Kuuluuko suhteeseen vaikeat jaksot ja epävarmuudet?
Meidän viisivuotinen suhde on ollut yhtä ylä- ja alamäkeä melkein koko ajan. Olemme molemmat tosi epävarmoja välillä koska olemme niin erilaisia ja meidän on vaikea välillä ymmärtää toisiamme ja arvostaa toistemme vahvuuksia. Yrityksestä huolimatta ainakin minä näen usein vain mieheni puutteet.
Eli kysymykseni on että onko tällainen normaalia? Me olemme melko nuoria ja tämä on minulle ensimmäinen parisuhde, joten mallia aikaisemmasta ei ole. Koen usein epäonnistumisen tunnetta joko mieheni tai itseni takia. Kuvittelin että suhteessa olisi aina (tai ainakin useimmiten) sellainen olo ettei olisi voinut löytää parempaa kumppania ja että on saanut jopa enemmän kuin ansaitsee. Meillä on harvemmin noin, vaikka useimmiten suhteemme on OK.
Kommentit (3)
Minä olen ollut kohta 2 vuotta suhteessa, tästä ajasta 1,5 vuotta avoliitossa. Nyt n. viimeiset puoli vuotta on ollut tosi ankeaa ja intohimo tuntui jo kadonneen. Mies puhui erostakin ja olen itsekin sitä ajatellut joskaan en ole ollut valmis oikeasti eroamaan. Nyt kuitenkin tuntuu taas siltä että ylämäkeen lähdetään. Itse ajattelen niin, että kun on johonkin sitouduttu, niin homma katsotaan loppuun asti. Ja nuoria ollaan mekin, reilu parikymppisiä.
Suhteita on niin erilaisia, riippuu ihan siinä olijoiden persoonista kuuluuko siihen jyrkkiä ylä- ja alamäkiä vai ei. Aina suhde johon niitä kuuluu ei ole huono suhde ollenkaan. Meillä on jossain vaiheessa avioliittoa ollut hyvinkin paljon erimielisyyksiä ja jopa toistemme halveksuntaa koska ollaan niin erilaisia, mutta nyt kun on oltu naimisissa jo 13 vuotta niistä on päästy ohi ja pidämme toistemme erilaisuutta suurena rikkautena. Mutta elämässä kaikki elää, eihän sitä tiedä vaikka 5 vuoden päästä olisi taas joku uusi kriisikausi. Itse kuitenkin luotan että tahdolla ne voitetaan jos niitä tulee.