Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen lastensuojelun sosiaalityöntekijä. Kysy jotain!

Vierailija
25.03.2019 |

Sana on vapaa.

Kommentit (93)

Vierailija
61/93 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen lapsi voi mielestäsi ulkoilla turvallisella pihalla yksin? Vanhempi tarkistaa välillä, mitä lapsi tekee.

Vierailija
62/93 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lasu ei uskalla oikein puuttua esim.

I slamilasiin m aahanmmuutaja perheen ongelmiin. Enemmin kyttäätte kantisperheitä kun ovat kiltimpiä. Pelkäättekö kostoa vai tutiseeko puntti liikaa kun ahmed sanoo painavan sanan? Ja tää ei provo sitten.

Puututaan kyllä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/93 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistää johtuu että lastensuojelun omiin asiakaskirjauksiin merkitään poikkeuksetta, että vanhemilla on vain mielipiteitä ja sosiaalityöntekijällä se fakta? Esimerkiksi jos sattuu puhdas väärinymmärrys niin se kirjataan "äidin mielestä pekalla oli sininen pipo, vaikka se oli oikeasti keltainen" Ymmärrän että näin vanhempi saadaan näyttämään valehtelijalta, mutta onko se tarkoituskin?

Kyllä se on. Esim meidän papereissa "äiti VÄITTÄÄ", mutta "isä KERTOO".

Ja isä oli se väkivaltainen etä, jota lapsi pelkäsi,mutta sossutädit hurmasi valheillaan ja charmillaan ihan täysin.

Sossulle pitäisi ehdottomasti sisällyttää koulutukseen pakollisena jotain psykologiaa, ja silti luonnehäiriöisten tunnistaminen lie haastavaa.

Vierailija
64/93 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen lapsi voi mielestäsi ulkoilla turvallisella pihalla yksin? Vanhempi tarkistaa välillä, mitä lapsi tekee.

Ehkä 4-5v. jos on rauhallinen lapsi.

Vierailija
65/93 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi lasu ei uskalla oikein puuttua esim.

I slamilasiin m aahanmmuutaja perheen ongelmiin. Enemmin kyttäätte kantisperheitä kun ovat kiltimpiä. Pelkäättekö kostoa vai tutiseeko puntti liikaa kun ahmed sanoo painavan sanan? Ja tää ei provo sitten.

Vihapuhetta!

Rauhan uskonnossa koko yhteisö kasvattaa lapsia, eikä sellaisia ongelmia ole eikä ehdi tulla, joihin lastensuojelun pitäisi puuttua.

Tätä vähän pelkäsinkin. Vaikka et ole se lasutäti vaan random tyyppi, niin noin se tuppaa menemään. Tai sitten lasu ei myönnä ongelmaa.

Vierailija
66/93 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistää johtuu että lastensuojelun omiin asiakaskirjauksiin merkitään poikkeuksetta, että vanhemilla on vain mielipiteitä ja sosiaalityöntekijällä se fakta? Esimerkiksi jos sattuu puhdas väärinymmärrys niin se kirjataan "äidin mielestä pekalla oli sininen pipo, vaikka se oli oikeasti keltainen" Ymmärrän että näin vanhempi saadaan näyttämään valehtelijalta, mutta onko se tarkoituskin?

Kyllä se on. Esim meidän papereissa "äiti VÄITTÄÄ", mutta "isä KERTOO".

Ja isä oli se väkivaltainen etä, jota lapsi pelkäsi,mutta sossutädit hurmasi valheillaan ja charmillaan ihan täysin.

Sossulle pitäisi ehdottomasti sisällyttää koulutukseen pakollisena jotain psykologiaa, ja silti luonnehäiriöisten tunnistaminen lie haastavaa.

Höh, no se kuulostaa melko asenteelliselta. Harmi.

Vierailija
67/93 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi on tavallisempaa? Huostaanotettu lapsi palautetaam biovanhemmille vai ei palauteta?

Vierailija
68/93 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpi on tavallisempaa? Huostaanotettu lapsi palautetaam biovanhemmille vai ei palauteta?

Aika harvoin palautetaan kokemukseni mukaan.

Vierailija
69/93 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ajokortittomuus monilapsisessa perheessä syy lasuun? Näin minulle vihjailtiin terveydenhuoltopuolelta.

Vierailija
70/93 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ajokortittomuus monilapsisessa perheessä syy lasuun? Näin minulle vihjailtiin terveydenhuoltopuolelta.

No ei todellakaan ole.

Vierailija
71/93 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pitää tapahtua/ olla että lapsi huostaanotetaan? Juon itse viikonloppuisin 10 saunakaljaa. Ajoitan juomisen siihen, kun lapset nukkuvat sikeästi. Tuletteko huostaamaan?

Vierailija
72/93 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä pitää tapahtua/ olla että lapsi huostaanotetaan? Juon itse viikonloppuisin 10 saunakaljaa. Ajoitan juomisen siihen, kun lapset nukkuvat sikeästi. Tuletteko huostaamaan?

Pääasiassa on pitänyt olla jo jotain apua kotiin aiemmin, kuten perhetyötä tai päihdekartoituksia. 10 kaljaa lasten nukkumaanmenon jälkeen kuulostaa paljolta mutta ei nyt sellaisenaan huostaanoton syyltä, toki riippuu, miten paljon alkoholia menee muulloin...

Vierailija
73/93 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt korkki kiinni anita! 😯

Vierailija
75/93 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin huomasit olevasi luonnevikainen sosiopaatti, narsisti tai sadisti ja päätit hakeutua alalle? Muuthan siellä eivät kykene työskentelemään. 

Vierailija
76/93 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääasiassa on pitänyt olla jo jotain apua kotiin aiemmin, kuten perhetyötä tai päihdekartoituksia. 10 kaljaa lasten nukkumaanmenon jälkeen kuulostaa paljolta mutta ei nyt sellaisenaan huostaanoton syyltä, toki riippuu, miten paljon alkoholia menee muulloin...

Tietysti se vaikuttaa myös missä sen juot. Jos säännöllisesti häippäset kapakkaan saunan jälkeen kippaamaan 10 tuoppia ja lapset on yksin kotona, niin onhan se ongelma. Nyt ei sitten puhuta teineistä kotona.

Vierailija
77/93 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuumaat jos saat casen jossa äiti on tehnyt lasun perheestä jossa lasten tunteita ei sanoiteta

Vierailija
78/93 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juon tuon kerran/vko, saunakaljasta en luovu. Olen melko isokokoinen matami, eikä tuollainen määrä juurikaan saa minua humalaan, rentouttaa vain mukavasti pitkän viikon jälkeen. Kertaakaan ei ole lapset heränneet, ja aamulla olenkin jo selvä. Toki silloin jos lapsi sairaana, niin en ota.

Vierailija
79/93 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuumaat jos saat casen jossa äiti on tehnyt lasun perheestä jossa lasten tunteita ei sanoiteta

Ohjaan heidät ehkä johonkin peruspalveluun.

Vierailija
80/93 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti se vaikuttaa myös missä sen juot. Jos säännöllisesti häippäset kapakkaan saunan jälkeen kippaamaan 10 tuoppia ja lapset on yksin kotona, niin onhan se ongelma. Nyt ei sitten puhuta teineistä kotona.

Välillä: sauna-kylpyamme ne juon. Ehkä omalla terassillakin pari.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi