Olen lastensuojelun sosiaalityöntekijä. Kysy jotain!
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö minun olla johonkin tahoon yhteydessä?
Tuttavalla (nainen) 5 lasta(3-12v).
Hän on alkanut viimeaikoina käyttämään reippaasti aineita ja viinaa, eikä juuri ole kotona (en tiedä kuka lasten kanssa on kaiken ajan).
Olen todella huolissani ko.perheestä ja lapsista.
Soita sosiaalipäivystykseen.
Ja jos teen ilmoituksen jonnekin, onhan se 100% varmasti nimetön?
83
Vierailija kirjoitti:
83
Joo, jos et kerro nimeäsi ja et ole viranomainen esim. lapsen opettaja. Kannattaa myös välttää kertomasta tarkkoja tietoja ("naapurista kuuluu melua..."), jos et oikeasti halua, että kohteella herää aavistus ilmoittajasta. Mutta siis jos et nimeäsi ilmoita, ei sitä aleta sinulta tivata.
Vierailija kirjoitti:
Saanko käytännön apua, jos olen naimisissa, meillä on monta alle 3 v lasta, mies on matkatöissä välillä viikon, eikä tukiverkkoa ole?
Yksityinen lastenhoitaja sanoi, että eivät tee, jos ei tilaa aika pitkäksi aikaa ja säännöllisesti ja siihen meillä ei ole varaa. Onko minulla oikeus saada esim kaksi tuntia omaa aikaa viikossa ilman että lapsia ollaan viemässä pois? Tahtoisin käydä ulkona. Luin jostain, että roskiakaan en saa lähteä viemään yksin. Onko normaalia tarvita omaa aikaa edes muutaman kerran vuodessa? Entä jos kaikki ollaan influenssassa, niin onko minun vain jaksettava hoitaa lapset sairaaanakin?
Reilut 10 vuotta niin ne on kaikki yhtäaikaa murrosiässä, joka on taas oma ongelmansa, mutta saat ainakin omaa aikaa. Itse olet päättänyt alle kolmen vuoden sisään hankkia monta lasta, joten pidä nyt hyvä ihminen niistä huolta ilman yhteiskunnan apua.
Montako tekemääsi huostaanottoa on purettu työurasi aikana?
Leeni Ikonen - lokakuun liike. Lasten ja perheiden puolella.
Sossun työntekijät. Koneiston puolella, perheitä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
83Joo, jos et kerro nimeäsi ja et ole viranomainen esim. lapsen opettaja. Kannattaa myös välttää kertomasta tarkkoja tietoja ("naapurista kuuluu melua..."), jos et oikeasti halua, että kohteella herää aavistus ilmoittajasta. Mutta siis jos et nimeäsi ilmoita, ei sitä aleta sinulta tivata.
Nimettömän lasun tekeminen pitäisi kieltää lailla.
Olen ollut lastenkodissa sijoitettuna, vanhempieni alkoholiongelman vuoksi. Nyt olen aikuinen ja minulla on kandin paperit yhteiskuntatieteistä. Miten yleistä tällainen on?
Saatko kunnolla tukea esimieheltäsi?
Uhkaileeko asiakkaat paljon?
Pelkäätkö?
Työvuodet?
Palkka?
Onko työyhteisössänne suuri vaihtuvuus?
Miksi koulutetut sosiaalityöntekijät lähtee muihin töihin?
Ohis!Olen siis toinen sossu.Olen sijoituksen sosiaalityöstä.
Sanoisin,että puoletkin omista asiakkaista voisi mennä lukioon ja pärjätä siellä.KA näillä 7,5-8 luokkaa.
Vierailija kirjoitti:
Leeni Ikonen ei taida olla edes valmistunut juristiksi.Näin olen ymmärtänyt.En ole 100 varma.Mikä guru se on oikeastaan.Paljon melua.Aika vähän asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leeni Ikonen ei taida olla edes valmistunut juristiksi.Näin olen ymmärtänyt.En ole 100 varma.Mikä guru se on oikeastaan.Paljon melua.Aika vähän asiaa.
Kyllä se on juristi. Laittoman huostaanoton sai hovissa purettua meidän tapauksessa.
Pitäisikö minun olla johonkin tahoon yhteydessä?
Tuttavalla (nainen) 5 lasta(3-12v).
Hän on alkanut viimeaikoina käyttämään reippaasti aineita ja viinaa, eikä juuri ole kotona (en tiedä kuka lasten kanssa on kaiken ajan).
Olen todella huolissani ko.perheestä ja lapsista.