Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joillekin ei mene jakeluun ihmisten erilaisuus mitä tulee hygienaan (hajut)?

Vierailija
26.03.2019 |

Käyn itse kahdesti viikossa suihkussa, sukkia voin pitää kaksi ehkä kolmekin päivää samoja riippuen materiaalista ja kengistä. T-paita menee lähes viikon sama jos pitää yön erillistä yöpaitaa tai ei paitaa ollenkaan. Olen mies enkä esimerkiksi kuuraa vehkeitäni juuri harjalla nahan alta (yleinen vaatimus miehelle?) vaan joka toinen pesu saattaa olla lämpöisellä vedellä huuhtelu, ainakin jos käyn suihkussa/saunassa useammin kuin 2 krt/vko.

Miten näille hikiperseille on mahdotonta hyväksyä ihmisten erilaisuus? Suuri osa varsinkin naisista, pitää _erikoisena_ sitä ettei peseydytä jatkuvasti eli minimissään 24 tunnin välein. Mikä taas pidän sitä poikkeavana, että on suihkuteltava jopa yön jälkeen toistamiseen per vuorokausi, että voi lähteä töihin. Kannattaisiko tarkistaa elämäntavat jos noin pitää tehdä?

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että parin päivän välein peseytyminen on vielä ihan hyvä tahti. Ei joka päivä oikeasti tarvitse, paitsi mainosmiesten mielestä.

Harvemmin kuin tuo väli niin sitten valitettavasti alkaa jo ihminen haista.

Vierailija
22/83 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ihan kiva muutenkin kuulla perusteluja miksi on eri mieltä, kuin vain noita passiivisia miinusteluja :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ei kävisi joka päivä suihkussa, niin alapää pitää pestä joka päivä. Ihan molemmilla sukupuolilla. Tästä ovat lääkäritkin samaa mieltä. Sinne kertyy jo päivässä kaikenlaista.

Omaan likaan ja hajuun tottuu, joten vaikka sinä et huomaa, että genitaalisi ovat likaiset niin kumppanisi sen kyllä huomaa takuulla.

Vierailija
24/83 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä on kullakin oma ominaishajunsa. Ja se on ihan luonnonvalintaa, et mistä hajusta kukin tykkää. Tuskin kukaan kylläkään tykkää, et käy vain kerran viikossa suihkussa, mut muuten. Mä rakastan sitä mun miehen tuoksua kun hän tulee töistä hikisenä kotiin. Mut kyllä mä haluan, että ennen seksiä silti käydään pesulla:)

Juuri näin, kuka mistäkin tykkää. Minäkin rakastan mieheni hien tuoksua, mutta en halua että hän haisee likaiselle. Minusta (tuore) hiki ei ole yhtä kuin lika. Mutta pari päivää vanhat t-paidat, sukat tai kalsarit ovat ja haisevat likaiselle. Ymmärrän vastaavasti aivan yhtä hyvin heitä, joita kuvottaa hien haju. Ei siinä mitään, me ollaan vaan erilaisia. Kunhan pitää perushygienian kunnossa ja pukeutuu puhtaisiin vaatteisiin kun ihmisten ilmoilla liikkuu niin eikö se aika lailla sillä kuittaannu. Kotonaan voi jokainen nuuskia vaikka varpaanvälejään jos siitä kiksinsä saa.

Vierailija
25/83 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska lian, hien ja muiden ihmisistä lähtevien eritteiden hajua on ällöttävä. Joka päivä suihkussa nyt on minimi käydä, minun sänkyyni ei likaisena ole asiaa. Sukat ja alushousut täytyy vaihtaa päivittäin.

Jos kerran päivässä on MINIMI niin mikä sitten on ok tahti? Kolme kertaa vuorokaudessa??? Tuossa on kyllä jo jokin neuroosi, ei tuo normaalia ole.

Aivan. Minä toimistotyöläinen ja muutenkin rauhallista elämää elevä ihminen, miksi minun pitäisi kuurata itseäni useammin kuin kahdesti viikossa urheilupäivinä?

Vierailija
26/83 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vehje pestään nahan alta eikä taatusti kukaan sitä harjaa. Muhun pääsee vain puhdas vehje. Ei suihkussa tarvii ihan joka päivä käydä mutta aika lailla sen verran. Eikö sulle mene jakeluun ihmisten erilaisuus että me jotkut tykätään puhtaudesta sua enemmän?

Äiti kuuriharjaa pojan röpöstykset, laittaa kondomin ja läpsäisee menehän jatkamaan sukua.

Kondomin kanssa jatkamaan sukua..?

Ovela äiti tekee ensin reiän kortsuun tietty.

Hyvä seivaus. :D

Vierailija
27/83 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka ei kävisi joka päivä suihkussa, niin alapää pitää pestä joka päivä. Ihan molemmilla sukupuolilla. Tästä ovat lääkäritkin samaa mieltä. Sinne kertyy jo päivässä kaikenlaista.

Omaan likaan ja hajuun tottuu, joten vaikka sinä et huomaa, että genitaalisi ovat likaiset niin kumppanisi sen kyllä huomaa takuulla.

No ei se ihan noinkaan ole. Naisen sukuelimet ainakin ovat itseään puhdistavia, tästäkinhän oli kiistelyä jo toisaalla. Terveyden kannalta tuskin ainakaan paikkaansa pitää. Tietenkin jos se vaikka nyt seksiä harrastessa on muuten niin kauhea turn offi niin sitten.

Vierailija
28/83 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka ette haise. Oletteko kysynyt muilta, haisetteko? Tunnen monia, jotka hokevat etteivät haise, vaikka haisevat. Eivät haista sitä enää, koska ovat aina siinä hajussaan. Monesti saa ihan tuulettamalla raikastaa asuntoaan näiden vierailujen jäljiltä ja kengät riisuttuaan tulee sellainen kissanpissanhaju välittömästi esiin. Mutta ei nämä ole moksiskaan.

Vierailija
29/83 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla on herkempi hajuaisti kuin miehillä.

Vierailija
30/83 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä on kullakin oma ominaishajunsa. Ja se on ihan luonnonvalintaa, et mistä hajusta kukin tykkää. Tuskin kukaan kylläkään tykkää, et käy vain kerran viikossa suihkussa, mut muuten. Mä rakastan sitä mun miehen tuoksua kun hän tulee töistä hikisenä kotiin. Mut kyllä mä haluan, että ennen seksiä silti käydään pesulla:)

Onpa mukavaa seksiä kun ensi pitää suorittaa peseytyminen. :)

Vierailija
31/83 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Ennen ja jälkeen:)

Vierailija
32/83 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan mukavaa viettää vapaailtaa, kun tulee töistä hikisenä kotiin ja käy ensin pesulla. Halojaa.

t. eri

Vierailija
33/83 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan todella olla, ettet juuri sinä hikoile tai hikesi ei ainakaan haise voimakkaasti. Moni mies kuitenkin haisee väkevältä hieltä, jos ei pese kainaloitaan ja jalkojaan päivittäin.

Jos ja kun käyt vessassa asioilla päivittäin, alat kyllä haista, ellet peseydy. Minulle toisen likainen alapää aiheuttaa yökkäysrefleksin, jolle en voi mitään, joten intiimi kanssakäyminen haisevan miehen kanssa olisi vastenmielistä.

Vierailija
34/83 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies37v kirjoitti:

En minäkään sitä ymmärrä tätä nykyistä intoa peseytyä ja vaihtaa vaatteita. Ei sitä ennenkään koko ajan oltu peseydytty tai vaihdettu koko ajan vaatteita, mutta ihan hyvin tultiin toimeen. Minä peseydyn ja vaihdan päälleni puhtaat vaatteet kahden viikon välein, mutta silti ihmiset valittavat, että minä muka haisen. Entä sitten? Haisevathan hekin deodorantille ja hajuvedelle.

Ennen ihmiset olivat tottuneet siihen hajuun ja likaan kun juuri kukaan ei peseytynyt. Se ei kylläkään ole totta, että hajut eivät yhtään olisi häirinneet. 1700-luvulla jolloin henkilökohtaisen hygienian laiminlyöminen oli ehkä huipussaan, käytettiin toisaalta valtavasti hajuvesiä peittämään ikäviä lemahduksia. Kun itsekin viittasit hajuvesiin ja deodorantteihin, niin useimpien mielestä niiden haju on kuitenkin parempi kuin hien ja eltaantuneen ihon rasvan haju. Ne eivät toki korvaa peseytymistä.

Sekään ei itse asiassa ole totta, että vasta nykyaikana oltaisiin peseydytty. Antiikin aikana ja vielä keskiajalla käytiin kylvyssä ja ainakin ihoa vasten olevat vaatekerrokset vaihdettiin usein. Keskiajan jälkeen ihmiset kertakaikkiaan lopettivat peseytymisen ja sitä alettiin pitää jopa haitallisena (peseytymisen kuviteltiin avaavan kehon kulkutaudeille). 1900-lukua lähestyttäessä hygieniaan alettiin taas kiinnittää enemmän huomiota.

Nykyajan länsimaissa tietysti myös peseytymismahdollisuudet ovat paremmat kuin koskaan. Lämmintä vettä tulee suihkun hanasta eikä sitä tarvitse enää kaivosta selkä vääränä raahata ja lämmittää. Peseytymättömyys onkin usein ollut ihan olosuhteidenkin sanelemaa. Siksi ihmettelenkin, miksi joku nykyään haluaa olla likaisena kun ei tosiaan enää ole pakko.

Vierailija
35/83 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies37v kirjoitti:

En minäkään sitä ymmärrä tätä nykyistä intoa peseytyä ja vaihtaa vaatteita. Ei sitä ennenkään koko ajan oltu peseydytty tai vaihdettu koko ajan vaatteita, mutta ihan hyvin tultiin toimeen. Minä peseydyn ja vaihdan päälleni puhtaat vaatteet kahden viikon välein, mutta silti ihmiset valittavat, että minä muka haisen. Entä sitten? Haisevathan hekin deodorantille ja hajuvedelle.

Ennen ihmiset olivat tottuneet siihen hajuun ja likaan kun juuri kukaan ei peseytynyt. Se ei kylläkään ole totta, että hajut eivät yhtään olisi häirinneet. 1700-luvulla jolloin henkilökohtaisen hygienian laiminlyöminen oli ehkä huipussaan, käytettiin toisaalta valtavasti hajuvesiä peittämään ikäviä lemahduksia. Kun itsekin viittasit hajuvesiin ja deodorantteihin, niin useimpien mielestä niiden haju on kuitenkin parempi kuin hien ja eltaantuneen ihon rasvan haju. Ne eivät toki korvaa peseytymistä.

Sekään ei itse asiassa ole totta, että vasta nykyaikana oltaisiin peseydytty. Antiikin aikana ja vielä keskiajalla käytiin kylvyssä ja ainakin ihoa vasten olevat vaatekerrokset vaihdettiin usein. Keskiajan jälkeen ihmiset kertakaikkiaan lopettivat peseytymisen ja sitä alettiin pitää jopa haitallisena (peseytymisen kuviteltiin avaavan kehon kulkutaudeille). 1900-lukua lähestyttäessä hygieniaan alettiin taas kiinnittää enemmän huomiota.

Nykyajan länsimaissa tietysti myös peseytymismahdollisuudet ovat paremmat kuin koskaan. Lämmintä vettä tulee suihkun hanasta eikä sitä tarvitse enää kaivosta selkä vääränä raahata ja lämmittää. Peseytymättömyys onkin usein ollut ihan olosuhteidenkin sanelemaa. Siksi ihmettelenkin, miksi joku nykyään haluaa olla likaisena kun ei tosiaan enää ole pakko.

Aivan totta, mutta onko vähän ylilyöntiä kuitenkin väittää ihmistä likaiseksi, jos ei käy joka päivä suihkussa ja muka haisee joltain kissanpissalta ja mitä nyt vielä?

Vierailija
36/83 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka ette haise. Oletteko kysynyt muilta, haisetteko? Tunnen monia, jotka hokevat etteivät haise, vaikka haisevat. Eivät haista sitä enää, koska ovat aina siinä hajussaan. Monesti saa ihan tuulettamalla raikastaa asuntoaan näiden vierailujen jäljiltä ja kengät riisuttuaan tulee sellainen kissanpissanhaju välittömästi esiin. Mutta ei nämä ole moksiskaan.

On kumppani ja ihan varmasti kertoisi jos haisisi. Oletko itse sitten kysynyt näiltä haisuleilta haisevatko omasta mielestään, vai mistä tuon tiedät? Typerää muutenkin leimata käveleviksi haisukasoiksi, jos ei käy joka ikinen päivä suihkussa. Jotain rotia nyt.

Vierailija
37/83 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies37v kirjoitti:

Aivan totta, mutta onko vähän ylilyöntiä kuitenkin väittää ihmistä likaiseksi, jos ei käy joka päivä suihkussa ja muka haisee joltain kissanpissalta ja mitä nyt vielä?

On täysin riippuvainen ihmisestä. Niin kuin on jo moneen kertaan tässä ketjussa todettu, niin ihmiset reagoivat eri tavoilla ulkoisiin ärsykkeisiin. Oli se sitten joku ääni tai haju. Ja jos jonkun mielestä ihminen haisee kissanpissalta, jos ei ole kahteen päivään käynyt suihkussa, niin joko siitä sanoo sille toiselle tai sitten pyrkii välttämään yhdessäoloa sen toisen kanssa.

Vierailija
38/83 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hlv!

Vierailija
39/83 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai, että oikein lääkäritkin ovat sitä mieltä? Mitähän minulle nyt tapahtuu kun en kuuraa alapäätäni joka päivä?

Millaista likaa genitaaleihin menee 24 tunnin välein? Leivänmurusia, pölyä vai mitä _likaa_? Ei minun kumppanini erityisesti huomaa olenko peseytynyt vai ei, emme kulje nenä toisen perseessä kuin koirat. Jos on seksiä niin vallanhyvin on onnistunut. Myös suuseksi.

Vierailija
40/83 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies37v kirjoitti:

Ei muuten tultu toimeen "ihan hyvin". Jatkuvasti kaatui porukkaa milloin mihinkin kulkutautiin, ripuliin ja tulehdukseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme