Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavallinen nuori haluaa Helsingin yliopistoon, kannattaako kannustaa?

Vierailija
28.03.2019 |

M:n yo-paperit mutta hirveä hinku olisi yliopistoon ja vielä Helsinkiin mine käsittääkseni vaikeinta päästä.
Kannattaako tukea ja kannustaa ja vai kannattaako käskeä olemaan realistinen ja hakemaan jonnekin mine on parempi mahdollisuus päästä ekalla yrittämällä?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä jatkaa. Itse en ole siis ole akateeminen ja yritän toki kannustaa lastani ja olla näyttämättä hänelle epävarmuuttani. Lukion vanhempainillassa vaan kävi jonkun valmennuskeskuksen ihminen puhumassa ja hän neuvoi hakemaan mahdollisimman kauas Helsingissä, koska sinne on niin vaikea päästä.

Niinpä lähinnä pelkään juuri oman nuoren puolesta... Mutta kiitos paljon vastauksista, näiden perusteella kannustan lasta ja luon häneen uskoa, että kun motivaatio on kunnossa niin hän Helsingin yliopistoon voi päästä ja kannattaa panostaa siihen.

Ap, mulle sanoi aikanaan lukion opo, kun kerroin haaveestani, että ei kannata yrittääkään, et tule pääsemään sisään. Ja mä olin hyvä oppilas, peruskoulusta yli 9.5 keskiarvo, kirjoitin 3 L ja 3 E. No pääsin sisään tokalla yrityksellä ja nykyään olen ko. alan tohtori ja post-doc tutkija. Nää ammatinvalintaihmiset katsoo usein liikaa tilastoja ja unohtaa yksilön (ihan ymmärrettävää, mutta aika per seestä kuitenkin).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän