Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen raskaana. Kyseessä ensimmäinen lapseni ja aijon kasvattaa lapsen fiksuksi ja tottelevaiseksi

Vierailija
27.03.2019 |

Tiedän ettei kaikki tule menemään niinkuin haluaisin, mutta haluaisin että lapseni osaisi käyttäytyä sosiaalisissa paikoissa (esim kaupassa ollaan nätisti eikä riehuta), opettaa kärsivällisyyttä (kaikki ei tapahdu heti nyt, joskus täytyy odottaa) ja ottaa huomioon toiset ihmiset sekä omatoimiseksi ihmiseksi.

Onko tämä mahdoton missio?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tämä asenne oikein on? Eikö ap saa yrittää kasvattaa mallikansalaista vai täytyisikö se kasvatus vallan jättää tekemättä ja katsoa mitä tulee?

Ei, kun jättää ne kasvatussuunnitelmat tekemättä ja katsoa mitä tulee. Vanhemmus ei ole sitä, että tehdään lista mitä aiotaan tehdä ja mitä siltä lapselta toivotaan.

Tämän takia ei enää lapset osaa käyttäytyä kun asenne vanhemmilla on "katsotaan mitä tulee" sen sijaan että käytöstapoja opetettaisiin.

Vierailija
42/48 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue Janna Rantalan kirjoja. Ne on hyviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ap tuo sinun kuvailemasi tapaus vanukashyllyllä on JUST se syy miksi en käy lasteni kanssa kaupassa. Ne vain sattuvat olemaan täynnä tuollaisia ylimielisiä "parempia ihmisiä", jotka katsovat pahalla silmällä, tuomitsevat minun vanhemmuuteni, tapani kasvattaa, tekevät johtopäätöksiä jostain yhdestä kohtaamisesta kaupassa ja päättelevät siitä, että olen epäonnistunut äiti. Ja sitten tulevat paasaamaan vauvapalstat täyteen, että miten huonosti kasvatettuja lapsia muilla on. Lol lol lol. :DDDDDDDDD kyllä se sunkin lapses sit todistaa sulle, et parhaita äitejä on ne naiset, joilla ei ole lapsia.

Vierailija
44/48 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se hyvinkin olla, että ap onnistuu. Minulla on kaksi lasta, jotka ovat hyvin erilaisia sekä luonteeltaan että käytökseltään. Ensimmäinen on hyvin rauhallinen ja sopeutuvainen, toinen kaikkea muuta. Jos minulla olisi vain esikoinen, pitäisi ehkä itseäni melkolailla täydellisenä kasvattaja. :D

Vierailija
45/48 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään ihme, että Suomi on täynnä kauhukakaroita, kun näitä kommentteja lukee.

Miten niin? Mun mielestä useimmat ovat yrittäneet selittää, että vaikka lapsille opettaa käytöstapoja parhaansa mukaan, niin pienet lapset saattavat silti esim lähteä juoksemaan ravintolassa, huutaa kirjastossa ja marista jonossa. Se että ne lopettavat nuo viimeistään kouluikään mennessä vaatii sen 100t toistoa. Se että ap on nähnyt uhmaavia pikkulapsia ei tarkoita että Suomessa olisi joku katastrofaalinen kasvatusvaje.

Olen pienessä lähikaupassa töissä ja ne samat vakioasiakkaat käy kaupalla useamman kerran viikossa. Joukossa on perheitäkin. 70% käyttäytyy normaalisti, mutta tämän 30% lapset säätää aina jotain ja juoksee ja rikkoo tavaroita. Ja tämä ei ole mitään satunnaista, vaan aina ne samat lapset häiriköi ja metelöi kaupassa. Eikä vanhemmat puutu käytökseen millään tavalla.

Vierailija
46/48 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ap tuo sinun kuvailemasi tapaus vanukashyllyllä on JUST se syy miksi en käy lasteni kanssa kaupassa. Ne vain sattuvat olemaan täynnä tuollaisia ylimielisiä "parempia ihmisiä", jotka katsovat pahalla silmällä, tuomitsevat minun vanhemmuuteni, tapani kasvattaa, tekevät johtopäätöksiä jostain yhdestä kohtaamisesta kaupassa ja päättelevät siitä, että olen epäonnistunut äiti. Ja sitten tulevat paasaamaan vauvapalstat täyteen, että miten huonosti kasvatettuja lapsia muilla on. Lol lol lol. :DDDDDDDDD kyllä se sunkin lapses sit todistaa sulle, et parhaita äitejä on ne naiset, joilla ei ole lapsia.

Sinustako on muka oikein että lapsi rikkoo vanukkaat ja äidin kanssa vaan poistutaan paikalta välittämättä tekojen seurauksista.

Vierailija
47/48 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään ihme, että Suomi on täynnä kauhukakaroita, kun näitä kommentteja lukee.

Miten niin? Mun mielestä useimmat ovat yrittäneet selittää, että vaikka lapsille opettaa käytöstapoja parhaansa mukaan, niin pienet lapset saattavat silti esim lähteä juoksemaan ravintolassa, huutaa kirjastossa ja marista jonossa. Se että ne lopettavat nuo viimeistään kouluikään mennessä vaatii sen 100t toistoa. Se että ap on nähnyt uhmaavia pikkulapsia ei tarkoita että Suomessa olisi joku katastrofaalinen kasvatusvaje.

Olen pienessä lähikaupassa töissä ja ne samat vakioasiakkaat käy kaupalla useamman kerran viikossa. Joukossa on perheitäkin. 70% käyttäytyy normaalisti, mutta tämän 30% lapset säätää aina jotain ja juoksee ja rikkoo tavaroita. Ja tämä ei ole mitään satunnaista, vaan aina ne samat lapset häiriköi ja metelöi kaupassa. Eikä vanhemmat puutu käytökseen millään tavalla.

No sulla on kaupan myyjänä paljon parempi otos pikkulapsiperheistä kuin ap:lla. Tietenkin jos saman perheen lapset käyttäytyy toistuvasti huonosti ja vanhemmat toistuvasti ei tee mitään, niin se kertoo huonosta kasvatuksesta siinä perheessä. Mä tarkoitin vaan, että mun kokemuksella käytöstapojen ja toisen huomioon ottamisen opettaminen on lapsiperheissä normi ja kasvattamatta jättäminen poikkeus. Mutta se mitä ulospäin näkyy satunnaisessa tilanteessa on todella monen tekijän - lapsen temperamentin, tilanneetekijöiden, edeltävien tapahtumien ja joo, kasvatustyön - summa. Ei suora mittari sille, onko lapselle opetettu käytöstapoja vai ei.

Vierailija
48/48 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vanhempien ainakin pitäisi opettaa lapsille käytöstapoja!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme