Olen lastensuojelun sosiaalityöntekijä. Kysy jotain!
Kommentit (93)
Kuinka monta lasta/perhettä sinulle kuuluu?
Vierailija kirjoitti:
Tunnistatteko helposti aiheettomat Lasut? Kuten esimerkiksi kostolasut, jotka on tehty nimettömänä ja joissa on jotain todella arvelluttavia "huolenaiheita"
Meistä tehtailee ex-mies lasuja, syyt vaihtelee ja aina ne tehdään nimettömänä tai tekijä on muka "lapsen luokkakaverin huolestunut vanhempi" tms. Ja aina meistä, ei koskaan lapsen isästä. On syytetty narkomaaniksi, alkoholistiksi, ties mistä. Aina ne on aiheettomiksi osoittautuneet.
Kyllä itse ainakin tunnistan helposti, varsinkin, jos taustalla on huoltoriitaa.
lasketko majoneesin tai ananaksen pizzassa irstaaksi täytevaihtoehdoksi?
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta lasta/perhettä sinulle kuuluu?
Tällä hetkellä asiakkuudessa on nelisenkymmentä lasta.
Vierailija kirjoitti:
lasketko majoneesin tai ananaksen pizzassa irstaaksi täytevaihtoehdoksi?
En.
Siskoni on myöskin lastensuojelun sossu. Huvittavinta on, että hänen lapsensa on huostaanotettu. Miksi hän saa jatkaa työssään, mitä arvelet? Eikö siinä ole vähä pukki kaalimaan vartijana?
Vierailija kirjoitti:
Siskoni on myöskin lastensuojelun sossu. Huvittavinta on, että hänen lapsensa on huostaanotettu. Miksi hän saa jatkaa työssään, mitä arvelet? Eikö siinä ole vähä pukki kaalimaan vartijana?
Onhan se vähän outoa, ainakin oma tausta on pitänyt käsitellä hyvin. Paljon toki riippuu, onko lapsi huostassa perushuolenpidon puutteen (ei hyvä) vai esim. vaikean autisminsa takia.
Mitkä ovat 3 yleisintä ongelmaa perheissä?
Vierailija kirjoitti:
Mitkä ovat 3 yleisintä ongelmaa perheissä?
Mielenterveysongelmat, päihteet, vuorovaikutusongelmat.
Jääkö vaikeimmat asiat työpaikalle kun lähdet kotiin vai ovatko vapaallakin mielessä?
Vierailija kirjoitti:
mitä olet opiskellut?
Yliopistossa sosiaalityötä ja psykologiaa.
Saanko käytännön apua, jos olen naimisissa, meillä on monta alle 3 v lasta, mies on matkatöissä välillä viikon, eikä tukiverkkoa ole?
Yksityinen lastenhoitaja sanoi, että eivät tee, jos ei tilaa aika pitkäksi aikaa ja säännöllisesti ja siihen meillä ei ole varaa. Onko minulla oikeus saada esim kaksi tuntia omaa aikaa viikossa ilman että lapsia ollaan viemässä pois? Tahtoisin käydä ulkona. Luin jostain, että roskiakaan en saa lähteä viemään yksin. Onko normaalia tarvita omaa aikaa edes muutaman kerran vuodessa? Entä jos kaikki ollaan influenssassa, niin onko minun vain jaksettava hoitaa lapset sairaaanakin?
Vierailija kirjoitti:
Jääkö vaikeimmat asiat työpaikalle kun lähdet kotiin vai ovatko vapaallakin mielessä?
En vie työasioita usein kotiin, mutta toisinaan jokin case jää pyörimään mielessä.
Mitä vahvuuksia/luonteenpiirteitä sosiaalityöntekijällä tulisi olla?
Pitäisikö lapsia ottaa enemmän huostaan kuin mitä tapahtuu? Onko sijaisvanhempien joukossa niitä, joille raha on oikeastaan se motiivi ottaa lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Saanko käytännön apua, jos olen naimisissa, meillä on monta alle 3 v lasta, mies on matkatöissä välillä viikon, eikä tukiverkkoa ole?
Yksityinen lastenhoitaja sanoi, että eivät tee, jos ei tilaa aika pitkäksi aikaa ja säännöllisesti ja siihen meillä ei ole varaa. Onko minulla oikeus saada esim kaksi tuntia omaa aikaa viikossa ilman että lapsia ollaan viemässä pois? Tahtoisin käydä ulkona. Luin jostain, että roskiakaan en saa lähteä viemään yksin. Onko normaalia tarvita omaa aikaa edes muutaman kerran vuodessa? Entä jos kaikki ollaan influenssassa, niin onko minun vain jaksettava hoitaa lapset sairaaanakin?
On normaalia tarvita omaa aikaa! Ota yhteyttä paikkakuntasi perhesosiaalityöhön, sieltä voit saada esim. maksusitoumuksella lastenhoitajan tai ota yhteyttä kotipalveluun.
Vierailija kirjoitti:
Voit pyytää lapsiperheiden kotipalvelua apuun, jos esim. sairastut. Siihen ei tarvita lastensuojelun asiakkuutta tai lähetettä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä vahvuuksia/luonteenpiirteitä sosiaalityöntekijällä tulisi olla?
Sosiaaliset taidot, kyky kuunnella, kyky tehdä yhteistyötä ja päätöksiä.
Tunnistatteko helposti aiheettomat Lasut? Kuten esimerkiksi kostolasut, jotka on tehty nimettömänä ja joissa on jotain todella arvelluttavia "huolenaiheita"
Meistä tehtailee ex-mies lasuja, syyt vaihtelee ja aina ne tehdään nimettömänä tai tekijä on muka "lapsen luokkakaverin huolestunut vanhempi" tms. Ja aina meistä, ei koskaan lapsen isästä. On syytetty narkomaaniksi, alkoholistiksi, ties mistä. Aina ne on aiheettomiksi osoittautuneet.