Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä sai työhaastattelussa toivomaan että et saa paikkaa?

Vierailija
25.03.2019 |

Itellä on kokemus että joskus työhaastattelun jälkeen toivoo saavansa "Kiitämme mielenkiinnostanne mutta..." -kirjeen.
Eräässä firmassa oli puitteet niin vanhanaikaiset, siis jostain 80-luvulta, ja tuli tunne että tässä firmassa muutenkin asiat junnaa. Valitettavasti pääsin työkokeiluun (säästivät siis rahaa, olin ammattitaitoinen työharjoittelussa) ja ensivaikutelma piti paikkansa. Firma säästi ihan joka asiassa, ja oli hyvin hierarkinen ja jäykkä. Join kakkukahvit kun se pesti loppui.

Toisen kerran tunne tuli haastattelijasta (tulevasta pomosta). En onneksi saanut paikkaa, mutta olen nykyisen työn suhteen häneen välillä yhteydessä. Vaikutti erittäin nipolta, joka pomottaa minkä ehtii. Haastattelun kysymyksetkin ärsytti, kysyi mm. olenko siisti työpisteelläni; miltä autoni näyttää sisältä jos hän menee sitä katsomaan. Ärsytti siksi että autoani käyttää muutkin kuin minä (=lapset) ja auton siisteys antaa vain viitettä omasta siisteydestäni. Henkilö joka hommaan valittiin oli korkeammin koulutettu, eikä minua harmittanut lainkaan että en saanut paikkaa.

Kommentit (848)

Vierailija
841/848 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun siellä olisi oikeasti joutunut tekemään töitä eikä näyttänyt olevan mitään paikkaa minne voisi piiloutua somettamaan.

Vierailija
842/848 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran jouduin haastatteluun firmaan joka sijaitsi tosi epämiellyttävällä pienteollisuusalueella ja toimistokin oli jotenkin tosi kulahtanut, neukkarin kalustuksena jonkun vanha kolhiintununut ruokailuryhmä 70-luvulta ym.

Kerrankin ei haastattelu juurikaan jännittänyt ja kerroin vapautuneesti myös omista (heidän näkökulmastaan) huonoista puolistani: ei autoa, ei ajokorttia, ei projektinjohtokokemusta, tarkka mutta siksi hidas työntekijä jne.

Yllätys oli melkoinen kun valitsivat minut. Olin kuulemma ainut rehellisen oloinen hakija. Muut olivat kehuneet itseään ylettömästi ja liioitelleet tai suorastaan valehdelleet työkokemuksestaan.

Ihan hyvä työpaikka oli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
843/848 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

18-vuotiaana hain kesätöitä yhteystietoyrityksestä, joka olisi siis ollut puhelimeen vastaamista ja tietojen antamista asiakkaille. Haastattelussa oli kaksi miestä, toinen nuori ja toinen vanhempi mies. Jo ennen varsinaisen haastattelun alkamista nuorempi mies mainosti virnistellen, että hänellä on omakin firma ja siihen etsii työntekijää. Haastattelussa vanhempi kyseli olenko herkkä ja itkenkö helposti, kun asiakkaat voivat olla ilkeitäkin, johon vastasin että tietyissä tilanteissa olen. Haastattelun jälkeen nuorempi haastattelija soitti, etten saanut paikkaa herkkyyteni vuoksi (mikä oli ihan ok jälkikäteen ajateltuna), mutta alkoi mainostamaan uudestaan omaa yritystään ja kertoi haluavansa minut sinne töihin. Ei kertonut mitä työ sisältää, olisi pitänyt tulla vain haastatteluun. Keksin hätävalheen, että olen saanut toisesta työpaikasta kesätyötarjouksen. Vielä tänäkin päivänä mietityttää mitähän se toinen työ olisi sisältänyt, kun se

No puhelinmyyntiähän se olis ollut.

Vierailija
844/848 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

100%varma varoitusmerkki työtehtävien ja toimenkuvasta puhuttaessa:

"meillä kaikki sitte tekee kaikkea"

(  Juokse. )

Olen nyt tällaisessa työpaikassa. Kaikki asiat pitäisi osata ja ehtiä, mutta kukaan ei neuvo ja kysyminen vaan ärsyttää.

Juu ei. Tarkoittaa varsinkin hoitoalalla sitä, että sairaanhoitaja tekee sitten omat ja lähihoitajien työt, muut vain omansa. En todellakaan aio lähteä enää koskaan tällaiseen, jossa ei ole selkeitä työn sisältöjä määritelty.

Ja olen nähnyt omin silmin näissä paikoissa sairaanhoitajia, jotka ovat jääneet töihin siihen perähikiän yksikköön, jossa pahimmassa tapauksessa suorittaneet harjoittelunsakin, eli eivät omaa laaja-alaista kuvaa työelämästä. Käytännössä tarkoittaa sitä, että toisella kädellä tiskaavat kun samalla toisella kädellä ottavat suoninäytteitä ja kuvitellulla kolmannella kädellä vaihtavat vaippaa. Luulevat raasut tuollaisen reuhtomisen olevan jokin alan vakiostandardi 😂

Vierailija
845/848 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiuskittiin ja äyskittiin koko haastattelun aikana,todella paha fiilis jäi,onneksi en saanut paikkaa ja vaikka olisin saanut en olisi ottanut vastaan. Toinen oli kun ryhmähaastattelu eli meitä istui 12 pöydän ääressä, 2 ns haastattelijaa haastatteli vuoronperään ja kyselivät kaiken työhistoriasta aina siihen onko perhettä,miksi olisi hyvä työhön yms, olin ihan naama punaisena koska jokainen kuulee toisten asiat siinä pyöreän pöydän äärellä...lopuksi kaikkien piti puhua yhteen ääneen ja saada itsensä "kuuluviin":D arvatenkin en saanut paikkaa koska en ollut tarpeeksi kovaääninen:D onneks! Kyseessä kans tämä kuuluisa puhelinmyyntityö...toinen samankaltainen haastattelumalli oli kaupan kassaksi haettaessa...siinä tosin ei kyselty perhetaustoja mut muuten samankaltainen,meitä oli 12 ja lopuksi piti kovaan ääneen saada itsensä kuuluviin:D

Vierailija
846/848 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

100%varma varoitusmerkki työtehtävien ja toimenkuvasta puhuttaessa:

"meillä kaikki sitte tekee kaikkea"

(  Juokse. )

Olen nyt tällaisessa työpaikassa. Kaikki asiat pitäisi osata ja ehtiä, mutta kukaan ei neuvo ja kysyminen vaan ärsyttää.

Juu ei. Tarkoittaa varsinkin hoitoalalla sitä, että sairaanhoitaja tekee sitten omat ja lähihoitajien työt, muut vain omansa. En todellakaan aio lähteä enää koskaan tällaiseen, jossa ei ole selkeitä työn sisältöjä määritelty.

Ja olen nähnyt omin silmin näissä paikoissa sairaanhoitajia, jotka ovat jääneet töihin siihen perähikiän yksikköön, jossa pahimmassa tapauksessa suorittaneet harjoittelunsakin, eli eivät omaa laaja-alaista kuvaa työelämästä. Käytännössä tarkoittaa sitä, että toisella kädellä tiskaava

Niinpä yleensä yksityispuolen paikkoja..joskus keikkaa tehnyt. Jos haluaa ammattitaidosta huolta pitää, ehdottomasti muualle.

Vierailija
847/848 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

YTHS terveydenhoito.

Tulin valituksi, mutta en mennyt. Oli ilo kieltäytyä. Sori, etten nyt olekaan kiinnostunut.

Ynseä, kaavoihinkangistunut, byrokraattinen ilmapiiri ja haastattelu oli ala-arvoinen.

Nappasinkin sitten toisen 😁

Vierailija
848/848 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kemia. Kerran haastattelussa tajusin, että yksi opiskelukaveri oli juuri valittu sinne esimieheksi.. juu, ei kiitos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän