Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin yh tuli kysymään saisiko hänen tyttönsä ilmaiseksi minun tyttöni vanhan jopon

Vierailija
27.03.2019 |

Tytön luokkakaverit olivat sanoneet, että jopo on nolo joten hän ei halua käyttää sitä enää. Naapuri huomasi että tytölläni on uusi pyörä ja kysyi voisiko saada omalle tytölleen tuon vanhan jopon _ilmaiseksi_ kun ovat vähävaraisia. Mielestäni aika töykeä pyyntö, noista kuitenkin maksetaan hyvin, käytetyistäkin. Mitä mieltä olisit tällaisestä pyynnöstä?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahanahne olet.

Mä varmaan saan sun vanhan auton kun vaihdat uuteen? Kun et rahanahne ole kerran. 

Kirjoitin tuon viesti käytettyjen autojen törkeästä ylihinnoittelusta.

Sain vanhan pirssin katsastettua ja jos löydän kohtuuhintaisen käytetyn kesän aikana (ehkä hinnat laskevat kesän lopuilla), saat kyllä tulla hakemaan tuon vanhan koslan pois kuleksimasta.

Ostin itse sen muutama vuosi sitten hyvin halvalla ja kun on lahjaksi saanut, sen voi lahjana myös eteenpäin jakaa :-)

Ainoa edellytys lahjoittamiselle on, että tarvitset autoa ja sinulle tuottaa vaikeuksia ostaa sitä maamme autohuijareilta ylihintaan.

Vierailija
22/42 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sillä jopolla aikuisetkin ajaa, jos ei lapselle enää kelpaa. En antaisi ilmaiseksi, halvalla voisin myydä, jos ei olisi omassa perheessä käyttöä, tai duunia vastaan. Ihan periaate.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä annan naapurin yh:lle tavaraa ja ruokaa yms hänen tarvitessaan ja hän antaa mulle seksuaalisia palveluksia win-win.

Vierailija
24/42 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahanahne olet.

Mä varmaan saan sun vanhan auton kun vaihdat uuteen? Kun et rahanahne ole kerran. 

Olen kerran antanut autoni hyväntekeväisyyteen. En ole rahanperso. Toisin kuin eräät...

Vierailija
25/42 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan sillä jopolla aikuisetkin ajaa, jos ei lapselle enää kelpaa. En antaisi ilmaiseksi, halvalla voisin myydä, jos ei olisi omassa perheessä käyttöä, tai duunia vastaan. Ihan periaate.

Mun periaate minkä ylpeänä lapsellekkin esitän että jos ei itse tee tavaralla mitään niin se annetaan sitä tarvitsevalle.

Teemme myöskin paljon hyväntekeväisyyttä, esim. Vanhat silmälasit annetaan kehitysmaihin, lapset ymmärtävät että kaikilla ei ole asiat niin hyvin kuin meillä ja jos on mahdollisuus auttaa se kannattaa aina tehdä.

Vierailija
26/42 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurisi on tyypillinen työtön. Kaikki on totuttu saamaan ilmaiseksi ja töihin ei haluta mennä kun on niin mukava köllötellä sohvalla ja juoda sidukkaa. 

Vierailija
27/42 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun periaate minkä ylpeänä lapsellekkin esitän että jos ei itse tee tavaralla mitään niin se annetaan sitä tarvitsevalle.

Teemme myöskin paljon hyväntekeväisyyttä, esim. Vanhat silmälasit annetaan kehitysmaihin, lapset ymmärtävät että kaikilla ei ole asiat niin hyvin kuin meillä ja jos on mahdollisuus auttaa se kannattaa aina tehdä.

:-)

Näin sen homman pitäisi mennäkin.

Kaikkein parasta on suora apu, joka menee lyhentämättömänä sen kohteen hyväksi.

Avustusjärjestöillä tuppaa menemään 80%:a hallintokuluihin ja se kaksikymmentä prossaa ehkä avustettavien hyväksi.

Ihmetyttää SPR:n toiminta ja hinnoittelu lahjoitustavaroille.

Ei sieltä kotimaisella ihan oikeasti  köyhällä ole enää varaa ostaa mitään, sillä hinnat ovat kohonneet muutamassa vuodessa hyvin korkeiksi.

Vierailija
28/42 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivän yh provo ja porvoolainen jopo. Surkea kuin mikä -5/5

Etkö tajua et täsä ol kuse pekan ja anttonin satulattomasta joposta

Vierailija
29/42 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna vaan se Jopo saatat saada hyvät kyydit siltä yh:lta.

Vierailija
30/42 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittänyttä ei laiteta.

Vierailija
31/42 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahanahne olet.

Meiltä voit tulla hakemaan.

Vierailija
32/42 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi koit tarpeelliseksi mainita, että naapuri on yh? Olisiko omassa kasvatuksessasi ehkä jotain enemmän pielessä kun jokin perus käyttöasia hylätään siksi, että se on kavereiden mielestä nolo?

No onhan se noloa olla yh sen takia kun mies lähtee kun ette anna pyllynreikää.

Vierailija
33/42 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos naapurit ilmiselvästi vähävaraisia, eivätkä ammattipummeja ja Jopo jäämässä käyttämättömäksi, antaisin lahjaksi tottakai.

Omalaatuista kuinka monet ovat kiintyneet vanhoihin romuihinsa.

Etsiskelin muutaman viikon käytettyä autoa itselleni ja totesin tarjonnan törkeän ylihintaiseksi.

Melkein 20 vuotta vanhoista autoista, joilla ajettu 250-350 000 kilsaa, pyydetään joistakin jopa tuhansia euroja. Todellinen arvo jossain 200-500 euron välimaastossa :-)

Kuulostaa siltä, että sanoja yrittää saada muita luopumaan "vanhoista romuistaan" ilmaiseksi hyötyäkseen niistä itse.

Vierailija
34/42 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta näkee kuinka huonot tuet on yh:lla. Ei saa edes käytettyä Jopoa muuten kuin kerjäämällä.

YH:n tuet ylös ja Jopon hinnat alas!

Vierailija
35/42 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee rikosilmoitus häirinnästä. #poortoo#

Vierailija
36/42 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:-)

Näin sen homman pitäisi mennäkin.

Kaikkein parasta on suora apu, joka menee lyhentämättömänä sen kohteen hyväksi.

Avustusjärjestöillä tuppaa menemään 80%:a hallintokuluihin ja se kaksikymmentä prossaa ehkä avustettavien hyväksi.

Ihmetyttää SPR:n toiminta ja hinnoittelu lahjoitustavaroille.

Ei sieltä kotimaisella ihan oikeasti  köyhällä ole enää varaa ostaa mitään, sillä hinnat ovat kohonneet muutamassa vuodessa hyvin korkeiksi.

Suora apu on tosiaan peas apu. Lapsen kaveri asuu lastenkodissa. Olemme joka vuosi ostaneet hänelle ”vähän paremman joululahjan” kun hän meillä ollessaan esim. Tykkää jostain lelusta/pelistä niin saa meiltä sen sitten synttärilahjaksi. Toki hän sieltä lastenkodistakin saa jotain pieniä lahjoja mutta itsestä tuntuu että oma paras joululahjani on kun näen lapsen aidosti onnellisen riemun kun on saanut toivomansa lelun.

Lastenkodin henkilökuntakin on sanonut että poika on sen jälkeen ollut hirmu onnellinen kun on saanut tutustua meihin.

Antamisen ilo on oikeasti paras ilo kun sen hoksaa.

Vierailija
37/42 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin Jopon ja pussillisen leivänkannikoita lisäksi.

Vierailija
38/42 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos jopo alkaa jo olla nolo, niin ei niistä pian makseta enää euroakaan. Nyt kannattaa hankkiutua eroon.

Vierailija
39/42 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyt siltä naapurilta, miten se aikoo pyörän maksaa? Jos ei ole rahaa, niin työsuoritteetkin voidaan hyväksyä. Isännälle piparia, oman rouvan puolukkaviikoilla? Pari siivouskertaa? Tai jotain muuta?

Vierailija
40/42 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antais. Jos mun lapsi tulis järkiinsä ja tahtois jopoa paremman pyörän niin ostaisin, mutta siitä joposta saatavat rahat olis tyttäreni osuus uudesta pyörästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä