Pojan jatkuva pelaaminen oli espoolaisisälle liikaa - otti 13-vuotiaasta hallintaotteen ja sai lähes kolmen tonnin sakot
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/88610aad-02b2-48ca-87f7-62c0912ba746
Tässä on kyllä nyt mielestäni tuo isä mennyt liian pitkälle. Jos on sovittu, että peliaika on kymmeneen, ei sitä konetta mennä repimään kymmentä minuuttia ennen pois.
Kommentit (62)
No kyllä tuollainen haistattelijapojankolli sietääkin saada vähän köniinsä.
Vierailija kirjoitti:
Se joka kimppuun käy voisi miettiä hieman miten jatkossa käyttäytyy.
En halveksi mitään muuta niin paljon kuin näitä teinejä, pyöräspedejä ja muita aikuislapsia, jotka uhriutuu välittömästi sen jälkeen kun ovat ensin aloittaneet rähinän ja nenä on tullut kipeäksi.
Olisi tuoltakin episodilta säästytty, jos isä piti kiinni sopimuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se joka kimppuun käy voisi miettiä hieman miten jatkossa käyttäytyy.
En halveksi mitään muuta niin paljon kuin näitä teinejä, pyöräspedejä ja muita aikuislapsia, jotka uhriutuu välittömästi sen jälkeen kun ovat ensin aloittaneet rähinän ja nenä on tullut kipeäksi.
Miksi koet tarpeelliseksi sillä uhoamisen tässä keskustelussa? Eiköhän tuo asenne tuo sinulle vain kipuja. Ainakin kovin tuskalliselta vaikutat eikä se muiden vikaa sekään ole.
Vierailija kirjoitti:
Broidi oli samanlainen berserkki vuosituhannen vaihteessa, aivan antisosiaalinen ja väkivaltainen tapaus. Itse pari vuotta vanhempana urheilin ja tapailin tyttöjä, en ymmärtänyt sitä kyyryssä koneen ääressä istumista.
Noi on vaikeita tapauksia ja tekevät hallaa itselleen. Miksi vanhemmat eivät saisi repiä tietokonetta pois. Todellisuudesta vieraantunut tuomio.
Eihän se tuomio tullutkaan tietokoneen pois repimisestä, vaan pojan fyysisestä riepottelusta josta tuli vammojakin. Ei ole normaalia tai hyväksyttävää, että vanhempi aiheuttaa lapselleen kipua ja vammoja.
Sitä ne huoltajuusriidat teettää. Itselläni on pari teini-ikäistä poikaa, ja kummankin kanssa on saanut isänsä pari kertaa näyttää kumpi on vahvempi. On joskus tullut vammojakin. En silti todellakaan pidä sitä väkivaltana, kun vanhempi pysäyttää riehuvan teinin, joka ei tajua paikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perheväkivalta on paljon suurempi onglema kuin teinin pelaaminen.
Ei mitään muitakaan sopimusrikkomuksia sovi nyrkeillä selvitellä.
Onks toi sun mielestä väkivaltaa? Mun isän olisi pitänyt suunnilleen listiä mut että olisin kehdannut vasikoida oman perheenjäsenen.
Psyykkiset vauriot sinun tapauksessasi ovat selvästi havaittavissa.
Vierailija kirjoitti:
Sitä ne huoltajuusriidat teettää. Itselläni on pari teini-ikäistä poikaa, ja kummankin kanssa on saanut isänsä pari kertaa näyttää kumpi on vahvempi. On joskus tullut vammojakin. En silti todellakaan pidä sitä väkivaltana, kun vanhempi pysäyttää riehuvan teinin, joka ei tajua paikkaansa.
Isähän tuossa käyttäytyi ensin asiattomasti.
Vähän huolestettaa, että ilmeisesti oikeusjärjestelmässä tuomioita voi antaa ihminen, jolla ei ole mitään kokemusta teinien kasvattamisesta. Ei kaikki aina mene kuin Strömsössä.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni hassua että tätä piti oikeuteen mennä puimaan jos kerran sovintokin oli tehty. Kuulostaa siltä että pojan äiti on halunnut näpäyttää exää.
Minulla ei ole lapsia, mutta jos olisi ja eksä aiheuttaisi tälle kipua ja mustelmia, niin menisin minäkin "näpäyttämään". Eli saamaan asianmukaisen tuomionsa. Miksi sen miehen pitäisi päästä tässä kuin koira veräjästä, jos satuttaa fyysisesti omaa lastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vähän huolestettaa, että ilmeisesti oikeusjärjestelmässä tuomioita voi antaa ihminen, jolla ei ole mitään kokemusta teinien kasvattamisesta. Ei kaikki aina mene kuin Strömsössä.
Turhaan huolestut. Ei siellä ole lastenkasvatuksesta vaan laista kyse, ja sen suhteen he ovat ammattilaisia.
No aikuisten oikeasti NORMAALIA 13-vuotiasta tuon asian tulisi nolottaa muutaman vuoden kuluttua. Käydä nyt pelaamisen takia fyysisesti kiinni isäänsä ja sitten mennä oikeuten puimaan sitä kun isä vääntää kädestä maahan, lapsellista.
Vierailija kirjoitti:
Teidän perheessä koirallekin varmaan osoitetaan oma paikkansa väkiallalla. Kiitos että kasvatatte teinipoikia, jotka lähtee myöhemmin parisuhteisiin sellaisin kotoa saaduin opein, että jos ei sanat tehoa niin väkivalta on sitten ratkaisu. Muista että he sitten kurmuuttavat sinun lapsenlapsiasikin aikanaan. Toivottavasti ei tule ylilyöntejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Broidi oli samanlainen berserkki vuosituhannen vaihteessa, aivan antisosiaalinen ja väkivaltainen tapaus. Itse pari vuotta vanhempana urheilin ja tapailin tyttöjä, en ymmärtänyt sitä kyyryssä koneen ääressä istumista.
Noi on vaikeita tapauksia ja tekevät hallaa itselleen. Miksi vanhemmat eivät saisi repiä tietokonetta pois. Todellisuudesta vieraantunut tuomio.
Eihän se tuomio tullutkaan tietokoneen pois repimisestä, vaan pojan fyysisestä riepottelusta josta tuli vammojakin. Ei ole normaalia tai hyväksyttävää, että vanhempi aiheuttaa lapselleen kipua ja vammoja.
Mitä itse tekisit jos aikuisen kokoinen teini hyökkäisi sinun kimppuusi kun olisit konetta viemässä?
Luuletko että siinä keskustelu auttaa? Ei ollut auttanut ennen tilanteen syntymistäkään.
Vanhemmlta on viety auktoriteetti täysin. Luulen että jatkossa tuo poika saa pelata isänsä luona niin paljon kun itse haluaa eikä vanhemmat mahda enää mitään. Puhelimellaan pelaa sitten jos konetta ei saa takaisin. Milläs sen puhelimen otat pois jos ei keskustelemalla sitä anna?
Pitääkö oikeasti kuormittaa poliisia tuollaisessa tilanteessa? Jos ei antaisi sitä poliisillekaan niin mitä sitten? Poliisi käyttäisi samaa voimakeinoa jota vanhempi ja varmasti vielä lisää jos se poika hyökkäisi sen poliisin kimppuun. Mutta sehän on eri asia. Vai onko?
No onneksi omat teinit tuo ohjaimet kun on sovittu. Toki harvemmin mukisematta.
Aivan selvä ylireagointi isältä, aikuisen olisi pitänyt pystyä selvittämään asia puhumalla eikä mennä repimään tietokonetta pois.
Hyvä että sai tuomion.
Vierailija kirjoitti:
No aikuisten oikeasti NORMAALIA 13-vuotiasta tuon asian tulisi nolottaa muutaman vuoden kuluttua. Käydä nyt pelaamisen takia fyysisesti kiinni isäänsä ja sitten mennä oikeuten puimaan sitä kun isä vääntää kädestä maahan, lapsellista.
Eli isien pitäisi antaa vaan vääntää lastensa käsiä ja tehdä näille mustelmia, ja lapsellisten lasten pitäisi vaan se hyväksyä? Ookoo, erikoinen ajatusmaailma sulla, eikä ihan lain mukainenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Minullahan on oikeus kiukutella koska olen teini, mutta myös velvollisuus hävetä typerää käytöstä tulevaisuudessa, miettikää kakrut sitä ihan aikuisten oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä itse tekisit jos aikuisen kokoinen teini hyökkäisi sinun kimppuusi kun olisit konetta viemässä?
Luuletko että siinä keskustelu auttaa? Ei ollut auttanut ennen tilanteen syntymistäkään.
Vanhemmlta on viety auktoriteetti täysin. Luulen että jatkossa tuo poika saa pelata isänsä luona niin paljon kun itse haluaa eikä vanhemmat mahda enää mitään. Puhelimellaan pelaa sitten jos konetta ei saa takaisin. Milläs sen puhelimen otat pois jos ei keskustelemalla sitä anna?
Pitääkö oikeasti kuormittaa poliisia tuollaisessa tilanteessa? Jos ei antaisi sitä poliisillekaan niin mitä sitten? Poliisi käyttäisi samaa voimakeinoa jota vanhempi ja varmasti vielä lisää jos se poika hyökkäisi sen poliisin kimppuun. Mutta sehän on eri asia. Vai onko?No onneksi omat teinit tuo ohjaimet kun on sovittu. Toki harvemmin mukisematta.
En lähtisi repimään kenenkään konetta, vaan sammuttaisin talon langattoman netin. Eikä vanhemmilta ole mitään auktoriteettia viety, jos heillä ei sellaista ole koskaan ollutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli isien pitäisi antaa vaan vääntää lastensa käsiä ja tehdä näille mustelmia, ja lapsellisten lasten pitäisi vaan se hyväksyä? Ookoo, erikoinen ajatusmaailma sulla, eikä ihan lain mukainenkaan.
Mustelmasta ei jää mitään. Typerästä kiukuttelusta jää ikävä muisto, kuinka typerästi menikään käyttätytymään, usko minu kun kasvat muistat uhosi. Sinun tulisi alkaa ajattelemaan sitä.
Piuhat poikki tyhmiltä, sekä ethernet että valokuitu kuin myös siemen- ja munanjohtimet.