Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joillekin ei mene jakeluun ihmisten erilaisuus mitä tulee hygienaan (hajut)?

Vierailija
26.03.2019 |

Käyn itse kahdesti viikossa suihkussa, sukkia voin pitää kaksi ehkä kolmekin päivää samoja riippuen materiaalista ja kengistä. T-paita menee lähes viikon sama jos pitää yön erillistä yöpaitaa tai ei paitaa ollenkaan. Olen mies enkä esimerkiksi kuuraa vehkeitäni juuri harjalla nahan alta (yleinen vaatimus miehelle?) vaan joka toinen pesu saattaa olla lämpöisellä vedellä huuhtelu, ainakin jos käyn suihkussa/saunassa useammin kuin 2 krt/vko.

Miten näille hikiperseille on mahdotonta hyväksyä ihmisten erilaisuus? Suuri osa varsinkin naisista, pitää _erikoisena_ sitä ettei peseydytä jatkuvasti eli minimissään 24 tunnin välein. Mikä taas pidän sitä poikkeavana, että on suihkuteltava jopa yön jälkeen toistamiseen per vuorokausi, että voi lähteä töihin. Kannattaisiko tarkistaa elämäntavat jos noin pitää tehdä?

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukin tavallaan. Itse käyn kaksi kertaa päivässä suihkussa: aamulla pakko, sillä muuten hiukset on kuin linnunpesä, niitä ei saa kuin pesemällä kuriin. Etenkin, kun illalla urheilun jälkeen en pese hiuksia, käyn suihkussa ja pesen hiet pois, mutta en kastele hiuksia. Onneksi en yleensä edes hikoa päästäni.

Itselläni on niin herkkä hajuaisti, etten kestä haisevia ihmisiä lähelläni, eikä tulisi mieleenkään harrastaa seksiä miehen kanssa, joka käy suihkussa kerran/kaksi viikossa. Mutta onneksi on naisia, jotka lienevät samanlaisia ja haisutelkoot he yhdessä, kunhan pysyvät kaukana minusta. Joskus kaupan kassajonossa olen meinannut oksentaa, kun joku haisuli on ollut samassa jonossa. Kun tuohon pskan hajuun lisätään vielä tupakan käry, combo on ihan pistämätön ja ihmettelen, kuka sellaisen ihmisen lähelleen päästää...

Sanoo ihminen joka ei pese päätään urheilun jälkeen. Sinun mielestä jokaisen on käytävä päivittäin suihkussa, mutta silti sinun ei tarvitse pestä päätäisi EDES urheilun jälkeen! Melkoinen logiikka ja kaksinaismoralisti :)

Vierailija
62/83 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelmahan tässä on se, että itse totut hajuusi ja ehkä se kumppanikaan ei haista tai on tottunut. Mutta joidenkin toisten nenään saatat haista voimakkaastikin. Tuo omaan hajuun tottuminen on ihan tieteellisesti todistettu, aivot blokkaa sen pois koska se on aina/usein läsnä. Samoin myös ihmisten hajuaisti vaihtelee, esim. dementian ensimmäinen oire on se että hajuaisti heikkenee.

Mutta että... Ihmisten taipumus hikoilla ja haista, sekö ei yhtään vaihtele? Osasitko lukea ja sisäistää aloituksen kysymystä ollenkaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten näille hikiperseille on mahdotonta hyväksyä ihmisten erilaisuus?

Eikö sulle hikiperseelle ole opetettu normaaleja hygieniasääntöjä? On se uskomatonta, että näitä ihmisiä löytyy vielä nykypäivänäkin, jotka haisee metrien päähän, mutta heitä pitäisi jotenkin ymmärtää ja hyväksyä heidän erilaisuutensa = lian ja paskan haju. Kaupassa usein tulee vastaan ihmisiä, jotka haisee ihan järkyttävälle, melkein oksennus lentää. Tyhjältä hyllyväliltäkin haistaa, että se haisutyyppi on kulkenut tästä väliköstä.

Vierailija
64/83 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ap käy suihkussa 2 kertaa viikossa ja harrastaa seksiä päivittäin. Ei taida kovin kiihkeät aktit olla kun ei edes hiki tule, kummallekaan.

Vierailija
65/83 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset vaativat että suihkussa käytävä kahdesti päivässä ja pyykkikoneen pitää jyskyttää taukoamatta? Niin joo. Liansyönnistä pitää luopua kun lehmät pasgoo ja juo liikaa vettä mutta itsensä täytyy saada tuhlata vodaa ettei pimppi haiskahda ja pöksyt hohtaa kuin täysikuu.

Vierailija
66/83 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka ei kävisi joka päivä suihkussa, niin alapää pitää pestä joka päivä. Ihan molemmilla sukupuolilla. Tästä ovat lääkäritkin samaa mieltä. Sinne kertyy jo päivässä kaikenlaista.

Omaan likaan ja hajuun tottuu, joten vaikka sinä et huomaa, että genitaalisi ovat likaiset niin kumppanisi sen kyllä huomaa takuulla.

No ei se ihan noinkaan ole. Naisen sukuelimet ainakin ovat itseään puhdistavia, tästäkinhän oli kiistelyä jo toisaalla. Terveyden kannalta tuskin ainakaan paikkaansa pitää. Tietenkin jos se vaikka nyt seksiä harrastessa on muuten niin kauhea turn offi niin sitten.

No ei ole kyllä noinkaan. Naisen sukuelimet puhdistavat itsensä vain SISÄLTÄ!!! Ulko-osa pitää kyllä pestä sillä ei se maagisesti puhdistu itsekseen. Ja sinne vielä kerääntyy ne kaikki eritteet jotka keho on sisältä jo pois putsannut. Jos häpyhuulet omistaa eikä ole kaikkea ulkoista pois leikattu niin niiden väli on oikea paratiisi kaikelle muhimiselle. Että on tyhmää porukkaa...

Vierailija
67/83 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen itseni joka päivä etten haise. Jalkovälin kahdesti tai peräti kolmesti päivässä. Sillin haju ei miellytä.

Vierailija
68/83 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten näille hikiperseille on mahdotonta hyväksyä ihmisten erilaisuus?

Eikö sulle hikiperseelle ole opetettu normaaleja hygieniasääntöjä? On se uskomatonta, että näitä ihmisiä löytyy vielä nykypäivänäkin, jotka haisee metrien päähän, mutta heitä pitäisi jotenkin ymmärtää ja hyväksyä heidän erilaisuutensa = lian ja paskan haju. Kaupassa usein tulee vastaan ihmisiä, jotka haisee ihan järkyttävälle, melkein oksennus lentää. Tyhjältä hyllyväliltäkin haistaa, että se haisutyyppi on kulkenut tästä väliköstä.

Ei, minulle ei ole opetettu sellaista sääntöä että kaikkien on aina ja kaikissa oloissa käytävä 24h välein suihkussa saippuoitavana. Sellaiselle säännölle ei ole mitään järkevää perustetta.

Uskon, että olet joskus haistanut pahanhajuisen henkilön mutta sinäkö todella väität että henkilö joka ei haise pahalta, on käynyt kuurauksessa 24h sisään? Miten sekaisin te hygieniahullut olette?

Vierailija
69/83 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ap käy suihkussa 2 kertaa viikossa ja harrastaa seksiä päivittäin. Ei taida kovin kiihkeät aktit olla kun ei edes hiki tule, kummallekaan.

Tavanomaisessa seksisuorituksessa minulla ei hiki tule, niin huonokuntoinen en ole.

Vierailija
70/83 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovimies kirjoitti:

Naiset vaativat että suihkussa käytävä kahdesti päivässä ja pyykkikoneen pitää jyskyttää taukoamatta? Niin joo. Liansyönnistä pitää luopua kun lehmät pasgoo ja juo liikaa vettä mutta itsensä täytyy saada tuhlata vodaa ettei pimppi haiskahda ja pöksyt hohtaa kuin täysikuu.

Jaa-a, luulenpa ettet sinäkään nimimerkki Sovimies tuntisi vetoa naiseen jonka "pimppi haiskahtaa". Voithan sinä toivoa, että naiset alkaisivat laiminlyödä intiimihygieniaansa, mutta veikkaisin ettet olisi kovin tyytyväinen lopputulokseen.

Vierailija
71/83 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä asiakaspalveluammatissa ja kohtaan päivittäin satoja ihmisiä. Osa ihmisistä haisee, siis todella haisee pahalle, pesemättömälle, hielle ja se ihmisihon lian haju mikä hohkaa vaatteista läpi on oksettava. Tiedän mikä se haju on, koska omat vaatteet haisee ihan samalta ja haisen itsekin, jos en peseydy. Olen joskus reissannut useamman vuorokauden putkeen siten, että ei ole ollut mahdollisuutta kuin pikaisesti käsisuhkulla pestä itseä niin tiedän. Joo-o, haju on "luonnollinen", mutta oksettava.

Pikaiseen suihkuun menee pari minuuttia ja saippuoinnin tms. ajaksi aina hanat kiinni. Ei se luontoa tuhoa. Vedellä lotraaminen ei ole välttämätöntä hygienian kannalta. Itse hommaan erilaisia luonnon raaka-aineista tehtyjä palasaippuoita ja niillä pesen itseni. Ei turhaa muovia, ei tuhoa luontoa eikä tule hajuja. Uskon, että nämä haisulit on vaan laiskoja ja siihen omaan haisemiseen tottuneita. Hygienia on itsestä välittämistä ja muiden ihmisten huomiointia.

Vierailija
72/83 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sovimies kirjoitti:

Jaa-a, luulenpa ettet sinäkään nimimerkki Sovimies tuntisi vetoa naiseen jonka "pimppi haiskahtaa". Voithan sinä toivoa, että naiset alkaisivat laiminlyödä intiimihygieniaansa, mutta veikkaisin ettet olisi kovin tyytyväinen lopputulokseen.

Hehee, kyllä oli helppo ja halpa vastaus alkaa piikitellä panopuuhista. Mikset tee ilmastotekoa ja anna pimpin haista? Voit tietty väittää ettei se mitään vaikuta jos sinä yksin jätät kolmen vartin suihkut hoitamatta. Mutta ei sekään jos minä jätän pihvit syömättä sitten mitään vaikuta.

Vierailija
73/83 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovimies kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sovimies kirjoitti:

Hehee, kyllä oli helppo ja halpa vastaus alkaa piikitellä panopuuhista. Mikset tee ilmastotekoa ja anna pimpin haista? Voit tietty väittää ettei se mitään vaikuta jos sinä yksin jätät kolmen vartin suihkut hoitamatta. Mutta ei sekään jos minä jätän pihvit syömättä sitten mitään vaikuta.

Hehee vaan, kun kirjoittaa tietynlaisen tekstin ei tarvitse ihmetellä jos saa samanlaisen vastauksen. Minulla ei ole tähänkään asti ollut tapana käyttää peseytymiseen kolmea varttia kerralla eikä ole suurimmalla osalla muistakaan naisista. Vaihtoehtoja on siis muitakin kuin läträtä suihkussa lähes tunnin tai antaa haista. Minkä jokainen todellisuudessa kiinni oleva toki tajuaakin.

Vierailija
74/83 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

rtyery kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä on kullakin oma ominaishajunsa. Ja se on ihan luonnonvalintaa, et mistä hajusta kukin tykkää. Tuskin kukaan kylläkään tykkää, et käy vain kerran viikossa suihkussa, mut muuten. Mä rakastan sitä mun miehen tuoksua kun hän tulee töistä hikisenä kotiin. Mut kyllä mä haluan, että ennen seksiä silti käydään pesulla:)

Onpa mukavaa seksiä kun ensi pitää suorittaa peseytyminen. :)

Jep. Ennen ja jälkeen:)

Huh, mikä erotiikantappaja. Kas kun ilkeät ollenkaan.

Hmm. Olen eri, mutta ihan oikeasti muuta vaihtoehtoa ei minulla ole, jos haluan välttää virtsatietulehduksen - ja se tulee kaikesta huolimatta silti joskus. Siis, joko erotiikantappopesut puolin ja toisin, tai ei lainkaan seksiä.  :-/

Vierailija
75/83 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On epäkohteliasta haista töissä hieltä tai muilta eritteiltä. Tuskin itsekään arvostaisit, jos naiset eivät peseytyisi kunnolla kuukautisten aikaan ja haisisivat töissä / julkisilla paikoilla elähtäneeltä menkkavereltä.

Minulla on työkaverina nykyajan luolamies, joka ei ilmeisesti ole koskaan kuullutkaan suihkusta tai hammasharjoista. Hän myöskin raapia kihnuttaa itseään apinan raivolla aiheuttaen niin kamalaa ääntä, että mieleni tekisi työntää veitset korviini. Ruokatauot ovat myös yhtä helvettiä gorillan maiskutusääniä kuunnellessa. Hänellä on myös ihastuttava tapa juoda vettä suoraan pullosta pitäen äärimmäisen kovaa KLUNK KLUNK -ääntä.

Olisi kiva jos ihmiset yrittäisivät ottaa toiset huomioon niin työelämässä kuin muussakin arjessa. Pyydän ihmiset, käykää suihkussa ja vaihtakaa alusvaatteenne. Hampaatkin olisi fiksua pitää kunnossa.

Vierailija
76/83 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä asiakaspalveluammatissa ja kohtaan päivittäin satoja ihmisiä. Osa ihmisistä haisee, siis todella haisee pahalle, pesemättömälle, hielle ja se ihmisihon lian haju mikä hohkaa vaatteista läpi on oksettava. Tiedän mikä se haju on, koska omat vaatteet haisee ihan samalta ja haisen itsekin, jos en peseydy. Olen joskus reissannut useamman vuorokauden putkeen siten, että ei ole ollut mahdollisuutta kuin pikaisesti käsisuhkulla pestä itseä niin tiedän. Joo-o, haju on "luonnollinen", mutta oksettava.

Pikaiseen suihkuun menee pari minuuttia ja saippuoinnin tms. ajaksi aina hanat kiinni. Ei se luontoa tuhoa. Vedellä lotraaminen ei ole välttämätöntä hygienian kannalta. Itse hommaan erilaisia luonnon raaka-aineista tehtyjä palasaippuoita ja niillä pesen itseni. Ei turhaa muovia, ei tuhoa luontoa eikä tule hajuja. Uskon, että nämä haisulit on vaan laiskoja ja siihen omaan haisemiseen tottuneita. Hygienia on itsestä välittämistä ja muiden ihmisten huomiointia.

Ja tämän perusteella sinä olet ihan varma, että jokainen haiseen kuvottavalle jos ei käy jokapäivä suihkussa + vaihda vaatteita?

Vierailija
77/83 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tämän perusteella sinä olet ihan varma, että jokainen haiseen kuvottavalle jos ei käy jokapäivä suihkussa + vaihda vaatteita?

Melko varma olen kyllä. Haiseminen johtuu bakteereista. Bakteerit pääsee lisääntymään kun ei peseydy. Omaa hajua ja haisemista ei itse haista, koska siihen tottuu. En tiedä, miksi joku haluaisi olla peseytymättä, kun nykyaikana on niin helppoja,nopeita ja ympäristöystävällisiä tapoja hoitaa asia. Mutta jos joku nimenomaan haluaa haista ja olla likainen, niin eipä sille asialle oikein voi mitään. Kunhan ei sitten myöhemmin uhriudu ja hauku kaikkia naisia, kun saa pakkeja koska haisee.

Vierailija
78/83 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melko varma olen kyllä. Haiseminen johtuu bakteereista. Bakteerit pääsee lisääntymään kun ei peseydy. Omaa hajua ja haisemista ei itse haista, koska siihen tottuu. En tiedä, miksi joku haluaisi olla peseytymättä, kun nykyaikana on niin helppoja,nopeita ja ympäristöystävällisiä tapoja hoitaa asia. Mutta jos joku nimenomaan haluaa haista ja olla likainen, niin eipä sille asialle oikein voi mitään. Kunhan ei sitten myöhemmin uhriudu ja hauku kaikkia naisia, kun saa pakkeja koska haisee.

Osaatko perustella miksi se pätee, että "toisilla on tarkempi hajuaisti", mutta se EI päde teille kontrollisfriikeille, että "toiset hikoavat ja haisevat vähemmän kuin toiset"?

_Millä perusteella_ joka maailman ihminen alkaa haisemaan samaa tahtia edellisen pesun lopettamisen jälkeen?

Vierailija
79/83 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melko varma olen kyllä. Haiseminen johtuu bakteereista. Bakteerit pääsee lisääntymään kun ei peseydy.

"kun ei peseydy"

Missä vaiheessa on sanottu, että ei peseydytä ollenkaan?

Vierailija
80/83 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän harva on ylipäätään myöntänyt, että ihmisissä voisi olla eroja. Samasta muotista kai ollaan...

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi