Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älkää vetäkö niitä kuukautisrättejänne vessanpöntöistä!

Vierailija
08.04.2013 |

Ja turha sanoa, että "en minä vaan koskaan". 

Vietän tässä iltaani huoltoyhtiön ja paskatankkiauton vierailun jälkiä siivoten ja pyykäten, kun kämpän kaikki viemärit löivät tukkoon yhtä aikaa. 

Paskatankkiauton kuskin mukaan jostain viemärin syvyyksistä tuli metrinen tulppa kuukautissuojia. Kiitti vaan, naapurit!

Kommentit (120)

Vierailija
21/120 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2013 klo 15:39"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2013 klo 11:53"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2013 klo 11:28"]

No jos kerran tajuat, että kyse on vain minun viemäreistäni, niin miksi ällittelet ja kerrot, miten minun pitää toimia, että sinulla on hyvä olla?

[/quote]

Selitän vielä yksinkertaisemmin. Joku kirjoittaja on voinut vastata sun johonkin viestiisi siihen malliin, että sun ei saa vetää siteitä vessanpöntöstä. Näin siksi, että tässä ketjussa on muitakin siteiden pönttöön heittäjiä kuin sinä, jolloin sua voidaan luulla joksikin muuksi kirjoittajaksi, kun sä et mainitse että sulla on oma likakaivo. Ei riitä, että sä mainitset sen vain jossakin viestissäsi, kun kukaan ei voi tietää mikä viesti on kenenkin kirjoittama. Ymmärrätkö? Eli sun täytyy joko olla pikkuisen yksinkertainen jos et käsitä että ihmiset eivät voi tietää mikä viesti on sen likakaivollisen kirjoittama ja mikä ei. Tai sitten sä vaan provoilet ja haastat riitaa ihan tarkoituksella. Veikkaan jälkimmäistä.

[/quote]

Tai sitten yritän saada sinut ymmärtämään, että sääntösi ei päde kaikkialla kaikkien kanssa! Älä siis vastaile kuin kaikilla olisi kuin sinulla, vaikka et kykene hyväksymään sitä, että kaikki eivät elä tavallasi.

[/quote]

Mikä "sääntöni"? Kuinka pahoja ongelmia sulla oikein on ymmärryksessä? Mähän olen jo useaan otteeseen todennut, että jos sulla on omat viemärit ja likakaivot niin asia ei koske sua. Mikä kohta sulla on jäänyt tuosta ymmärtämättä? Vai sekö on jäänyt edelleen ymmärtämättä, että sun kanssasi kirjoittelevia henkilöitä on useita? Mä en siis ole jokaisen viestin takana, niin kuin et säkään ole jokaisen "vedän siteetä pöntöstä" -viestin takana. Avaisitko nyt vielä, mikä on tämä minun sääntöni johon viittaat?

Vierailija
22/120 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa niistä viesteistä oli minun, kahdessa niistä totesin, että jos on oma viemäri ja omat putket niin keskustelu ei koske silloin sinua, vaan niitä MUITA jotka asuvat kerrostalossa tai alueella jossa on yhteinen viemäröinti. 

Toistan siis, sinä jolla on oma viemäri (senhän saat vetää aivan vapaasti tukkoon miten haluat) tämä keskustelu ei koske sinua, eikä sinun tarvitse tehdä mitään toisin, ymmärrätkö.

Miksi esität tahallasi tyhmää kun ainakin kaksi ihmistä on sanonut ettei tämä keskustelu liity sinuun?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/120 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2013 klo 16:25"]

Osa niistä viesteistä oli minun, kahdessa niistä totesin, että jos on oma viemäri ja omat putket niin keskustelu ei koske silloin sinua, vaan niitä MUITA jotka asuvat kerrostalossa tai alueella jossa on yhteinen viemäröinti. 

Toistan siis, sinä jolla on oma viemäri (senhän saat vetää aivan vapaasti tukkoon miten haluat) tämä keskustelu ei koske sinua, eikä sinun tarvitse tehdä mitään toisin, ymmärrätkö.

Miksi esität tahallasi tyhmää kun ainakin kaksi ihmistä on sanonut ettei tämä keskustelu liity sinuun?

[/quote]

Nimenomaan. Kuvittelisi, että oman likakaivon omistaja ei syttyisi tästä keskustelusta ihan noin paljon, korkeintaan voisi ajatella että tulisi mainitsemaan "eipä koske mua kun on omat putket", mutta että jää ihan tahallaan änkkäämään ja vääntämään ja esittämään tyhmää, ikään kuin ei osaisi lukea laisinkaan.

Kenties vaan testaa, että kauanko ihmiset jaksavat vängätä hänen kanssaan. Kai sitä voi sellaisestakin elämäänsä sisältöä saada, vaikea vaan ymmärtää mikä siinä tuo niin suurta tyydytystä että jaksaa tuollaista.

Mäkin haluan vielä toistaa tämän "Toistan siis, sinä jolla on oma viemäri (senhän saat vetää aivan vapaasti tukkoon miten haluat) tämä keskustelu ei koske sinua, eikä sinun tarvitse tehdä mitään toisin, ymmärrätkö." Eli ymmärrätkö, sinä likakaivollinen? Ymmärrätkö nyt, että tässä ketjussa on muitakin kirjoittajia kuin sinä ja minä?

112

Vierailija
24/120 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEI SINÄ JOLLA ON OMA  VIEMÄRI!

Miten hoidat lokakaivon tyhjennyksen? Oma loka-auto tyhjentää ja kuljettaa jätteet omalle jätevedenpuhdistuslaitokselle? Sitten asia on ok.

Vai naapuri tyhjentää traktorilla ja vie paskat peltoon? Ei ne siteet sinne peltoonkaan kuulu.

Eli kyllä, tämä koskee sinuakin, vaikka se 20-metrinen putki pöntöstä lokakaivoon sun ikioma olisikin.

Vierailija
25/120 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2013 klo 16:37"]

HEI SINÄ JOLLA ON OMA  VIEMÄRI!

Miten hoidat lokakaivon tyhjennyksen? Oma loka-auto tyhjentää ja kuljettaa jätteet omalle jätevedenpuhdistuslaitokselle? Sitten asia on ok.

Vai naapuri tyhjentää traktorilla ja vie paskat peltoon? Ei ne siteet sinne peltoonkaan kuulu.

Eli kyllä, tämä koskee sinuakin, vaikka se 20-metrinen putki pöntöstä lokakaivoon sun ikioma olisikin.

[/quote]

Ei likakaivoa tyhjennetä niin, että sieltä viedään kiinteä aines jätevedenpuhdistamolle ja kipataan veteen. Ja tässä koko hommassa kysymys on ollut siitä, että syntyy kamalia kuluja, kun tamponeja ja siteitä laitetaan vessanpyttyyn ja ne tukkivat viemärin, ei siitä, miten saostuskaivoon kertynyt aines säädösten mukaan hävitetään. Ei todellakaan jätedenpuhdistamolle viedä kuin nestemäinen osuus!

Traktorilla voi tyhjentää  korkeintaan tilan löpösäiliön, ei siihen likakaivon sisältö mahdu.

Vierailija
26/120 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on omat putket, mutta mulla myös älli sanoo, ettei siteitä sinne.

Kärsin nyt jo huonoa omatuntoa kun lykkään sinne niitä lasten peppupyyhkeitä. Ne kun on aika sitkeätä tavaraa.

KAIKKI sen tietää että pyttyyn vain se tavara jota perseestä ulos tulee paperin lisäksi.

Toiset vaan ei välitä...

Vierailija
27/120 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kähinää.

Vierailija
28/120 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helvetti mitä tampioita maa päällään kantaa.

Vierailija
29/120 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 17:47"]

Se siteiden kahtia repijä oli nukkumassa hetken joten en ole vastailemassa ollut. Voin kertoa, että 70-80-luvun vaihteessa näin, kun hoitotätini repi niitä suorakaiteen mallisia vaippoja keskeltä poikki ja veti vessasta alas, siis vauvanvaippoja. 

Eikä sitä sidettä tarvi siitä verikohdasta alkaa repimään.

Ei sille mitään perustelua ole, miksi näin teen, mutta teenpä vaan. Ilmeisesti äitinikin teki niin, koska ei meillä vessassa mitään roskista ollut kun kotona asuin, minulla kyllä on.

Tässä talossa olen asunut 14 vuotta eikä ainakaan vielä ole tukoksia tullut, ei meille eikä muille (kerrostalo)

[/quote]

Mistä juuttaan taavetista sinä tiedät onko niitä tukoksia tullut naapureille vai ei?! Luuletko että ne naapurit pitää siitä jonkun tiedotustilaisuuden että ovat saaneet paskat lattialle? Ja kun ne voi olla sen viereisenkin kerrostalon asukkaat. Onko sulla joku jäljitin niissä siteissä että tiedät, että sinne ne on matkannu perille asti jätteenkäsittelylaitokseen? Jos sun hoitotäti ja äitikin on idiootteja, niin ei se ole mikään puolustus sille että itse toimit kuin vajukki vielä siinä vaiheessa kun tiedät että teet väärin.

Vierailija
30/120 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 19:42"]

Siteiden repiä taitaa olla aika vanha ku minä, yli kolmekymppinen, olen kotona oppinut että pöntöstä ei IKINÄ mitään muuta alas kuin ihmiseritteitä ja vessapaperia. 

Toivottavasti tämä MINÄMINÄMINÄ repinö voi vielä vanhanakin oppia uutta ja tajuta että sinne pönttöön ei tule laittaa yhtäkään sidettä tai tamponia. Toisaalta, kohta sillä,alkaa  onneksi vaihdevuodet.

[/quote]

Yksi siteiden repijä on 37, joten...?

Vierailija
31/120 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Av-mamma ei laita sidettään roskikseen, sen tekee vesilaitoksen työntekijä. Tätä hän ei suinkaan tee ilmaiseksi. Mitä enemmän kiinteää ainesta jätevedestä täytyy suodattaa, sitä enemmän työntekijältä kuluu aikaa. Me maksamme tuosta työstä työntekijöille vesimaksun muodossa. Myös omakotitalojen umpisäiliöiden paskat kuljetetaan vesilaitokselle puhdistettaviksi.

Vierailija
32/120 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole ikinä heittänyt siteitä pönttöön, mutta tampponeja kyllä silloin harvoin kun niitä käytän. Ja näin olen tehnyt koska ajattelin että tamponit ovat kuitenkin aika pieniä niin menevät kevyesti pöntöstä alas, kyllähän ne vedessä turpoaa mutta ei nyt niin paljon kuitenkaan ja sitten se että käytän niitä niin harvoin, eli tulee tosi harvoin niitä sinne heitettyä niin tuskin mitään tukkivat. Mutta nykyään en kyllä käytä tampponeja oikeastaan koskaan (käytän kuukautiskuppia) niin eipä ole sinne tullut mitään ylimääräistä enää heitettyä, paitsi pienet ruoan jämät joskus heitän, mutta ne ei varmasti mitään tuki.

Vierailija
33/120 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamponipaketeissa luki vielä joskus 90-luvulla, että tamponit saa vetää pöntöstä, joten noiden kanssa ehkä vähän ymmärrettävämpää jos jollekkin on tullut tuollainen tapa (joskin jo hyvän aikaa on ollut se kielto, että ei niitäkään pönttöön). Nykyään on kuitenkin ohjeena, että pönttöön ei heitetä mitään roskaa, mikä pitää sieltä sitten erikseen poistaa puhdistuslaitoksella.

Vierailija
34/120 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 21:32"]

Se siteiden kahtia repijä oli nukkumassa hetken joten en ole vastailemassa ollut. Voin kertoa, että 70-80-luvun vaihteessa näin, kun hoitotätini repi niitä suorakaiteen mallisia vaippoja keskeltä poikki ja veti vessasta alas, siis vauvanvaippoja. 

Ei sille mitään perustelua ole, miksi näin teen, mutta teenpä vaan. Ilmeisesti äitinikin teki niin, koska ei meillä vessassa mitään roskista ollut kun kotona asuin, minulla kyllä on.

Tässä talossa olen asunut 14 vuotta eikä ainakaan vielä ole tukoksia tullut, ei meille eikä muille (kerrostalo)

[/quote]

Mistä juuttaan taavetista sinä tiedät onko niitä tukoksia tullut naapureille vai ei?! Luuletko että ne naapurit pitää siitä jonkun tiedotustilaisuuden että ovat saaneet paskat lattialle? Ja kun ne voi olla sen viereisenkin kerrostalon asukkaat. Onko sulla joku jäljitin niissä siteissä että tiedät, että sinne ne on matkannu perille asti jätteenkäsittelylaitokseen? Jos sun hoitotäti ja äitikin on idiootteja, niin ei se ole mikään puolustus sille että itse toimit kuin vajukki vielä siinä vaiheessa kun tiedät että teet väärin.

[/quote]

Oletko kuullut sellaisesta kuin yhtiökokous ja tilinpäätös? Kyllä tässä talossa on näiden vuosien aikana ollut 2 vesivahinkoa, joten tiedänpä vaan. Molemmat vesivahingot ovat johtuneet keittiön kupariputken pamahtamisesta.

Vierailija
35/120 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 22:22"]

Itse en ole ikinä heittänyt siteitä pönttöön, mutta tampponeja kyllä silloin harvoin kun niitä käytän. Ja näin olen tehnyt koska ajattelin että tamponit ovat kuitenkin aika pieniä niin menevät kevyesti pöntöstä alas, kyllähän ne vedessä turpoaa mutta ei nyt niin paljon kuitenkaan ja sitten se että käytän niitä niin harvoin, eli tulee tosi harvoin niitä sinne heitettyä niin tuskin mitään tukkivat. Mutta nykyään en kyllä käytä tampponeja oikeastaan koskaan (käytän kuukautiskuppia) niin eipä ole sinne tullut mitään ylimääräistä enää heitettyä, paitsi pienet ruoan jämät joskus heitän, mutta ne ei varmasti mitään tuki.

[/quote]

Niin ja nämä ruoan jämät ovat semmosia joita en voi biojätteisiin laittaa koska ovat liian nestemäisiä.

Vierailija
36/120 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 22:27"]

[/quote]

[/quote]

Oletko kuullut sellaisesta kuin yhtiökokous ja tilinpäätös? Kyllä tässä talossa on näiden vuosien aikana ollut 2 vesivahinkoa, joten tiedänpä vaan. Molemmat vesivahingot ovat johtuneet keittiön kupariputken pamahtamisesta.

[/quote]

Ja teidän taloyhtiön kokouksissa käsitellään ne naapuritalojenkin asiat? Ääh. Ei jaksa vängätä. Sä et vaan vissiin tiedä yhtään minkälainen viemäriverkosto on rakenteeltaan. Sama kuin vänkäis jonku lapsen kanssa. Toivottavasti sun kontolla ei ole mitään kovin vastuullisia asioita taloyhtiössä.

Vierailija
37/120 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asumme kerrostalon ensimmäisessä kerroksessa, ja olemme hyvin tarkkoja siitä, mitä viemäriin menee. Kiitos teidän joidenkin, meillä se viemäri sitten menee tukkoon, kun yläkerrassa ei osata käyttäytyä. Kerrostalon viemäriputket ja poistovedet on kaikki samassa linjassa, voi olla poikkeustapauksia että on kaksi linjaa, mutta ei seh harvinaista ole. Kaikilla on yhteiset putket. Eikä omakotiasujillakaan taajama-alueilla ole mitään omia putkia, vaan ne johtavat kunnalliseen viemäriverkostoon, ja tukkeuma siellä on aika ikävä juttu. 

Vierailija
38/120 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 22:31"]

[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 22:27"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ja teidän taloyhtiön kokouksissa käsitellään ne naapuritalojenkin asiat? Ääh. Ei jaksa vängätä. Sä et vaan vissiin tiedä yhtään minkälainen viemäriverkosto on rakenteeltaan. Sama kuin vänkäis jonku lapsen kanssa. Toivottavasti sun kontolla ei ole mitään kovin vastuullisia asioita taloyhtiössä.

[/quote]

Minä tiedän (en ole tuo jota lainasit) - olen töissä alalla. On noita vahinkoja oltu selvittelemässä eräänkin kerran...tai oikeastaan en tiedä, kun se rakenne riippuu aika monesta asiasta. Kyllä joskus joudutaan naapuritalojenkin kanssa tekemään yhteistyötä, jos viemäritukos tai vesiputken rikkouma sattuu tontin rajalla tai vaikuttaa muulla tavoin naapuriin. Ne siteet menevät vedenpuhdistuslaitokseen, jos jaksavat sinne asti ja kaikki tällainen lisää jätevesikustannuksia yhteiskunnalle. Ihan sama antaa lasten leikkiä tulitikuilla, kun ei ennenkään ole mitään sattunut...

Vierailija
39/120 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea koko ketjua, mutta tässä ilmoittautuu yksi siteiden repijä. Kun kuukautiseni alkoivat, äiti opetti hävittämään siteen repimällä kahtia ja vetämällä alas pöntöstä. Ja silloin siteet olivat vielä niitä paksuja. Näin toimin aikuiseksi asti, kunnes siirryin tamponeihin, ja nekin heitin pönttöön. Aika pian kuukautiseni loppuivat hormonikierukan ansiosta, joten sittemmin ei ole tarvinnut asiaa miettiä, muuten kuin että kyllä mua ällöttää esim. työpaikan vessassa ne paperiin kääräisyt siteet, jotka näkyy roskiksesta kun sinne käsipaperia heittää. Ei ne kääröt pysy käärönä, vaan saattaa side lotkottaa suorana veripuoli ylöspäin. Kyllä siistimpää olisi hävittää sen pöntön kautta.

Mä siis tein niin, koska äitini niin opetti, ja eikös yleensä ole tapana äidin opetuksia pitää oikeina? Ei meillä roskistakaan ollut vessassa, joten eipä tullut mieleen kuljetella siteitä ympäri taloa. Eipä ole mennyt putket ko. talossa tukkoon 30 vuodessa, vaikka siskojakin mulla on.

Nyt jos mulla vielä olis kuukautiset, niin hävittäisin kyllä edelleen suojani pöntön kautta.

Vierailija
40/120 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 19:47"]

[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 18:09"]

[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 18:05"]

[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 17:22"]

[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 17:15"]

Myös se paskakaivon tyhjennyksen hinta nousee, kun kaivosta ongitaan jätteitä, jotka täytyy erikseen poistaa lietteestä käsittelylaitoksessa. Laskutetaan kaikilta kyseistä palvelua käyttäviltä nousevina maksuina. Sama homma jos kippaa roskat viemäriverkostoon. Kaikki maksaa.

[/quote]

Miten se jätteenkäsittelylaitos tietää, mikä on wc-paperia ja mikä revittyä sidettä?

[/quote]

Wc-paperi on märkähajoavaa. Muovinen side ei taas hajoa kastuessaan.

[/quote]

Kokeile. Selluloosaosa hajoaa, muovi jää. Mutta jos haluat tehdä sokkovertailun, niin laita sinne vessapaperin sekaan samanlainen muovi!

Ja edelleenkään: kukaan ei ole kyennyt kertomaan, mitä haittaa hänelle on siitä, että minä vedän siteet ja tamponit viemäristä alas. Olette takertuneet kaikenlaisiin epäolennaisuuksiin mutta ette kykene perustelemaan väitettänne, jonka mukaan juuri teille tulee ongelmia ja haittoja.

[/quote]

KOSKA NE TUKKII PUTKET. JOS EI JUST TEIDÄN TALOSSA NI NE VOI TEHDÄ SEN IHAN MISSÄ VAAN ENNEN VEDENPUHDISTAMOA. JA JOS NE EIVÄT JUST NYT TUKI PUTKIA NIIN SILTI NE SIELLÄ PUHDISTAMOLLA JOUTUVAT KERÄÄMÄÄN NE JA HEITTÄMÄÄN ROSKIIN. OLETKO TYHMÄ VAI ETKÖ OSAA LUKEA? Ongelmia ei välttämättä tule just meille mutta niitä ei nyt vaan yksin kertaisesti saa laittaa sinne viemäriin. Vai teetkö kaiken muunkin periaatteella "kun EI tästä tule MULLE mitään haittaa". Maailmassa on muitakin ihmisiä kuin sinä. Toivottavasti sinulla ei ole lapsia, joille tapasi opetat.

[/quote]

Miten ihmeessä saisin sinut uskomaan sen, että kaikki viemärit eivät vie vedenpuhdistamolle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi