Höpöttävät kampaajat, hierojat, muut asiakaspalvelijat
Miksi hierojan ylipäätään pitää puhua hieronnan aikana omia asioitaan tai kysellä jatkuvasti jotain? Onko Helsingissä yhtään hierojaa, jolla olisi tilannetajua sen verran, että antaisi asiakkaan rentoutua hiljaisuudessa? Sama juttu kampaajat, kosmetologit..pälä pälä, blaa blaa..en toiste mene.
Kommentit (23)
Sama. Ei lisättävää. Rasittavin on kampaaja, joka lässyttää 50-vuotiaalle naiselle kuin pikkulapselle!
Turhaa yleensäkään viedä rahojaan johonkin hierojaan tai kampaajaan. Ei tartte kuunnella hölötystäkään.
Kävin kerran kosmetologilla, joka puhui parisuhde- ja talousongelmistaan koko ajan, sanoi jopa miettineensä itsemurhaa. Olipa hyvin rentouttava ja miellyttävä käynti, ja minä maksava asiakas terapeuttina.
Venäläistaustaiset hierojat ovat hyviä hieromaan, ei sellaista silittelyä kuin suomalaisilla, mutta kun jutut alkavat mennä rokotekriittisiksi, homofoobisiksi, niin loppuu käynnit siihen. KOkemusta kahdesta, tosi harmi kun eivät osaa pitää suutaan kiinni.
Merkki siitä, että olisi parantamisen varaa opintoihin kuuluvassa asiakaspalvelukoulutuksessa. Jos sellaista ole ollut, pitäisi ehdottomasti sisällyttää.
Minä taas olen itse höpöttäjä joten kiva käydä sellaisella joka puhuu,tunnen kylläkin heidät hyvin jo entuudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas olen itse höpöttäjä joten kiva käydä sellaisella joka puhuu,tunnen kylläkin heidät hyvin jo entuudestaan.
Sehän se juttu onkin, että asiakaspalvelijalla pitäisi olla pelisilmää, kenen kanssa jutellaan.
Höpöttävät taksikuskit on rasittavia. Kerran otin auton lentokentältä ja siinä oli kuskina sellainen keski-ikäinen ukko. Näpläsin kännykkää takapenkillä, mutta tämä alkoi papattamaan ja lopulta jopa politikoi, mitä en voi sietää yhtään asiakaspalvelijoilta. Se ei ole niiden juttu. Joka tapauksessa kun sanoin että anteeksi mutta en haluaisi keskustella politiikasta tai oikeastaan mistään muustakaan, vaan olla hiljakseen pitkän lennon jälkeen, se ukko alkoi tuhisemaan ja veti ihan hirveitä kurveja risteyksissä ja kiihdytti ihan turhaan autoaan kun valot vaihtui. Käytös oli outoa. Summaan oli myös lisätty bonusta, mutta en jaksanut alkaa väittelemään vaan halusin eroon ukosta.
En puhu parturilleni muuta kuin pakollisen miten haluan tukkani leikattavan. Lopun aikaa luen lehtiä ja olen hiljaa. Lopussa ne "kiitos, on hyvä" ja sitten pois. Parturi tietää tämän, koska ekalla kerralla yritti jutella mutta vastasin yhdellä tavulla ja kääntelin lehden sivuja rykien. Lopetti siihen. On hyvä parturi, olen käynyt vuodesta 2016.
Pienillä paikkakunnilla on tyypillistä, että tuntemattomien ihmisten kanssa jutellaan, kun taas isoissa kaupungeissa tuntuu oudolta, jos joku alkaa kysellä henkilökohtaisista asioista. Minua ainakin alkaisi ahdistaa, jos joku tuntematon tyyppi alkaisi jutella minun kanssani, olen siis kaupunkilaisnainen.
Ei jotkut kampaajatkaan ymmärrä lopettaa hölinää, vaikka asiakas keskittyisi lehden lukuun ja vastaisi yksisanaisesti. Aina sama "jokos alkaa kohta loma", "minne menet lomalla"...oikeesti, mitä väliä lomallani on kun vain haluan hiukseni kuntoon?
Vierailija kirjoitti:
Hieroja kyllä saisi olla hiljaa hieroessaan. Kävin eräällä paikkakuntamme suositulla hierojalla, mutta en kestänyt käydä kuin pari kertaa, koska hän puhui koko ajan ja odotti asiakkaan osallistuvan keskusteluun.
Olisin tietysti voinut sanoa, että sopiiko ettemme puhu hieronnan aikana, mutta olin kai liian kohtelias.
Älä vastaa.Niin teen minä, olen tuppisuuna vaikka kyselevät. Mahdollista sanoa että voimme ottaa keskustelun myöhemmin.
"Sama. Ei lisättävää. Rasittavin on kampaaja, joka lässyttää 50-vuotiaalle naiselle kuin pikkulapselle!"
Hmmmmm...........miksiköhän ;-)
Vierailija kirjoitti:
Höpöttävät taksikuskit on rasittavia. Kerran otin auton lentokentältä ja siinä oli kuskina sellainen keski-ikäinen ukko. Näpläsin kännykkää takapenkillä, mutta tämä alkoi papattamaan ja lopulta jopa politikoi, mitä en voi sietää yhtään asiakaspalvelijoilta. Se ei ole niiden juttu. Joka tapauksessa kun sanoin että anteeksi mutta en haluaisi keskustella politiikasta tai oikeastaan mistään muustakaan, vaan olla hiljakseen pitkän lennon jälkeen, se ukko alkoi tuhisemaan ja veti ihan hirveitä kurveja risteyksissä ja kiihdytti ihan turhaan autoaan kun valot vaihtui. Käytös oli outoa. Summaan oli myös lisätty bonusta, mutta en jaksanut alkaa väittelemään vaan halusin eroon ukosta.
Hyi, pelottava ukko! Ja täysin vailla asiakaspalvelu- ja sosiaalisia taitoja.
Itse olen hieroja ja juttelen asiakkaan kanssa välttämättömät, sitten annan asiakkaan johtaa keskustelua tai olla hiljaa. Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin jatkuvasti kälättävä hieroja. Haluaisin käydä enemmän yhden kollegan ja kurssikaverin pöydällä, joka on aivan loistava hieroja ja ihana ihminen, mutta suu käy jatkuvasti. Ei jutuissakaan mitään vikaa ole, mutta haluaisin vain keskittyä rentoutumiseen ja kehoni tuntemuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Anskumä arvaan? porvoossa?
Varmaan Porvoossakin, niin kuin kaikkialla muuallakin. Kun lukee arvosteluja näistä paikoista, niin yleensä kehutaan tai moititaan työn jälkeä, mut eiks tämäkin olis hyvä lisätä arviointeihin, jotta muut saisi tiedon. Puhelias kampaaja, työn jälki erinomainen :)
Sanon siinä vaiheessa, kun olen hierontapöydällä kasvot lattiaa kohden pää aukossa, että en puhu nyt, ettei tarvitse jännittää niskoja ja kas jopa on ollut hiljaa. En myöskään tiedä miksi kysyvät työpaikat ja kaikki...pelkkä ammatti riittää, että tietää mistä esim. hartijajumit peräisin. Parturissa selailen lehtiä ja vastaan hyvin lyhyesti. Kaupungissa kiva käydä parturissa, kun asia keskittyy hiuksiin. Tosiaan heidän koulutukseen pitäisi sisältyä tämä ja varsinkin, kun kaikesta saa maksaa nykyään kalliin hinnan. En höpötyksistä maksa.
kosmetologi, jolla kävin, haukkui muita asiakkaita. ihan järkkyä. kai heillä jokin ammattietiikka pitäisi olla ja vaitiolovelvollisuus muista asiakkaista?
Hieroja kyllä saisi olla hiljaa hieroessaan. Kävin eräällä paikkakuntamme suositulla hierojalla, mutta en kestänyt käydä kuin pari kertaa, koska hän puhui koko ajan ja odotti asiakkaan osallistuvan keskusteluun.
Olisin tietysti voinut sanoa, että sopiiko ettemme puhu hieronnan aikana, mutta olin kai liian kohtelias.