Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syömisen äänet vastenmielisiä

Ei näin
27.03.2019 |

Ajattelin kysellä onko muita jotka kärsivät misofoniasta, eli eivät voi sietää tiettyjä ääniä? Oletteko pystyneet jotenkin pääsemään siitä eroon tai vähentämään oireita?

Minulla tulee maiskutuksen ja hörppimisen äänistä aivan mieletön raivo päälle, en siis siedä niitä ollenkaan. Pakko lähteä pois huoneesta heti jos on maiskuttaja paikalla. Olen pystynyt kehittämään itsehillintää vuosien varrella, että en heti leimahda, mutta yhä näen aivan punaista ja kylmät väreet menevät selkäpiitä pitkin. En voisi kuvitellakaan asuvani maiskuttavan/ hörppivän ihmisen kanssa.

Selvennyksenä vielä, että tiedostan täysin että tämä on aivan naurettava "vaiva", ja täysin minun pääni sisällä. En tietenkään syyllistä ketään hörppijää tai maiskuttelijaa, ei tämä heidän syynsä ole.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ihan sairasta jos pelkäätte ääniä. laitokseen!

Vierailija
42/45 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa tämä mukava palsta, valtaosa ei edes tiedä, mikä on misofonia, haukkuu koko termin vaikka lukee sen väärin, käskee hankkia lääkkeet ja haukkuu mielenterveysongelmaiseksi.

Onko se nyt niin hankala perehtyä termiin ja keskustella asiallisesti. Onko täällä jotenkin vajaata porukkaa?

Jos joku on vajaa niin ne jotka ei normaaleja ääniä kestä raivostumatta.

Ihan sairasta porukkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostanpa vanhan ketjun esiin siinä toivossa, että asenteet olisivat vähän muuttuneet.

Kärsin misofoniasta, mutta onneksi lähinnä vain silloin, kun olen väsynyt tai stressaantunut. Erityisesti miehen syömisäänet ovat silloin täysin sietämättömiä. Tuntuu, että räjähdän raivosta, tunne nousee aivan yhtäkkiä. Käsiä ja joskus koko vartaloa kihelmöi ja tikkuilee ja pulssi nousee, raivon tunnetta on vaikea edes kuvata sanoin.

Tila on myös valikoiva, sillä lasten äänet kestän ihan hyvin, tosin he eivät pidä lähellekään samaa ääntä kuin mies. Tämäkin kuuluu tähän neurologiseen häiriöön.

Vierailija
44/45 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leffoissa on joskus ällöttäviä kohtauksia kun keskustellaan ruokapöydän ääressä ja siinä sitten klunksutellaan ja möyhennetään ruokaa keskustelun lomassa. Inhottaa kuunnella sitä.

Vierailija
45/45 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömisen ja juomisen äänet vielä jokseenkin menettelee, mutta se lotina ja limainen loiske mikä joidenkin ylikosteasta suusta heidän puhuessaan kuuluu, on kammottavaa kuunneltavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän