteissa pyrkii aina kovaan ääneen huomauttamaan jostain ihan tikusta keksitystä asiasta. mitä enemmän yleisöä (vaihdot on yleensä yhden kaupan parkkipaikalla), sen kovemmalla äänellä hänellä nykyään on huomautettavaa. No, ittensä hän siinä nolaa, vaikka kuvitteleekin muuta. Itse sanon jotain jaa, vai niin, ok ja lähden pois.

Vierailija
19/25 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex oli tällainen. Koulutti ja nöyryytti mua julkisesti. Katselin sitä 3 vuotta ja jätin sen julkisesti sen serkun yo-juhlissa. Alkoi sielläkin kouluttaa mua kovaan ääneen ja mulla meni siinä kohtaa kuppi nurin. Jätin miehen siihen paikkaan.

Vierailija
20/25 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin nuorena oikea ”girlfriend from hell”, häpeän tunnustaa. Olin tottunut kouluttamaan poikaystäviä mieleisekseni enkä ikinä ollut silti tyytyväinen.

Sitten tapasin mieheni.

Kun alkuhuuman haihduttua aloitin totutun nalkutuksen, mies totesi hyvin rauhallisesti ja provosoitumatta: ”taidat olla vähän omituisella tuulella. En itse ikinä sanoisi sulle noin ilkeästi mistään enkä tykkää nälvimisestä. Nähdään sitten taas kun olet rauhoittunut.” Ja lähti.

Olin ihan sokissa mutta samalla tajusin, että tämä ihminen laittaa selvät rajat sille, mitä hän sietää ja miten häntä voi kohdella. Opettelin sitten ihan tietoisesti kunnioittavampaa käytöstä ja rakentavia tapoja keskustella, koska aloin todella tajuta miten hienoa on olla yhdessä ihmisen kanssa, joka ei ole mikään kynnysmatto.

Olemme olleet naimisissa nyt lähes 20 vuotta ja turhia riitoja tai mököttämistä ei meillä ole lainkaan. Jos toinen mokaa, sen voi jättää hienotunteisesti huomiotta tai esittää asian niin ettei kumpikaan menetä kasvojaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä