Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloin suhtautua miehen käytöskoulutukseen kuin toruva vanhempi tai poistumalla paikalta - seuraukset alkavat kypsyä

Vierailija
28.03.2019 |

Mies tapakouluttaa minua koko ajan. Puhun hänen mukaansa liian kovaan ääneen, seison keskellä tietä hänen mukaansa vaikka etsin hyllyltä oikeita tuotteita yms. listaa voisi jatkaa loputtomiin. Meidän julkisilla paikoilla oleminen on sitä, etten voi tehdä tai sanoa yhtään mitään ilman että mies ohjailee minua kuin lasta. Ainoa vain, että mies on tuossa piirteessään äärimmäisen rasittava ja saa meidät näyttämään todella awkwardeilta kun hän jatkuvasti motkottaa jostain.
Viime kuukausina otin kuitenkin järeämmät aseet käyttöön, ja seuraukset alkavat kypsyä. Olimme miehen vanhempien luona saunomassa, kun hän alkoi kuuluvaan ääneen torumaan minua siitä että olin käynyt vessassa ennen saunaan menoa "Käytä yläkerran vessaa ettei haise". Yksinkertaisesti huuhdoin itseni ja häivyin ja jätin miehen kahdestaan lapsen kanssa saunaan. Elokuvateatterissa hän yhtäkkiä alkoi komentelemaan, että "älä ryystä sitä noin kuuluvasti". Jätin cokikseni hänelle, ja poistuin alkutekstien aikana. Mies jäi sinne, ja löysi minut teatterin läheisestä baarista oluelta (minne olin alkujaan halunnutkin mennä) ja hän räyhäsi että oli luullut minun lähteneen käymään vessassa.
Illanistujaiset, kauppareissut ja kaveritapaamiset ovat kauheita. En uskalla olla rennosti, kun en ikinä tiedä mistä mies saa taas onkeensa alkaa nöyryyttämään minua kaikkien nähden tai ohjailemaan keskustelunaiheita. Ilman miestä voin hengittää vapaammin ja rennommin. Nyt lopputuloksena onkin, että mies ei ymmärrä mitä vikaa käytöksessään on, ja hän syyllistää minua huonosta kritiikinsiedosta.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä välillä samanlaista, sillä mies on joissain asioissa hirmu kriittinen ja vaatii liikaa, sekä itseltään että muilta. Onhan siellä usein ihan oikea asia takana, mutta olisi kaikille helpompaa, jos hän voisi suhtautua asioihin vähän armollisemmin. Miehen mielestä hänen tapansa toimia on se oikea tapa, ja joudun välillä muistuttamaan itseäni että minulla aikuisena ihmisenä on ihan samalla tavalla oikeus mielipiteeseen. Myötäily ja anteeksipyytely ei ole ratkaisu, sillä kritisoitavaa löytyy aina jos sitä päättää etsiä. Ennemmin suutahtaa ja napauttaa takaisin kuin antaa toisen arvostella jatkuvasti.

Vierailija
22/25 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homman nimi on se, ettei ikinä pidä ryhtyä tuollaisessa tilanteessa keskustelemaan siitä varsinaisesta huomautuksen aiheesta (ryystinkö nyt liian kovaäänisesti vai en) vaan todeta aina määrätietoisesti, että toisen puuttuminen asiaan oli epäkunnioittavaa ja etten siedä sitä. Aina jos toinen yrittää tunkeilla tai päsmäröidä, annetaan sama vastaus. Tai lopulta vaikka vain se ”lopeta”. Silloin päsmäröijä huomaa ettei saavuta epäkunnioittavalla tyylillä mitään.

Itse asiasta voidaan keskustella sitten kun asetelma on tasaveroinen ja molemmat oikeassa mielentilassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provohan tää on, mutta muistin yhdet juhlat joissa oli tällainen pariskunta. Homma loppui siihen että nainen totesi: ”minun ei tarvitse sietää tuollaista” ja häipyi. Mies luikki häpeissään jonkun ajan kuluttua perässä. Sen jälkeen en ole nähnyt miehen enää nöyryyttävän vaimoaan julkisesti vaikka on tavattu ne monta kertaa.

Provo tai ei, mutta tällaisia pariskuntiahan oikeasti löytyy. Aina siinä myötähäpeä ja sääli herää sen koulutettavan puolesta. Tiedän irl kaksi tällaista pariskuntaa. Tai siis tiesin, koska toisella pariskunnalla tuli ero, kun koulutettavalla meni hermo siihen jatkuvaan kuittailuun ja v*ttuiluun, joten erosivat. Onneksi.

Me oltiin tuollainen pariskunta. Otin eron, kun meni hermo.

Vierailija
24/25 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen ihmistä hioo:)

Vierailija
25/25 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä siltä, että et itse ota muita huomioon ja esim. metelöit elokuvissa. Mun yksi kaveri oli tuollainen omaan napaan tuijottelija vähän joka asiassa. Aina myöhässä, nousi pöydästä kun muut söivät, räpelsi kännykkää elokuvissa jne. Olipas rasittava! Toivottavasti hänet joku kouluttaisi ottamaan muut huomioon, niin hänkin saisi enemmän ystäviä. Suosittelisin sinulle peiliin katsomista, vaikka kenelläkään ei ole toki oikeutta olla sinulle ilkeä. Voisit miettiä, että kuinka haluaisit, että asiat tuodaan sinulle esille, kun käyttäydyt itse huonosti? Kerro se toive sitten miehellesi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi