Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten olisit itse toiminut Alppilan koulun ruokalassa?

Vierailija
09.04.2013 |

Teini uhmaa, haistattelee, eikä usko puhetta. Useampi aikuinen komentaa ilman tehoa.

Poliisi on ilmoittanut, ettei osallistu tämäntapaisten tilanteiden selvittelyyn.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin, hyvät vauva lehden lukijat. Teidän täytyy hallita omat 3-5 vuotiaanne ihan sanan voimin. Jos ette hallitse näin pientä, miten voitte hallita heidät 10 vuotta myöhemmin.

Hallinnassa täytyy joskus tarttua ja pitää kiinni. Ottaa syliin tai sitoa otteella. 15 vuotiasta ei voi sitoa otteella syliin, mutta voi työntää ulos. 

Yrittäkää pärjätä uhmaikäistenne kanssa, muuten ette pärjää murkkujenne kanssa

Vierailija
22/39 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti, ei se huppu ja pipo. Vaan se ettei totella. 

Jois sinä syöt nakuna, haluaisin siellä vieressä, että pistät vaatteet päällle. Jos viidennen kerran kieltäydyt, hyväksyn kyllä että sinut poistettaan vierestäni. Kevyin voimakeinoin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä alkaisin laulaa. On meinaan niin kamala ääni, että muut teinit olisivat heivanneet häirikön ulos säästellääkseen itseään, kun olisin sanonut että laulu loppuu kun tuo rauhoittuu. Minua ne eivät olisi voineet heivata ulos, kun olisi juossut sopivasti karkuun. 

Vierailija
24/39 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon uhoamisen olisi voinut jättää omaan arvoosa. Sehän oli reaktio toisen oppilaan poistamiseen ruokalasta, teini alkoi leikkiä ihmisoikeusaktivistia.

Vierailija
25/39 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puhe ja "käskyttäminen" tepsi,

olisin hakenut reksin paikalle.

Jos reksin puhe ei tepsi, olisin ottanut toisen opettajan kanssa lapsen kainaloista kiinni ja saattanut ulos.

Ehkä olisin tästäkin jo sitten saanut potkut, mutta eihän sälli voi jäädä ruokalaan meuhkaamaan.

Vierailija
26/39 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa tosiaan mielenkiintoista kuulla miten kaikki ne jotka penää opettajan auktoriteettia tässä tapauksessa eivätkä missään nimessä hyväksy ko. opettajan toimia, olisivat toimineet. Olisiko suunsoittaja-teini saanut jäädä ruokalaan räksyttämään, sillä miten se sieltä oltaisiin saatu pois? Mikä rangaistus olisi pojalle myöhemmin annettu?

Vierailija
27/39 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikalla oli muitakin aikuisia, olisin pyytänyt avuksi. Ehkä kuitenkin kantamaan, jos puhuminen ei olisi riittänyt.

Vierailija
28/39 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehnyt kuten pienen uhmiksen kanssa: olisin sanonut pojalle, että asia selvä, sinä et halua poistua. Ei se mitään, minä pysyn tässä sinun vierelläsi, joten meitä on nyt kaksi. Tuolla on monta kameraa, hymyillääkö niille iloisesti? Tiedä vaikka pääsisimme illan uutisiin! Pitäisikö meidän halata, niin saisimme enemmän yleisöä?

Eli olisin sanonut sille lapselle ilman sanoja,että vaikka haistattelet, huudat ja meuhkaat, niin minä kestän sen, minä pysyn tässä.

Olen koulukuraattori, olen tehnyt tuon ennenkin. Youtubessakin kuulemma olen jonkun oppilaan kuvaamana. Minua ei ole irtisanottu.

Vierailija
29/39 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kantaminen on hyväksyttävämpää kuin selästä työntäminen? Entäs jos poika olisi rimpuillut, kuka sitä sitten olisi jaksanut kantaa? Ja olihan siellä muitakin opettajia, eikai niiltä tarvitse erikseen pyytää apua vaan kai opet sentään on tilanteen tasalla ja jelppii toisiaan tällaisissa tilanteissa ihan pyytämättäkin? Miksi ne muut opet eivät olleet jämäkämpiä?

Vierailija
30/39 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan, ettei tilanteessa olisikaan ollut ongelmaa, jos ope olisi rauhallisesti ja hermostumatta vain työntänyt tasaisesti. Nyt tuuppi pikaistuksissaan ja "antoi vauhtia".

Kukaan ei jaksa kantaa yksin yläkoululaista, alakoululaisenkin vain vaivoin.

Vierailija
31/39 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan rehellisesti.. Varmaan oisin pyyhkiny sillä haistattelevalla pikkunilkillä pöytää ja saanu potkut. Ei riittäis munu pinna tuommoiseen hommaan. Toivottavasti osaan kasvattaa oman lapseni fiksuksi ja muita kunnioittavaksi..

Vierailija
32/39 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi pystynyt toimimaan mitenkään, ties millaiseksi tilanne olisi voinut kehittyä.

Alppilan yläasteen opettajat tietysti siellä tietävät, kenen oppilaan taholta voi vielä kuunnella huutoa ja solvaamista, ja kenet on poistettava tilanteesta pikimmin. Luulen, että tässäkin tapauksessa tiedettiin, että huuto ja solvaus ei muuten lopu. (opetusvirastossa ei tätä ymmärrystä eikä tietoa ole)

Videolla poika uhkaa rehtorin kutsumisella. Oliko rehtori perhetuttuja pojalle vai oliko jo tilanne koulussa mennyt siihen, että rehtorin suorittamat opettajien ylikävelyt olivat jo oppilaiden tiedossa laajastikin? Ainakin jälkimmäisessä tapauksessa opettaja ei voi enää hoitaa työtään.

Tästä pitäen naisopettajien olisi selvittävä yksin, kun enää anttikorhosia ei ole apuna.

Vierailija
33/39 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin raahannut sen pennun ulos ja huljuttanut sadevesitynnyrissä. Kertonut että viimeisen kerran pikkunilkki vittuilit.

Vierailija
34/39 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

A) soittanut rehtorille oman selustani varmistamiseksi (varsinkin jos olisi ollut aihetta epäillä, että en olisi hyvissä väleissä rehtorin kanssa)

B) olisin pyytänyt apua toiselta paikalla olleelta opettajalta. Jos sekään ei olisi riittänyt,

C) olisin poistanut oppilaan luokasta yhdessä toisen läsnä olleen opettajan kanssa.

Ja kyllä, olen ollut opettajana.

Ymmärrän, että aistiyliherkkien erityisoppilaiden koskettaminen ei käy, mutta mikä on se ihmeellinen tapa, jolla heidät saa tottelemaan koskettamatta?

Vierailija
35/39 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 01:30"]

Hah!

Huppu päässä ruokalassa, niin yks tulee ja työntää portaikkoon.

Jos olis kaatunut ja kallo haljennut, niin oliskohan saanut pitää kipsiä päässä syödessä?

Kaikkia sekopäitä sitä opettajiksi päätyy.  Opettaja itse syö varmaan alasti?

[/quote]

Jos oppilaalla on niin huono tasapaino, että tippuu pääedellä ja halkaisee kallonsa, se varmaan tapahtuisi ilman opettajaakin. Luonnonvalintaa, näet.

Sivistyneisiin käytöstapoihin ei kuulu syödä huppu/ lakki päässä. Onhan siinä huppu päässä ja alasti syömisen välillä paljonkin muita vaihtoehtoja, olet vissiin itse huppu päässä syövä teini? Eikä saa myöskään haistatella aikuiselle, mikä oli tässä pahempaa kuin hupun pitäminen.

Vierailija
36/39 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi tehnyt mitään fyysistä, mutta sanonut, että jälki-istuntoa ja soitto vanhemmille on seuraus. 

Vierailija
37/39 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin nostanut vasemmalla kädellä paskiaisen ilmaan rinnuksista, tirvaissut oikealla nyrkillä kevyesti nenään ja heittänyt polvella avittaen paskiaisen portaikkoon.

Vierailija
38/39 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upeaa kun joku kirjoittaa tänne mielipiteensä omalla nimellään.

Uskon että Antti saa työtarjouksia jostain muualta, sellaisesta koulusta jossa arvostetaan suoraselkäisyyttä ja sanojensa/tekojensa takana seisomista omilla kasvoilla. En usko että tarvitsee kauan työttömänä olla.

[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 23:02"]

Olisin toiminut ihan samoin kuin Antti. Ja mennyt sitten vielä luokanvalvojalle/rehtorille

ilmoittamaan, että oppilas tarvitsee jonkin lisärangaistuksen vielä, kun kiroili siellä käytävällä johon hänet olin toimittanut.

Olen itse ollut vuoden yläasteella/lukiossa ja se riitti - vaikka rehtori olikin ihan osaava ja aivan toista kaliperia kuin Alppilan rehtori. 

Viimeiset 10 vuotta olen ollut yliopistossa kielten lehtorina ja kiittelen kaikkia niitä Antin kaltaisia opettajia, jotka ovat aikanaan pitäneet kuria oppilailleen.

Olli-Pekka Lindgren, lehtori

[/quote]

Vierailija
39/39 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koululla on sääntönsä ja kasvatusvastuu, siellä opetetaan hyviä käytöstapoja. Huppu/pipo päässä ei kuulu ruokailla. Sääntöjä on valvottava.

Aina löytyy näitä huomionhakijoita jotka etsivät toistuvasti rajojaan ja rajat kerrataan uudestaan. Sovitut sanktiot toteutetaan, esim. jälki-istunto.

Tähän mennessä en ole opiskelijoihin koskenut, olen pärjännyt puheella. Muutaman kerran opiskelija on lähtenyt tilanteesta/koulusta pois ja asiaan on myöhemmin palattu. 

Kyllä opiskelijat provosoi ihan tahallaan sitäkin olen saanut kokea. Vaatii mielettömästi itsehillintää ettei lähde mukaan. 

Joskus on sattunut hankala tilanne ja olen hakenut siihen kollegan tuekseni. 

"Hullujen" kanssa en lähde "tappelemaan", jätän heidät omaan arvoonsa.                 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi