Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syömisen äänet vastenmielisiä

Ei näin
27.03.2019 |

Ajattelin kysellä onko muita jotka kärsivät misofoniasta, eli eivät voi sietää tiettyjä ääniä? Oletteko pystyneet jotenkin pääsemään siitä eroon tai vähentämään oireita?

Minulla tulee maiskutuksen ja hörppimisen äänistä aivan mieletön raivo päälle, en siis siedä niitä ollenkaan. Pakko lähteä pois huoneesta heti jos on maiskuttaja paikalla. Olen pystynyt kehittämään itsehillintää vuosien varrella, että en heti leimahda, mutta yhä näen aivan punaista ja kylmät väreet menevät selkäpiitä pitkin. En voisi kuvitellakaan asuvani maiskuttavan/ hörppivän ihmisen kanssa.

Selvennyksenä vielä, että tiedostan täysin että tämä on aivan naurettava "vaiva", ja täysin minun pääni sisällä. En tietenkään syyllistä ketään hörppijää tai maiskuttelijaa, ei tämä heidän syynsä ole.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mups, mumps, mumps, slurp...

Vierailija
2/45 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsin samasta enkä ole löytänyt siihen helpotusta. Esimerkiksi julkisissa kulkuneuvoissa vaihdan paikkaa, jos mahdollista, jos joku syö tai jauhaa purukumia lähelläni.

Nille, jotka eivät tunne misofoniaa tiedoksi, että kyseessä ei ole psyykkinen sairaus vaan neurologinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama. Sen takia en osallistu yhteisiin ruokailuihin. Tykkään syödä yksin.

Vierailija
4/45 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottavinta on purkan jauhaminen toisen edessä suuauki maiskuttaen.

Komppaan kyllä alkuperäistä.

Vierailija
5/45 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsin samasta. Banaaninsyöjät ovat pahimpia. Työkaveri kun haukkasi banaanin pikaisena välipalana vieressäni, meinasi oikeasti pää räjähtää. En tietenkään ilmaissut sitä mitenkään kyseiselle ihmiselle. Ja sitten se, kun joku hörii kahvia...

Vierailija
6/45 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ihmisiä jotka syömisen äänistä erityisesti pitäisi?

Vierailija
7/45 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua taas ärsyttää suunnattomasti sanan fobia väärinkäyttö. Fobia on kammo, joka haittaa normaalia elämää. Se, että maiskutus v.ituttaa, kuten suurinta osaa ihmisistä, ei ole kammo.

Vierailija
8/45 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ihmisiä jotka syömisen äänistä erityisesti pitäisi?

On. Youtubesta kun etsii "asmr eating" niin niillä videoilla on parhaimmillaan miljoonia näyttökertoja. 

Vierailija
9/45 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Eiköhän syömisen äänistä erityisesti pitävien joukko ole kuitenkin aika marginaalinen. Valtaosa ihmisistä pitää siitä ettei ruokapöydässä ryystetä eikä maiskuteta.

Vierailija
10/45 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua inhottaa äänten lisäksi ihmiset jotka mässyttävät ruokaansa suu auki. Oikein näkee miten ruoka pyörii suussa ja kieli työntää sitä hampaitten väliin. Nämä samaiset ihmiset ovat niitä joilla usein ruuan rippeitä ja muruja kiinni huulissa ja suupielissa, ketsuppi ja kastikevanoja leualla. Yök!

Vierailija
11/45 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua taas ärsyttää suunnattomasti sanan fobia väärinkäyttö. Fobia on kammo, joka haittaa normaalia elämää. Se, että maiskutus v.ituttaa, kuten suurinta osaa ihmisistä, ei ole kammo.

Kyllä se, että joutuu silmittömän raivon valtaan täysin yhdentekevän asian vuoksi, on epätavallista. Maiskutus ja hörppiminen eivät siis v.ituta vaan aiheuttavat raivoa. Kyseessä ei ole fobia, vaan yliherkkyys tietyille äänille. Ymmärtääkseni juuri syömisen äänet aiheuttavat yliherkkyyttä helpoiten niille joilla on taipuvuus.

- AP

Vierailija
12/45 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

HAH

0/5

Vierailija
13/45 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ruokalassa ap ruokailee?

Vierailija
14/45 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhuiko kukaan mitään fobiasta? MisoFONIA. Ei fobia.

Vierailija
15/45 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se, että joutuu silmittömän raivon valtaan täysin yhdentekevän asian vuoksi, on epätavallista. Maiskutus ja hörppiminen eivät siis v.ituta vaan aiheuttavat raivoa. Kyseessä ei ole fobia, vaan yliherkkyys tietyille äänille. Ymmärtääkseni juuri syömisen äänet aiheuttavat yliherkkyyttä helpoiten niille joilla on taipuvuus.

- AP

Totta, raivoaminen moisesta on epänormaalia. Voimakkaan kiukun tunteminen on normaalia. Fobiasta ei kuitenkaan ole kyse, sen tosiaan vain sanoin.

/7

Vierailija
16/45 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhuiko kukaan mitään fobiasta? MisoFONIA. Ei fobia.

Voi nyt perk.ele! :D Totta turiset! Poistun takavasemmalle pätemään yksinäni johonkin nurkkaan.

/7

Vierailija
17/45 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun exällä oli. En tiedä onko onnistunut pääsemään eroon mutta itse olen helpottunut että pääsin hänestä eroon :D Todella raskasta asua sellaisen henkilön kanssa joka kärsii misofoniasta, vaikka toki ymmärrän, että se ei ole valinta.

Vierailija
18/45 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä ruokalassa ap ruokailee?

Työpaikan kahvihuoneessa, juuri sieltä on pari kertaa joutunut ottamaan pikana ritolat ennen kuin lähtee astiat lentoon. Olen tämän vuoksi niin kauan kuin muistan syönyt mieluiten yksin, muut pitävät virheellisesti vähän erakkoluonteena, vaikka muuten sosiaalinen olenkin.

ap

Vierailija
19/45 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Misofonia lähtee kun kopauttaa napakasti teflonpannulla nuppiin,niin että pannu jää soimaan.

Vierailija
20/45 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. On myös tosi outoa että se nostaa oikein vihan pintaan. Yleensä en suutu tai hermostu mistään pikkujutuista. Lapset tietää että mun korvan viereen ei tulla karkkia maiskuttelemaan mutta yleensä itse poistun paikalta kun alkaa ärsyttämään. Kerran luin lehtijutun naisesta joka pakotti miehen syömään toisessa huoneessa tän takia. Mun mielestä mun oma ongelma eikä tulis mieleenikään pakottaa muita syömään toisessa huoneessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän