Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joillekin ei mene jakeluun ihmisten erilaisuus mitä tulee hygienaan (hajut)?

Vierailija
26.03.2019 |

Käyn itse kahdesti viikossa suihkussa, sukkia voin pitää kaksi ehkä kolmekin päivää samoja riippuen materiaalista ja kengistä. T-paita menee lähes viikon sama jos pitää yön erillistä yöpaitaa tai ei paitaa ollenkaan. Olen mies enkä esimerkiksi kuuraa vehkeitäni juuri harjalla nahan alta (yleinen vaatimus miehelle?) vaan joka toinen pesu saattaa olla lämpöisellä vedellä huuhtelu, ainakin jos käyn suihkussa/saunassa useammin kuin 2 krt/vko.

Miten näille hikiperseille on mahdotonta hyväksyä ihmisten erilaisuus? Suuri osa varsinkin naisista, pitää _erikoisena_ sitä ettei peseydytä jatkuvasti eli minimissään 24 tunnin välein. Mikä taas pidän sitä poikkeavana, että on suihkuteltava jopa yön jälkeen toistamiseen per vuorokausi, että voi lähteä töihin. Kannattaisiko tarkistaa elämäntavat jos noin pitää tehdä?

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies37v kirjoitti:

En minäkään sitä ymmärrä tätä nykyistä intoa peseytyä ja vaihtaa vaatteita. Ei sitä ennenkään koko ajan oltu peseydytty tai vaihdettu koko ajan vaatteita, mutta ihan hyvin tultiin toimeen. Minä peseydyn ja vaihdan päälleni puhtaat vaatteet kahden viikon välein, mutta silti ihmiset valittavat, että minä muka haisen. Entä sitten? Haisevathan hekin deodorantille ja hajuvedelle.

Ennen ihmiset olivat tottuneet siihen hajuun ja likaan kun juuri kukaan ei peseytynyt. Se ei kylläkään ole totta, että hajut eivät yhtään olisi häirinneet. 1700-luvulla jolloin henkilökohtaisen hygienian laiminlyöminen oli ehkä huipussaan, käytettiin toisaalta valtavasti hajuvesiä peittämään ikäviä lemahduksia. Kun itsekin viittasit hajuvesiin ja deodorantteihin, niin useimpien mielestä niiden haju on kuitenkin parempi kuin hien ja eltaantuneen ihon rasvan haju. Ne eivät toki korvaa peseytymistä.

Sekään ei itse asiassa ole totta, että vasta nykyaikana oltaisiin peseydytty. Antiikin aikana ja vielä keskiajalla käytiin kylvyssä ja ainakin ihoa vasten olevat vaatekerrokset vaihdettiin usein. Keskiajan jälkeen ihmiset kertakaikkiaan lopettivat peseytymisen ja sitä alettiin pitää jopa haitallisena (peseytymisen kuviteltiin avaavan kehon kulkutaudeille). 1900-lukua lähestyttäessä hygieniaan alettiin taas kiinnittää enemmän huomiota.

Nykyajan länsimaissa tietysti myös peseytymismahdollisuudet ovat paremmat kuin koskaan. Lämmintä vettä tulee suihkun hanasta eikä sitä tarvitse enää kaivosta selkä vääränä raahata ja lämmittää. Peseytymättömyys onkin usein ollut ihan olosuhteidenkin sanelemaa. Siksi ihmettelenkin, miksi joku nykyään haluaa olla likaisena kun ei tosiaan enää ole pakko.

Aivan totta, mutta onko vähän ylilyöntiä kuitenkin väittää ihmistä likaiseksi, jos ei käy joka päivä suihkussa ja muka haisee joltain kissanpissalta ja mitä nyt vielä?

Vastasin henkilölle joka sanoi peseytyvänsä kahden viikon välein. Ei se toki ole sama kuin jopa vuosien peseytymättömyys mitä joskus on harrastettu, mutta kyllä ihminen on jo likainen jos peseytymisen väli on kaksi viikkoa. Hiki haisee voimakkaasti ainakin. Ja jos ei edes intiimejä paikkoja pese tuon useammin niin, niin, en oikeastaan viitsi alkaa tähän sitä kuvailemaan.

Vierailija
42/83 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vehje pestään nahan alta eikä taatusti kukaan sitä harjaa. Muhun pääsee vain puhdas vehje. Ei suihkussa tarvii ihan joka päivä käydä mutta aika lailla sen verran. Eikö sulle mene jakeluun ihmisten erilaisuus että me jotkut tykätään puhtaudesta sua enemmän?

Äiti kuuriharjaa pojan röpöstykset, laittaa kondomin ja läpsäisee menehän jatkamaan sukua.

Eikö se kondomi aika tehokkaasti estä sen suvun jatkamisen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka ei kävisi joka päivä suihkussa, niin alapää pitää pestä joka päivä. Ihan molemmilla sukupuolilla. Tästä ovat lääkäritkin samaa mieltä. Sinne kertyy jo päivässä kaikenlaista.

Omaan likaan ja hajuun tottuu, joten vaikka sinä et huomaa, että genitaalisi ovat likaiset niin kumppanisi sen kyllä huomaa takuulla.

Vai, että oikein lääkäritkin ovat sitä mieltä? Mitähän minulle nyt tapahtuu kun en kuuraa alapäätäni joka päivä?

Millaista likaa genitaaleihin menee 24 tunnin välein? Leivänmurusia, pölyä vai mitä _likaa_? Ei minun kumppanini erityisesti huomaa olenko peseytynyt vai ei, emme kulje nenä toisen perseessä kuin koirat. Jos on seksiä niin vallanhyvin on onnistunut. Myös suuseksi.

Siellä on niitä omia eritteitäsi. Ne siellä haisevat. Kumppanisi ei ehkä kehtaa sinulle tästä sanoa.

Vierailija
44/83 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka ei kävisi joka päivä suihkussa, niin alapää pitää pestä joka päivä. Ihan molemmilla sukupuolilla. Tästä ovat lääkäritkin samaa mieltä. Sinne kertyy jo päivässä kaikenlaista.

Omaan likaan ja hajuun tottuu, joten vaikka sinä et huomaa, että genitaalisi ovat likaiset niin kumppanisi sen kyllä huomaa takuulla.

No ei se ihan noinkaan ole. Naisen sukuelimet ainakin ovat itseään puhdistavia, tästäkinhän oli kiistelyä jo toisaalla. Terveyden kannalta tuskin ainakaan paikkaansa pitää. Tietenkin jos se vaikka nyt seksiä harrastessa on muuten niin kauhea turn offi niin sitten.

Palstamammojen mukaan naisen toosa on oltava karvaton ja saippualla kuurattu jotta seksiä ja naista voi sanoa laadukkaaksi. Luomukarvallinen nainen harvemmalla pesulla on auttamattomasti laaduton, haiseva ja epäeroottinen nainen joka tuskin saa (hyvää) miestä sänkyynsä!!

Vierailija
45/83 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai, että oikein lääkäritkin ovat sitä mieltä? Mitähän minulle nyt tapahtuu kun en kuuraa alapäätäni joka päivä?

Millaista likaa genitaaleihin menee 24 tunnin välein? Leivänmurusia, pölyä vai mitä _likaa_? Ei minun kumppanini erityisesti huomaa olenko peseytynyt vai ei, emme kulje nenä toisen perseessä kuin koirat. Jos on seksiä niin vallanhyvin on onnistunut. Myös suuseksi.

Kysytkö tosissasi tätä? Sun pikkuhousut/kalsarit tuoksuu siis ihan puhtaalta päivän käytön jälkeen? Kyllä niissä haisee hiki/valkovuoto/veri/pissa. Ja miehillä hiki/pissa.

Vierailija
46/83 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin tavallaan. Itse käyn kaksi kertaa päivässä suihkussa: aamulla pakko, sillä muuten hiukset on kuin linnunpesä, niitä ei saa kuin pesemällä kuriin. Etenkin, kun illalla urheilun jälkeen en pese hiuksia, käyn suihkussa ja pesen hiet pois, mutta en kastele hiuksia. Onneksi en yleensä edes hikoa päästäni.

Itselläni on niin herkkä hajuaisti, etten kestä haisevia ihmisiä lähelläni, eikä tulisi mieleenkään harrastaa seksiä miehen kanssa, joka käy suihkussa kerran/kaksi viikossa. Mutta onneksi on naisia, jotka lienevät samanlaisia ja haisutelkoot he yhdessä, kunhan pysyvät kaukana minusta. Joskus kaupan kassajonossa olen meinannut oksentaa, kun joku haisuli on ollut samassa jonossa. Kun tuohon pskan hajuun lisätään vielä tupakan käry, combo on ihan pistämätön ja ihmettelen, kuka sellaisen ihmisen lähelleen päästää...

Vierailija
47/83 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan todella olla, ettet juuri sinä hikoile tai hikesi ei ainakaan haise voimakkaasti. Moni mies kuitenkin haisee väkevältä hieltä, jos ei pese kainaloitaan ja jalkojaan päivittäin.

Jos ja kun käyt vessassa asioilla päivittäin, alat kyllä haista, ellet peseydy. Minulle toisen likainen alapää aiheuttaa yökkäysrefleksin, jolle en voi mitään, joten intiimi kanssakäyminen haisevan miehen kanssa olisi vastenmielistä.

Väität siis sivullisista ihmisistä tunnistavasi sen joka ei ole pessyt itseään 24 tunnin sisään ja sen joka on, siten että molemmat ovat "käyneet asioillaan"? Millä todennäköisyydellä luulet tunnistavasi heidät?

Vierailija
48/83 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies37v kirjoitti:

En minäkään sitä ymmärrä tätä nykyistä intoa peseytyä ja vaihtaa vaatteita. Ei sitä ennenkään koko ajan oltu peseydytty tai vaihdettu koko ajan vaatteita, mutta ihan hyvin tultiin toimeen. Minä peseydyn ja vaihdan päälleni puhtaat vaatteet kahden viikon välein, mutta silti ihmiset valittavat, että minä muka haisen. Entä sitten? Haisevathan hekin deodorantille ja hajuvedelle.

Ei muuten tultu toimeen "ihan hyvin". Jatkuvasti kaatui porukkaa milloin mihinkin kulkutautiin, ripuliin ja tulehdukseen.

Voi jumalan helvetti sentään. Nytkö ihan oikeasti verrataan jo tätä siihen, että kulkutauti tappaa, kun suihku jää välistä? Aivopestyä porukkaa totisesti. Luin tutkimuksen, jonka mukaan kerran suihkussa käynti riittää terveyden kannalta.

Vierailija
49/83 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän jokainen ymmärrä, että peseytymistarve ja -halu vaihtelevat jopa samalla ihmisellä. Ei huonon hygienian ällönä pitäminen tarkoita, ettei ymmärtäisi asiaa. Kukaan ei pohdi: "Miten naapuri aina haisee niin järkyltä, vaikka ihan samalla tavalla varmasti peseytyy kuin minäkin?" Kyllä se naapuri haisee hygienian laiminlyönnin takia. Jos se on hänelle ok, niin siitä vaan. Menee yksilönvapauden piiriin. Turha oman valinnan seurauksia on sen kummemmin ihmetellä. Ihan varmasti väki pitää hajuvälin, jos suinkin voi, ja nyrpistää nenäänsä. Nenän nyrpistäminen on eläimellinen refleksi pienentää ilmatietä saastuneen ja terveydelle mahdollisesti haitallisen ilman sisäänpääsyn minimoimiseksi.

Vierailija
50/83 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies37v kirjoitti:

Ei muuten tultu toimeen "ihan hyvin". Jatkuvasti kaatui porukkaa milloin mihinkin kulkutautiin, ripuliin ja tulehdukseen.

Voi jumalan helvetti sentään. Nytkö ihan oikeasti verrataan jo tätä siihen, että kulkutauti tappaa, kun suihku jää välistä? Aivopestyä porukkaa totisesti. Luin tutkimuksen, jonka mukaan kerran suihkussa käynti riittää terveyden kannalta.

Kerran viikossa siis, ei sentään kerran elämässä :D

Vierailija
51/83 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap todennäköisesti haisee niin pahalta, että lähellä oleminen tekee pahaa. 

Vierailija
52/83 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstalle on näköjään tullut uusi hullu. Huonon hygienian hullu.

Vierailija
53/83 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkänenät kärsiköön itse omasta yliherkkyydestään, ei se muiden ongelma ole. Samalla tavalla kuin muulla tavoin yliherkkien paapominen ei ole muiden tehtävä.

Itse käyn suihkussa joka toinen päivä ja hiukset pesen ehkä 2-3-kertaa viikossa sen mukaan miltä tuntuu. Jos joku pikku prinsessa Hygieniina on sitä mieltä että haisen, niin arvatkaa kiinnostaako.

Kaikessa voi vetää överiksi. Voinhan minäkin alkaa desinfioimaan itseäni kolme kertaa päivässä ja uimaan saippuassa ja sitten vikistä, kuin Hygieniina haisee liikaa ihmiseltä. Ja sitten Hygieniina voisi todeta, että eipä kuule kiinnosta. Paitsi että hän on tietenkin neuroottista sorttia ja alkaa desinfioimaan itsensä 4 kertaa päivässä.

Vierailija
54/83 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmahan tässä on se, että itse totut hajuusi ja ehkä se kumppanikaan ei haista tai on tottunut. Mutta joidenkin toisten nenään saatat haista voimakkaastikin. Tuo omaan hajuun tottuminen on ihan tieteellisesti todistettu, aivot blokkaa sen pois koska se on aina/usein läsnä. Samoin myös ihmisten hajuaisti vaihtelee, esim. dementian ensimmäinen oire on se että hajuaisti heikkenee.

Vierailija
55/83 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän jokainen ymmärrä, että peseytymistarve ja -halu vaihtelevat jopa samalla ihmisellä. Ei huonon hygienian ällönä pitäminen tarkoita, ettei ymmärtäisi asiaa. Kukaan ei pohdi: "Miten naapuri aina haisee niin järkyltä, vaikka ihan samalla tavalla varmasti peseytyy kuin minäkin?" Kyllä se naapuri haisee hygienian laiminlyönnin takia. Jos se on hänelle ok, niin siitä vaan. Menee yksilönvapauden piiriin. Turha oman valinnan seurauksia on sen kummemmin ihmetellä. Ihan varmasti väki pitää hajuvälin, jos suinkin voi, ja nyrpistää nenäänsä. Nenän nyrpistäminen on eläimellinen refleksi pienentää ilmatietä saastuneen ja terveydelle mahdollisesti haitallisen ilman sisäänpääsyn minimoimiseksi.

Nimenomaan laiminlyö. Varmastikaan kenestäkään ei ole kiva, jos joku oikeasti haisee kammottavalle ja sille on usein syynsä. Tätä ihme kauhistelua toisten tavoista, jotka eivät päälle päin näy mitenkään minä taas en tajua. Vaikka itsellä onkin neuroosi käydä se kolme kertaa suihkussa, niin ei se automaattisesti muista tee oksettavia paskalle haisevia likaläjiä, jos ei samaa tee. Tässä se pointti nyt onkin. Täällä vaan tuntuu olevan kova halu todistella, että varmasti olet oksettava hajukasa, jota kukaan ei lähelleen halua, kun et vaihda joka päivä paitaasi. Eikä muuta vaihtoehtoa ole. 

Vierailija
56/83 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka ette haise. Oletteko kysynyt muilta, haisetteko? Tunnen monia, jotka hokevat etteivät haise, vaikka haisevat. Eivät haista sitä enää, koska ovat aina siinä hajussaan. Monesti saa ihan tuulettamalla raikastaa asuntoaan näiden vierailujen jäljiltä ja kengät riisuttuaan tulee sellainen kissanpissanhaju välittömästi esiin. Mutta ei nämä ole moksiskaan.

Haistan kyllä, jos jostain syystä pääsen tavallista likaisemmaksi. Ja eiköhän tuo kumppanikin huomauttaisi kun seksiäkin on päivittäin.

Vierailija
57/83 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä on kullakin oma ominaishajunsa. Ja se on ihan luonnonvalintaa, et mistä hajusta kukin tykkää. Tuskin kukaan kylläkään tykkää, et käy vain kerran viikossa suihkussa, mut muuten. Mä rakastan sitä mun miehen tuoksua kun hän tulee töistä hikisenä kotiin. Mut kyllä mä haluan, että ennen seksiä silti käydään pesulla:)

Onpa mukavaa seksiä kun ensi pitää suorittaa peseytyminen. :)

Jep. Ennen ja jälkeen:)

Huh, mikä erotiikantappaja. Kas kun ilkeät ollenkaan.

Vierailija
58/83 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies37v kirjoitti:

Ennen ihmiset olivat tottuneet siihen hajuun ja likaan kun juuri kukaan ei peseytynyt. Se ei kylläkään ole totta, että hajut eivät yhtään olisi häirinneet. 1700-luvulla jolloin henkilökohtaisen hygienian laiminlyöminen oli ehkä huipussaan, käytettiin toisaalta valtavasti hajuvesiä peittämään ikäviä lemahduksia. Kun itsekin viittasit hajuvesiin ja deodorantteihin, niin useimpien mielestä niiden haju on kuitenkin parempi kuin hien ja eltaantuneen ihon rasvan haju. Ne eivät toki korvaa peseytymistä.

Sekään ei itse asiassa ole totta, että vasta nykyaikana oltaisiin peseydytty. Antiikin aikana ja vielä keskiajalla käytiin kylvyssä ja ainakin ihoa vasten olevat vaatekerrokset vaihdettiin usein. Keskiajan jälkeen ihmiset kertakaikkiaan lopettivat peseytymisen ja sitä alettiin pitää jopa haitallisena (peseytymisen kuviteltiin avaavan kehon kulkutaudeille). 1900-lukua lähestyttäessä hygieniaan alettiin taas kiinnittää enemmän huomiota.

Nykyajan länsimaissa tietysti myös peseytymismahdollisuudet ovat paremmat kuin koskaan. Lämmintä vettä tulee suihkun hanasta eikä sitä tarvitse enää kaivosta selkä vääränä raahata ja lämmittää. Peseytymättömyys onkin usein ollut ihan olosuhteidenkin sanelemaa. Siksi ihmettelenkin, miksi joku nykyään haluaa olla likaisena kun ei tosiaan enää ole pakko.

Aivan totta, mutta onko vähän ylilyöntiä kuitenkin väittää ihmistä likaiseksi, jos ei käy joka päivä suihkussa ja muka haisee joltain kissanpissalta ja mitä nyt vielä?

On täysin riippuvainen ihmisestä. Niin kuin on jo moneen kertaan tässä ketjussa todettu, niin ihmiset reagoivat eri tavoilla ulkoisiin ärsykkeisiin. Oli se sitten joku ääni tai haju. Ja jos jonkun mielestä ihminen haisee kissanpissalta, jos ei ole kahteen päivään käynyt suihkussa, niin joko siitä sanoo sille toiselle tai sitten pyrkii välttämään yhdessäoloa sen toisen kanssa.

Tai menee lääkäriin. Olemattomien hajujen haistaminen on merkki aivokasvaimesta. Tai kenties haisee ihan itse.

Vierailija
59/83 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysytkö tosissasi tätä? Sun pikkuhousut/kalsarit tuoksuu siis ihan puhtaalta päivän käytön jälkeen? Kyllä niissä haisee hiki/valkovuoto/veri/pissa. Ja miehillä hiki/pissa.

Voisiko olla niin, että sinä et päätä sitä että mikä kenenkin pöksyissä haisee? Sitä kun et voi tietää, vain omista hajuistasi olet tietoinen. Jotkut varmaan haisevat niin paljon, että projisoivat samaa ongelmaa kaikkiin muihinkin samalla kun hinkkaavat itseään neuroottisesti.

Vierailija
60/83 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Sen uskon, että vastapesty pesuaineen hajuinen pyykki ja käytetty alushousu haisee erilaiselta kun ne tunkee naamaan kiinni mutta niinku "in real life", paljonko meinaat että käytännössä on eroa ihmisen hajuissa tuon takia? Oikeastiko te kuljette nenä toisen anuksessa kiinni?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme