Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Likainen anoppila

Vierailija
09.04.2013 |

Hyi helv, nyt olen ihan kurkkuani myöden täynnä anoppilan erilaista siisteyskäsitystä. Mieheni olen kasvattanut ja opettanut siivoamaan (ei ihan oikeasti OSANNUT, kyseli, miten perussiivous tehdään...... kädestä olen saanut neuvoa sängyn petauksen, vessan pesun yms. ja ihan aidosti kysyi, mikä on suursiivous, voitteko kuvitella!) mutta nyt kun meillä on vauva, meinaan oksentaa, kun menemme isovanhemmille kylään. Appi ei pese käsiään vessan jälkeen ja kaikki huonekalut on tahmeat vuosikymmenien kosketuksista. Matot haisee tunkkaisilta ja vessan seinässä on musta jälki siinä, mihin appi kädellään nojaa kun on kusella.

Iljettää, kun vauva pitäisi panna tahmaiselle lattialle leikkimään ja yritänkin aina pitää häntä sylissäni niin paljon kuin voin. Vaihdan kaikki vaatteet, kun tulemme kotiin. Uskomattominta on, että isovanhemmat ovat molemmat tehneet kunnioitettavat urat ja ovat hyvin korkeasti kouluttautuneita. Ei uskoisi, että asuvat tuollaisessa liassa. Hienot mutta likaiset puitteet. Ja kun appi vielä kehtaa vähän kehuskellakin, että ovat vähän parempaa väkeä, huh. Minun duunarivanhempani ovat aina osanneet elää puhtaassa kodissa ja mummunikin tiesi, miten pidetään siivo ja järjestys. Nämä likaisissa rokokootuoleissaan istuvat hienostelijat hukkuvat pas*aan.

Ottaa niin päähän että on pakko purkautua tänne. Onko muilla samaa ongelmaa?

Kommentit (99)

Vierailija
61/99 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen kiinnittänyt huomiota, että matalammin koulutetut siivoavat hysteerisemmin. Liittyisikö jopa mielenterveysongelmiin? Kotona ei voi olla jos siellä on kaaosta, alkaa ahdistamaan? Häpeää siivotonta kotiaan. Omaavat huonon itsevarmuuden ja kompensoivat sitä kontorolloimalla kotiaan. Tai jotain sinne päin

Mutta mielenterveysogelmiinhan juurikin liittyy asunnon epäsiisteys. Kun ei pää ole kasassa, ei kykene hallitsemaan kotiaankaan. Liikaa tekemistä.

Vierailija
62/99 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 13:55"]

Kuuliostaa kurjalta. Odotas kun lapsi rupeaa liikkumaan enemmän ja tunkee kaiken löytämänsä suuhunsa...

Meillä mieskin sai välillä hepuleita kun mentiin hänen vanhemmilleen niin olkkarin lattialta löytyi nuppineuoloja jne. vaikkei muuten likaista ollutkaan. Anoppi ei ollut moksiskaan eikä tajunnut ollenkaan kuinka vaarallisia nuppineulat on lapselle joka laittaa kaiken löytämänsä suuhunsa. No oltiin sitten vaan tosi tarkkoja kun oltiin siellä mummolassa kylässä ja jos anoppi hoiti meidän pieniä lapsia niin pyydettiin aina meidän kotiin hoitamaan.

Jännästi se anoppi on kuitenkin omansa elossa pitänyt aikuiseksi asti.

Oma akateeminen äitini on vaihtanut vaippani tasan kerran ja on vielä ylpeä asiasta. Ehkä tällä anopilla on sama tilanne?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/99 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On olemassa remonttilitkua jolla puhdistus käy joka paikasta kuin vettä vaan. Sillä irtoaa pinttynyt rasva , noki, ja muu todella hyvin mutta pitää sitten sienellä vetää puhtaalla kunnolla perään ettei jää huuruja.

Xyleeni tai asetoni. Ostin pikkukämpän Vallilasta ja pyyhin sillä seinät, ovet, kaiken. Oli niin saastainen ja hajukin kuvottava. Joku mt-tapaus tai päihdejengi asunut, vertakin seinillä.

Vierailija
64/99 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on ihan mielenkiintoinen ilmiö. Mun miehen äiti on duunarin uran tehnyt tarjoilijana (nyt eläkkeellä) ja hänen luonaan on AINA siistiä. Minun äitini taas on korkeasti koulutettu ja panostanut aina uraan niin kuin isänikin. He taas ovat aika suurpiirteisia siivouksen suhteen. Ei äidin luona koskaan paskasta oo vaan sellane luova kaaos välillä. Lapsenkin oli samanlaista. Itsekin olen korkeastikoulutettu ja samalla tavalla suurpiirteinen siivouksen suhteen. Miksi duunariperheissa on siistimpää kuin korkeastikoulutettujen kotona?

Tuttuni, joka siivosi joskus työkseen, kertoi huomanneensa saman: mitä koulutetumpi henkilö, sitä siivottomampi asunto. Ajanpuutettako? Onneksi heillä on kuitenkin rahaa palkata siivooja.

Vierailija
65/99 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on ihan mielenkiintoinen ilmiö. Mun miehen äiti on duunarin uran tehnyt tarjoilijana (nyt eläkkeellä) ja hänen luonaan on AINA siistiä. Minun äitini taas on korkeasti koulutettu ja panostanut aina uraan niin kuin isänikin. He taas ovat aika suurpiirteisia siivouksen suhteen. Ei äidin luona koskaan paskasta oo vaan sellane luova kaaos välillä. Lapsenkin oli samanlaista. Itsekin olen korkeastikoulutettu ja samalla tavalla suurpiirteinen siivouksen suhteen. Miksi duunariperheissa on siistimpää kuin korkeastikoulutettujen kotona?

Tuttuni, joka siivosi joskus työkseen, kertoi huomanneensa saman: mitä koulutetumpi henkilö, sitä siivottomampi asunto. Ajanpuutettako? Onneksi heillä on kuitenkin rahaa palkata siivooja.

Tuonhan näkee jo opiskelijakämpistä: hirveä sotku. Tosin olen nähnyt siistejäkin asuntoja.

Vierailija
66/99 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin sun silmäsi ovat avautuneet anoppilan siivottomuuteen vasta lapsen saatuasi. Se sama meininki on ollut jo silloin kun umpi puhki rakastuneena kävit näyttäytymässä anopille ja apelle, että tällainen prinsessa se olis teidän sukuunne tunkemassa, ja viemässä ihana pojan teiltä omiin itsekkäisiiin tarkoituksiisi. Nyt, kun mies on vahvasti näpeissäsi ja lapsikin siihen lykätty, onkin hyvä alkaa AV:lla haukkua anoppia ja appea, tunnistettavasti tietenkin. Olisihan se muikeaa, kun he kävisivät AV:lla lueskelemassa, mitä se arvoisa miniä heistä tuumaa. Mahtaa olla mukava omata sun kaltainen miniä. Nythän tuosta onkin hyvä vetää syy, ettei tarvitse viedä lasta anoppilaan, siellä kun on niin epäsiistiä. Näin sitä taas yksi miniä ignooraa lapseltaan toiet isovanhemmat, ja isovanhemmilta heille arvokkaan ja rakkaan lapsenlapsen. mahdat olla ihmisenä aika paskakasa muutenkin.

Tuohon muuten pitäisi tull ajoku laki, että lapsella on oikeu spaitsi molempiin vanhempiinsa, myös molempiin isovanhempiinsa. Loppuisi tuo vatipää miniöiden mielivaltaisuus, ketä lapsi saa tavata, ketä ei.

Vierailija
67/99 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ymmärsin, että näillä appivanhemmilla ei kuitenkaan ole muita ongelmia esim. elämänhallinnassa tms. Ymmärtäisin, jos taustalla olisi vakavaa masennusta, alkoholiongelmaa tms. Lähipiirissäni on tämän tyyppisistä ongelmista johtuen ollut samaa vaivaa.

Eikö miestäsi ole koskaan likaisuus häirinnyt? Voisiko hän ottaa asian puheeksi?

Jospa ne appivanhemmat ovat fyysisesti sen verran huonokuntoisia, etteivät jaksa kunnolla siivota, ei aina tarvi olla kyse jostain henkisestä elämänhallinnan puutteesta. Eikä tuo siivottomuus yms paljonkaan korreloi jonkun koulutustaustan kanssa; oma ukkonikin on akateemisesti koulutettu ja töissä Helsingin yliopistolla ja on aivan uskomaton porsastelija, eikä suostu siivoamaan kotona ja jättää KAIKKI vaatteensa ja rojunsa pitkin lattioita makaamaan ja pahinta tässä on, että meidän teinipoika tietysti ottaa mallia tuosta, vaikka lapsena poika oli todella siisti ja jämpti, kun olin sen sellaiseksi kasvattanut, nyt teininä muuttunut täysin päinvastaiseksi... Toivottavasti aikuistuessaan muuttuu takaisin entisekseen (että tämä olisi vaan joku ohimenevä teinivaihe sille), mutta pahoin pelkään ettei. Ja minä siis täysin yksin joudun siivoamaan koko kämpän aina, vaikka minullakin on kunto rajoittunut todella heikoksi erään perinnöllisen sairauden takia ja olen paljon joutunut viettämään sairaalassakin aikaa. Nämä kaksi rotevaa äijää eivät tee muuta kuin sotkevat, eivät vaan saa aikaiseksi mitään kotona ollessaan.

Samaten olen pistänyt merkille, ettei monet lääkäritkään (jopa eräs miesgynekologi!!) pese käsiään toimenpiteiden jälkeen, vaan menevät samoilla p*skaisilla käsillä näpyttelemään tietokonetta...

Mun anopilla ei ainakaan tuosta ole kyse, vaan ainoastaan laiskuudesta. Kaikkeen muuhun kyllä riittää aika ja energia, mutta ei kodin ylläpitoon. Miehen kaverin mukaan siellä on aina ollut ihan hirvittävä siivo.

Sama täällä, laiskuus. Aikaa löytyy harrastamiseen ja järjestötoimintaan sekä kaikkeen muuhun hössöttämiseen. Siivottomuuden huipentuma on heidän kesä”huvilansa”. Hirveä läävä! Kehuskelevat joka kesä, että keitä professoreita ja kv-asiantuntijoita ollaan sinne kutsuttu ja kestitty, mutta nämä eivät enää koskaan ole sinne tulleet uudelleen. Miksiköhän?

Itsekin ollaan aina pitkin hampain siellä. Tuntuu, että pitää pestä käsiä koko ajan, vaatteet haisee homeelle, mustaksi piintyneessä saunassa ei puhdistu ja kaikki se roina, jonka uumenissa hiiret ovat vuosikausia pesineet, ei ole enää ihmisasumukseen sopivaa. Ja anoppi ihastelee jotakin Huvila&Huussia, että ”miten kivasti oli mökki laitettu”. Appi ei osaa/viitsi edes maalata tai naulata lautaa.

Minä siellä yritän aina siivota sen, mihin pitää koskea. Tiskaan käyttöastiat kaapista ottaessani, tuon omat tyynyt ja lakanat, pyyhin pinnat mihin lapset kuitenkin koskevat ja kiellän menemästä hiirenpesäisiin komeroihin....

Vierailija
68/99 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen suurpiirteinen ja korkeasti koulutettu. Onneksi sentään minimalisti, joten tavaraa ei ole kauheasti. Siivoan siis kyllä suurpiirteisesti joka viikko, mutta en vaan saa aikaiseksi siivota niitä lattialistoja, kaappien sisustoja yms. kovin usein. Mies ei tätä laisinkaan ymmärrä, koska meillähän on tosi siistiä kun tavarat on melko paikallaan! Eli sama asuntokin voi olla toisen ihmisen mielestä siisti ja toisen epäsiisti :)

Tietenkään ei ole hyvä elää älyttömästä sotkussa ja lian keskellä, mutta pitää ymmärtää myös ettei ole mitään yhtä tiettyä siisteystasoa, johon kaikkien pitäisi pyrkiä vaan pitää myös oppia sietämään muiden tapoja.

Vierailija
69/99 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suursiivous? Muuten samaa mieltä ao:n kanssa, mutta suursiivousta ei tarvita jos pidetään normaali siivo.

Vierailija
70/99 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kokemusta on, sekä omat vanhemmat ja sisaruksen perhe. Koko kattaus löytyy, tahmaiset pinnat, vaihtamattomat pyyhkeet, tunkkainen haju ja olematon perushygienia. Asiasta ei todellakaan voi sanoa, kääntyy itseä vastaan. Siivouksen ostaminen lahjaksi taas olisi joko vesilasi tulipaloon tai käsitettäisiin vittuiluna. Ainoa ratkaisu on välttely, valitettavasti. Ei kukaan aikuinen halua toisilta ohjeita, että miten omassa kodissa pitää elää, en edes minä itse, ja hyvinhän nuo sontaporsaat tuntuvat viihtyvän. Ei voi kuin ihmetellä (kohtuullisen etäisyyden päästä). Tavallaan aika surullista, että perhesuhteet etääntyvät tällaisista syistä ja että asioista ei voi sanoa.

Olen joskus mennyt mainitsemaan esimerkiksi käsien pesusta vastasyntynyttä käsitellessä, kaikki kääntynyt ”jännästi” niin, että minulle kun ei mikään kelpaa. En vaan jaksa enää.

Enkä ole yksin tätä mieltä perheestäni, muussa suvussa asia tiedossa myös. Kaikki muut tuntuvat huomaavan, paitsi he itse. Sitten ihmetellään, että miksi ei kukaan koskaan tule yökylään. Muut ovat niin epäkohteliaita.

Vierailija
71/99 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama omien vanhempieni luona, siisteyskäsite ei kohtaa omani kanssa ollenkaan ja yksi syy siihen, miksi muutin suht nuorena pois kotoa oli etten jaksanut sitä sotkua. Pahimpana porukoilla on vaatehuoneet ja jääkaappi. Pilaantunutta ruokaa AINA kaapissa, toki seassa syötävääkin mutta hyi! Ja vaatehuone ei ole ikinä ollut siisti mitä muistan 30 vuoden ajalta. Kasoja vaan pitkin poikin, edes hyllyjä ei näy. Onneks he sentään pääoleskelutilat siivoo eli olkkarissa ja ruokailuhuoneessa pystyy olemaan. Yöksi en halua sinne jäädä missään nimessä.

Oon aina todennutkin että paras sisustusvinkki on siivous. Aivan sama, vaikka ois kaikki huonekalut ym designia viimesen päälle jos on sotkuista ja likaista.

Vierailija
72/99 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama omien vanhempieni luona, siisteyskäsite ei kohtaa omani kanssa ollenkaan ja yksi syy siihen, miksi muutin suht nuorena pois kotoa oli etten jaksanut sitä sotkua. Pahimpana porukoilla on vaatehuoneet ja jääkaappi. Pilaantunutta ruokaa AINA kaapissa, toki seassa syötävääkin mutta hyi! Ja vaatehuone ei ole ikinä ollut siisti mitä muistan 30 vuoden ajalta. Kasoja vaan pitkin poikin, edes hyllyjä ei näy. Onneks he sentään pääoleskelutilat siivoo eli olkkarissa ja ruokailuhuoneessa pystyy olemaan. Yöksi en halua sinne jäädä missään nimessä.

Oon aina todennutkin että paras sisustusvinkki on siivous. Aivan sama, vaikka ois kaikki huonekalut ym designia viimesen päälle jos on sotkuista ja likaista.

Mitä väliä oikeasti on vaatehuoneella? Ei kai vieraiden siellä vaatehuoneessa kuulu oleskella? Miksi ylipäänsä katsot vanhempiesi jääkaappiin tai vaatehuoneeseen, jos ne aiheuttaa noin rajuja tunteita.

Minusta sinunkin pitäisi tulla vähän vastaan. Miksi toisten siivoamattomuus aiheuttaa tuollaisia tunteita? Kun menen kaverini luo, jolla on tavarakasoja joka puolella niin lähinnä huvittuneena katselen niitä. En mietiskele ahdistuneena hänen sotkujaan tai jätä vierailuja väliin.

Vierailija
73/99 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö miehesi voisi heidän kanssaan asian ottaa puheeksi? Hänelle se olisi heidän lapsenaan kuitenkin ehkä vähän luontevampaa. Sano miehellesi, että sinua pelottaa/ällöttää päästää vauvaa lattialle tuossa sotkussa. Tilanne tulee vain pahenemaan, kun vauva kasvaa ja alkaa liikkumaan enemmän. Suosittelen tekemään asialle nyt jotain. 

Vierailija
74/99 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päässä vikaa. Ei kukaan normaali ihminen pysty asumaan lian keskellä. Eivät kaikki kuuppaviat estä opiskelua ja työssäkäyntiä.

Vierailija
75/99 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suursiivous? Muuten samaa mieltä ao:n kanssa, mutta suursiivousta ei tarvita jos pidetään normaali siivo.

Suursiivouksen tarve riippuu siitä, kuinka ahkerasti tekee "ylimääräisiä" hommia aina sen perussiivouksen yhteydessä. Joskus on kuitenkin hyvä puunata vessaa ja pesutiloja perusteellisemmin, pyyhkiä keittiön ovia ja seiniä, pestä jääkaappia, pestä ikkunoita, pyyhkiä pölyjä tarkemmin esim. ovien päältä ja pattereista, käytävä kaappeja läpi...

Itse teen mielelläni sellaisen kunnon suursiivouksen ja nimenomaan ennen joulua ja juhannusta. Useamman siivouspäivän aikana käyn huoneen kerrallaan tarkemmin läpi. Jouluni ei mene pilalle, vaikka kylppärissä olisikin kalkkitahroja tai kaapinovissa sormenjälkiä, mutta kun kerran välillä siivoan tarkemmin, niin miksei juuri ennen juhlia :)

Ei-niin-siistit ihmiset eivät kiinnitä edes huomiota, miten paljon esim. keittiössä tulee likaa, mikä ei lähde pikaisella viikkoimuroinnilla ja tason pyyhinnällä...

Vierailija
76/99 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suursiivous ei tarkoita sitä, että siivotaan normaalisti siivottavat pinnat jostain pesemättömästä pskasta, vaan sitä, että käydään tarkasti läpi koko asunto. Otetaan tavarat kaapeista, pestään kaappien rungot ja ovet. Pestään kaapeissa olevat tavarat. Auttaa myös karsimaan tavaroita, kun käy kaapit säännöllisesti läpi ja käyttämättömiä tavaroita on turha pestä vuodesta toiseen. Ja jos tavaraa ei käytä eikä sitä pese, niin mitä sellaista säilyttämään.

Itse siivoan asuntoani ja se on "perusiisti", mutta teen silti säännöllisesti suursiivouksen, jossa siivotaan kunnolla.

Raivausiivous on sitten erikseen.

Vierailija
77/99 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen siivouspalvelu ei tosiaankaan käsitä seinien ja ovien pesemistä eikä missään nimessä mitään komeroitten raivaamista ja sellaista.  Siivoojat vievät yleensä matot ulos, imuroivat ja pyyhkivät pinnat ja tuovat matot takaisin sisälle.  Aikakaan ei riitä koko asunnon suursiivoukseen.  

Esim. äidilläni käy siivooja säännöllisesti, koska äiti on jo huonokuntoinen eikä enää jaksa itse.  Ikkunoitten pesu kerran tai kaksi vuodessa vie yhden siivouskerran, äidillä kun on vielä aika iso asunto.  Mutta onneksi tavaraa on vähän.

Huomasin erään itseäni vanhemman ystävättäreni kotona, että hänellä alkoi iän puolesta oman kodin hallinta mennä retuperälle.  Siivous oli sellaista ylimalkaista, nurkkiin kertyi pölyä ja rasvaa ja oli paikkoja, joihin ei ilmeisesti koskaan kajottu.  Oli kamalan vaikea sanoa siitä hänelle.  Jääkaappi haisi.  Sittemmin hän joutui ostamaan uuden jääkapin sen mentyä rikki.  Eipä mennyt kauaakaan, kun se sama lemahtelu alkoi tulla esiin uudessakin kaapissa.  Hänen kuolemansa jälkeen kävimme tyhjentämässä taloa ja huomasimme mistä haju tuli.  Mitään sieltä kaapista ei heitetty pois, kaikki vanhat ja pilaantuneet vain siirtyivät taaemmaksi.   Tämä on niin surullista, kun toisen kotiin ja kodinhoitamiseen on niin vaikea puuttua.  Tämäkin ystäväni oli aina ollut hyvin puhtaudesta ja siisteydestä tarkka ihminen, mutta iän myötä jotain alkoi tapahtua.  Olenkin sanonut lapsilleni, että kun minä alan vanheta, niin sanokaa suoraan, jos minun luonani alkaa näyttää likaiselta ja haista.

Vierailija
78/99 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

I feel you...oman anopin ja apen luota löytyi pilaantunut kala muiden ruokajätteiden ja roskien alta keittiön pöydältä. Jääkaapissa saattaa olla vuoden vanhaa maitoa, vuoden vanhoja munia, jääkaapin tasoilla lilluu epämääräistä nestettä ja limaa. Home ja pilaantuneet elintarvikkeet pölähtää ilmoille kun aukaisee kaapin. Kaikki muutkin keittiön tasot ovat täynnä muruja, kuivuneita elintarvikkeita, pilalle meneviä kasviksia, epämääräisiä tahroja ja tahmoja. Ja tässä vain osa siitä, missä kunnossa asunto on. Sauna ja suihkuhuone, vessa yms. ovat ihan oma lukunsa. Akateemisia ja arvostetuissa ammateissa ovat.

En ole tarkka siisteyden suhteen, vaan aika boheemi itsekin, mutta tässä minunkin rajani paukkuvat aika tavalla...ihania ihmisiä ovat kyllä muuten.

Vierailija
79/99 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin sun silmäsi ovat avautuneet anoppilan siivottomuuteen vasta lapsen saatuasi. Se sama meininki on ollut jo silloin kun umpi puhki rakastuneena kävit näyttäytymässä anopille ja apelle, että tällainen prinsessa se olis teidän sukuunne tunkemassa, ja viemässä ihana pojan teiltä omiin itsekkäisiiin tarkoituksiisi. Nyt, kun mies on vahvasti näpeissäsi ja lapsikin siihen lykätty, onkin hyvä alkaa AV:lla haukkua anoppia ja appea, tunnistettavasti tietenkin. Olisihan se muikeaa, kun he kävisivät AV:lla lueskelemassa, mitä se arvoisa miniä heistä tuumaa. Mahtaa olla mukava omata sun kaltainen miniä. Nythän tuosta onkin hyvä vetää syy, ettei tarvitse viedä lasta anoppilaan, siellä kun on niin epäsiistiä. Näin sitä taas yksi miniä ignooraa lapseltaan toiet isovanhemmat, ja isovanhemmilta heille arvokkaan ja rakkaan lapsenlapsen. mahdat olla ihmisenä aika paskakasa muutenkin.

Tuohon muuten pitäisi tull ajoku laki, että lapsella on oikeu spaitsi molempiin vanhempiinsa, myös molempiin isovanhempiinsa. Loppuisi tuo vatipää miniöiden mielivaltaisuus, ketä lapsi saa tavata, ketä ei.

Olen kyllä ihan samaa mieltä tuosta, että pitäisi lailla säätää lasten oikeudesta MOLEMPIIN isovanhempiinsa. Meillä on yksi lapsi, poika, ja kyllä ketuttaisi jos meillä miniänä joskus olisi moinen hullu miniä, joka esim poikaamme suuttuessaan määräisi, ettemme mekään saisi olla lastenlasten kanssa tekemisissä. Lapsethan sellaisesta pahiten kärsivät, mutta nämä itsekkäät minäminääidit viis veisaavat.

Vierailija
80/99 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä uskon että lapselle on ihan terveellistä kone likaa ja sotkua, ainakin terveellisempää kuin desinfioidut tilat, joista puuttuu kaikki bakteerit. Vastustuskyky ei kehity jos on liian kliiniset oltavat. Lika ei oo vaarallista. Jotku pesuaineet ja niistä ilmaan leijumaan jäävät huurut sen sijaan on.

Tiesitkö, että täydellisen siivoamattomuuden ja joka paikan desinfioimisen välillä on myös välimuotoja? Esimerkiksi lattianpesun voi hoitaa vedellä kostutetulla levymopilla, pölyt voi pyyhkiä mikrokuituliinalla... tuskin suoranaista likaa kukaan kaipaa kotiinsa, ja täysin bakteerittomaksi ei kuitenkaan pintoja saa.